Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

האם הקונספציה שלנו לגבי צמיגים סינים שגויה ?


Ishay Atia

פוסטים מומלצים

בשנת 2024 , רבע מהמכוניות שעלו לכביש היו מתוצרת סין , צמיגים סינים עדיין בעלי שם של צמיגים שהוכנו ללא סטנדרטים ולא שווים את מחירם הזול , 

האם המצב השתנה? האם חלק ממותגי הצמיגים הסינים שווי ערך למותגים המוכרים ?

 

 

אני עומד לפני רכישת צמיגים ל208 דיזל (185/65/15) אשמח להמלצות. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שווי ערך למותגים מוכרים, כנראה שבוודאי לא.

יש קוספציה, כנראה שכן.

בכל אופן, ברכב שטח שהיה לי התקנתי צמיגי שטח ביחס 80/20 לטובת השטח, לא היה מבחר גדול במיוחד התקנתי צמיגים סינים בעלי שם מושמץ, ליוו אותי שלושה שנים בהצלחה.

כאן כנראה לא תמצא מישהו שימליץ לך על מותג סיני, אם אתה רוצה לנסוע בבטחה ובבטחון על הכביש.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בהמשך להמלצות של וולאד, רק מספר שאבא שלי קנה רביעיית גודייר אפישנטגריפ פרפורמנס במידה שלך (פותה"ש), תוצרת פולין ייצור שבוע 44 2024, לפני חודשיים ב-420 ש"ח לצמיג.

 

הוא מרוצה מאוד מהם. גם הסט הקודם היה כזה. 

 

אגב, לגבי המשפט הפותח של השרשור - האם בדקת עם אילו צמיגים מגיעים אותם רכבים סינים? תהיה בטוח שלא צמיגים עלומי שם כמו שדוחפים בצמיגיות. 

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אין שום מכשול טכני מעשי שגורם באופן פלאי למה שמיוצר מסין להיות יותר גרוע. להפך אפילו. הם מסוגלים לייצר ברמות הגבוהות ביותר אם רק ירצו, בכל תחום (המחיר משתנה בהתאם, אגב).

אבל חסר לנו מידע.

 

יש כמה בעיות: העולם *מוצף* במאות יצרנים ודגמים שונים, לך תארגן מבחן מסודר ככה. בעיה נוספת - כל מבחן שהוא לאורך זמן קשה לביצוע - אין ניסוי קל/זול שיכול לדמות התיישנות של שנה תוך פחות משנה...

 

בקיצור, נותר לנו להמשיך לחכות למישהו שירים את הכפפה ויבצע סוף כל סוף מבחן השוואתי ארוך טווח עם 100 דגמים שונים של צמיגים במגוון מידות שונות. אולי זה יקרה רק עם רגולציה, ע"ע מבחני ריסוק.

עריכה אחרונה על ידי hans

אוכל את הכובע שהגיש לי avergel ומודה קבל עם ועדה שלפעמים מחשבים של אסוס מחזיקים מעמד אפילו מעל לשנה שלמה - אם נזכרים לעדכן את ה-bios.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מכיר חברה סינית שנקראת GT RADIAL, בארץ מוכרים בעיקר את GT Champiro.

חברה שמשקיעה הרבה בפיתוח עם מפעלים בארה"ב והשתתפות במירוצים.

היה לי נסיון טוב עם הצמיגים שלהם. הם בין מדיום לפרימיום ושמים הרבה מותגים בכיס הקטן.

ומי שאמר שצמיגים סינים עדיין זבל, שיסתכל במבחן הזה. על רטוב הם לפני מישלין, גודייר איגל וקונטיננטל.

https://www.tyrereviews.com/Tyre-Tests/2021-Tyre-Reviews-UHP-Summer-Tyre-Test.htm

 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

החברה היא סינגפורית בעקרון.

ובהחלט יש לה מוצרים טובים באופן יחסי, כאלו שגם מגיעים בהרכבה מקורית.

אבל גם מוצרים פחות מוצלחים, בדיוק כמו גם לחברות הגדולות והמפורסמות.

 

גם מבחנים אובייקטיביים צריך להבין איך לנתח וליישם את התוצאות באופן רלוונטי.

