Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פוסטים מומלצים

פורסם

האחיין שלי עובד בעסק פרטי. אתמול הבוס שלח מייל בתפוצה כללית, אשר בו קבע שמעכשיו לכל עובד נקבע יום אחד בשבוע שבו הוא יוכל לקחת חופשה.
ההכתבה הזו של יום החופשה לוקחת בחשבון חופשות עתידיות שהעובדים כבר רשמו במערכת. למשל - האחיין שלי נוסע בסתיו למשך שבוע לחו"ל - ולכן הוא יצטרך לקחת כל יום רביעי חופשה, החל מתאריך מסוים.
כך לקראת אוקטובר או נובמבר הוא יהיה כבר ללא ימי חופש, לשמחת הבוס.
הבוס קבע זאת כי לטענתו נוצר מצב שלקראת סוף השנה יש עובדים שהצטברו להם ימי חופשה ו/או מצב שבו עובדים לוקחים חופשות בימים "עמוסים".
אשמח לשמוע דעתכם באופן כללי.
אשמח לשמוע האם זה בכלל חוקי.
תודה.

פורסם

בגדול, כן. 

המעסיק יכול לקבוע ימי חופשה.

האם הוא יכול לקבוע לכל עובד באופן אינדיווידואלי באיזה יום ולהכריח יום בשבוע... לא יודע.

האם אפשר להודיע זאת שרירותית מעכשיו למחר, גם לא יודע.

זה אכן נראה לי לא סביר להכריח אנשים להוציא את ימי החופשה שלהם באופן לא מרוכז.

אפשר לגמרי לראות זאת כשינוי/הרעה בתנאי ההעסקה.

 

הרי גם אם יש ימי חופשה שהצטברו, מעסיק יכול להחליט שבתקופות עומס מסויימות, אין חופשות, ולדרוש מהעובדים לארגן את החופשות שלהם סביב העומס בעבודה.

ככה שהטקטיקה שלו למנוע הצטברות של ימי חופש לא ברורה לי.

 

אפשר לפתור הכל גם בהדברות. אחיך יכול ללכת לבוס ולהגיע אותו להסכמות אחרות,שיבטיחו את הנוכחות שלו בזמנים עמוסים.

 

בכמה עובדים מדובר?

 

 

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

פורסם

ברמת העיקרון למעסיק מותר לקבוע מתי עובד יוצא לחופש אבל למיטב זכרוני (ואני לא בטוח. צריך לבדוק את זה) לפחות 7 ימי חופש צריכים להיות רצופים.

 

בכל מקרה שני הצדדים אנשים בוגרים וחופשיים. שידבר עם הבוס ובהתאם להסכמות יחליט אם מתאים לו לעבוד בתנאים האלה או לא.

  • אהבתי 1

תודה לשרת התחבורה מירי רגב על קירוב הפריפריה למרכז.

פורסם

מה שאתה מתאר חוקי. למעסיק אסור להתנגד לאחד מימי הבחירה שיש בחוק, וכל השאר זה לשיקול דעתו אם זה הגיוני וסביר (ואין לי בעיה לחשוב על מגוון סיבות למה מה שהוא עושה סביר מבחינתו).

יותר מזה - לפי החוק למעסיק מותר להגיד לך מתי לצאת לחופש ביחס לרוב ימי החופשה שלך.

אתה יכול למצוא כמובן בכל זכות את כל הפרטים: https://www.kolzchut.org.il/he/חופשה_שנתית

 

זה כמובן לא נהוג בעבודות נורמליות.

פורסם

לפחות 7 ימים מימי החופשה צריכים להיות רצופים (אם העובד רוצה בכך כמובן) 

https://www.kolzchut.org.il/he/חופשה_ביוזמת_המעסיק

  • סעיף 8 לחוק חופשה שנתית קובע כי החופשה השנתית תהיה רצופה, אולם בהסכמת העובד והמעסיק ובאישור ועד העובדים (אם ישנו) אפשר לחלקה, כל עוד חלק ממנה יימשך לפחות 7 ימים.

 

  • רעיון טוב! 1

נסיתי לשנות את העולם ולא הצלחתי, 

שיניתי את עצמי והשתנה כל העולם.

(ר' ישראל מסלנט)

פורסם
לפני 6 שעות, ירחמיאל כתב:

האחיין שלי עובד בעסק פרטי. אתמול הבוס שלח מייל בתפוצה כללית, אשר בו קבע שמעכשיו לכל עובד נקבע יום אחד בשבוע שבו הוא יוכל לקחת חופשה.

יש הבדל בין יוכל לבין יחוייב.

 

השנקל שלי, אם המעסיק מנסה לחסוך ע"ח המשכורות, סביר שהמקום בקשיים תזרימיים. דגל אדום בוהק.

  • אהבתי 2

ערוץ היוטיוב שלי: BuildiT - DIY Israel.

אם הייתי טוב במתמטיקה, לא הייתי דופק חשבון כל הזמן.

