Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 7551 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
תסביר לי איך אתה צוחק בדיוק? אפילו בעלי רכב דיזל לא צוחקים היום בכניסה לתחנת הדלק...
מילים כדורבנות.

מי היה מאמין שרק לפני כמה שנים בודדות מחיר הדיזל היה שקל וחצי!

לא יאמן.

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

  • תגובות 73
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם
אני כבר מזמן התאכזבתי מדלק מוטורס(יימח שמם).

אין להם שום היגיון שיווקי, שירות גרוע, חלפים יקרים בלי עין הרע, היצע מחורבן של מכוניות המיובאות לארץ בעוד בחו"ל לאותם דגמים יש הרבה מאוד רמות גימור וכו'...

דלק מוטורס, תתעוררו! פורד יודעים לייצר מכוניות, אתם פשוט לא יודעים איך לייבא אותן!

אם יש משהו שדלק מוטורס יודעים לעשות זה לשווק... אתה חושב ש"אין להם שום היגיון שיווקי" ? בינתיים הולך להם "לא רע" הייתי אומר...

 

איציק

Deepal S05 MAX MY26 272Hp 
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic

פורסם
הסתובבה באזור ת"א פוקוס שחורה 3 דלתות 2 ליטר עם גיר ידני (אני זוכר אותה כבר מ-2001). בדלק מוטורס מכירים אותה ואמרו לי שהיא הגיעה ביבוא אישי (הגיוני).

ראיתי אותה בחיפה לפני 3-4 שנים, אבל בזמנו היו לה לוחיות זיהוי מחו"ל, אז תיארתי לעצמי שזה רכב של תייר.

 

לעניות דעתי, אם היו מייבאים ST170 בגירסת 3 דלתות לארץ [אני אסתפק גם ב-5], היא הייתה נותנת תחרות לא קטנה לקליאו ספורט ול-GTI6 - עוד אופציה לחובבי הנהיגה [והסבה למכונית ראלי בעתיד].

If you can’t see the Bright side of life , Polish the Dull side

פורסם
לעניות דעתי, אם היו מייבאים ST170 בגירסת 3 דלתות לארץ [אני אסתפק גם ב-5], היא הייתה נותנת תחרות לא קטנה לקליאו ספורט ול-GTI6 - עוד אופציה לחובבי הנהיגה [והסבה למכונית ראלי בעתיד].
ולעניות דעתך היבוא של הקליאו ספורט וה GTI6 היה צעד כלכלי נכון?

זאת היתה קטסטרופה מבחינת היבואנים וככה גם תהיה ה ST170.

צר לי מאוד שלא מייבאים את הדגמים האלה, אבל אני מבין את היבואנים!

מה שצריך לעשות בארץ הוא מה שבעצם קורה באנגליה, להקל בצורה משמעותית את תקנות היבוא האישי (כמו שכבר היו פה פעם) ואז יווצרו חברות אשר יתמחו ביבוא אישי של פלח רכבים מסוים.

ספורטיביות,ספורט, 4X4 וכו'.

היבואן לא יביא את ה ST170 או את ה 206 180 אבל תהיה חברה פרטית אשר תביא את שתיהן ועוד דגמים ספורטיביים אחרים.

יניב

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

פורסם
ולעניות דעתך היבוא של הקליאו ספורט וה GTI6 היה צעד כלכלי נכון?

זאת היתה קטסטרופה מבחינת היבואנים וככה גם תהיה ה ST170.

צר לי מאוד שלא מייבאים את הדגמים האלה, אבל אני מבין את היבואנים!

מה שצריך לעשות בארץ הוא מה שבעצם קורה באנגליה, להקל בצורה משמעותית את תקנות היבוא האישי (כמו שכבר היו פה פעם) ואז יווצרו חברות אשר יתמחו ביבוא אישי של פלח רכבים מסוים.

ספורטיביות,ספורט, 4X4 וכו'.

היבואן לא יביא את ה ST170 או את ה 206 180 אבל תהיה חברה פרטית אשר תביא את שתיהן ועוד דגמים ספורטיביים אחרים.

יניב

הפתרון הכי טוב זה להוריד מיסוי

למה לי בארץ הזאת לקנות אימפרזה 1600 סמ"ק אוטומטית שבאותו מחיר בחו"ל אני יכול לצאת עם STI

 

הפתרון הכי טוב נמצא אצל האנשים שיושבים מעלינו בכנסת וגם ככה מיסוי ומחירי שחיטה של ייבואנים לא מזיז להם...גם ככה הם מקבלים וולוו חינם

ובנתיים לפי המכירות גם עמישראל לא ממש מזיז לו במיוחד הפראיירים שקונים קוראנית עם תג מחיר מאוד מנופח שנותן לה הייבואן

קאליפרים צהובים בגודל של הטוסטר שיש לאמא שלי במטבח

ודיסקים בגודל של מגש פיצה .

