Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פוסטים מומלצים

פורסם
לפני 34 דקות, guya72 כתב:

 

אני עדיין רגיל לתואר הנ"ל, כאש מסתבר ששינו את התואר ל : מפקח על רישום מקרקעין.

מסתבר שקיימים שני התפקידים - רשם מקרקעין ומפקחים על המקרקעין (סעיפים 116 ו-117 לחוק המקרקעין). לא התעמקתי בהבדלים בין התפקידים, אבל זוכר את שני המונחים מסכסוך שכנים שהיה להורים שלי והתברר לפני המפקח על המקרקעין ללפני למעלה מ-50 שנה.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם
לפני כשעה, guya72 כתב:

לפני כן לא ציינת שכבר מינו וועד חיצוני

נכון לא צייניתי את זה בפירוש, מתנצל.

 

אבל כן זה כבר נעשה מחוסר ברירה כי אותם אנשים לא רצו להיות בוועד 20 שנה ואף אחד לא היה מוכן להחליף אותם. אז הייתה אסיפת דיירים שבה כל המשתתפים נשאלו את השאלות  1 ו 2, כולם ענו שלא רוצים ואז הוועד המכהן הגיש בקשה לנציגות חיצונית, מונתה נציגות חיצונית והוועד התפטר. 

 

תודה על התשובות, אני יודע את כל מה שרשמת כי בעצמי הייתי בתפקיד ועד הבית (לא בבניין המדובר כמובן) לא מעט שנים וגם עכשיו. רציתי רק לשמוע חוות דעת של מישהו שגר בבניין עם ניהול חיצוני כזה או מכיר בניין שמתמהל כך. 

 

 

פורסם

יהיה מעניין לקרוא בעוד תקופה follow up על העלויות והתפקוד של אותו נציג חיצוני בשכר.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם
לפני 48 דקות, Buki כתב:

ודה על התשובות, אני יודע את כל מה שרשמת, רציתי רק לשמוע חוות דעת של מישהו שגר בבניין עם ניהול חיצוני כזה או מכיר בניין שמתנהל כך.

אם יש לך מנהל טוב זה יכול לעבוד מצויין ואם הוא גרוע הדיערים יסבלו.

 

הוא סוג של חברת אחזקה.

  • רעיון טוב! 1

תודה לשרת התחבורה מירי רגב על קירוב הפריפריה למרכז.

פורסם
לפני 59 דקות, sperial כתב:

יהיה מעניין לקרוא בעוד תקופה follow up על העלויות והתפקוד של אותו נציג חיצוני בשכר.

גם אותי זה מעניין. אני תמיד משתדל לעדכן, גם מתוך ראיה שזו שהדרך הכי טובה להודות לאנשים בפורום שעזרו לך.

  • אהבתי 1

 

 

פורסם
בתאריך 3.1.2026 בשעה 16:20, Buki כתב:

שאלתי מה המשמעות של מינוי ניהול חיצוני.

תשלום נוסף - ניהול חיצוני עובד בשכר. 

פלוס, משהו שיותר קשה לכמת- ולא תמיד נכון: רמת האיכפתיות תרד קצת לדעתי. [קרא בבקשה עוד למטה מה שאני כתבתי]

כשהוועד גר בבניין, כחלק מהדיירים, לרוב יהיה לו קצת יותר אכפת ממה שקורה שם. זה גם אמור לגרום לו להיות יותר אקטיבי.

כשזו חברה חיצונית, זה "סה"כ עוד ג'וב" (בלי להעליב את אודג'וב, כן?

Amazon.com: Harold Sakata ODDJOB James 007 LIFESIZE ...).

בתאריך 3.1.2026 בשעה 19:04, גולדן191 כתב:

מי שועד בית, לא מקבל איזשהו אחוז לכיס שלו?

זה הכל התנדבות?

אני מבין מהפוסט הזה שזה התנדבות 100%. חשבתי עד הפוסט הזה שהם לוקחים איזשהו אחוז מסוים.

וועד מתוך דיירי הבניין, זה בהתנדבות. 

ייתכנו מצבים שאחד מהדיירים ידרוש תשלום נוסף עבור ניהול הוועד, עברתי חוויה כזו בדירה השכורה הראשונה שלי. עד כמה זה חוקי, אני לא יודע לענות לך. 

ההערה הקודמת שלי לגבי איכפתיות נבעה מפה. אותו מר בחור שדרש תשלום על הוועד, היה בעל דירה בבניין אבל לא גר בו. כל דבר היה חצי מלחמה, וכשעברתי לדירה שלי (אחרי עוד דירה שכורה עם וועד לא להיט), זה כבר הפך להיות "ככה זה כולם" אצלי, וכשהייתה לי בפעם הראשונה בעייה (גלאי עשן שמתריע על סוללה גמורה) מתוך נסיוני החלטתי לעשות את זה בכתוב, עם הדגשה למה זה לא בטיחותי, כי וועד. מה אכפת לו. אולי בעוד חודש זה יטופל (זה וועד בתשלום אצלנו, מנוהל ע"י כמה דיירים בבניין). 

כמה שטעיתי. 

קודם כל קיבלתי שטיפה יפה על זה שבחרתי לכתוב מכתב. 

המשך סיבון על זה שלא פשוט אמרתי לו, וזהו. 

הורדת הסבון עם שטיפה נוספת על זה שזה דבר כל כך קל שהוא פשוט טיפל בזה, וזהו זה, תוך שעה מהרגע שהוא ראה את המכתב. 

