Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

הונדה CB


נמרוד רחמימוב
שימו לב! השרשור הזה בן 6118 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

אם תשאל אספן אופנועים אם יש לו אופנוע יפני, רוב הסיכויים שיעקם את האף. אופנוע קלאסי זה הארלי או אינדיאן או כל אופנוע בריטי ישן. זונדאפ או ב.מ.וו. זה גם זה. יפני זה לא זה.

אבל יש אופנוע יפני שלפני ארבעים שנה, בשנת 1965 , עשה מהפכה בעולם האופנועים. כאילו שזה לא הספיק לו, עשה ב 1969 מהפכה נוספת, שתוצאותיה ניכרות עד היום. האופנוע הזה נקרא הונדה CB.

 

בשנות החמישים והשישים, שלטו האופנועים הבריטים. כל מכונאי אופנועים יגיד לך שאם אופנוע בריטי לא מטפטף שמן, זה סימן שאין בו שמן. הוא גם רועש, רועד, לא חזק במיוחד, ואמין כמו המשרתים של ארמון המלכה. ההארלי היה המלך באמריקה, עם מנועי V טווין אימתניים, אבל רוב האנשים באירופה ובארץ רכבו על אופנועים בריטים בעלי בוכנה אחת (סינגל) או שתים (טווין). מנוע כפול-בוכנות היה פסגת הטכנולוגיה, והספקו היה לרוב עד 40 כ"ס.

עד אמצע שנות השישים, היתה הונדה ידועה כיצרן אופנועים קטנים ולא יומרניים. אף שהיה לה מספר אופנועים מהירים ומתקדמים טכנולוגית, רוב מכירותיה היו של אופנועים עירוניים קטנים. ב 1965 החלה הונדה למכור את ה CB450. ה CB היה כל דבר שאופנוע בריטי לא היה: אמין, שקט, חזק, נוח, וזול. בין לילה הפך ה CB את תפישת העולם לגבי מה זה אופנוע, והפך את הונדה ליצרן מוביל ומוערך.

ב 1969 חוללה הונדה מהפכה נוספת עם השקת ה CB750. ה 750 היה אופנוע הכביש הסידרתי הראשון עם מנוע 4 צילינדרים, שסיפק 67 כ"ס מדהימים לתקופה. הצלחתה של הונדה עם ה CB קידמה מאוד את המכירות של מכוניותיה שהיו עד אז רק מכוניות מיני קטנות ולא נחשבות.

 

כיום נחשבים הדגמים הראשונים של ה CB750 לאספניים במיוחד. הסדרה הראשונה של 7000 אופנועים מ 1969-70 נקראית KO , או גם sandcast ע"ש יציקות המנועים שלהן שהיו יחודיות. CB 750 סנדקסט מקורי במצב מעולה, נמכרים כיום ב 20-30K דולר.

 

ולמה אני מספר את כל זה? כי אתמול קניתי אחת באי-ביי.

 

CB750F יפהפיה משנת 1976. עוד שלושה שבועות והיא אספנות, ואפשר לייבא אותה לארץ. ב1976 שיווקה הונדה 2 דגמים מקבילים של ה 750. ה K6 שהיה צאצא ישיר של ה K0 ובעל 4 מפלטים, וה F שהיה מעט מצועצע יותר ועם שני מפלטים של 2 ל 1.

בשנות השבעים, כשיצאו ה CB750 , היה לי BSA משנת 1942. אופנוע קלאסי ללא ספק, שקניתי מכסף שחסכתי בחלוקת עיתונים בתיכון. אח"כ בצבא היה לי טריומף 500 מ 1965 ששיפצתי בעצמי וגם אותו אהבתי מאוד, אבל ההונדה היתה תאווה סמויה - נחשקת אך בלתי ניתנת להשגה.

