Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

יתרונות וחסרונות של מנוע דיזל לעומת בנזין


ni4ni
שימו לב! השרשור הזה בן 779 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

יש אוטו שאני חושב לקנות ויש לו גירסה עם מנוע בנזין וגירסה עם מנוע דיזל.

 

 היתרון העיקרי של מנוע דיזל שאני מכיר זה שהוא קצת יותר חסכוני בדלק (עושה בערך 1:16 בזמן שמנוע בנזין מקביל עושה 1:11-1:12) והמומנט יותר גדול.

מצד שני הוא קצת רועד ורועש (אבל במנועים המודרניים זה בקושי מורגש).

 

האם יש עוד חסרונות במנוע דיזל שאני לא מכיר ? האם הטיפולים והחלפים יותר יקרים ? אז למה בעצם נמכרים כל כך מעט רכבים עם מנועי דיזל ביחס לבנזין ?

 

תודה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לדיזל פחות בריא לעבוד בטמפרטורה נמוכה ולכן זה מתאים יותר לנוסעים נסיעות ארוכות אבל הוא גם הרבה יותר עמיד לכאלו נסיעות מהבנזין. בנוסף יש לדיזל מהירות תגובה יותר איטית מהבנזין כי לסולר לוקח יותר זמן להישרף.

עריכה אחרונה על ידי David2540
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מבחינת הטיפולים הוא צריך פחות אבל הם יותר יקרים. נראה לי שיש פחות מוסכים שמתעסקים עם דיזל. לגבי חלפים גם יש פחות נראה לי כי הם פחות נפוצים. מסתייג שזה מידע כללי שלי לא חקרתי לעומק.

  • מצחיק 1
  • לא הבנתי... 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 4 שעות, Boltik כתב:

אני לא יודע אם לצחוק או לבכות...

לפני שאתה מחליט אם לצחוק או לבכות תקרא את זה

https://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=110829

אמנם כתבה ישנה אבל ההרכב הטכני של הדיזל לא השתנה.

וגם זה:

https://www.autolle.co.il/2017/06/08/disel/

 

עריכה אחרונה על ידי David2540
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הכתבה הראשונה מ1998.. לא רלוונטית למנועי טורבו דיזל מודרנים שמספקים ביצועים מעולים. ובטח לא למצב השוק היום.

גם הכתבה השניה לא יודע מאיזה שנה..

מנוע דיזל מודני הוא שקט,נעים וזריז. השהיית התגובה קיימת גם במנועי בנזין עם טורבו.

 

 

  • רעיון טוב! 1

היום: סיטרואן קקטוס 2016./מיצובישי ספייס סטאר 2014

פעם: פיאט דובלו 2002, רנו קליאו 2012.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

 

לפני 48 דקות, David2540 כתב:

לפני שאתה מחליט אם לצחוק או לבכות תקרא את זה

https://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=110829

אמנם כתבה ישנה אבל ההרכב הטכני של הדיזל לא השתנה.

וגם זה:

https://www.autolle.co.il/2017/06/08/disel/

 

 

ערימה של דברים שחלקם לא נכונים ממש, חלקם סתם לא מדוייקים וחלקם לא רלוונטים בכלל. עדיף לא לכתוב על דברים שלא יודעים.

לפות"ש: אין טעם להשוות באופן כללי. צריך לבדוק לגופו של כל דגם. יש דגמים שבהם הדיזל הרבה יותר מוצלח מהבנזין, ולהפך.

עריכה אחרונה על ידי קורן בן אשר
  • אהבתי 1
  • רעיון טוב! 2

חזיר דיזל

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, David2540 כתב:

לפני שאתה מחליט אם לצחוק או לבכות תקרא את זה

קראתי והחלטתי לצחוק. להשתמש בכתבה כלכלית מגלובס שנכתבה על ידי "המכון למחקר כלכלי" כסימוכין בדיון טכני זה מצחיק. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יפה. עכשיו אפשר לנהל דיון לעניין.

אני לא יודע אם על הפרק מבחינתך, או מוצעת בכלל, גרסת גרנדלנד עם מנוע בנזין 1.6 165 כ"ס - אם כן, זו כנראה הגרסה האמינה ביותר.
מנוע 1.2 - להתרחק.
הדיזלים של PSA - בעקרון הם מהמעולים שיש, אבל יש אבן נגף אחת שלא קשורה ישירות למנוע עצמו, ואלה מערכות הטיפול בגזי הפליטה וליתר דיוק מערכת SCR ="אוריאה" שהן כאבן ריחיים המונחת על צוואר הדיזלים, והולכת ומכבידה על אמינותם. בקיצור יש בעיה סדרתית אצל PSA עם מיכל האוריאה, לא ברור אם כבר נפתרה בגדול ברויזיות החדשות, מצד שני זה לא סיפור גדול מדי להחליף מיכל, ואם נמאס לך אז יודעי ח"ן מספרים שיש גם אלטרנטיבות אחרות (...). בקיצור, אתה תחליט אם זה מתאים לך או לא, אם אתה קהל היעד של סוזוקי/טויוטה אז כנראה שפחות. מצד שני אם אתה בקהל הקדוש הנ"ל כנראה שלא היית שואל על הרכב הנ"ל מלכתחילה.

עריכה אחרונה על ידי קורן בן אשר
  • אהבתי 1

חזיר דיזל

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה על התשובה.

 

אני לא מצאתי את גירסת ה-165 כ"ס כיד שניה בשום מקום. אני מעדיף את גירסת הדיזל בעיקר כי הוא אמור להיות חסכוני יותר.

לא כל כך מכיר את עניין מיכל האוראה, רק יודע שצריך למלא מדי פעם. מה בדיוק הבעיה איתו ?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש יתרונות וחסרונות לדיזל. החסרון העיקרי זו כמובן מערכת ניקוי פליטה . זו מערכת רגישה לתקלות (שחלקן יקרות). החלפת משאבת אוריאה :קצת פחות מ ₪5000 . החלפת משאבת FAP  קצת פחות מ ₪2000 . החלפת חיישן NOx  : קצת פחות מ ₪3000 . 

יש על זה שרשור אחר שפתחתי בזמנו. המצב השתפר מעט מאז שנפתח השרשור .

היתרון : עמידות, מומנט וחסכון בדלק כפי שכתבת. 

עריכה אחרונה על ידי save
  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 779 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...