Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

שאלה בקשר למעבר מדלק 96 ל95 (לאחר חיפוש פורום מעמיק)


dvir_b2006
dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 6563 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

שלום לכולם!

 

לאחר חיפוש פורום מעמיק בנושא, ולאחר שלמדתי הרבה מכל השירשורים שעלו לי בחיפוש החלטתי לשאול שאלה פשוטה שלא מצאתי לה תשובה מפורטת.

 

בבעלותי רנו קליאו 93 1.4 קרבורטור. הרכב מתודלק מאז ומתמיד בדלק 96 (כולל מדבקה מקורית על מכסה הדלק "96")

 

ברצוני לעבור לאוקטן 95.

 

עד כמה שאני יודע הדלק נשרף נקי יותר מ96 ובריא יותר לסביבה.

 

 

הייתי רוצה לדעת בין השאר, האם חוץ מאיכות הסביבה יש למעבר לאוקטן 95 מאוקטן 96 יתרונות נוספים?

 

מה בקשר למנוע? המעבר לא יפגע בו? הרי מאז ומתמיד הוא היה מתודלק ב96.

 

האם יש שיפור ביצועים כלשהוא באוקטן הגבוה יותר 95? האם יש שיפור בשריפת הגזים / פעילות המנוע?

 

או שכל הענין הוא רק איכות הסביבה?

 

 

אודה לכל אינפורמציה!

 

 

דביר

Renault Clio 1.4 carb. mk1 1993 manual

 

מחפש קרטר (וחלקי מנוע חיוניים אחרים) במצב טוב למנוע אנרג'י 1.4 קרבורטור של רנו קליאו. בה"פ.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מעבר לאיכות הסביבה, השיקול הוא גם כלכלי.

ליטר מאוקטן 95 עולה אגורה אחת פחות מליטר של אוקטן 96. וזה משמעותי :lol:

 

 

אני אישית ממליץ לעשות מעבר איטי בין הדלקים. להתחיל במיכל אחד של 95 על כל חמישה מכלים של 96, ועם הזמן להגדיל את המינון של ה96 עד למעבר מושלם. זאת מהסיבה הפשוטה שבצורה כזאת קל יותר להבחין בשינויים בהתנהגות המנוע והרכב בעקבות השינויים בדלק.

מחפש סוזוקי ג'ימני סטיישן 1,600 סמ"ק אוטומט

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה לא משנה למנוע או לכל דבר חוץ מממיר קטליטי שאין לך.

אתה יכול פשוט למלא מיכל של 95 בפעם הבאה.

לא תרגיש שום הבדל.

 

העניין הוא חוסר הצורך של הרכב שלך בתוספות לשיכוך בתושבות שסתומים שדלק 96 מספק. לכל רכבים משנת 1988 ומעלה, זה לא רלוונטי, לא רק לך.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני אישית ממליץ לעשות מעבר איטי בין הדלקים. להתחיל במיכל אחד של 95 על כל חמישה מכלים של 96, ועם הזמן להגדיל את המינון של ה96 עד למעבר מושלם. זאת מהסיבה הפשוטה שבצורה כזאת קל יותר להבחין בשינויים בהתנהגות המנוע והרכב בעקבות השינויים בדלק.

 

אתה רציני? :shock:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מעבר לאיכות הסביבה, השיקול הוא גם כלכלי.

ליטר מאוקטן 95 עולה אגורה אחת פחות מליטר של אוקטן 96. וזה משמעותי :lol:

 

 

אני אישית ממליץ לעשות מעבר איטי בין הדלקים. להתחיל במיכל אחד של 95 על כל חמישה מכלים של 96, ועם הזמן להגדיל את המינון של ה96 עד למעבר מושלם. זאת מהסיבה הפשוטה שבצורה כזאת קל יותר להבחין בשינויים בהתנהגות המנוע והרכב בעקבות השינויים בדלק.

 

לא הבנתי מה תורם המעבר האיטי מ-96 ל-95 אוקטן ? מערכת הדלק ברכב מתרגלת כמו הקיבה שלנו לאכול שונה/חדש..?

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מתרגלת או לא, מניסיוני מעבר חד בין סוגי הדלקים גורם לתופעות לא רצויות. כך היה באיביזה 93 (ז"ל) שבה ניסיתי להחליף דלקים וכך גם היה בסיירה 89 של חבר (שעבר מאוקטן 98 :shock: ל95).

מחפש סוזוקי ג'ימני סטיישן 1,600 סמ"ק אוטומט

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לי הייתה פעם לנסר חדשה מהחנות אחרי חצי שנה אחרי שמלא התלוננו על בעיה שהאוטו רועד אחרי שמכבים את המכונית לכמה שניות.

והיבואן מסר הודעה לבעלי הלנסרים שלמרות שרשום 96 כדאי לעבור ל95 ובאמת זה עזר......