 

לא חשבתי לקנות הונדה. לאחרונה חיפשתי אופנוע, חשבתי יותר דווקא על משהו בריטי-קלאסי. שוכנעתי ע"י אבי נוף שאם כבר מתעסקים עם אופנוע, הוא צריך להיות כזה שיתן את מירב ההנאה - לפחות אופנוע אספנות ראשון. אז נזכרתי בחלום מלפני 30 שנה, ומצאתי CB מדהימה בעלת 6800 מייל בלבד. היא היתה שייכת לאדם שקנה אותה חדשה, וכמעט ולא השתמש בה. כשנפטר לאחרונה מכרו יורשיו את האופנוע לאדם ממנו קניתי אותה.

 

הנה כמה תמונות:

 

right.jpg

 

speedometer2.jpg

 

הפעם כבר היבוא יהיה כנראה קל יותר לאור לקחי העבר. אם תרצו - אמשיך לדווח תוך כדי.

 

נמרוד

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תתחדש

נראה לי שהכסא הוא קיט שהיה נפוץ בעבר והוא לא מקורי.

בכל מקרה גם אם זה לא נאמן למקור - היא יפה ומושלמת

 

ישי

" בוא ניסע, ניתן למחלה לעבוד, נחזור עם מיכל ריק " . בגעגוע לישראל ז"ל

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תיתחדש לך!!!

הCB באמת אחלה אופנוע... בארץ יצא לו שם של אופנוע "גבינה"... למה? היפנים עבדו בשיטה של סרט נע, דבר שלא היה מוכר בתעשיית האופנועים בכזו רמה.

למשל, כדי לחזק את הברגים של המיכסה שסתומים הם הישתמשו במברגת אימפקט ובירגי פח פשוטים (אם אני לא טועה אילו בירגי פיליפס).

כאשר אנשים בארץ ניסו ליפתוח אותם עם כלים "רגילים" הם "חרשו" את הברגים. הברגים פשוט נאכלו. עוד דבר מעניין, באותה תקופת "צנע" היה נהוג להחזיר את הברגים "המשומשים" למקום. ב CB היה צורך להחליף בחדש. כבר כאן מתחילה תיסמונת ה"חלק משקית" שמאופיינת כיום בכל תחום בחיים...

 

שוב, תיתחדש לך!!!!

ותירכב בזהירות, ושמור על הגב ;-)...

גילי

מחפש בלוק מנוע V8 לתרומה וגם מחסן למכוניות שלי

האם זה נכון שחמישה מכל ארבעה אנשים מתקשים במתמטיקה ?

הציבור מטומטם, ולכן הציבור משלם...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שיהיה בהצלחה ובהנאה

לכל המשפחה... :beerchug:

 

אבי.

****************************************************

המקום הנכון:

מפגש השרון - מפגש בלתי תלוי לרכבי אספנות - בארומה שפיים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נמרוד ברוך הבא לעולם הדו"ג:

 

אחד האופנועים האהובים עלי, ידידי אמיר רדוץ מנהל ממוסך רמזור בי-ם, שיפץ אחד כזה לפני שנים ואפילו מגזין מוטו שבדק אותו לא הפסיק לשבח את היצירה. (יש כתבה מקיפה באחד הגליונות).

הכיסא כפי שנימסר אינו מקורי, במקור הגיעו עם כיסא שטוח ואחיד לכל האורך.... כאן בארץ צריך להיות גם רצועה בין הנוסעים המחויבת (לפחות אז) למעבר של הטסט....

אין לי ספק שתהינה ממנו מאוד..... ורמז נוסף קוואסקי 1000 מסדרת ה-Z (הדבר הבא שאתה צריך להביא)-רן

פעם האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תתחדש :bday:

 

אופנוע מאד יפה.

LOTUS ELAN PLUS 2 S130 1972, MG MIDGET 1963

CJ-7 GOLDEN EAGLE 1978, טילון ICM 1960,1962,1959....אופנוע "צבי"

וספה 1957, 1959,1963 ..."גיפ'" פורד GPW 1943..ב ס א WM20 1940 ועוד..

