Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

החלפת צופרים


מעבר לפיתרון נפתר ע"י BoazB11,
dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 861 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

מאזדה 3 2009.

יש לי כרגע 2 צופרים מחוברים (טון גבוה וטון נמוך) בשני צידי הטמבון. אחד התקלקל וכנראה גם השני.

אני רוצה להחליף לצופרים של fiamm, שהבנתי שהם טובים.

הבעיה- כרגע הצופרים שלי הם עם יציאה אחת רק והצופרים של fiamm עם שניים.

ראיתי כל מיני סרטונים שפשוט מחברים ליציאה השנייה של השלילי כבל ושמים עם הבורג על השלדה. מישהו יכול אולי קצת יותר לעזור ולהדריך אותי? כי כנראה צריך להכין את הכבלים האלה לבד.

מאזדה 3 2009 האצ'בק, 2000 סמ"ק

סיטרואן c אליזה 2013, 1600 סמ"ק, מנוע EC5

פורסם

בעברי כחשמלאי רכב רכשתי והתקנתי הרבה זוגות צופרים

של FIAMM שהיו עם חיבור אחד כך שבדוק וברר טוב אם יש

להשיג כאלו.

אכן בהתקנת צופר עם 2 חיבורים במקום אחד, צריך פשוט לחבר יציאה אחת

על גוף הרכב (מינוס) וחוט ההפעלה המקורי יתחבר ליציאה השניה (פלוס להפעלה).

בברכה  -  רפי לין

  • אהבתי 1
  • רעיון טוב! 2
פורסם
לפני 14 שעות, רפי לין כתב:

אכן בהתקנת צופר עם 2 חיבורים במקום אחד, צריך פשוט לחבר יציאה אחת

על גוף הרכב (מינוס) וחוט ההפעלה המקורי יתחבר ליציאה השניה (פלוס להפעלה).

בברכה  -  רפי לין

תודה על התשובה!

אני צריך להכין בעצמי את החוט של המינוס? כי לא מצאתי כאלה מוכנים.

מאזדה 3 2009 האצ'בק, 2000 סמ"ק

סיטרואן c אליזה 2013, 1600 סמ"ק, מנוע EC5

פורסם

אם הצופר שלך כרגע הוא עם יציאה אחת, זה אומר שהוא מקבל את המינוס שלו מהבורג עליו הוא מוחזק.

מה שאומר ששם אתה מחבר את המינוס של הצופר עם שתי היציאות. מה שאומר שאתה רק צריך להכין חוט באורך 5 סנטימטר שחשוף בקצוות. קצה אחד שם מסביב לבורג וסוגר עליו את האום וקצה שני לחיבור שיוצר מהצופר. 

 

רוצה להגיד- אין כ"כ מה "להכין"...

פורסם
לפני שעה, אורח לרגע כתב:

אם הצופר שלך כרגע הוא עם יציאה אחת, זה אומר שהוא מקבל את המינוס שלו מהבורג עליו הוא מוחזק.

מה שאומר ששם אתה מחבר את המינוס של הצופר עם שתי היציאות. מה שאומר שאתה רק צריך להכין חוט באורך 5 סנטימטר שחשוף בקצוות. קצה אחד שם מסביב לבורג וסוגר עליו את האום וקצה שני לחיבור שיוצר מהצופר. 

 

רוצה להגיד- אין כ"כ מה "להכין"...

 

תודה, אני ראיתי שיש כל מיני "מחברים" שמתחברים לנקודת יציאה של המינוס על הצופר, במקום לעשות עם הקצה החשוף.

יודע איזה עובי החוט חשמל צריך להיות?

מאזדה 3 2009 האצ'בק, 2000 סמ"ק

סיטרואן c אליזה 2013, 1600 סמ"ק, מנוע EC5

פורסם
לפני 12 שעות, יגיל כתב:

ראיתי שיש כל מיני "מחברים"

זה נקרא "נעל כבל". תוכל למצוא בכל חשמליה, כללית או של רכב,

ובאותו מקום תמצא גם חוט חשמל מתאים, אם אין לך בבית שארית של איזה כבל מאריך או משהו כזה.