מאז מ1991 ועד 2005 שהייתה במשפחתי תודלקה ב95 (וזה רכב קרבורטור)

2013 TOYOTA VENZA LIMETED 3.5 V6

HU: Clarion NX501, AMP1:HIFONICS Brutus 1610d,AMP 2:JL AUDIO XD400 4,Component:Cerwin Vega v-max 65, SUB: JL AUDIO 12W6V2

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קודם כל ה 96 היום הוא נטול עופרת

דבר שני הוא אוקטם יותר גבוהה מ 95, כלומר יותר טוב/איכותי/יקר/מה שבא לכם (ולדעתי טוב יותר מה 95 המתוספים שניקראים 98/99 וטוב באמת שעוד לא קראו לזה 104)

לתגובה רצינית, ראה את הודעתו של gsi16v.
זה משפט שלא ציפיתי לראות בפורום הזה
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קודם כל ה 96 היום הוא נטול עופרת

דבר שני הוא אוקטם יותר גבוהה מ 95, כלומר יותר טוב/איכותי/יקר/מה שבא לכם (ולדעתי טוב יותר מה 95 המתוספים שניקראים 98/99 וטוב באמת שעוד לא קראו לזה 104)

 

עד הפסיק, הכל היה טוב.

מהפסיק, הכל התחיל להיות שטויות במיץ.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בקנדה כשהייתי שם הדלקים שונים לגמרי (המיספור) האם זה משתנה מארץ לארץ?

2013 TOYOTA VENZA LIMETED 3.5 V6

HU: Clarion NX501, AMP1:HIFONICS Brutus 1610d,AMP 2:JL AUDIO XD400 4,Component:Cerwin Vega v-max 65, SUB: JL AUDIO 12W6V2

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עד הפסיק, הכל היה טוב.

מהפסיק, הכל התחיל להיות שטויות במיץ.

עד הנקודה, הכל היה דבש.

מהנקודה זה מראה שגם אתה לא יודע שאלו דלקים מתוספים, ולא האוקטן האורגינל שלהם, מה עוד שחברות הדלק מצהירות על כך.

לתגובה רצינית, ראה את הודעתו של gsi16v.
זה משפט שלא ציפיתי לראות בפורום הזה
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עד הנקודה, הכל היה דבש.

מהנקודה זה מראה שגם אתה לא יודע שאלו דלקים מתוספים, ולא האוקטן האורגינל שלהם, מה עוד שחברות הדלק מצהירות על כך.

 

שום אוקטן הוא לא "אוריגינלי", אולי חוץ מאוקטן 76. הדלק עובר תהליך של ניקוי ובתוכו "חיזוק" שרשראות המולקולות (זה מה שמעלה לו את האוקטן - בהפשטה זוועתית). זה לא משנה בכלל, איך הוא מגיע לאוקטן שלו, אם הוא משמר את האנרגיה האגורה בו - אוקטן גבוה יותר מאפשר להפעיל אותו במנועים עם דחיסה גבוהה יותר, ולקבל נצילות גבוהה יותר של מנוע = יותר הספק על אותו דלק (בשביל זה, כמובן, צריך מנוע עם יחס דחיסה תואם את האוקטן הגבוה, ורוב המנועים של קרב' מיועדים לעבוד על אוקטן נמוך יחסית - גם מתחת ל-95). וזאת גם הסיבה שדלק עם אוקטן גבוה יותר לא "טוב\איכותי\מה שיהיה", אלא מועיל רק למנועים שיודעים להוציא את מה שהוא נותן - ואין הרבה כאלה (מנועי טורבו, מנועים עם יחס דחיסה גבוה, וכו').

 

ד"א, את ה-98 אפשר לקבל בצורה הכי פשוטה עם ערבוב כמות קטנה של מתאנול ב-95 - מתאנול מעלה את עמידות הדלק לפיצוץ ספונטני בצורה כימית, וכמעט שלא משפיע על האנרגיה האגורה בו (יש לזה אפקטים שליליים, אבל לא לדיון כרגע). אז מה, הוא פתאום נהיה "לא טוב", הדלק הזה?

 

 

בקנדה כשהייתי שם הדלקים שונים לגמרי (המיספור) האם זה משתנה מארץ לארץ?

יש שיטות שונות לחישוב מס' אוקטן - PON, MON, RON. תריץ חיפוש על אלה, אם לא כאן, אז בגוגל או בויקיפדיה בטוח יהיה הסבר טוב.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שלום

בנזין בעל אוקטן 96 מתוסף ע"י עופרת (רעל לסביבה)

במנוע שלך העופרת משמשת לשימון השסתומים

אי שימוש ב96 יגמור לך את תושבות השסתומים ומכאן אכילת שמן ואי מעבר רישוי שנתי

אבל בפניך שתי אפשרויות

1. להוריד ראש ולהחליף את תושבות השסתומים

2. להוסיך תוספים לדלק המיועדים לתת תחליף לעופרת

יום נעים

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עוד שטויות...

 

1) שום רכב שהגיע לארץ החל משנת 1988, לא דורש עופרת או כל תוסף אחר לשיכוך תושבות שסתומים, ומותאם לעבוד על נטול עופרת - אחד התנאים לקבל תקינה על הכביש.

2) ב-96 כבר מזמן אין עופרת, אלא אשלגן שמבצע את אותו התפקיד.

3) הרכב הוא שנת 93, אי לכך ובהתאם לזאת, אין שום צורך להוריד ראש ולעשות משהו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

×
×
  • תוכן חדש...