ושכבה של ווקס על זה שאני יכול להרגיש חופשי עם לפנות אליו לגבי כל דבר...

מאז אנחנו ביחסים די טובים, אבל יש כמה נקודות שמטרידות אותי ופשוט אין לי כח לחזור על עצמי מולו. התשובות שקיבלתי, נגיד שפשוט לא ממש אהבתי. ואני מעדיף לבחור את המלחמות שלי. 

  • אהבתי 1

ערוץ היוטיוב שלי: BuildiT - DIY Israel.

אם הייתי טוב במתמטיקה, לא הייתי דופק חשבון כל הזמן.

בתאריך 7.5.2025 בשעה 12:58, Night Driver כתב:

ברווז זה עוף ימי. גם מוח של ציפור וגם זיכרון של דג.

פורסם

@ברווז אסור לועד הבית לקבל תשלום. זה בחוק/תקנות, הבאתי קישור במעלה השרשור.

 

הניסיון שלי עם וועדי בתים לא היה רע - אני לא רוצה להעיק,אבל ניסיוני הוא שכשלדיירים אכפת הוועד מתנהל היטב.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם
לפני 18 דקות, sperial כתב:

אסור לועד הבית לקבל תשלום. זה בחוק/תקנות, הבאתי קישור במעלה השרשור.

בתקופה עליה דיברתי, לא בדיוק התעניינתי מספיק בשביל לבדוק אם מדובר בחברה חיצונית (על כל המשתמע מכך- מספר עוסק וכדומה) או באחד שהתנדב לקבל תשלום. 

חברה חיצונית זה בתשלום. 

ערוץ היוטיוב שלי: BuildiT - DIY Israel.

אם הייתי טוב במתמטיקה, לא הייתי דופק חשבון כל הזמן.

בתאריך 7.5.2025 בשעה 12:58, Night Driver כתב:

ברווז זה עוף ימי. גם מוח של ציפור וגם זיכרון של דג.

פורסם

אם הוא היה בעל דירה אז הוא לא חיצוני

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם

הכל תלוי באיך עושים את הקומבינה. 

 

ערוץ היוטיוב שלי: BuildiT - DIY Israel.

אם הייתי טוב במתמטיקה, לא הייתי דופק חשבון כל הזמן.

בתאריך 7.5.2025 בשעה 12:58, Night Driver כתב:

ברווז זה עוף ימי. גם מוח של ציפור וגם זיכרון של דג.

פורסם (נערך)
לפני שעתיים, sperial כתב:

@ברווז אסור לועד הבית לקבל תשלום. זה בחוק/תקנות, הבאתי קישור במעלה השרשור.

 

זה לא נכון. לא בטוח שקראת שם עד הסוף.

התפקיד הוא התנדבותי, אלא אם אסיפת דיירים קבעה אחרת ואז מותר גם לדייר שהוא ועד לקבל תשלום/פטור/הקלות וכו'. בקיצור תמורה.

 

כאן אתה יכול לראות באגודה לתרבות שאפשרי:

https://www.tarbut-hadiur.gov.il/content/20549

 

עריכה אחרונה על ידי GTאי
  • חודש מאוחר יותר...
פורסם
בתאריך 4.1.2026 בשעה 21:55, sperial כתב:

יהיה מעניין לקרוא בעוד תקופה follow up על העלויות והתפקוד של אותו נציג חיצוני בשכר.

הוועד החיצוני נכנס לתפקיד. התשלום החודשי עלה מ 190 ש"ח ל 300. 

 

אין עוד התרשמות מהתפקוד, רק התחילו. 

  • אהבתי 2

 

 

פורסם

אצלנו אותו הסיפור (אף אחד לא מתנדב) + ג'וקר חדש בבניין שרוצה לשלם לפי גודל הדירה (ובטח תנחשו כבר לבד - הוא עם הדירה הכי קטנה בבניין).

 

חברת הניהול נתנה הצעת מחיר של 70 שח לדירה לטובת ניהול הוועד - בגלל שהם כבר נותנים שירות לבניין. הזכירו גם שתשלום לחברה חיצונית הוא לרוב סביב ה 120 שח לדירה - מה שמתחבר לסכום ש @Buki ציין - בסביבות 110 ש"ח תוספת.

לדעתי יש יתרון לוועד חיצוני: זה מאפשר למישהו חיצוני למפעול כנגד שכנים שעושים מה שבא להם ואף אחד מבפנים לא רצה להתעסק איתם.

יש לזה מחיר - אבל המחיר לפעמים שווה מאוד ביחס לתמורה.


@Buki ברגע שיש הצבעה ואין מתנדבים, זה נותן לוועד את הלגיטימציה להעביר את העניין לחברה חיצונית ולהשית על הדיירים תשלום נוסף ללא שום הצבעה נוספת ??
 

איציק

Deepal S05 MAX MY26 272Hp 
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic

פורסם
לפני כשעה, איציק נ. כתב:

ג'וקר חדש בבניין שרוצה לשלם לפי גודל הדירה

הוא פועל ע"פ חוק, אבל לאסיפת דיירים יש כוח לקבוע מה יהיה התשלום.

פורסם

לא מדוייק - זה תקנון ברירת המחדל, אבל הדיירים יכולים לקבוע אחרת.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

×
×
  • תוכן חדש...