Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

יש שיאמרו "כמידי חודש בחודשו" החודש גם הדלק אמור להתיקר


WE988244
 שיתוף

פוסטים מומלצים

  • חברי המעגל הראשון
לפני 9 שעות, WE988244 כתב:

ג. 60% מכל עליה שהיא זה מס הבלו, (זאת אומרת שהמדינה מרויחה עוד עשרות מליונים,)

כלאמר - מס הבלו מחושב באחוזים ממחיר הדלק?  זה בטוח?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אז תחשוב גם אתה, מהיכן מגיע החשמל שלהם?

 

בהיברידי - מבנזין או סולר. אופס, גם הם מתדלקים גם אם פחות. 

 

בחשמלי ובקטע החשמלי של-PHEV - מתחנת הכוח. ורוב,החשמל מקורו בדלקים, שמחירם מושפע ממחיר הנפט בעולם. מה שמושפע פחות הם מחירי הגאז, שעד כמה שאני זוכר נקבעו לטווח ארוך, אז יש תקופות בהן הוא יחסית יקר, יש תקופות בהח הוא זול. וכמובן האחוזים הבודדים ממקורות מתחדשים (שמש ורוח), שכמעט אינם מושפעים עת ידי מחיר הנפט.

לפני 2 דקות, dani666 כתב:

כלאמר - מס הבלו מחושב באחוזים ממחיר הדלק?  זה בטוח?

בעוח שלא. הבלו קבוע לכל ךיטר דלק.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ראה את התגובה הקודמת שלי לבחור, זו באותיות כחולות. הוא נראה ממורמר (אפשר להבין), ולא לגמרי שולט בחומר.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני אתערב ברשותכם... הרבה אנשים מפספסים שוב ושוב - מס הבלו נגבה בסכום קבוע פר ליטר! לא באחוזים ממחיר אותו ליטר. כלומר, בין אם מחיר ליטר בנזין מחר יהיה 4 שקלים ובין אם מחירו יהיה 10 שקלים, הבלו יהיה 3.13 שקלים מתוך המחיר הזה.

מה שמושפע הוא המע"מ. אותם 17% שאכן נגבים ממלוא מחיר הדלק וכמה הם בשקלים משתנה עם מחיר הדלק.

 

בלי מספרים קצת קשה לתפוס את המשמעות של זה, אז בואו נעשה תרגיל בחשבון...

- נניח שהממשלה בנתה תקציב עם ההערכה שמחיר הדלק הסופי הוא 6 שקלים. זה מתחלק כך: 1.45 מחיר הדלק עצמו, 0.55 מרווח שיווק (העלויות והרווח של חברות הדלק), 3.13 בלו, ו-0.87 מע"מ.

כלומר, סה"כ הכנסות המדינה מכל ליטר דלק הם הבלו + מע"מ = 4 מתוך אותם 6 שקלים.

- כשמחירי הדלק התחילו לטפס, הממשלה הורידה את הבלו בחצי שקל. נניח שלעומת ה-1.45 בשורה למעלה, מחיר הדלק עצמו עלה ל3 שקלים. עם מרווח שיווק, בלו מוזל בחצי שקל, ומע"מ יוצא שמחיר ליטר בתחנה הוא 7.23 שקלים.

כלומר פלוני משלם 1.23 שקל יותר ממקודם... אבל בעצם המדינה מכניסה רק 3.68 שקל לעומת ה-4 שהיא תכננה! (2.63 בלו ו-1.05 מע"מ)

 

מישהו רוצה לנחש לאיזה מחיר צריך לעלות ליטר דלק בתחנה כדי שהרווח במע"מ יקזז את ההפסד של החצי שקל בבלו?

ל-9.45 שקל לליטר בתחנה!

רק אז המע"מ יהווה 1.37 שקלים שיחד עם ה-2.63 של הבלו יתנו את אותם 4 שקלים שהמדינה בנתה עליהם.

  • אהבתי 2
  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 47 דקות, sperial כתב:

ראה את התגובה הקודמת שלי לבחור, זו באותיות כחולות. הוא נראה ממורמר (אפשר להבין), ולא לגמרי שולט בחומר.

יש כאן מישהו שלא ממורמר?

מישהו כיף לו לחיות עם העלית מחירים הזו?

למי שיש מיותר בחשבון ויכול לסגור לי את המינוס בבנק אשמח מאוד,

רק הבעיה שהעליות מחירים בכל התחומים הן של משכנתא הן של אוכל הן של ארנונה הן של חשמל והן של דלק, ועוד מה ששכחתי,

מגדילים את המינוס בחשבון,

אז אני ממורמר מאוד ממורמר, 

 

  • אהבתי 5
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אף אחד לא נהנה מהעלאת המחירים. העניין הוא שאתה מאשים את הגורמים הלא נכונים.

 

צריך להבין: המדינה לא "מרוויחה" - היא צריכה לממן כל מיני שירותים לאזרח - משוטר עם לייזר ועד מגבניק עם טייזר. ואם המדינה תוריד את המס על הדלק יש לה שתי ברירות: או להעלות מס אחר, או לקצץ בשירותים. וכיוון שישראל מצטיינת בחוסר שירותים לאזרח האופציה השניה מאוד לא רצויה.

עריכה אחרונה על ידי sperial
  • רעיון טוב! 1
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

או במילים אחרות, כל המיסים האלו יורדים לטמיון.

  • רעיון טוב! 2

לא כל רכב צריך להיות שיא הריגוש, אבל שיהיה משהו. מנוע. אם לא מנוע, עיצוב. אם לא עיצוב, נוחות. אם לא נוחות, לפחות שהגיר יהיה ידני.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ברור שזו מטרת השינוי בחוק. עדיין יתכן מיסוי דיפרנציאלי לטובת הרכב החשמלי, בהתאם לאינטרסים של המדינה. אבל כל הסיפור הזה עדיין בוסרי לגמרי.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 20 שעות, טרבלסקי כתב:

הבעיה היא שעוד מעט יתחילו למסות את הקילומטראז של הרכב, ואז אבדנו עם כל החלומות של חשמלי חסכוני.... 🙄

 

לא הולכים למסות שום דבר, הם דיברו על להקים ועדה שתבחן את הנושא. בארץ אתה כבר יודע מה יוצא מוועדות, שלא לדבר על זה שהממשלה הזאת לא יכולה להעביר כלום בכנסת.

  • רעיון גרוע 2
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא כולם מתרגשים,עדיין הרוב לא קונה רק לפי צריכת דלק, הרי סולר יהיה בטח בסביבות 8.5-9 ש"ח לפחות, עדיין רואה הרבה סילברדוים/ראם טסים על הכבישים, עם מחירים כאלו זה 1.5-2 ש"ח לקילומטר !
ורוב החיסכון בדלק מושג בנהיגה נכונה.
למזלי אצלי ביקור בתחנת דלק יהפוך לאירוע של "חוויה משפחתית" פעם בחודשיים/שלוש נלך ביחד לתדלק את ה-PHEV, מאז שלפני חודש התאסף רכב EV למשפחה, אשתי נסעה 1500 ק"מ בחודש עם PHEV, הכל בטווח של 50 ק"מ, ירדו 2 קווים קטנים, אפילו לא רבע טנק....למי שעם רכב ICE, אכן תגדלנה ההוצאה, כאילו לא הייתה מספיק יקרה המחייה פה, ואין תחבורה ציבורית ברוב חלקי המדינה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 שיתוף

×
×
  • תוכן חדש...