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כבר אמרתי אתמול אבל אומר שוב...

 

בחירה מוצלחת,אופנוע יפהפה!:-D

תהנה,תהנה,תהנה.

ג'ורג'

  • נוכחים מושלמים: אלפא 156 +סוזוקי 1990 rgv250 + ימאהה yzf-R1 2001 + הונדה SP-2 2002
    נוכחים לא מושלמים: אלפאסוד TI, קטאנה 1100, 1987 GSXR750, טייפון.
    נוכחים בניכר: בימר F-850-GS, בימר 330i ידנית.
    בקרוב: 997 S, אלפאSZ, בימר E36 M3, דוקאטי 851,916,1098, בימוטה YB6.
     
     
  •  

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כל הכבוד, חתיכת בהמה זו.

 

יצא לי לראות כבר שניים כאלה שהוסבו לצ'ופר, אומנם הכי לא נאמן למקור שיש אבל בכל זאת

היה מדהים פשוט לראות את זה.

ותמשיך לדווח מה קורה, אני בכל אופן אשמח.

אופנוען

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תתחדש, המון מזל טוב!

 

אם תשאל אספן אופנועים אם יש לו אופנוע יפני, רוב הסיכויים שיעקם את האף.
תופעה מוכרת וידועה, במיוחד אצלינו.

הפייבוריטים שלי, מלבד ה-CB לקלאסיקות יפאניים:

YAMAHA RD 350.

YAMAHA XT 500 (ממציא קטגוריית הדו"ש).

סידרה Z הדו פעימתיים של קוואסאקי.

ה-R הראשון של סוזוקי.

סוזוקי RGV.

 

אצלינו, כשמודבר על אופנוע קלאסי, כולם חושבים מייד על "תרנגול" נוטף שמן, לא על יפאני.

אני מקווה שאתה, ג'ורג' ועוד חברים, תשנו את התדמית.

ברק

שלחת פקס למשרד ממשלתי ואתה רוצה שיענו לך? אתה עולה חדש? אתה לא מכיר איך דברים עובדים פה?
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תתחדש, המון מזל טוב!

 

תופעה מוכרת וידועה, במיוחד אצלינו.

הפייבוריטים שלי, מלבד ה-CB לקלאסיקות יפאניים:

YAMAHA RD 350.

YAMAHA XT 500 (ממציא קטגוריית הדו"ש).

סידרה Z הדו פעימתיים של קוואסאקי.

ה-R הראשון של סוזוקי.

סוזוקי RGV.

 

אצלינו, כשמודבר על אופנוע קלאסי, כולם חושבים מייד על "תרנגול" נוטף שמן, לא על יפאני.

אני מקווה שאתה, ג'ורג' ועוד חברים, תשנו את התדמית.

ברק

"תרנגול"על פי רוב לא נוטף שמן ,זה מנוע דו-פעימתי.ערב טוב-זאב

zeev

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

 

תופעה מוכרת וידועה, במיוחד אצלינו.

הפייבוריטים שלי, מלבד ה-CB לקלאסיקות יפאניים:

YAMAHA RD 350.

YAMAHA XT 500 (ממציא קטגוריית הדו"ש).

סידרה Z הדו פעימתיים של קוואסאקי.

ה-R הראשון של סוזוקי.

סוזוקי RGV.

ברק

 

 

הXT500 הוא פשוט חלום, הייתי רוצה בנוסף אליו גם הונדה XL אדום וישן...

haters will hate

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הXT500 הוא פשוט חלום, הייתי רוצה בנוסף אליו גם הונדה XL אדום וישן...
בנצי

לא מאמין שתמצא בעולם צמיג "23 במצב שניתן לנסוע עליו.

אם תצליח תזמין שני XL500

 

ישי

" בוא ניסע, ניתן למחלה לעבוד, נחזור עם מיכל ריק " . בגעגוע לישראל ז"ל

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 6118 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...