למשל, למרות הביצועים הטובים במרבית המבחנים ברטוב, בבלימה הם לפני אחרונים. וגם ביבש, שזה רוב הזמן בארץ, הם לא קרובים לראש הרשימה.

במבחן עדכני יותר (אבל שכולל תוצאות רק של מרחקי בלימה יבש/רטוב), באותה מידה, מול הדגמים המעודכנים של החברות המובילות האחרות, הוא רק באמצע מבין כולם.

 

אגב צמיגים סינים, באותו מבחן לעיל, צמיגי לינג-לונג (וגם צמיגי סאילון) מככבים ברטוב באופן מפתיע! וגם ביבש הם משתווים ועוקפים טובים לכאורה מהם.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 8 שעות, נירו72 כתב:

אני מכיר חברה סינית שנקראת GT RADIAL, בארץ מוכרים בעיקר את GT Champiro.

חברה שמשקיעה הרבה בפיתוח עם מפעלים בארה"ב והשתתפות במירוצים.

היה לי נסיון טוב עם הצמיגים שלהם. הם בין מדיום לפרימיום ושמים הרבה מותגים בכיס הקטן.

ומי שאמר שצמיגים סינים עדיין זבל, שיסתכל במבחן הזה. על רטוב הם לפני מישלין, גודייר איגל וקונטיננטל.

https://www.tyrereviews.com/Tyre-Tests/2021-Tyre-Reviews-UHP-Summer-Tyre-Test.htm

 

 

 

מכיר היטב, הם היו המקוריים של ה- ora 3 שלי 

אחרי שנה וחצי אחד נקרע, ושלושת האחרים גידלו בטן. 

להבהיר, יש לי שיגרה של כל תחילת חודש, לבחון ויזואלית את הצמיגים, ובתחילת אותו חודש הם נראו בסדר (שחיקה, סדקים וכו'), והופ, אחרי כ-3 שבועות אחד קרס (האמת יתכן בגלל בור בכביש), אבל העובדה שהאחרים כבר הראו סימני "מצוקה" גורם לי להאמין שהבור היה רק הקש שגמר את הצמיג שנקרע.

למזלי, כל זה קרה במרחק של 200 מטרים מפנצ'ריה, יותר מזל משכל.

  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • ספונסר פורום
לפני 8 שעות, Tom_22 כתב:

אגב צמיגים סינים, באותו מבחן לעיל, צמיגי לינג-לונג (וגם צמיגי סאילון) מככבים ברטוב באופן מפתיע! וגם ביבש הם משתווים ועוקפים טובים לכאורה מהם.

הפרמטר החשוב ביותר בצמיגי כביש (וזה כולל צמיגי UHP, הספורטיביים ביותר) הוא איזון בביצועים.

זו תורה שלמה, שבסופה המוצר אמור לאזן בין גורמים מנוגדים שנדרשים על מנת להגיע לצמיג שגם יאחוז טוב ביבש/רטוב, גם יבלום מצויין במגוון טמפרטורות , תוך כדי הגעה יציבה לאורך חיים גבוה וכמובן תוך התנגדות נמוכה לגלגול שתביא יתרונות בתצרוכת הדלק.

ברור שאין חיה כזו שתצטיין בכל הפרמטרים הנ"ל - ולכן הבחירה המושכלת בצמיג נעוצה בסדר העדיפויות אצל כל נהג.

 

הבעיה הגדולה בסיניים, ואת זה ניתן לראות בכל פעם שג'ונתן בנסון בוחן אותם באתר שלו - TYRE REVIEWS היא שאתה לא באמת יודע מה תקבל...

ההשקעה המטורפת שנדרשת בצמיגים כדי להעלות בכל פעם את הרף (וצמיגי חשמליות הם החוליה האחרונה - עולם שלם חדש של צמיגים שמשרתים רכבים כבדים עם כמויות מומנט מטורפות) אומרת, לדעתי, שמי שהבטיחות בראש מעייניו חייב, פשוט חייב, להתעלם גם כיום מההיצע המבלבל הסיני - ולהקציב כמה מאות שקלים יותר בכל החלפת צמיגים - מעין פוליסת ביטוח מתגלגלת, אם תרצו.  הפעם האחת שבה תגלו שמרחק הבלימה 

של הצמיג הסיני הזול שלכם בכביש רטוב הוא גדול בערך בגודל של אוטובוס (בבלימה מ-80 קמ"ש בסה"כ) - עלולה להיות הפעם האחרונה שבה בלמתם...