פורסם
אם יש משהו שדלק מוטורס יודעים לעשות זה לשווק... אתה חושב ש"אין להם שום היגיון שיווקי" ? בינתיים הולך להם "לא רע" הייתי אומר...

 

איציק

רוב המכוניות של דלק מוטורס מהשנים האחרונות(בעיקר פוקוסים ומונדאו), הן בדיוק מה שציי הליסינג מחפשים, מכוניות עם רמת איבזור מחורבנת מינוס, תג מחיר סביר, נוחות בזבל, חסכוני בדלק(יחסית).

ממש מה שציי הרכב מחפשים, ורוב הפוקוסים שמסתובבות על הכבישים הן ליסינג לשעבר/בהתהוות, עם רמת גימור בסיסית ומנוע חלש מינוס....

 

דעתי האישית - תחלוק או תסכים היא לא הכמות, אלא האיכות.

כמו שלמאזדה יש שם מחורבן בארץ, ככה גם לפורד ולדלק בכלליות.

אותו דגם של רכב בכמויות מזוויעות שזה כבר מעורר בחילה.

לעומת זאת, אם היינו רואים פוקוסים ST170 או בכלל דגמי השלוש דלתות, עם גימורים נעימים לעין וכו' וכו', השם של דלק ופורד היה משתנה לחלוטין.

מאזדה? אותו סיפור, כל הארץ הזאת מלאה בלנטיסים לבנות.

פורסם
רוב המכוניות של דלק מוטורס מהשנים האחרונות(בעיקר פוקוסים ומונדאו), הן בדיוק מה שציי הליסינג מחפשים, מכוניות עם רמת איבזור מחורבנת מינוס, תג מחיר סביר, נוחות בזבל, חסכוני בדלק(יחסית).

ממש מה שציי הרכב מחפשים, ורוב הפוקוסים שמסתובבות על הכבישים הן ליסינג לשעבר/בהתהוות, עם רמת גימור בסיסית ומנוע חלש מינוס....

 

דעתי האישית - תחלוק או תסכים היא לא הכמות, אלא האיכות.

כמו שלמאזדה יש שם מחורבן בארץ, ככה גם לפורד ולדלק בכלליות.

אותו דגם של רכב בכמויות מזוויעות שזה כבר מעורר בחילה.

לעומת זאת, אם היינו רואים פוקוסים ST170 או בכלל דגמי השלוש דלתות, עם גימורים נעימים לעין וכו' וכו', השם של דלק ופורד היה משתנה לחלוטין.

מאזדה? אותו סיפור, כל הארץ הזאת מלאה בלנטיסים לבנות.

היית כותב מגילה אבל אני אפתח בשאלה פשוטה.

 

אם אתה היית יבואן, מה הייתה המטרה שלך.?

 

בוא אני אענה לך.

 

כסף! למכור!

 

לא ממש אכפת להם מה, העיקר שהרווח שלהם יהיה המקסימלי.

 

ייבוא הST170 הוא לא ריאלי, כי באמת, כמה אנשים היו קונים אותו?

בואו נודה בזה, יבוא מכוניות ספורט/ספורטיביות לא משתלם.

 

פשוט כך.

 

עדיף להרוויח מממכירת לאנטיסים ופוקוסים בכמויות לליסינג, מאשר כמה ST170 או RX8 לציבור הפרטי.

 

זה נקרא הגיון שיווקי, וזה מה שמכתיב את הקצת בעולם שלנו.

 

 

אור.

פורסם
ממש מה שציי הרכב מחפשים, ורוב הפוקוסים שמסתובבות על הכבישים הן ליסינג לשעבר/בהתהוות, עם רמת גימור בסיסית ומנוע חלש מינוס...

אבל עדיין מהנות מאוד לנהיגה ביחס למשפחתיות אחרות. והמנוע 1.6, למרות שהביצועים לא משהו, מרגיש ממש מצויין, נושם בסלד גבוהה ובעל רעש מצויין. התיבה האוטומטית חלקה, פשוטה ולא עושה בעיות להגיע למנתק או להוריד לשלישי גם ב 140.

