Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

תוך כמה זמן המנוע צריך להגיע לטמפרטורה אופטימלית ?


yosi-m
שימו לב! השרשור הזה בן 7600 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

למנוע שלי לוקח 5 דקות להגיע לטמפרטורה אופטימלית מרגע ההתנעה

האם זה נורמלי ?

 

מן הסתם זה תלוי בגודל המנוע.

 

בפולו, אם אחרי ההתנעה אני משאיר את המנוע על סיבובי סרק, הוא ישאר קר גם אחרי רבע שעה, יש למישהו הסבר פיזיקלי לזה ?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

למנוע שלי לוקח 5 דקות להגיע לטמפרטורה אופטימלית מרגע ההתנעה

האם זה נורמלי ?

 

מן הסתם זה תלוי בגודל המנוע.

 

בפולו, אם אחרי ההתנעה אני משאיר את המנוע על סיבובי סרק, הוא ישאר קר גם אחרי רבע שעה, יש למישהו הסבר פיזיקלי לזה ?

 

למה תלוי בגודל המנוע? אשמח להסבר.

 

בנוגע לפולו - אני מכיר איך זה עובד בגולף ובפאסאט - תוך מספר דקות מועטות מתייצב מד החום על 90 בדיוק ונשאר שם קבוע.

 

בכל מקרה, 5 דקות זה נורמלי בהחלט להגעה לטמפ' עבודה. מצד שני לשמן יכול לקחת עד 15 דקות להגיע לטמפ' נורמלית, במיוחד בימים קרים, ולכן כדאי לא ללחוץ על המנוע יותר מדי עד רבע שעה לתוך הנסיעה.

 

רוני

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש לי שאלה בנוגע לחימום המנוע.

נגיד כשאני מתניע את המכונית בבוקר, ונותן לה להתחמם משהו כמו 5 דקות האם להפעיל צוק ואם כן אז עד כמה אני אמור להוציא אותו?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם לוקח לרכב יותר מדי זמן להגיע לטמפ' עבודה אופטימלית, בידקו את כמות השמן באגן.

 

לעיתים מחסור בשמן, גם אם מינורי, יכול לגרום להארכת הזמן שבו לוקח למנוע להגיע לטמפ' העבודה האופטימלית שלו בצורה משמעותית.

"הדבר זר לרוחנו. המשיכה לתיירות לארצנו היא בכותל המערבי, בקברי אבותינו, במערת המכפלה ובקבר רחל. לא מסלול מירוצים!"

-1970, ח"כ מנחם פורוש אל שר התיירות, בנוגע לקיום גרנד פרי ישראלי ראשון.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם לוקח לרכב יותר מדי זמן להגיע לטמפ' עבודה אופטימלית, בידקו את כמות השמן באגן.

 

לעיתים מחסור בשמן, גם אם מינורי, יכול לגרום להארכת הזמן שבו לוקח למנוע להגיע לטמפ' העבודה האופטימלית שלו בצורה משמעותית.

 

שמן לא חסר.

אם אני מתחיל לנסוע הוא מתחמם בצורה נורמלית.

אבל אם הוא נשאר על סיבובי סרק אז לא כל כך מתחמם, לא נראה לי שזה תקלה או משהו, פשוט מעניין למה זה קורה...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מן הסתם הוא יתחמם יותר לאט אם לא תאמץ את המנוע, כל עוד זה לוקח עד 10-15 דקות זה סביר.

 

רוני

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בעניין השאלה של פיאט לגבי הצ'וק, זה תלוי ברכב שלך בעיקרון ובמזג אוויר.

אני למשל לא יכול להדליק את האוטו בבוקר (גם בקיץ) ללא צ'וק (שרייד)

אני מוציא אותו עד לקצת יותר מהחצי, מחמם את האוטו כחצי דקה (מוציא ת'פנל של הרדיו, חוגר חגורה) ומכבה אותו ברגע שהנורית נדלקת שזה לוקח כ3-4 דקות נסיעה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בעניין השאלה של פיאט לגבי הצ'וק, זה תלוי ברכב שלך בעיקרון ובמזג אוויר.

אני למשל לא יכול להדליק את האוטו בבוקר (גם בקיץ) ללא צ'וק (שרייד)

אני מוציא אותו עד לקצת יותר מהחצי, מחמם את האוטו כחצי דקה (מוציא ת'פנל של הרדיו, חוגר חגורה) ומכבה אותו ברגע שהנורית נדלקת שזה לוקח כ3-4 דקות נסיעה.

 

עכשיו בקיץ מה שאני עושה זה מתניע, ואז מחכה איזה 4-5 דקות בלי צוק(נקרע לי הכבל ואני צריך להחליף אותו), בהתחלה האוטו כולו רועד ואז אני לוחץ על הגז כדי שהוא לא יכבה וככה אני מחמם אותו.

 

השאלה שלי זה האם עדיף להפעיל את הצוק לכמה דקות מאשר לתת גז כמה דקות?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מד חום מנוע הוא מד חום שמן מנוע.

 

ברוב המכוניות לא קיים מד כזה, ומד הטמפ' שישנו מתייחס לחום נוזל הקירור.

כמו שסקורניס כתב - מד נוזל הקירור מתייחס לנוזל הקירור.

ברכב עם מד חום שמן בנוסף, ניתן לראות שהמנוע מתייצב על חום קבוע אחרי שמד נוזל הקירור כבר הגיע לטמפ' הזו.

 

בקיצור ברכב עם מד נוזל קירור בלבד - גם כשהמד מראה שהמנוע בטמפ' עבודה - עדיין רצוי לחכות עוד קצת לפני שמאמצים אותו יותר.

:multi: רז .

 

205GTI סטנדרטית (תלוי מה הסטנדרטים שלך...).

נמכרה.

טיול נהיגה

בפורשה קאררה 4 GTS.

המרצדס שלי

נמכרה.

טיול נהיגה ביגואר F-TYPE V8 5.0

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מן הסתם הוא יתחמם יותר לאט אם לא תאמץ את המנוע, כל עוד זה לוקח עד 10-15 דקות זה סביר.

 

רוני

 

פעם נתקעתי עם האוטו וחיכיתי לגרר, היה קר, ישבתי עם חימום איזה 40-50 דקות, הטמפרטורה לא עלתה מעל לכ-70 מעלות

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יוסי - אי אפשר לענות לך בשלט רחוק.

 

ברכב עם בעיה בטרמוסטט למשל - יש מוסכניקים חאפרים שכדי להמנע מבעיות קובעים את הטרמוסטט מאווורים קבוע, כדי שהרכב לא יתחמם.

 

כך למשל ברגע הנעת הרכב המאווורים נכנסים לפעולה, ומונעים מהרכב להגיע לטמפ' העבודה בזמן קצר. (במקום טרמוסטט תקין שיפעיל אותם רק ברגע הנכון).

 

תבדוק אצלך האם ברגע ההתנעה המאווררים מתחילים לעבוד.

אם כן - אז מוסכניק חאפר עבד פעם על האוטו וקיבע את מצב הטרמוסטט.

(בזמן שאני כותב אני מקווה לעצמי שהרכב לא אצלך מיד ראשונה ורק אתה טיפלת בו :oops: ).

:multi: רז .

 

205GTI סטנדרטית (תלוי מה הסטנדרטים שלך...).

נמכרה.

טיול נהיגה

בפורשה קאררה 4 GTS.

המרצדס שלי

נמכרה.

טיול נהיגה ביגואר F-TYPE V8 5.0

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 7600 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...