Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 7496 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

האם יש לממסר מתח/הספק מסויים שהוא נותן או שאפשר להחליף כל ממסר בממסר עם אותו מספר של "רגליים"?

 

הלך לי אחד הממסרים של המאווררים של הרדיאטור, אין עליהם שום מספר חוץ מ-12V

 

האוטו הוא פיג'ו 309 1.6

פורסם

נדיר מאוד שממסר "הולך". לפי מה קבעת שהגיע זמנו ?

 

לא רק מספר הרגליים קובע , אלא גם הסדר שלהן .

 

בעיקרון יש שתי רגליים להפעלה (ברוב המקרים יסומנו כרגליים 85,86) ועוד שתי רגליים במקרה של מפסק ON/OFF (מסומנות 30,87) או שלוש במקרה של מפסק מחליף (מסומנות 30,87,87A).

 

כמו כן יש ערכי זרם שונים , בד"כ 25A או 30A.

האם מדובר על הממסר הירוק שבין המאווררים?

פורסם

יש 4 ממסרים בתא מנוע

שניים שחורים, שניים ירוקים

הבעיה היתה שמאוורר אחד לא עובד בכלל

החלפתי בין הירוקים, שני המאווררים עובדים, אבל רק במהירות נמוכה, החזרתי ושוב רק אחד עובד

החלפה בין השחורים לא עשתה שום שינוי

 

הממסרים אמורים להיות בקופסא שחורה ליד מיכל המים של השפריצרים והפנס הימני - הקופסא נשברה כמובן (כיאה לפלסטיק צרפתי משובח) וממסרים "זרוקים" באיזור הקופסא

פורסם

אופיר שלום,

 

עלייך לבדוק האם יש מק"ט יצרן על הממסר.

בעזרת מידע זה ניתן למצוא באינטרנט את הפרמטרים של הממסר.

כפי שכתבת לא מספיק לבחור ממסר עם מספר רגלים דומה.

הפרמטרים החשובים הנוספים:

1.הזרם שהממסר צריך למתג

2.ממסר N/O או N/C

3.אולי לממסר יש קבל או דיודה פנימית

4.מתח עבודה בסליל הראשוני (בדרך כלל 12V)

5.ישנם ממסרים אטומים למים.

הצעתי היא:

גש למוסך של פיג'ו וקנה ממספר אורגינלי או תחליפי אצל גלאור נציג HELLA הם בדרך כלל יודעים מניסיון וספרות איזה ממסר את צריך.

ההבדל במיר זניח במידה ואתה קונה במוסך של הייבואן או אצל גלאור בת"א רחוב יצחק שדה ליד 'צנטרל'.

איזה כייף לי :)

פורסם

במקור הרכב היה מוזן קרבורטור, הוחלף מנוע, אבל אין שינוי במערכת הקירור

אכן יש יוניט, נגד המהירויות אמור לשבת בין המאווררים?

ואם זה לא הממסר למה המאוורר התחיל לעבוד כאשר הצלבתי בין הממסרים?

פורסם

אז ככה, עכשיו בדקתי - אין שום דבר בין שני המאווררים, ויש לי בבאגז' גם מאווררים של 205GTI 1.9 עם כל ה"בית" שלהם, גם שם אין כלום

יכול להיות שהממסרים משמשים כמו נגד מהירויות?

 

נ.ב.

 

אני עכשיו עובר על הPDF שמרק קישר, הבעיה שעל הממסר שיש לי באוטו לא כתוב כלום :roll:

פורסם

סביר להניח שהממסרים הם NO, כנראה 20 אמפר, כמובן מתח הפעלה 12 V, בשביל לבדוק ממסר אפשר לתת לו מתח ולשמוע אם יש רעשון, "תק" כזה. ואפשר לבדוק האם יש מוליכות אחרי שהממסר אמור להוליך.

חוץ מזה בתא המנוע אתה יכול לעשות מעקף זמני בין שתי החוטים שמדליקיםאת המאוורר ולראות אם הוא עובד. בהזדמנות זו שהמנוע חם בדוק האם הממסר מקבל מתח הפעלה.

אני לא מבין במערכות החשמל של פיזו אבל אני מעריך שקיימת בעיה בחייוט, ניסית פיוזים?

נדיר מאד שממסר הולך.

בדוק את הממסר, אחכ בדוק את החיווט כפי שרשמתי לך.

התמונות של הסובארו שלי

http://yonatans-subaru.pic.co.il

 

פורסם

בחלק ממכוניות פז'ו וסיטרואן, עם מזגן מקורי, אין נגד למהירות 1 למאוררי הרדיאטור אלא הם פועלים במהירות , האיטית,1 בצורה טורית כך שהמתח מתחלק בין 2 המאוררים והנו 6 וולט לכל מאורר.

במהירות 2, המהירה, המאוררים פועלים בצורה מקבילית, כלומר 2 המאוררים מקבלים 12 וולט.

הפעלה כזאת מתבצעת ע"י שילוב של 3 ממסרים.

באופן כללי יש כמה סוגי ממסרים:

ממסר NO שבמצב מנוחה מגעיהם פתוחים ובהזנת מתח הפעלה נסגרים המגעים ומעבירים דרכם זרם הפעלה.

ממסר NC שבמצב מנוחה מגעיהם סגורים ומעבירים זרם הפעלה לצרכן חשמלי ובהזנת מתח הפעלה, לסליל הממסר, יפתחו המגעים ותפסק הפעלת הצרכן החשמלי.

יש ממסרים שבמצב מנוחה מגע צף נוגע במגע העליון ומעביר דרכו זרם הפעלה לצרכן ובהזנת מתח לסליל הממסר, המגע הצף יורד אל המגע התחתון וכעת מעביר דרכו זרם הזנה לצרכן (ולא דרך המגע העליון).

ע"י 3 ממסרים כאלו מבצעים הפעלה טורית/מקבילית של מאוררי רדיאטור.

יש עוד ממסרים עם 2 מגעים לקבלת זרם להפעלת צרכן (בחלקם מחוברים ובחלקם מופרדים, יש כאלו עם נגד פנימי או דיודת הגנה פנימית וכמובן יש ממסרים משולבים שונים.

בברכה - רפי לין

×
×
  • תוכן חדש...