 

כמובן הכל נאמר ביחס לדגם היוצא, איזה רכב נהדר ! כבר 60 אלף קילומטר של הנאה (למרות סוג ההנעה) רצופה.

 

בחדשה לא נהגתי, אבל לפי ההתרשמות של חברי הפורום שכבר נהגו, בהחלט המנוע הישן לא מספיק לחדשה.

SAY MY NAME | www.alonadler.com

פורסם

itsik170 כתב:

הפתרון הכי טוב זה להוריד מיסוי

למה לי בארץ הזאת לקנות אימפרזה 1600 סמ"ק אוטומטית שבאותו מחיר בחו"ל אני יכול לצאת עם STI

 

הפתרון הכי טוב נמצא אצל האנשים שיושבים מעלינו בכנסת וגם ככה מיסוי ומחירי שחיטה של ייבואנים לא מזיז להם...גם ככה הם מקבלים וולוו חינם

כל המיסוי הזה (110% תוספת) הוא בגלל שמכונית נחשבת מוצר-מותרות, כלומר מוצר שאפשר בלעדיו, ושמי שרוצה בכל-זאת - שישלם מס גדול. עכשיו בעיקרון אני הראשון שמסכים שרצוי לקחת מס ממי שיש לו כסף ולא מכל העם ללא הבחנה, אבל - מכונית זה כבר מוצר בסיסי והכרחי לכל משפחה! לדעתי יהיה עדיף לעשות מס-פרוגרסיווי על מכוניות. היום לוקחים מאזדה חדשה שעולה 60,000 ש"ח לפני-מס ומוסיפים לה 66,000 במיסים שונים, כך שמחירה יוצא גבוה מאוד ומעיק על המשפחה הממוצעת לרכוש אחת. אני אומר, למה שלא יחלקו את המחירים לשלוש קבוצות מס: קבוצה בסיסית: מכוניות שעולות עד 60,000 לפני מס, קבוצה יוקרתית למכוניות שעולות מעל 100,000 לפני-מס וקבוצת ביניים בינהם.

 

לקבוצה הבסיסית יהיה מס נמוך של 50% בלבד. כל שקל מהמחיר, שהוא מעבר ל 60,000 יהיה שייך לקבוצת הביניים, ועליו יהיה 100% מס, וכל שקל ממחיר הרכב שעובר את ה 100,000 יהיה עליו מס 200% כי כאן כבר באמת מדובר במכונית-יוקרה. ככה פחות או יותר, סה"כ המסים למדינה יהיה דומה, אבל מי שרוצה רק משפחתית פשוטה יקנה אותה בזול, מכוניות מנהלים כבר יהוו קפיצה גדולה במחיר, ומכוניות יוקרה יהיו יקרות מאוד.

פורסם
היית כותב מגילה אבל אני אפתח בשאלה פשוטה.

 

אם אתה היית יבואן, מה הייתה המטרה שלך.?

 

בוא אני אענה לך.

 

כסף! למכור!

אין ספק שהמטרה בסופו של דבר היא למכור, אבל השאלה היא גם מה הציבור חושב על המותג, ופורד נחשבים בארץ היום כזבל, תרתי משמע - הפוקוסים נמצאים בכל מקום...

בכל מקרה, לא כתבתי מגילה ולא אכתוב, אבל מה לדעתך המקום של האימפרזות/אבו בארץ?

הרי אין שום טעם לייבא אותם נכון? אז למה שיייבאו אותם בכלל? אין שום היגיון שיווקי בכך נכון?

אבל, יבואני מיצובישי וסובארו בחרו שכן לייבא את הדגמים החזקים של המכוניות שלהם, למרות שכמות האקזמפלרים של הדגמים הגבוהים ביותר נמוכה משהו, אבל תראה, לסובארו אין שם של סיטונאות ליסינג, וגם האקזמפלרים הבודדים של איבו שאנחנו רואים בארץ מחזקים את התקוה ומראים שיש אור בקצה המנהרה, ושגם בארצנו יכולות לנוע מכוניות ספורטיביות, ואפילו מכוניות ספורט - כנ"ל לגבי המיאטה(ששכחתי משום מה, מצטער מוטי).

בכל מקרה, אמנם אין שום היגיון בשיווק ויבוא מכוניות ספורט, אך מספר יבואנים עושים מאמצים ונגד הזרם מביאים גם מכוניות ספורט, ע"ע מרצדס, BMW, סובארו ומיצובישי, ואפילו פורשה.

