Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 1323 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

תראה, התשובה הקצרה היא ״בלאי סביר״.

 

באריכות, ברור שכקונה הייתי מעדיף לחפש רכב שלא צורך שמן בכלל, במצב מצויין כמו חדש.

אבל מה לעשות שבתקציב מצומצם של נגיד 30 אלף ש״ח גם ההיצע מצטמצם.

אז זה בולמים שהם נניח 50% מכחדשים, ותושבות שכבר ככה ככה, וכל מיני חלקי גומיות שקצת שחוקות, וכולי וכולי.

אז נחליף הכל וזה יעלה לנו כמו מחיר הרכב.

בוא נגיד שלא נשברתי מזה שהייתי צריך להוסיף שמן מידי פעם, לא הרגשתי מרומה.

נכון שיש סיפורים על אנשים שקנו רכבים ב-20 אלף ש״ח שהיו מתוקתקים לגמרי.

אני בכל אופן לא מכיר כאלה, השוק קשה לדעתי גם ברכבים בתקציב גבוה יותר, אולי מי שמכתת רגליו מספר חודשים מוצא בסוף רכב מדוגם כזה, מי שמחפש כמו חדש שיקנה חדש.

זאת הסיבה דרך אגב שהחלטנו לקנות רכב חדש, אחרי 20 שנה עם רכבים משומשים.

 

דרך אגב, אולי משתמע שהרכב ישן וכולי, אבל הוא כן שמור בסך הכל חיצונית ופנימית, מטופל בזמן. לא מדובר באיזה רכב מוזנח.

 

פורסם (נערך)

חוסר של ליטר וחצי שמן לכל 10000 ק"מ זה הרבה מעבר לבלאי סביר.

כמה שמן צריך למנוע שלך? 3.5 ליטר? לאבד מעל 40% אומר שמשהו לא בסדר.

עריכה אחרונה על ידי Coro

 

לפני 8 שעות, זבובון כתב:

 המוסכניק שלי באמת נראה שעובד בניסוי והטעיה

פורסם

לדעתי אתה בהדחקה שאכן קיימת תקלה, מכרתי לפני שנתיים קיה פורטה 2011 עם 175,000 קילומטר לא היה צריך להוסיף גרם של שמן בין טיפולים, כנ״ל i800 שאבא שלי מכר עם 380,000 קילומטר. 

השמן לא אמור להעלם בכזה קצב, הוא הולך לאנשהו.

  • רעיון טוב! 1

שברולט אופטרה 07 > קיה פורטה 10 > קיה פורטה 11 > ניסאן סנטרה 17 > קיה ריו 18 > סיאט איביזה 12 > סיאט ארונה 21

פורסם
לפני 5 שעות, בדיקת רכב כתב:

תראה, התשובה הקצרה היא ״בלאי סביר״.

אני חלילה לא רוצה לבאס אותך, אבל ככל הנראה הבלאי הוא מעבר לסביר. 

אתה מכיר את הרכב, בוטח בו, הוא משרת אותך בנאמנות כבר ארבע שנים.

עבור הקונה הפוטנציאלי הרכב הוא בסימן שאלה. כל רכב משומש שאדם קונה מרחפים עליו לא מעט סימני שאלה. 

סימני השאלה האלה חלקם יגרמו לקונה פוטנציאלי לנתק מגע, וחלקים יגרמו לו להעריך את שווי הרכב מתחת למה שאתה חושב. 

 

רכב עם צריכת שמן של קילו וחצי ל 10,000 ק"מ זה לא מעט, ומעיד שמשהו באמת לא תקין.

 

אגב, יכול להיות שאתה אמרת בהגינות ראויה לציון לקונה ולבוחן הרכב שיש צריכת שמן.

הבוחן לא מצא דבר, אבל בהסתמך על מה שאתה אמרת הוא כיסת"ח את עצמו מפני תביעה עתידית. 

 

אם זה המקרה, אני איתך. כשאני מוכר רכב אני לא מסתיר שום דבר שאני יודע על הרכב. גם כי הגינות בסיסית זה הכרחי ואני לא אהיה שלם עם עצמי לרמות אדם אחר, וגם כי אני לא רוצה שאף אחד יבוא אלי בטענות בהמשך, והשקט הזה שווה לי הרבה כסף. 

www.car-pad.co.il - טיפים, חדשות, השקות, מבחנים, ועוד. על מכוניות. רק על מכוניות. 

כתב רכב וצרכנות רכב - אתר ומגזין 'אוטו'

 

לשעבר:

עורך פודקאסט הרכב 'דרייב' . מגיש יחד עם בועז קורפל וקינן כהן.

כתב הרכב של ביזפורטל, אתר הפיננסים. 

