Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

אימפרזה 2004, צריך להחליף בולמים, האם ניתן לשפר?


שימו לב! השרשור הזה בן 386 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

האוטו עשה 140 אלף ק"מ. הבולמים גמורים כבר תקופה.

חשבתי לנצל את ההזדמנות לקנות משהו איכותי ולשפר מה שניתן.

האוטו מעולם לא הצטיין יותר מדי באחיזה או נוחות, גם כשהבולמים היו תקינים.

אין לי בעיה להחליף חלקים נוספים במידת הצורך, כמו למשל קפיצים.

המטרה היא קודם כל נוחות, האוטו מתרסק קשות. אם יתקבל גם שיפור באחיזה אז מה טוב.

יש המלצות כלשהן? ראיתי שיש מספר חברות לבולמים, KYB, SACHS, MONROE

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מונרו יהיו בד"כ נוחים יותר מזאקס או קאייבה.
אין לך מה לגעת בקפיצים.
מה שכן - אם אחיזה היא הבעיה שלך לא תפתור אותה ע"י החלפת בולמים אלא על ידי צמיגים אוחזים יותר.

תנצל את הפירוק גם כדי להחליף את מיסבי הבולם ואולי גם את חלקי המתלה שצריכים החלפה (תותבי גומי כאלה ואחרים, בולג'ויינטים וכו').

  • רעיון טוב! 1

 

בתאריך 13.7.2020 בשעה 17:22, pl7410 כתב:

זו בכל זאת מדינה שמסתמכת על טמטום כמשאב לאומי

 

לפני 5 שעות, HybridBoy כתב:

תיבה טובה סטייל DSG

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 29 דקות, shellcase כתב:

אין לך מה לגעת בקפיצים.

מניסיון, אני לא מסכים עם הקביעה הזו.

נכון שמוסכים בארץ הקודש אף פעם לא מחליפים קפיצים, אבל 

ברכב שעבר הרבה ק"מ, השיפור בהחלפת קפיצים יחד עם הבולמים, הוא גדול ומוחשי

הגולף של הבן, היתה מתרסקת על הבאמפרים בשכונה, ברמה שבירידה מהבאמפר

במהירות סבירה, מגן המנוע התחתון היה מתחכך בכביש, החלפת בולמים כמעט ולא שיפרה דבר

החלפת הקפיצים, שיפרה לגמרי את התנהגות הרכב ואף הרימה אותו בס"מ וחצי

מן הסתם הקפיצים היו גמורים.

משום מה לא ניתן להשיג קפיצים בארץ, אני הזמנתי מחו"ל מקוריים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני לא בדיוק מצודד בקביעות של מוסכים, אני פשוט מאמין שבק"מ הזה, במידה והרכב עבר שימוש רגיל הקפיצים עוד לא בסוף חייהם ושבמסגרת ניהול משאבים, אפשר לחכות עם הקפיצים.

  • רעיון טוב! 1

 

בתאריך 13.7.2020 בשעה 17:22, pl7410 כתב:

זו בכל זאת מדינה שמסתמכת על טמטום כמשאב לאומי

 

לפני 5 שעות, HybridBoy כתב:

תיבה טובה סטייל DSG

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מנגד, אני חושב שזה תלוי בעלות הקפיצים, אם היא לא גבוהה (אפילו לתחליפי מחול), שווה להחליף כבר יחד, עלות פירוק כל הבולמים יחסית גבוהה

עברתי לסקייטבורד

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מעניין על הקפיצים. מצב הבולמים גרוע שלדעתי כבר שנה אפשר להגיד שאני נוסע על קפיצים בלבד.

מחירי הקפיצים לא נוראיים כלכך. עד עכשיו חשבתי שאין מה לגעת בהם, ואז למה לייצר עוד זבל אם אין צורך.

אין שקיעה בשום צד.

במצב סטטי, גובה המרכב נראה כשהיה, שזה מבלבל.

תודה, אחשוב על העניין.

 

חקרתי ביממה האחרונה, והסקתי:

מונרו, אולי נוחים יותר, אבל יותר מדי חוות דעת אומרות שהאיכות לא מה שהייתה פעם והם מתבלים מהר. אולי נכון אולי לא, פחות מתחשק לי לנסות.

 

ראיתי שאין מבחר לאוטו שלי. בלישטיין B4 לא קיימים, יש זאקס או KYB. מחכה גם לעצה ממשה חלפים.

מקריאה באינטרנט, נראה שאפטר מרקט באופן גורף יהיה מעט קשיח יותר מאשר מקורי, אבל אין מסקנה ברורה בין החברות, אולי רק שB4 יהיה מעט קשים יותר מKYB שמעט קשיחים יותר מסטוק. להבנתי תוספת הקשיחות היא בקטנה ולא משהו שיפגע בנוחות. סך הכל נשמע בסדר.

 

לגבי אחיזה, אני לא מחפש מפלצת אחיזה אבל כן יכול להגיד שנסיעה במכונית מודרנית יותר, מרגיש שיש יותר אחיזה וגם יותר נוחות ושקט, לשם אני שואף להגיע.

קל מאוד מאוד לזרוק זנב אצלי באוטו. נכון שצמיגים הם חלק חשוב אבל אני בטוח שגם לשאר החלקים יש חלק בעניין. צמיגים עוד מעט מגיע זמנם וכנראה אחליף לגודייר פרופורמנס אם יהיו זמינים.