בתאריך 7.5.2025 בשעה 12:58, Night Driver כתב:

ברווז זה עוף ימי. גם מוח של ציפור וגם זיכרון של דג.

פורסם

אתה צודק, אבל זה מאוד תלוי בסוג העסק - יש עסקים שצריכים הרבה עובדים דווקא בתקופות שרוב המשק בחופש ולכן לא יאשרו לך באוגוסט או חול המועד. יש מוקדים שצריכים לאזן בכל ימות השבוע אז פחות מתאים שחצי מהחופשות יהיו גשר לסופ"ש.

פורסם
לפני 12 דקות, ברווז כתב:

השנקל שלי, אם המעסיק מנסה לחסוך ע"ח המשכורות, סביר שהמקום בקשיים תזרימיים. דגל אדום בוהק.

מה המעסיק חוסך פה?

הרבה מעסיקים מעדיפים לא להגיע לסוף השנה כשלעובדים יש הרבה ימי חופש ואז אתה מתחיל להיתקע בלי עובדים, או שאתה חייב לאפשר לעובד להעביר ימים לשנה העוקבת, שגם זה גורר בעיות עתידיות.

איש חולם אני

וכך היה תמיד

פורסם

מה הקשר לסוף השנה?

לכל עובד יש ניהול של ימי חופש על פי הוותק שלו, החישוב לא מתבצע לפי שנה קלנדרית אלה כל עובד לפי התאריך שבו הוא התחיל את העבודה.

 

פורסם
לפני 13 דקות, פינדר כתב:

מה המעסיק חוסך פה?

 

 

לא חוסך, מקטין התחייבויות.

 

אני משער שהוא התכוון שבזה שהוא מכריח את העובדים לקחת את ימי החופשה שלהם הוא מקטין את ההתחייבות הכספית שלו אליהם במקרה של פיטורים בעקבות צמצום/סגירה.

במקרה כזה הוא יהיה חייב לשלם להם בכסף את שווי הימי החופשה שלא ניצלו.

  • אהבתי 1

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

פורסם (נערך)
לפני 12 דקות, falou כתב:

הוא מקטין את ההתחייבות הכספית שלו אליהם במקרה של פיטורים בעקבות צמצום/סגירה.

מי שמתכוון לסגור את העסק, זה ממש שיקול משני עבורו.

גם בחברות גדולות ועשירות יש הגבלות על פיזור ימי חופש, לפחות עבור תפקידים מסויימים.

 

לפני 18 דקות, Ron Poh כתב:

מה הקשר לסוף השנה?

לכל עובד יש ניהול של ימי חופש על פי הוותק שלו, החישוב לא מתבצע לפי שנה קלנדרית אלה כל עובד לפי התאריך שבו הוא התחיל את העבודה.

 

בהנחה שרוב העובדים לא התחילו לעבוד במהלך השנה האחרונה, אז בהחלט יש קשר לסוף השנה הקלנדרית.

 

היה איתי בחור בצוות בעבר שכמעט ולא היה יוצא לחופש. בסוף כל שנה היו לו יותר מדי ימים לא מנוצלים. מדיניות החברה היא שבכל שנה ניתן להעביר לשנה הבאה רק את מס ימי החופש של השנה הנוכחית. לכן בחודשים האחרונים של כל שנה היה עובד 3-4 ימים בשבוע. במקרה שלו החברה יכלה להכיל את זה, לא בכל חברה ולא בכל תפקיד זה אפשרי, בטח אם כמה אנשי צוות מגיעים למצב הזה.

עריכה אחרונה על ידי פינדר

איש חולם אני

וכך היה תמיד

פורסם
לפני 4 דקות, פינדר כתב:

מי שמתכוון לסגור את העסק, זה ממש שיקול משני עבורו.

 

 

לא בטוח בכלל.

זה כסף שהוא יכול לחסוך בניהול הזמן שלהם ובאפס עלות.

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

פורסם

טוב. יש גם הרבה סיבות הגיוניות לנהל ימי חופשה של עובדים, גם אם אתה לא מתכנן לסגור מחר את העסק.

איש חולם אני

וכך היה תמיד

פורסם
לפני 9 דקות, פינדר כתב:

 

 

היה איתי בחור בצוות בעבר שכמעט ולא היה יוצא לחופש. בסוף כל שנה היו לו יותר מדי ימים לא מנוצלים. מדיניות החברה היא שבכל שנה ניתן להעביר לשנה הבאה רק את מס ימי החופש של השנה הנוכחית. לכן בחודשים האחרונים של כל שנה היה עובד 3-4 ימים בשבוע. במקרה שלו החברה יכלה להכיל את זה, לא בכל חברה ולא בכל תפקיד זה אפשרי, בטח אם כמה אנשי צוות מגיעים למצב הזה.

ימי חופש לא עוברים בסוף שנה קלנדרית משנה לשנה. כל עובד יש לו את השנות וותק שלו שגם מופיעים לו בתלוש משכורת.

ימי חופש גדלים על פי שנות וותק ולא לפי שנה קלנדרית.

×
×
  • תוכן חדש...