Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פוסטים מומלצים

פורסם
לפני שעתיים, hans כתב:

בכל הקשור לדיון על טעם וריח, אני לא נכנס לזה.

 

טעם (ולפעמים גם ריח) המים הוא מהות הדיון כשמדובר בבריטה. אילו לכל מי הברז בעולם היה טעם נייטרלי, צריכת המים המינרליים ומערכות הסינון השונות הייתה נחתכת ב-75%. 

 

כמו כל פילטר פחם אחר, בריטה מסננת חומרים מסויימים שמנטרלים את הטעם הכימי בחלק ניכר מברזי העולם. ובשביל מה שהיא עולה - זה מספיק. אני למשל תמיד שתיתי מים מהברז, אבל אני עדיין מרגיש את ההבדל בטעם. אני גם יודע שבבית שלי בספרד, בריטה לא מסננת מספיק כדי למנוע משקעים וכל מיני טעמי לוואי בתה שלי, לכן למטרה הזאת (אך ורק) אני משתמש במים מינרליים. לא טוען ליתרונות בריאותיים וכאלה, אבל ההבדל בטעם בין סוגי המים השונים מורגש ואין שום צורך לזלזל בו. 

 

אני לא יודע איך הבריטה משווקת כיום בישראל, אבל נראה שהסרקזם שלך מופנה לקמפיינים סטייל קלגון, הקוראים לך להאריך את חיי מכונת הכביסה באמצעות מנוי לכל החיים שיעלה כמו שלוש מכונות חדשות. כאמור, זו שאלה של תיאום ציפיות ולא הייתי מצפה מבריטה להישגים משמעותיים בתחום שיפור הבריאות האישית או השרידות של הקומקומים, אבל טעם? בהחלט, ונדמה לי שזה ה-שיקול המרכזי לרוב המשתמשים.

 

  • רעיון טוב! 1
פורסם
לפני 3 דקות, Derish כתב:

וכל מיני טעמי לוואי בתה שלי

תחליף את הביסקוויט.

לפני 3 דקות, Derish כתב:

אבל טעם? בהחלט, ונדמה לי שזה ה-שיקול המרכזי לרוב המשתמשים.

זו נקודת הנחה הגיונית אך שגוייה. 

השיקול המרכזי של רוב האנשים הוא שמשהו פשוט מפריע להם במי הברז שלהם. 

יכול להיות ריח, טעם כמו שאמרת, צבע, אבנית. אולי עוד משהו ששכחתי כבר. כמובן גם השפעה של פרסומות (כמו זו שתמי התחילו להשתמש בה אחרי שאני התחלתי להשתמש בה וכתבתי באתר שלי בזמנו)- "המשפחה שותה יותר מים". 

יש פה את השיקולים באמת של הורדת צריכת המשקאות הלא בריאים, יותר שתייה של מים, זה עולם עמוק למדי. 

 

 

ויש את ההזיות, כמו של אותו מר בחור שהתקשר אלי ורצה גם להתקלח במים של אוסמוזה, רק לא לגעת במים מהברז.

אולי יום יבוא ואצליח להבין מה בדיוק הקטע שלו היה. זה לא יהיה היום...

  • מצחיק 1

ערוץ היוטיוב שלי: BuildiT - DIY Israel.

אם הייתי טוב במתמטיקה, לא הייתי דופק חשבון כל הזמן.

בתאריך 7.5.2025 בשעה 12:58, Night Driver כתב:

ברווז זה עוף ימי. גם מוח של ציפור וגם זיכרון של דג.

פורסם
לפני 3 דקות, ברווז כתב:

ורצה גם להתקלח במים של אוסמוזה

המים מהברז הם מים מאוסמוזה תגיד לו.

85% מהמים שאנחנו שותים בישראל מגיעים ממתקני התפלה, המים עוברים באלפי פילטרים של אוסמוזה הפוכה.

פורסם

אתה באמת חושב שהיגיון, זה מה שהיה משכנע אותו?

ערוץ היוטיוב שלי: BuildiT - DIY Israel.