פורסם

תראו, מבחינת היצרן מדובר על צריכת שמן תקינה (זה 150 מ"ל ל 1000 קמ, הרבה מתחת למה שיצרן מגדיר כ"תקין").

יש הרבה מכוניות שנוסעות על הכביש עם צריכה כזו והן גם עוברות טסט ולא מזהמות. האם האמירה שהמנוע עייף בהכרח קשורה? לא יודע.

לא חושב שבוחן יכול באמת להבחין בחוסר תקינות של מנוע שצורך שמן בכמות כזו. לדעתי הסיבה לאמירה של הבוחן אחרת.

 

מה שכן, צריכה כזו בדרך כלל לא גוררת עישון. אם זה אכן עישון ולא אדים, הצריכה גבוהה יותר.

 

פורסם

בסופו של דבר אתה רוצה למכור את הרכב ולקבל עבורו כסף שיאפשר לך להמשיך בדרך לרכב הבא.
לא עדיף לך לנסוע למוסך עם הקונה ולתת לו לקנות את הרכב בראש שקט? גם אם תוריד אלפייה או 2 מהמחיר, בלי להיכנס למה שרשמו פה שכנראה באמת יש בלאי ברכב.

הבוחן מכסת"ח את עצמו אבל אתה לא בא לתקן את העולם.

פורסם

אני אנסה לענות לכולם פחות או יותר.

 

היצרן מגדיר בספר רכב שצריכה של עד ליטר ל-1000 ק"מ נחשבת תקינה.

בגלל שאין לי ידע טכני כדי להבין למה זה תקין אז אני לא נכנס לזה.

הרכב לא מעשן בנסיעה, סוחב בסדר, לא נפל על זיהום בטסטים. אז גם אם הצריכה היא לא 150 מ"ל אלא כפול מזה עדיין זה נחשב כתקין לפי היצרן.

ברור לי שיהיו כאלה שיפריע להם להוסיף 100-200 מ"ל שמן בחודש, אין לי טענות לגבי זה, וברור לי שיש כאלה שמבחינתם זו תקלה מעבר לבלאי סביר, אני לא מתווכח על זה אבל אני באופן אישי למדתי במהלך השנים לחיות עם דברים גם אם הם לא מושלמים.

 

כשמחפשים רכב, אם הרכב לא צורך שמן (ברור לי שיש כאלה), אז אולי יש בעיה מכנית אחרת (שאפשר לחיות איתה והיא לא קריטית), אם הוא מושלם מכנית יכול להיות שהוא מוזנח חיצונית, ואם הוא מושלם יכול להיות שצריך לחפש חצי שנה ולמצוא מישהו בצפון רמת הגולן שמוכר אותו.

כל אחד עושה את השיקולים שלו והכל טוב.

 

הטענה העיקרית שלי היא כלפי הבודק.

אני דרך אגב לא אמרתי לו כלום, אבל הקונה מידי פעם החליף איתו כמה מילים אז אולי היא ביקש ממנו לבדוק את זה. לא שמתי לב.

אבל אני חושב שהקביעה שלו "מנוע עייף" ושצריך ללכת למוסך ("זה יכול להיות אטם ועד להחליף מנוע") היא כללית מידי, לא מקצועית, לא אינפורמטיבית ולא מתארת שום מידע שאפשר לבחון בצורה עניינית.

והטענה החד משמעית שלו שהרכב לא עובר טסט היא מוזרה כי הרכב עבר טסט לפני חצי שנה ולא ממש השתנה משהו מאז.

הבדיקה עשתה עלי רושם של דבר מאוד מיותר - בזבוז זמן וכסף.

מה אני הייתי עושה בתור קונה?

באופן אישי את הרכב קניתי מטויוטה סלקט, קיבלתי את כל ההיסטוריה כולל היסטוריה ביטוחית, עשיתי נסיעה על הרכב וקניתי. ללא בדיקה.

הרכב הקודם נקנה מבן משפחה ללא בדיקה.

למעשה, בפעם האחרונה שהייתי במכון היתה לפני כ-15 שנה (אני משתדל להחזיק רכבים הרבה שנים).

 

לגבי בדיקה במוסך, יכול להיות שהייתי מסכים להוריד אלפיה או שתיים.

אבל התקשרתי לשני מוסכי טויוטה באיזור שלי. ביקשתי הצעת מחיר להחלפת גומיות שסתומים (סתם בשביל איזשהו מדד). במוסך אחד לא הבינו אותי, והביאו לי הצעה להחלפת אטם מכסה שסתומים.

במוסך השני אמרו לי שהם לא יודעים אם הם מתעסקים עם זה, ואם צריך לפתוח ראש מנוע אז כנראה שעדיף להחליף מנוע.

בקיצור - גם התעסקות עם מוסכים זה לא הדבר הכי "מזמין" שיש.