אתה באמת חושב שיש היגיון שיווקי לייבא לארץ M6!??!@?! או M5?! ואפילו SL55AMG??

אין שום היגיון! אך כמות האקזמפלרים שנקנית בטווח זמן מסויים מאוששת קצת את מדינתי רוויית הגרוטאות וחלאות הליסינג.

אני מקווה מאוד שהבנת את הפואנטה שלי....

 

אלעד

פורסם
itsik170 כתב: כל המיסוי הזה (110% תוספת) הוא בגלל שמכונית נחשבת מוצר-מותרות, כלומר מוצר שאפשר בלעדיו, ושמי שרוצה בכל-זאת - שישלם מס גדול. עכשיו בעיקרון אני הראשון שמסכים שרצוי לקחת מס ממי שיש לו כסף ולא מכל העם ללא הבחנה, אבל - מכונית זה כבר מוצר בסיסי והכרחי לכל משפחה! לדעתי יהיה עדיף לעשות מס-פרוגרסיווי על מכוניות. היום לוקחים מאזדה חדשה שעולה 60,000 ש"ח לפני-מס ומוסיפים לה 66,000 במיסים שונים, כך שמחירה יוצא גבוה מאוד ומעיק על המשפחה הממוצעת לרכוש אחת. אני אומר, למה שלא יחלקו את המחירים לשלוש קבוצות מס: קבוצה בסיסית: מכוניות שעולות עד 60,000 לפני מס, קבוצה יוקרתית למכוניות שעולות מעל 100,000 לפני-מס וקבוצת ביניים בינהם.

 

לקבוצה הבסיסית יהיה מס נמוך של 50% בלבד. כל שקל מהמחיר, שהוא מעבר ל 60,000 יהיה שייך לקבוצת הביניים, ועליו יהיה 100% מס, וכל שקל ממחיר הרכב שעובר את ה 100,000 יהיה עליו מס 200% כי כאן כבר באמת מדובר במכונית-יוקרה. ככה פחות או יותר, סה"כ המסים למדינה יהיה דומה, אבל מי שרוצה רק משפחתית פשוטה יקנה אותה בזול, מכוניות מנהלים כבר יהוו קפיצה גדולה במחיר, ומכוניות יוקרה יהיו יקרות מאוד.

 

בצורה זו לא תפתור את הבעיה שאנו דנים בה.

מה שיקרה שרוב האוכלוסיה תרכוש מכוניות משפחתיות, וכאשר יהיה להם כסף ליותר מזה הם יברחו כי הם לא רוצים "להדפק". אחרי הכל, מי רוצה לשלם על מכונית מנהלים 60 אלף שקל יותר?

התחשבות בעניים וזלזול בעשירים זה לא הפתרון, כי הוא לא יצליח.

חשוב שתלמד משהו על החיים: כלל הזהב - בעל הזהב הוא שקובע את הכללים!

 

כמדומני כבר היה ניסיון דומה לפני מספר שנים, כאשר רוכשי רכבים עם 75 כ"ס ומטה קיבלו הנחה משמעותית במסים (בעקבות בעיית מחסור הדלק כמדומני). לא עבר יותר מדי זמן והממשלה הורידה את החוק (הטיפשי, יש להודות) הזה.

פורסם

ועוד רעיון לכל בעלי הפוקוס בפורום, כמחווה לדגם היוצא, ולאוטו הנהדר הזה בהחלט מגיעות מחוות, אולי נארגן טיול פוקוסים ? מה אתם אומרים ? כאחת המשפחתיות הכי מהנות לנהיגה, בטוח יהיה כיף.

ובנוסף, ארצה לשבח את הרעיון של אלון.

אני בכיף מוכן לקחת על עצמי חלק בארגון טיול שכזה...

ובכלליות, טיול של הפורום עצמו יכול להיות נחמד!!

פורסם
אין ספק שהמטרה בסופו של דבר היא למכור, אבל השאלה היא גם מה הציבור חושב על המותג, ופורד נחשבים בארץ היום כזבל, תרתי משמע - הפוקוסים נמצאים בכל מקום...

בכל מקרה, לא כתבתי מגילה ולא אכתוב, אבל מה לדעתך המקום של האימפרזות/אבו בארץ?

הרי אין שום טעם לייבא אותם נכון? אז למה שיייבאו אותם בכלל? אין שום היגיון שיווקי בכך נכון?