אם הייתי טוב במתמטיקה, לא הייתי דופק חשבון כל הזמן.

בתאריך 7.5.2025 בשעה 12:58, Night Driver כתב:

ברווז זה עוף ימי. גם מוח של ציפור וגם זיכרון של דג.

פורסם
לפני 9 דקות, Derish כתב:

אני לא יודע איך הבריטה משווקת כיום בישראל, אבל נראה שהסרקזם שלך מופנה לקמפיינים סטייל קלגון, הקוראים לך להאריך את חיי מכונת הכביסה באמצעות מנוי לכל החיים שיעלה כמו שלוש מכונות חדשות. כאמור, זו שאלה של תיאום ציפיות ולא הייתי מצפה מבריטה להישגים משמעותיים בתחום שיפור הבריאות האישית או השרידות של הקומקומים

נכון, ולכן סייגתי את הסתייגותי. :) מראש לא נכנס לטיעונים של ״טעים לי״ כי אי אפשר לנצח או לשכנע בזה ואיש הישר בעיניו יעשה.

לגבי בריאות - מזמן הוכח ששום כלום ושום דבר. אבל מוכרים גם קרמים נגד קמטים, אתה יודע, וזה עובד.

אוכל את הכובע שהגיש לי avergel ומודה קבל עם ועדה שלפעמים מחשבים של אסוס מחזיקים מעמד אפילו מעל לשנה שלמה - אם נזכרים לעדכן את ה-bios.

פורסם
Just now, hans כתב:

לגבי בריאות - מזמן הוכח ששום כלום ושום דבר

מסכים, המים בישראל מעולים לשתיה מהברז, הכל עניין של טעם וקצת חלודה אולי (בניינים ישנים) שלא עושים כלום לבריאות.

פורסם

המים בישראל בטוחים אלא אם יש אזהרה של משרד הבריאות - בדומה למעט אזורים בעולם - אירופה המערבית, מרבית צפון אמריקה, יפאן, אוסטרליה וניו זילנד.

 

הכוכבית היא שיש בארץ אזורים בהם מי באר מכילים הרבה מגנזיום, מה שעלול לגרוםמשלשול קל אצל תיירים בימים הראשונים לשהותם, עד שגופם מתרגל. לא נעים, אבל לא מסוכן.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם
לפני 23 דקות, ברווז כתב:

השיקול המרכזי של רוב האנשים הוא שמשהו פשוט מפריע להם במי הברז שלהם. 

 

לא יודע, רוב האנשים שדיברתי איתם על זה בשלושים שנה האחרונות אמרו שרק הטעם הוא מה שמפריע להם. אחוז קטן מהמפלטרים הם הורים צעירים ושטופי מוח שבטוחים שהתכשיט שלהם יקבל סרטן ברגע שמי ברז יגעו לו בשפתיים, אבל גם להם זה עובר בד"כ לקראת הילד השני. 

 

אולי זה פשוט כי אין לי מספיק חברים עשירים עם פנאי להתעסק במחקר מיותר על דברים שיכולים להרוג אותם. 

 

פורסם

תינוקות רגישים יותר לזיהומים, על כן עד גיל שנה יש להגיש להם רק מים שהורתחו (כולל תמ״ל וכו׳).

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם
לפני 7 דקות, Derish כתב:

לא יודע, רוב האנשים שדיברתי איתם על זה בשלושים שנה האחרונות אמרו שרק הטעם הוא מה שמפריע להם.

מזכיר שהייתי עצמאי בתחום הזה בדיוק. 

ניתן להניח שדיברתי עם יותר לקוחות בתקופה הזו שהייתי עצמאי, ממה שאתה דיברת עם מכרים וחברים במהלך אותם 30 שנה... :lol:

וגם נקודת המוצא לייחוס היא שונה. 

כאיש מקצוע, הלקוחות היו מתייעצים איתי. בשיחת חולין עם חבר, השיחה קצת שונה בדרך כלל. 

