Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פוסטים מומלצים

פורסם

כי מעל 8 נוסעים הרכב הוא M2 או M3 (בהתאם למשקל הכולל המותר) ומחייב רישיון מקבוצה D.

רישיון מסוג B מתאים רק לרכב מסוג M1 ,כלומר עד נהג ו-8 נוסעים ועד 3500 ק"ג.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם
לפני שעתיים, sperial כתב:

כי מעל 8 נוסעים הרכב הוא M2 או M3 (בהתאם למשקל הכולל המותר) ומחייב רישיון מקבוצה D.

רישיון מסוג B מתאים רק לרכב מסוג M1 ,כלומר עד נהג ו-8 נוסעים ועד 3500 ק"ג.

אני מדבר על רכב שמוגדר M2 ולא מוגדר אוטובוס זעיר, כך שאין קשר לציטוטים בעניין אוטובוס

ולעניין מה שקבעת שרשיון B מתאים רק לM1 ולא M2 - תוכל להפנות לסימוכין בחוק? בלשון החוק מופיע שבעל רשיון B לא ינהג ברכב שמשקלו הכולל המותר מעל 3500 ק"ג, ולא יסיע מעל 8 נוסעים, אין התייחסות לרכב שמותר לו להסיע מעל 8 נוסעים כשאינו מכיל מעל 8 נוסעים.

זה אמנם מופיע באתר משרד התחבורה בטבלת דרגות רשיון נהיגה, השאלה היא אם הטבלה הזאת גוברת על לשון החוק.

פורסם

בתקנה 271א רכב עם למעלה מ-8 מושבים מוגדר כאוטובוס פרטי או ציבורי (M2 או M3 בהתאם למשקל הכולל המותר).אוטובוס יכול להיות עם 8 מושבים או פחות, אבל רכב עם יותר מ-8 מושבים יוגדר תמיד כאוטובוס.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם

אז אצל פות”ש זה שונה. ניחשתי שהמדובר בהייס ישנה.

תוכל להעלות כאן רשיון רכב בבקשה (מחק פרטים אישיים)?

אם אתה מאמין שיכולים לקלקל, תאמין שיכולים לתקן.

- רבי נחמן מברסלב

פורסם
לפני 15 שעות, sperial כתב:

כי מעל 8 נוסעים הרכב הוא M2 או M3 (בהתאם למשקל הכולל המותר) ומחייב רישיון מקבוצה D.

רישיון מסוג B מתאים רק לרכב מסוג M1 ,כלומר עד נהג ו-8 נוסעים ועד 3500 ק"ג.

רישיון B מתאים לעד 8 נוסעים, לא מושבים.

ויש רישיונות B שהם עד 4000 ק"ג.

פורסם
לפני 7 שעות, tinoki כתב:

אז אצל פות”ש זה שונה. ניחשתי שהמדובר בהייס ישנה.

תוכל להעלות כאן רשיון רכב בבקשה (מחק פרטים אישיים)?

הרשיון לא זמין לי, אז רק אם זה ממש חשוב אני אעשה את המאמץ להשיג אותו.

אגב, אמר לי היום מישהו שנתקל ביד 2 בהייס ישנה נוספת עם יותר מנהג + 8 שמוגדרת M1, מעניין אם זה פשלה ברישום בן החברה שהתקינה את המושבים לבין משרד הרישוי, או קומבינה כלשהיא.

 

פורסם (נערך)
לפני 8 שעות, 2pac כתב:

רישיון B מתאים לעד 8 נוסעים, לא מושבים.

ויש רישיונות B שהם עד 4000 ק"ג.

רישיונות B עד 4000 ק"ג (בישראל בלבד) הם רישיונות שהונפקו לראשונה כדרגה 02 לפני המעבר לתקן האירופי ב-2007. רישיונות ממש ותיקים כוללים גם טרקטור, אם לא ביטלו את זה. 

כשניגשתי לטסט היה כתוב על ההזמנה שעלי להביא "טרקטור סוג 2".

עריכה אחרונה על ידי sperial
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם
בתאריך 5.1.2025 בשעה 07:05, 2pac כתב:

(1)   ברכב מנועי שמשקלו הכולל המותר אינו עולה על 3,500 ק"ג ושמספר הנוסעים בו מלבד הנהג אינו עולה על 8,

דווקא כאן אין לקונה.

הפרשנות היא רכב שמספר הנוסעים המותר בו (למעט הנהג) אינו עולה על 8.

פורסם
לפני כשעה, guya72 כתב:

הפרשנות היא

פרשנות של מי? שלך? זה פחות מעניין, יש תקדים שאתה יכול להפנות אליו?

מי שכתב את התקנות ידע טוב מאד לפרט באותה שורה כמה מילים קודם: ברכב מנועי שמשקלו הכולל המותר אינו עולה על 3,500 ק"ג,

אז למה לא יכל בהמשך המשפט להוסיף מילה אחת: ושמספר הנוסעים -המותר- בו מלבד הנהג אינו עולה על 8,

פורסם (נערך)
לפני 10 שעות, guya72 כתב:

דווקא כאן אין לקונה.

הפרשנות היא רכב שמספר הנוסעים המותר בו (למעט הנהג) אינו עולה על 8.

,מודה ועוזב ירוחם, אתה צודק ואני טעיתי, באמת אין לקונה.

כתוב במפורש מס' הנוסעים ולא מס' המקומות. למה שתהיה פרשנות אחרת?

אם בפירוט סוגי הרכב היה כתוב "מס' נוסעים מותר" אז היה אולי מקום לפרשנות, אבל כתוב "מס' המקומות". אז יש הבדל ברור בין מס' המקומות ומס' הנוסעים.

עריכה אחרונה על ידי 2pac
  • אהבתי 1

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...