אם בכל זאת זה נראה לך מסובך משום מה, כל חשמלאי רכב יסדר לך בדקות בתשלום סמלי.

כל חוט חשמל רגיל רב גידי יתאים, עובי 1.5 - 2.5

פורסם
לפני 3 דקות, BoazB11 כתב:

כל חשמלאי רכב יסדר לך בדקות בתשלום סמלי

תודה רבה על התשובה המפורטת. סביב איזה מחירים אמור להיות התשלום אם אלך לחשמלאי רכב?

מאזדה 3 2009 האצ'בק, 2000 סמ"ק

סיטרואן c אליזה 2013, 1600 סמ"ק, מנוע EC5

  • פיתרון
פורסם

אם כבר התקנת את הצופרים החדשים וצריך רק את הכבל של המינוס לסדר אני מעריך 50-100₪

תלוי בגישה ובעומס שיש לו בעבודה. התקנה מלאה בטח כפול מזה.

אבל הכי פשוט להתקשר לחשמליה או שתיים בסביבה שלך ולשאול,

או אם יש לך מוסך קבוע שאתה מטפל בו.

  • אהבתי 1
פורסם (נערך)

נתקלתי בעוד משהו.

הריליי שקיבלתי עם הצופרים מתאים רק למקומות שיש בהם כבר ריליי של דברים אחרים, ולא למקום של הריליי של הצופרים (שאני מניח שכבר מחוברים לשם, כי כשלוחצים על ההגה יש קליק מהריליי). יש לריליי החדש עוד רגל באמצע.

האם אפשר להשתמש בריליי הישן? הוא מתאים לצופרים (12v)?

מצרף תמונות של הריליי החדש והישן, בנוסף מצרף תמונה של המקומות של הממסרים, מה שבכחול זה איפה שהריליי של הצופר, מה שבאדום זה מקומות שמתאימים לריליי החדש אבל יש בהם כבר משהו.

 

בנוסף עוד שאלה- בספר רכב כתוב שהפיוז של הצופר צריך להיות 15A אבל הצופרים עצמם כתוב שצריך 10A, מה לשים?

 

IMG_20240215_091952.jpg

IMG_20240214_150930.jpg

IMG_20240214_150917.jpg

עריכה אחרונה על ידי יגיל

מאזדה 3 2009 האצ'בק, 2000 סמ"ק

סיטרואן c אליזה 2013, 1600 סמ"ק, מנוע EC5

פורסם (נערך)
לפני 17 דקות, BoazB11 כתב:

נשמע שהכל תקין.

הפיוז מתאים והריליי המקורי תקין, אז פשוט תחבר את החדשים במקום הישנים,

תוסיף את המינוס וצפצף על כולם...

חחח תודה. אז לשים 15A או 10A?

עריכה אחרונה על ידי יגיל

מאזדה 3 2009 האצ'בק, 2000 סמ"ק

סיטרואן c אליזה 2013, 1600 סמ"ק, מנוע EC5

פורסם
לפני שעה, יגיל כתב:

בספר רכב כתוב שהפיוז של הצופר צריך להיות 15A אבל הצופרים עצמם כתוב שצריך 10A, מה לשים?

ז"א שהצופרים התחליפיים צורכים פחות זרם מהמקוריים. פשוט תשאיר את הפיוז המקורי.

  • רעיון טוב! 1
פורסם

תודה לכולם, בזכותכם אני בטיחותי בכביש😄

צופרים הוחלפו, בינתיים עובדים יופי, נקווה שלא יהיו תקלות.

מאזדה 3 2009 האצ'בק, 2000 סמ"ק

סיטרואן c אליזה 2013, 1600 סמ"ק, מנוע EC5

×
×
  • תוכן חדש...