Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מה מקור השנאה כלפי הגיר AL4?


שליקו99
 שיתוף

פוסטים מומלצים

  • תגובות 33
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פלנטרי חכם. גיר שעשה הרבה בעיות בתחילת דרכו, השבית מכוניות ומוסכים לא ידעו לטפל בו, מי שידע העלות הייתה גבוהה.

עם השנים התעדכן והפך אמין קצת יותר ומוסכים (בעיקר מומחים) למדו איך ומתי לטפל בו והמחירים גם ירדו.

בגלל שהוא ״חכם״, הוא לומד את הנהג ותנאי הדרך ובמקום להסתדר איתו הרבה אנשים דווקא חשבו שהוא מציק ואיטי.

 

לדעתי האישית אחלה גיר, היה לי בכמה מכוניות, הבנתי את ההתנהגות שלו ובגלל זה אהבתי אותו.

  • אהבתי 1
  • רעיון טוב! 1

ט.ל.ח

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש לי אחד כזה עכשיו, לא שמתי לב שהוא "חכם", ואכן הוא קצת איטי ומעצבן לדעתי - אבל אני זמנית עם אוטומט מחוסר ברירה, אני איש של ידני אז כל אוטומט מרגיש לי ככה

 

הוא פלנטרי, לא רציף

 

ממה שהבנתי ה"מחלה" שלו זה סולונואידים(מנוע חשמלי כזה) בעייתים שנתקעים

 

שלי בנתיים חגג 21 שנה ו140 אקמ בלי בעיות (לא היה אצלי כל הזמן הזה)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, שליקו99 כתב:

''גיר מנוהל אלקטרונית''

כל גיר החל משנות ה 90 מנוהל אלקטרונית. 

 

ב AL4 יש פיצ'ר שבוחר אחת מתוך כמה תוכניות החלפת הילוכים בהתאם לסגנון הנהיגה והפיצ'ר השני זה שהוא נוסע עם ממיר מומנט נעול כך הזמן בכל ההילוכים חוץ מבראשון ובתחילת שני, אין שם את התחושה של רכב מתגלגל בעזיבת דוושת גז ויש בלימת מנוע כמו ברכב ידני. 

 

אלו דברים שבהמשך הגיעו לכל התיבות המודרניות אבל לפני 20 שנה פלוס כשגיר AL4 יצא זה היה חידוש. 

 

זה גיר פלנטרי 4 הילוכים דווקא די פשוט שסבל ממגוון תופעות ובעיות בנוסף לפעולה לא חלקה והורדת הילוכים מורגשת בהאטה שהפריעה לחלק מהנהגים. 

  • אהבתי 1

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גיר מעצבן ועצלן שבקרת המחשב החכמה שלו לא באמת מצליחה להבין מה הנהג רוצה.

דוגמא טובה היא שלפעמים נעשה קיק-דאון מיותר, ואחריו הגיר מסרב לחזור להילוך הגבוה עד שלא מעבירים אותו ידנית. בגירים טיפשים יותר זה לא ככה.

בנוסף, בגלל מחלת השסתומים שלו (שפעם הייתה אפילו אקוטית יותר ושכיחה יותר) גורמת לגיר הזה להעביר הילוכים ממש בברוטליות, בדגש על העברה בין ראשון לשני. זאת לא תקלה יקרה, אבל פעם רצו לשפץ גירים על זה ואנשים פשוט קיבלו את הגזירה.

 

סתם להשוואה, בלנסרים כבר משנת 92 היה גיר אוטומאט 4 הילוכים שעבד הרבה יותר טוב. העברת הילוכים משמעותית מהירה יותר, בלי דפיקות, וגם בלי התמהמהות לא ברורה.

 

@Buki שמע, 3 שנים עם גיר AL4 ולא נתקלתי אף פעם בהורדת הילוכים בהאטה, לפחות לא במישור. אבל מדובר ברכב משנת 2008 שזה מהגרסאות התכנה המאוחרות.

 

עריכה אחרונה על ידי Ooga
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 5 דקות, Ooga כתב:

@Buki שמע, 3 שנים עם גיר AL4 ולא נתקלתי אף פעם בהורדת הילוכים בהאטה, לפחות לא במישור. אבל מדובר ברכב משנת 2008 שזה מהגרסאות התכנה המאוחרות.

אצלי הגיר הזה היה ברנו קליאו שנת 2000, הוא הוריד הילוכים ושילב ממיר מומנט בהאטה. 

  • אהבתי 1

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כנראה שמדובר במשהו שהסירו בגרסאות המאוחרות, אולי כי אנשים לא אהבו את זה ואולי כי זה גרם לבלאי מיותר (ואולי גם וגם).

יצא לי לנהוג לא מעט בבינעירוני בעוד רכב מהשנתונים המאוחרים וגם שם לא נתקלתי בזה.

 

בהאטה ממיר המומנט נשאר נעול עד הילוך שני.

עריכה אחרונה על ידי Ooga
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נסעתי איתו שנתיים על פיגו 208 והוא גיר ממש לא כיפי לנהיגה, ניסיתי ללמוד אותו כמה שאפשר אבל העלאה והורדה של הילוכים לא נעשית בצורה נעימה בכלל.

לדעתי הרוב לא יאהבו לנהוג בו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 3 שעות, TZR84 כתב:

זוכר את הגיר הזה מהקסארה 2002 של אבא שלי היה מאוד איטי ודופק בהילוכים נמוכים

 

וזה למה גם היו קוראים לרכב הזה סיטרואן פסארה

  • מצחיק 2
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שקניתי את האוונסיס - באותו המגרש בדיוק לקחתי לנסיעת מבחן פג'ו 206 מרכב שלושה דלתות שהיתה פשוט מהממת ובמצב ויזואלי מדהים. 

 

אבא שלי ואני ירדנו מהרכב כשאנחנו בטוחים שיש תקלה בגיר. אין לי דרך אחרת לאמר את זה. 

 

באותו זמן לא היה לי מושג שיש דבר כזה גיר אוטומט שמחליף הילוכים בהסתמכות על שסתומי לחץ ובכדי שהוא לא יפגיש בין הפנים שלי לגלגל ההגה במעבר בין הילוך ראשון לשני או פשוט יגרום לי לרצות להקיא - צריך להוריד לרגע את הרגל מהגז - לא ידעתי את זה. 

 

שנים אח"כ קניתי במסגרת "בהצדעה" ומבצע של קרסו - רנו מגאן 2008 ובחיי שאהבתי את הרכב וגם חייתי בשלום עם הגיר שלו - אבל זה היה הרכב ששירת בעיקר את אשתי ואחרי שנתיים ורבע היא פשוט אמרה לי "תעיף את הדבר הזה ותביא לי רכב נורמלי" 

 

יותר מזה? 

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 שיתוף

×
×
  • תוכן חדש...