תחשבו על זה.

 

לפני כשעה, Nadav_funcky_Cat כתב:

אני מכיר חברה סינית שנקראת GT RADIAL

GT RADIAL הוא המותג פרימיום של חברת הצמיגים GiTi, כאמור לא בדיוק סינית אלא סינגפורית, שמייצרת גם בסין. זו ממש לא דוגמה לצמיג סיני טוב, אלא לחברה בי"ל ותיקה שיודעת להבליח מדי פעם עם צמיג ברמה טובה (וכמובן במחיר מאד סביר), וגם הצמיג שלה לא היה מוצלח בבלימה ביבש באותו מבחן - שוב, סימן לחוסר איזון בביצועים.

 

** גילוי נאות: אני נוהג על BYD SEAL בדגם בעל 2 המנועים, 530 כ"ס. את הסט המקורי של קונטי אקו-קונטקט6 שלא סבלתי "הצלחתי" לגמור בתוך 21000 ק"מ בלבד, וכעת כבר עם 17000 ק"מ על סט של מישלן PS5 שנותר בהם בערך 50% חיים. לא מעלה על דעתי אפילו לשים גומי סיני על הסינית שלי... 

סגנון הנהיגה של הוא "ספורט-אלגנט" - כלומר נוהג לא לאט, כולל בפניות, אבל לא בצורה אגרסיבית ועם הזנה מתונה של הכח רוב הזמן.

בין אם אתם נוהגים כך או יותר מתון - לכולנו יכולה לחכות תמיד אותה "בלימה אחרונה" בפוטנציה. אני בדעה ששווה להשקיע בצמיג שיאפשר לנו גם להנות מבלימות נוספות אחריה...

  • אהבתי 5
  • רעיון טוב! 2

 

933126724_WhatsAppImage2021-07-03at20_39_08.thumb.jpeg.64edf5191b8e50ab7f237a75a4828929.jpeg

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הכללה היא הכללה.

אין ספק שהסינים מסוגלים להכל. הם מסוגלים לייצר יותר זול מכולם (ובדרך להתפשר יותר מכולם על איכות נמוכה, זיהום סביבתי וניצול עובדים). הם גם מסוגלים לייצר באיכות וברמה טכנולוגית המשתווה לחברות המובילות בשוק. בכל תחום. וגם זה במחיר תחרותי כמובן.

 

ועכשיו להכללות. אם אתם רואים מותג סיני זול, אתם יכולים לנחש לאיזו קטגוריה הוא שייך. 

ואם המותג הסיני לא כזה זול? אז כנראה גם גוזרים עליכם קופון...

  • אהבתי 1
  • מצחיק 1
:turn-l:
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

1. כל המכוניות הסיניות שאני ראיתי מגיעות כחדשות עם צמיגים ממותגים אירופאים מובילים.

2. 

לפני 14 שעות, hans כתב:

בעיה נוספת - כל מבחן שהוא לאורך זמן קשה לביצוע - אין ניסוי קל/זול שיכול לדמות התיישנות של שנה תוך פחות משנה...

בכל מבחן של גורם רציני כגון auto bild עושים מבחני שחיקה מואצת בתנאי מעבדה, שמדמים שנים של עבודה בתוך כמה ימים.

3. כל שאר הנקודות שהועלו כאן, במיוחד על ידי הלוחש, נכונות מאוד. צמיג צריך להצטיין בכל התכונות של האחיזה ובלימה ולא רק באחת.  על נתונים כמו צריכת דלק ורעש אני מוכן להתפשר. על מנת לזהות במה מדובר והאם זה אותו דגם שנבחן צריך זיהוי מלא של המותג והדגם - כמעט בלתי אפשרי אצל הסינים.

צמיג זה הדבר שאין מה לחפש בו את הזול, אלא הכי טוב במידה המבוקשת. ההבדל בין צמיג זבל לצמיג מעולה בכסף הוא לא גדול, במונחים של בטיחות המשמעות היא ההבדל בין אלטו לS-class מהדור האחרון.