אבל, יבואני מיצובישי וסובארו בחרו שכן לייבא את הדגמים החזקים של המכוניות שלהם, למרות שכמות האקזמפלרים של הדגמים הגבוהים ביותר נמוכה משהו, אבל תראה, לסובארו אין שם של סיטונאות ליסינג, וגם האקזמפלרים הבודדים של איבו שאנחנו רואים בארץ מחזקים את התקוה ומראים שיש אור בקצה המנהרה, ושגם בארצנו יכולות לנוע מכוניות ספורטיביות, ואפילו מכוניות ספורט - כנ"ל לגבי המיאטה(ששכחתי משום מה, מצטער מוטי).

בכל מקרה, אמנם אין שום היגיון בשיווק ויבוא מכוניות ספורט, אך מספר יבואנים עושים מאמצים ונגד הזרם מביאים גם מכוניות ספורט, ע"ע מרצדס, BMW, סובארו ומיצובישי, ואפילו פורשה.

אתה באמת חושב שיש היגיון שיווקי לייבא לארץ M6!??!@?! או M5?! ואפילו SL55AMG??

אין שום היגיון! אך כמות האקזמפלרים שנקנית בטווח זמן מסויים מאוששת קצת את מדינתי רוויית הגרוטאות וחלאות הליסינג.

אני מקווה מאוד שהבנת את הפואנטה שלי....

 

אלעד

אלעד, חשבת פעם מהו הדגם הנמכר ביותר אצל היבואנים שהזכרת?

לסובארו אין מכונית משפחתית (שזהו קהל היעד הגדול ביותר במדינה) שיכולה להתחרות בטויוטה/פורד/מאזדה/כל מלכת מכירות אחרת. הג'יפ-כביש שלה, הפורסטר, לא מצליח במיוחד. היחיד שמצליח איכשהו זהו ה-B4. אך מרכב אחד לא ניתן להתקיים. לכן האימפרזה טורבו מספקת את הסחורה עם מכירות גבוהות יחסית ותוך כדי נותן לסובארו חזות ספורטיבית וצעירה.

למקרה שלא שמת לב, את הטורבו החלו לייבא בשנת 95, שנתיים לאחר שכל היפניות הטובות משמעותית ממנה הובאו לארץ והורידו את המכירות של סובארו באלפי מונים. סובארו חיפשו מנוס ומצאו אותו בצורת אימפרזה טורבו.

 

מיצובישי - כנ"ל. היחיד שנמכר במספרים גבוהים הוא הפאג'רו. בעבר היה גם המגנום והמגה-מגנום, אך כעת נמכר במספרים נמוכים בעקבות התיישנותו, והמחליפה באה בצורת אבו 8.

 

יבואן כמו מאזדה/טויוטה/פורד מפחד לאבד את הקלף המנצח שיש לו ביד. עדיף ציפור אחת ביד מאשר שתיים על העץ. אם ייבאו רכב ספורט הם עלולים לאבד את מוטיב האמינות הוא להפגע במכירות הרכב החדש. למה להסתכן? בשביל לקדם את המוטוריקה בארץ? ומה יקרה כאשר רכבי ספורט ימכרו במספרים גבוהים בארץ, ולחברות לא יהיה רכב תחרותי לספק לקטגוריה? בשביל מה להסתכן אם אתה מרוויח? על כל השאלות האלו אתה יכול לענות לבדך, אם הינך חכם מספיק להבין את הראש של יבואני הרכב.

 

כשאתה תהיה הבעלים של סוכנות רכב תפעל לפי איך שאתה רוצה, עד אז תצטרך לחיות במציאות העגומה הזאת.

פורסם

זיו שלום,

דברי אינם מכוונים כלל וכלל לביטוי "עדיף ציפור אחת ביד מאשר שתיים על העץ".

משהו מונע מדלק מוטורס לייבא את הS170? לא ממש, הם יכולים לייבא אותו במקביל לפוקוס הסטנדרטית.

כמו שסובארו הפכה ליצרןן עם חזות ספורטיבית וצעירה בעזרת האימפרזה, כך יכולה להפוך גם פורד, מאזדה ושאר ירקות.

אני לא אומר להפסיק לחלוטין את ייבוא הפוקוס הסטנדרטית, אדרבא, אין שום רע בדבר, אך יש לציין כי אם היו נמכרים בארצנו רכבים מתוצרת פורד/מאזדה וכו' שיש להם קצת פחות מ-5 דלתות, זה היה משפר את המצב בהרבה, ומשנה את התדמית לחלוטין.

מקווה שהבהרתי את הנקודה שלי...