 

פורסם

הרכב בן עשור עם 170 אלף קמ,כנראה שווה 20-30% מהשווי שלו כחדש.(ופרגנתי) 

מה מצפים בבדיקה?שהכל מושלם? 

בדיקה זה לשלדה,וזהו בערך.

 

אני קניתי מיאטה עם 210 אלף קמ בערך,מכרתי עם 240. 

בבדיקה אמרו מנוע מנפח/רינגים גמורים.(וזה היה ידוע ליפני הבדיקה,זה מה שאמרו לבעל הרכב ליפני 4 שנים שהוא קנה)

ועשה אצלי 30 אלף קמ בנסיעה ספורטיבית,פגש את המנתק יום יום. 

 

הרכב כבר לא אצלי היום,ומדבר עם הקונה מידי פעם והוא מבסוט.(נאמר על המנוע כמובן)והמנוע ישרוד עוד המון. 

אז יש בלאי ברינגים של המנוע וקצת מנפח,אז מה? 

בגלל זה המחיר 90,שחדש עם המתלים ומה שהיה עליה היו עוברים את ה350k על חדש.

מנוע שנאמר בבדיקה ליפני 5-6 שנים שהמנוע מנפח,קופץ ל7500 סלד בשמחה,צריכת שמן זניחה...

 

זה שמנוע עם בלאי טבעי זה לא אומר הרבה.

רכב משפחתי ממוצע בן עשור עם 170 אלף קמ שווה 20-30 אלף שקל,מי שמצפה לקבל רכב חדש בסכום הזה שיקנה חדש. 

אין דבר כזה מנוע בנזין עם 170 אלף קמ,שיהיה מושלם. 

לא מבין מה הבעיה פה.... 

 

 

  • רעיון טוב! 1
פורסם
בתאריך 10.11.2022 בשעה 13:26, בדיקת רכב כתב:

אני אנסה לענות לכולם פחות או יותר.

 

היצרן מגדיר בספר רכב שצריכה של עד ליטר ל-1000 ק"מ נחשבת תקינה.

בגלל שאין לי ידע טכני כדי להבין למה זה תקין אז אני לא נכנס לזה.

הרכב לא מעשן בנסיעה, סוחב בסדר, לא נפל על זיהום בטסטים. אז גם אם הצריכה היא לא 150 מ"ל אלא כפול מזה עדיין זה נחשב כתקין לפי היצרן.

ברור לי שיהיו כאלה שיפריע להם להוסיף 100-200 מ"ל שמן בחודש, אין לי טענות לגבי זה, וברור לי שיש כאלה שמבחינתם זו תקלה מעבר לבלאי סביר, אני לא מתווכח על זה אבל אני באופן אישי למדתי במהלך השנים לחיות עם דברים גם אם הם לא מושלמים.

 

כשמחפשים רכב, אם הרכב לא צורך שמן (ברור לי שיש כאלה), אז אולי יש בעיה מכנית אחרת (שאפשר לחיות איתה והיא לא קריטית), אם הוא מושלם מכנית יכול להיות שהוא מוזנח חיצונית, ואם הוא מושלם יכול להיות שצריך לחפש חצי שנה ולמצוא מישהו בצפון רמת הגולן שמוכר אותו.

כל אחד עושה את השיקולים שלו והכל טוב.

 

הטענה העיקרית שלי היא כלפי הבודק.

אני דרך אגב לא אמרתי לו כלום, אבל הקונה מידי פעם החליף איתו כמה מילים אז אולי היא ביקש ממנו לבדוק את זה. לא שמתי לב.

אבל אני חושב שהקביעה שלו "מנוע עייף" ושצריך ללכת למוסך ("זה יכול להיות אטם ועד להחליף מנוע") היא כללית מידי, לא מקצועית, לא אינפורמטיבית ולא מתארת שום מידע שאפשר לבחון בצורה עניינית.

והטענה החד משמעית שלו שהרכב לא עובר טסט היא מוזרה כי הרכב עבר טסט לפני חצי שנה ולא ממש השתנה משהו מאז.

הבדיקה עשתה עלי רושם של דבר מאוד מיותר - בזבוז זמן וכסף.

מה אני הייתי עושה בתור קונה?

באופן אישי את הרכב קניתי מטויוטה סלקט, קיבלתי את כל ההיסטוריה כולל היסטוריה ביטוחית, עשיתי נסיעה על הרכב וקניתי. ללא בדיקה.

הרכב הקודם נקנה מבן משפחה ללא בדיקה.

למעשה, בפעם האחרונה שהייתי במכון היתה לפני כ-15 שנה (אני משתדל להחזיק רכבים הרבה שנים).

 

לגבי בדיקה במוסך, יכול להיות שהייתי מסכים להוריד אלפיה או שתיים.

