Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מרצדס G580 רכב שטח חשמלי


amosbmw

פוסטים מומלצים

שם זמני: G580 with EQ technology

 

סופסוף קמה החברה הראשונה ומציגה רכב שטח חשמלי שבאמת מנצל את האפשרויות הגלומות בטכנולוגיית הנעה חשמלית.

אני מחכה לזה כבר שנים.

חשבתי שצריך לשים מנוע טבורי בכל גלגל, אבל כנראה שהם מצאו שהכי טוב לשים מנוע עם גיר קטן וציריה קצרה ליד כל אחד מארבעת הגלגלים. 

הרעיון שחיכיתי לו, מתבצע: כל הדיפרנציאלים והנעילות שלהם מיותרים. מחשב מנהל את פעולת המנועים וכתוצאה מכך ניתן להשיג רדיוס סיבוב זעיר לפניות צרות, ולעשות סיבוב על המקום. אין דברים בולטים בתחתית הרכב וכתוצאה מכך מרווח הגחון משתפר. רדיוס הסיבוב הקטן מושג על ידי הפעלת המנועים בצד החיצוני של הסיבוב ובלימת המנועים הפנימיים. סיבוב על המקום מושג על ידי הפעלת המנועים בכיוונים מנוגדים זה לזה.

הרכב נשאר עם סלדת סולם וסרן אחורי חי.

כל מי שנסע ברכב שטח בשביל צר, וגילה שבסוף השביל אין כמעט מקום להסתובב, יכול להעריך את תכונת הסיבוב על המקום.

 

הרכב מגיע מהמפעל עם פלטת חיזוק תחתונה על מנת להגן על הסוללה ממכות בשטח.

מסתבר שבכל זאת דרושה תמסורת מכאנית עם 2 יחסי העברה, תיבה אחת ליד כל גלגל. בזכות יחסי העברה שונים ניתן לצמצם את התפתחות החום במנועים, כאשר נדרשת נסיעה במהירות זחילה עם מומנט רב.

ניתן לעלות ולרדת שיפועים חזקים ולא סלולים או בוציים, כאשר המחשב מנהל את מהירות הזחילה, והנהג נדרש רק לכוון את ההגה. הרכב מסוגל לצלוח מים יותר עמוקים מאשר בגרסת הבנזין ללא הפרעה.

המהנדסים טוענים שהתעללו ברכב ובנו אותו כך שיוכל לעמוד במאמץ שכל המכלולים שלו חמים, לחצות מיד לאחר מכן מים קרים, וחוזר חלילה, ולשרוד.

 

נשארה רק בעיית מקור האנרגיה, מצד אחד חשמל מאפשר את כל פלאי העבירות הנ"ל אבל זה פחות מתאים למסעות ארוכים למקומות נידחים. 

ככל הנראה הם עדיין מפתחים גירסה עם טכנולוגיית סוללות חדשה - silicon anode - שתגדיל מאוד את הטווח האפשרי ב40%, והיא צפוייה לצאת לשוק ב2026.

אני חושב שהיה מתאים כאן פיתרון של Range Extender - כלומר מנוע בנזין שלא מחובר לגלגלים אלא מאפשר לטעון את הסוללה במקרה הצורך.

 

חסרונות נוספים, שבשל המשקל העצמי הרב, כושר ההעמסה מוגבל ולא ניתן לגרור.

 

לא אתן כאן קישורים - תכתבו בגוגל או ביוטיוב Mercedes G580 ותוכלו לראות מגוון סקירות והדגמות של יכולות הרכב.

 

 

  • אהבתי 1
  • מעניין 1
  • רעיון טוב! 3

עמוס

וַיִּשְׁמַע אַבְרָם, כִּי נִשְׁבָּה אָחִיו; וַיָּרֶק אֶת-חֲנִיכָיו יְלִידֵי בֵיתוֹ, שְׁמֹנָה עָשָׂר וּשְׁלֹשׁ מֵאוֹת, וַיִּרְדֹּף, עַד-דָּן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...