תודה על העצה להחליף את החלקים מסביב. אכן אחליף כריות הבולם ומסבים, גם תותבים למניהם על הפרק.

 

קפיצים, ראיתי בעיקר של LESJÖFORS  שהם להבנתי יצרן OE. שאר הקפיצים בשוק הם לצורך הנמכה ואני לא בטוח שבא לי להיכנס לסיפור הזה. אמנם סצינת השיפור לגמרי מדברת אלי אבל בין החוקיות לנוחות, לבנתיים אשאר סטנדרט. העלות לסט כ800 שקלים. מחכה לראות מה משה חלפים מציע.

 

את העבודה אבצע בעצמי, אעדכן איך יצא. תודה לכולם!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 14.3.2023 בשעה 18:27, teyal כתב:

החלפת הקפיצים, שיפרה לגמרי את התנהגות הרכב ואף הרימה אותו בס"מ וחצי

מן הסתם הקפיצים היו גמורים.

כמו ששלקייס אמר - בגדול - זה לא אמור לקראת.

קל מאוד אבל לבדוק את זה - יש הגדרות יצרן לגובה המרכב בצורה תקינה. אם הרכב לא בגובה הזה - תתחיל מקפיצים (כי בולמים לא משפיעים על הגובה).

אם לא - כנראה שאין מה לגעת.

 

יש דברים ה ר ב ה יותר חשובים ומתבלים להחליף שאנשים לא נוגעים בהם כמו top hats (כריות ומסבי בולם) לדוגמא וכל החלקי משולשים, תותבי סרן, אנטירול (תותבים) והיגוי.

לפני שעה, yossi_s1 כתב:

במצב סטטי, גובה המרכב נראה כשהיה

אין צורך לנחש - יש לרוב מספרים פר רכב. תחנה את האוטו על מקום שטוח ותמדוד.

 

לפני שעה, yossi_s1 כתב:

קל מאוד מאוד לזרוק זנב אצלי באוטו. נכון שצמיגים הם חלק חשוב אבל אני בטוח שגם לשאר החלקים יש חלק בעניין

תיקון קליל - צמיגים זה החלק הכי חשוב. בפער עצום על בערך כל דבר אחר. בולמים ישפיעו על השיכוח , העברות משקל וכו - אבל השינוי הכי דראסטי הוא תמיד צמיגים והוא תמיד צריך להיות המקום הראשון שאתה שם עליו כסף (מקום שני - רפידות ונוזל בלימה) מעבר להחלפות שמן.

 

  • אהבתי 1

If living is for learning

Then dying is forgetting

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני החלפתי לB4, הם לא רכים בכלל.

 

בתאריך 13.7.2020 בשעה 17:22, pl7410 כתב:

זו בכל זאת מדינה שמסתמכת על טמטום כמשאב לאומי

 

לפני 5 שעות, HybridBoy כתב:

תיבה טובה סטייל DSG

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 15 דקות, shellcase כתב:

אני החלפתי לB4, הם לא רכים בכלל.

יכול להיות שהחלפת במקרה לb4 שמיועדים לWRX / STI על אימפרזה רגילה במקרה? במיוחד אם זה 1.6 ?

ההפרשי משקל משמעותיים בעיקר בקדמיים.

 

מניסיוני בעיקר מהB6 הם מתחילים להיות קשיחים , דווקא עם הB4 היה לי ניסיון שהם רכים מאוד. (ברכבים אחרים. גם במאזדהספיד שמגיעה עם דגם ספציפי של בילשטיין למאזדה ספיד ששונה מהsports pack של המיאטה - הם דיי רכים לטעמי. מצד שני הסטנדרט שלי ברכבים כנראה מתחיל ממה שרוב האנשים יקראו לו קשיח מאוד ... :| )

עריכה אחרונה על ידי Liviur

If living is for learning

Then dying is forgetting

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 3 שעות, Liviur כתב:

יכול להיות שהחלפת במקרה לb4 שמיועדים לWRX / STI על אימפרזה רגילה במקרה? במיוחד אם זה 1.6 ?

ההפרשי משקל משמעותיים בעיקר בקדמיים.

 

מניסיוני בעיקר מהB6 הם מתחילים להיות קשיחים , דווקא עם הB4 היה לי ניסיון שהם רכים מאוד. (ברכבים אחרים. גם במאזדהספיד שמגיעה עם דגם ספציפי של בילשטיין למאזדה ספיד ששונה מהsports pack של המיאטה - הם דיי רכים לטעמי. מצד שני הסטנדרט שלי ברכבים כנראה מתחיל ממה שרוב האנשים יקראו לו קשיח מאוד ... :| )

מעולם לא הייתה לי סובארו :)

מדובר בפיאט. הבולם מתאים לה, לאלפא התאומה שלה ולקורסה שגם היא בעצם פיאט בשנים ההן.

אבל גם הבולמים המקוריים כאן מאד קשיחים.

  • רעיון טוב! 1

 

בתאריך 13.7.2020 בשעה 17:22, pl7410 כתב:

זו בכל זאת מדינה שמסתמכת על טמטום כמשאב לאומי

 

לפני 5 שעות, HybridBoy כתב:

תיבה טובה סטייל DSG

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חודש מאוחר יותר...
שימו לב! השרשור הזה בן 386 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...