אבל התקשרתי לשני מוסכי טויוטה באיזור שלי. ביקשתי הצעת מחיר להחלפת גומיות שסתומים (סתם בשביל איזשהו מדד). במוסך אחד לא הבינו אותי, והביאו לי הצעה להחלפת אטם מכסה שסתומים.

במוסך השני אמרו לי שהם לא יודעים אם הם מתעסקים עם זה, ואם צריך לפתוח ראש מנוע אז כנראה שעדיף להחליף מנוע.

בקיצור - גם התעסקות עם מוסכים זה לא הדבר הכי "מזמין" שיש.

 

אתה לגמרי צודק, אבל תזכור שאתה לא הלקוח כאן, ובעצם הקונה הפוטנציאלי היה צריך להרגיש מרומה. הוא שילם ו(לפחות לפי מה שאתה ראית) הוא לא קיבל הסברים. אגב,  ייתכן שהוא ישב בנפרד עם הבודק? הנסיון שלי עם מכונים הוא שזה די מקובל.
אין דבר כזה ״עייף״.
יש פחות כ״ס או מומנט ממה שאמורים להיות (והאמת היא שצריך להשוות את כל העקומה על דיינו, לא רק את השיא). למנוע עם בעיה פנימית כלשהי לא תהיה את אותה עקומה.
אין ״עייף״ כמו שאין ״זו לא נזילה, זו הזעה״. המתכות שמשתמשים בהן במנועים ותמסורות לא חדירות (permeable) לנוזלים שקיימים במכוניות(*). אם יש נוזל כלשהו במקום שלא אמור להיות בו נוזל, זו נזילה, נקודה. אולי לא קריטית, או אפילו בעייתית, אבל נזילה. אגב, מכונאי אופנועים אוסטרלי סיפר לי פעם שאצלם יש שני כללים: NVR -- No Visible Rust, כלומר אם רואים חלודה הרכב נכשל, ו-NVO -- No Visible Oil. מעמידים קרטון מתחת האופנוע לפני שמתחילים את הבדיקה. אם בסופה יש איזשהו כתם על הקרטון, הרכב נכשל בטסט.

בכלל כל הסיפור של מכוני הבדיקה זו חרטא ישראלית, תולדה היסטורית שלרוב האוכלוסיה לא היה שום חוש או רקע טכני.  אין חיה כזו בכלל בארצות הברית וכמה ארצות אחרות שהייתי בהן. רוב האנשים שבשוק לקנות מכונית משומשת או בעלי הבנה טכנית ברכב, ואם לא, באים עם חבר או בן משפחה שמבין. אם מדובר ברכב יקר או מיוחד, אז לפעמים לוקחים אותו למוסך מתמחה שהקונה הפוטנציאלי מכיר, לבדוק נקודות תורפה ידועות.
ממילא בדיקה במכון מאד מוגבלת בזמן. לו באמת רוצים לבדוק מה המצב המכני הפרטני של הרכב, צריך לפרק אותו לכל החלקים הבדידים ולעבור על כולם, מה שהיה לוקח כמה ימים. ולגבי האלקטרוניקה שכבר 20 שנה מאד משמעותית ברכבים, ממילא זה שהיא עובדת היום ועכשיו בבדיקה זה לא סימן שתעבוד מחר. NVH רוצח אלקטרוניקה. מי שבאמת מבין, היה יכול לעבור על כל המעגלים המודפסים עם מיקרוסקופ ולאתר נקודות כשל עתידיות צפויות. אבל גם זה בערבון מוגבל.

(*)פרט לחומצה בסוללה, אם מישהו מצליח איכשהו להוציא את החומצה מסוללה אטומה 😬

  • אהבתי 2
  • רעיון טוב! 1
פורסם

הטסט שלנו מקורו ב MOT האנגלי, אבל מעבר למקור לנו יש גירסה מגויירת.

כל מילה נוספת מיותרת.

עברו כבר למעלה ממיליון קילומטר של נהיגה מאז ימי הכרמל 12 מודל 67 (מנוע פורד) דבר לא השתנה. עדיין רואה סביבי נוהגים נהיגה מבוהלת, הססנית ומנותקת מכל הקורה בכביש . 

 

פורסם
לפני כשעה, zaf כתב:

הטסט שלנו מקורו ב MOT האנגלי, אבל מעבר למקור לנו יש גירסה מגויירת.

כל מילה נוספת מיותרת.

לא התכוונתי לטסט השנתי (שהוא בגדול סביר, מנסיוני) -- זו די הפקרות לדעתי שיש מדינות בארה״ב שם אין שום בדיקה תקופתית, או רק בדיקת זיהום אויר, אם כי זה תואם את הזילזול שלהם בחיי אדם באופן כללי.
התכוונתי אך ורק לבדיקות לקראת קניה.

×
×
  • תוכן חדש...