ואם לא - אינני מיטיב להתבטא לאחר שעות העבודה המייגעות שלי, עמכם/ן הסליחה.

 

אלעד

פורסם
itsik170 כתב: כל המיסוי הזה (110% תוספת) הוא בגלל שמכונית נחשבת מוצר-מותרות, כלומר מוצר שאפשר בלעדיו, ושמי שרוצה בכל-זאת - שישלם מס גדול. עכשיו בעיקרון אני הראשון שמסכים שרצוי לקחת מס ממי שיש לו כסף ולא מכל העם ללא הבחנה, אבל - מכונית זה כבר מוצר בסיסי והכרחי לכל משפחה! לדעתי יהיה עדיף לעשות מס-פרוגרסיווי על מכוניות. היום לוקחים מאזדה חדשה שעולה 60,000 ש"ח לפני-מס ומוסיפים לה 66,000 במיסים שונים, כך שמחירה יוצא גבוה מאוד ומעיק על המשפחה הממוצעת לרכוש אחת. אני אומר, למה שלא יחלקו את המחירים לשלוש קבוצות מס: קבוצה בסיסית: מכוניות שעולות עד 60,000 לפני מס, קבוצה יוקרתית למכוניות שעולות מעל 100,000 לפני-מס וקבוצת ביניים בינהם.

 

לקבוצה הבסיסית יהיה מס נמוך של 50% בלבד. כל שקל מהמחיר, שהוא מעבר ל 60,000 יהיה שייך לקבוצת הביניים, ועליו יהיה 100% מס, וכל שקל ממחיר הרכב שעובר את ה 100,000 יהיה עליו מס 200% כי כאן כבר באמת מדובר במכונית-יוקרה. ככה פחות או יותר, סה"כ המסים למדינה יהיה דומה, אבל מי שרוצה רק משפחתית פשוטה יקנה אותה בזול, מכוניות מנהלים כבר יהוו קפיצה גדולה במחיר, ומכוניות יוקרה יהיו יקרות מאוד.

חייב להגיב.

עכשיו הנה רעיון מטופש... לדרג מיסוי רכב ע"פ המחיר?!

אני כבר יכול לדמיין את היבואנים דוחפים מרפקים בצלעות היצרן בשביל שייצרו גרסה מקומית שתענה לקבוצה הזולה ביותר.

...

אה רגע, הם כבר עושים את זה:?.

ומזה,אני,כלקוח- לא מרויח כלום. מה שאנחנו נקבל זה התמקדות ביבוא הדגמים הזולים תוך כדי פגיעה בכוח שלי כצרכן ובבחירות שמוצעות לי.

 

ויש בה גם חוסר הגיון מטמטם נוסף,למה דווקא המשפחתית היא הזולה? או למה דווקא הרכב הזול הוא זה שמקבל מיסוי נמוך יותר?

ומה אם אני חי את חיי בפרישות וחושק בספורט-קופה כזאת או אחרת שחסכתי בשבילה במשך שנים?

היא קטנה יותר ממשפחתית,ואני נוסע בה פחות לכן היא צורכת פחות דלק,למה שאני אשלם יותר?

או אולי אני "חושק" במכונית מנהלים תוצרת סין שנמכרת במחיר שנכנס לקטגוריה הזולה ע"פי דבריך?

היא גדולה יותר ממשפחתית,וגם צורכת יותר דלק מאחת,אז למה שאני אשלם פחות?

אין הגיון בשיטה כזאת.

 

וזאת הבעיה איתכם ועם כל שיטות הדירוג ע"פי קבוצות מחיר וכו'.

לא מיושם הגיון בריא.

קיים במוח שלכם מן קטלוג מוזר כזה שמחלק את האוכלוסיה על-פי הרכב שלכם(יתכן וזה נכון,לכו תוכיחו את זה),ואתם מסיקים מכך שכגודל הרכב,כגודל הארנק...

מכונית היא מכונית. ולא משנה אם זאת סמרט או אנזו.

 

הדרך ההוגנת היחידה לחלק את המיסוי על רכב היא על ההשפעה שלהם על שאר האוכלוסיה:

זיהום אויר(כמות החלקיקים שהרכב יוצר ליחידה כלשהי).

בדרך הזאת גם לא צריך לשבור גם את הראש ולנסות לחלק רכבים שונים למדרגות מס שונות ולבלות שנים אח"כ בטיפול כל הפרצות הנובעות מכך.

די... מספיק. נגמרה התקופה הזאת.


×
×
  • תוכן חדש...