ואל תשכח שאין יותר מדי אנשים שידברו עם קולגה בעבודה על צבע מי הברז שלהם, זה מביך ומגעיל-לעומת מול מישהו שזה העבודה שלו, לפתור את זה.

ערוץ היוטיוב שלי: BuildiT - DIY Israel.

אם הייתי טוב במתמטיקה, לא הייתי דופק חשבון כל הזמן.

בתאריך 7.5.2025 בשעה 12:58, Night Driver כתב:

ברווז זה עוף ימי. גם מוח של ציפור וגם זיכרון של דג.

פורסם
לפני 5 דקות, sperial כתב:

תינוקות רגישים יותר לזיהומים, על כן עד גיל שנה יש להגיש להם רק מים שהורתחו (כולל תמ״ל וכו׳).

 

זה משהו שאפשר (וכנראה גם עדיף) לעשות עם מי ברז, לא צריך להיסחף עם מערכת פילטרציה שלמה. זה לא סוד שהנטיה של הורים אמידים בחברה המערבית להגן על הילדים שלהם מכל מפגע גורמת לעתים קרובות לאפקט הפוך - החלשה של המערכת החיסונית ומערכת העיכול, עיכוב ההתפתחות הקוגניטיבית והיכולת להתגבר על מכשולים, ופגיעה בכישורים החברתיים.

 

פורסם (נערך)
לפני 48 דקות, ברווז כתב:

ואל תשכח שאין יותר מדי אנשים שידברו עם קולגה בעבודה על צבע מי הברז שלהם, זה מביך ומגעיל-לעומת מול מישהו שזה העבודה שלו, לפתור את זה.

תלוי כמה זמן מת יש להם בעבודה.

במקום העבודה האחרון שלי היה המון זמן מת, למעט מישהי אחת שלא רוצה לתת לאף אחד אחר לעזור לה כי בסופו של דבר יכול להיות שיקחו לה חלק מהתפקיד ולא בא לה (בלי קשר לנשים גברים, טיפוס כזה)

כל המשרד היה בסוג של אבטלה סמויה לפחות 50% מהזמן.

אז דיברו על הכל, חוץ ממה שאישי או יכול לשמש כנגד מישהו מתישהו, אנשים לא טיפשים.

אני מניח שיש המון משרדים כאלה, שאנשים לא עושים כלום למען העבודה 50% מהזמן, אך נמצאים שם למקרי חירום ולמקרים שיש עבודה.

 

אגב, עבודות כאלה הן בדיוק הסיבה שיש אנשים שמתחילים לפתח כל מיני תחביבים - שם התחלתי ללמוד איך להחליף פילטר מזגן, אחר כך אוויר וכדומה.

לפני כשעה, sperial כתב:

הכוכבית היא שיש בארץ אזורים בהם מי באר מכילים הרבה מגנזיום, מה שעלול לגרוםמשלשול קל אצל תיירים בימים הראשונים לשהותם, עד שגופם מתרגל. לא נעים, אבל לא מסוכן.

85% ממי השתייה שלנו היום מגיעים מהתפלה, יש כמה מתקנים. למעשה המתקן הצפוני ביותר יזרים או כבר מזרים למים לכנרת.

הסיכון של תיירים נמוך במקרה הזה, עקב ה 85% התפלה.

עריכה אחרונה על ידי גולדן191
פורסם

הכל ידוע, אבל האזהרה הזו עדיין בתוקף.

 

ויש בעיה של חסר מינרלים במים המותפלים.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם (נערך)
לפני 3 דקות, sperial כתב:

ויש בעיה של חסר מינרלים במים המותפלים.

אין.

בסוף התהליך יש מכשור שמחזיר להם מינרלים (או סידן או מגנזיום תלוי במתקן)

 

אם תבדוק עם מכשיר PPM אתה תראה שיש מעל 100 PPM בברז אצלך.

אולי אפילו 200.

עריכה אחרונה על ידי גולדן191
פורסם

אבל לא את כל הנדרשים. למשל יוד ופלואור.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

×
×
  • תוכן חדש...