עמוס

וַיִּשְׁמַע אַבְרָם, כִּי נִשְׁבָּה אָחִיו; וַיָּרֶק אֶת-חֲנִיכָיו יְלִידֵי בֵיתוֹ, שְׁמֹנָה עָשָׂר וּשְׁלֹשׁ מֵאוֹת, וַיִּרְדֹּף, עַד-דָּן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 3 שעות, yuvk כתב:

הכללה היא הכללה.

אין ספק שהסינים מסוגלים להכל. הם מסוגלים לייצר יותר זול מכולם (ובדרך להתפשר יותר מכולם על איכות נמוכה, זיהום סביבתי וניצול עובדים). הם גם מסוגלים לייצר באיכות וברמה טכנולוגית המשתווה לחברות המובילות בשוק. בכל תחום. וגם זה במחיר תחרותי כמובן.

 

ועכשיו להכללות. אם אתם רואים מותג סיני זול, אתם יכולים לנחש לאיזו קטגוריה הוא שייך. 

ואם המותג הסיני לא כזה זול? אז כנראה גם גוזרים עליכם קופון...

כתבת מעולה!

 

יש לסינים מוצרים מעולים בכל תחום. אבל זה בערך 5 אחוז ממה שהם מייצרים.

אבל אם אתה נתקל בצמיג סיני בישראל סביר להניח שהוא לא ב-5 אחוז הזה.

 

זה כמו בתחום האביזרים למחשב/סלולר.

באליאקספרס יש מותגים כמו ugreen או baseus שעולים פ 2 מהשיט הרגיל שנמכר שם כי הם איכותיים מאוד.

אבל אם אתה הולך לחנות סלולר בקניון בארץ אז מוכרים לך את המוצרים הסיניים הפחות איכותיים (במחיר פי 4 מהמותגים הסיניים המובילים שציינתי באליאקספרס).

 

בקיצור תמשיכו לעבוד לפי הכלל: אם אתה אזרח מן השורה ולא איזה גורו רכב - לא קונים צמיגים סיניים בשום מצב!

 

כל הורה מלמד את זה את הילדים שלו כשהם מקבלים רשיון.

גם אבא שלי הסביר לי את זה בגיל 18 ואזכור את זה עד סוף בחיים.

עריכה אחרונה על ידי Gorpi
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתחום של צמיגי שטח (MT או AT) המצב עוד יותר (יותר מה, לא ברור לגמרי - אבל לא טוב). בשנה-שנתיים האחרונות קשה למצוא צמיגים מוכרים (טויו, BF, אפילו מקסיס מהסדרות הגבוהות) שתמיד קונים. וכשיש המחירים בשמיים. אם אתה מטייל אתה חייב להחליף אחת ל-3 ורצוי לפני, אי אפשר למשוך. יש הרבה פיתוי לקנות צמיג סיני והם נראים מעולה. אלא שלא פגשתי אף אחד שקנה שמרוצה לאורך זמן, גם אם בחודשים הראשונים הם נראים לו טובים (כי הוא משווה סובייקטיבית לישנים היבשים הסדוקים שהיו לו).

צמיגי שטח צריכים לפשר בין דרישות שונות ואפילו נוגדות, לתפקד במצבי קיצון ולהיות אפקטיביים גם ב-PSI נמוך, זה דורש R&D לא טריוויאלי. 

 

היה כאן מישהו שהציע לעשות מבחן ל-100 מותגים, זה אפשר כשמותג לא מחליף שם כל יומיים ובסוף הכל מיוצר באותו מקום.  

  • אהבתי 1

עם גולף ידנית שנת 1995 לומדים לא לבזבז אף טיפה של כח.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 22 שעות, Ishay Atia כתב:

בשנת 2024 , רבע מהמכוניות שעלו לכביש היו מתוצרת סין 

 

זה שמשהו נפוץ, לא אומר בהכרח שהוא טוב.

  • אהבתי 1

סוזוקי ג'ימני His side- JLX-L 2006 [   ] [][][][][] [   ]

טויוטה קורולה Her side- GLI 2013

שימרו על מרחק בכביש ועל קירבה בלב

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...