שלום וברכה,
לא ידעתי באיזה פורום להעלות את השאלה אז פתחתי בפורום כללי.
אני מוכר את רכבי, והלכתי עם קונה פוטנציאלי למכון בדיקה.
בסיום הבדיקה ישבנו עם הבוחן, והוא טען שה"מנוע עייף".
לשאלה מה זה אומר, הוא ענה שיכול להיות שזה גומיות, שסתומים, ראש מנוע או להחליף מנוע לגמרי. שנלך למוסך כדי שיבדקו ויתנו הצעת מחיר.
הסתכלנו על הבדיקת קומפרסיה והיא יצאה תקינה - 100/99/100/94, אלה המספרים בכל צילינדר.
אחר כך הוא גם הוסיף שהרכב מעשן ולכן "לא יעבור טסט בטוח", למרות שהרכב לא מעשן (כשהוא קר לפעמים יוצא עשן), ועבר טסט לפני חודשים ספורים ללא בעיה!
הרכב שנת 2012 עם כ-170 אלף ק"מ, נוסע יפה לדעתי, סוחב יפה בעליות.
השאלה היא - מה זאת ההגדרה האמורפית הזאת "מנוע עייף"? מה אמורים להבין מזה?
הרי הנתונים סבירים, בדיקת קומפרסיה בסדר, אז אם יש בעיה קונקרטית למה הוא לא מצביע עליה?
או שמדובר בכיסתוח של המכון וחייבים להגיד משהו כי מדובר ברכב ישן?
מיותר לציין שזה עירער מאוד את הקונה, והוא מעוניין לקחת את הרכב לבדיקה במוסך מורשה ולבדוק "מה צריך לתקן".
כמובן שאני מבין את הקונה לגמרי, אבל לא בטוח שאהיה מוכן לטרטור של בדיקה נוספת, בפרט שאני מניח שהמוסך גם לא ירצה לקחת אחריות ולהגיד שהכל בסדר, ומה אכפת לו לתת הצעת מחיר לכל מיני תיקונים.
השאלה היא - מה זה ה"מנוע עייף" הזה? בזבזנו חצי יום על זה, גם אני הייתי יכול להגיד שהמנוע עייף בלי לתת סיבות קונקרטיות, בשביל זה משלמים 600 ש"ח למכון?