Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מה מקור השנאה כלפי הגיר AL4?


שליקו99
 שיתוף

פוסטים מומלצים

  • תגובות 33
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

אחותי קנתה ב 2001 פי'זו 206 אם הגיר הזה. אחרי שנה וקצת מכרה תרכב.

אני נסעתי על C4  לא הרגשתי שום בעיה. היה של המנהל.

בסוזוקי סוויפט שלי מודל 87 היה כבר מחשב גיר. שלמד את צורת הנהיגה של הנהג.

לסובארו היה עד לפחות שנת 93 גיר אנלוגי. ללא מחשב. בלאונה. וגם לטנדר.

אבל לגסטי היה גיר ממוחשב ECVT. גיר שהיה מתקלקל. הטורק שלו היה חשמלי.

רוב הרכבים עברו אסווה לידני. או הושבתו.  

אני אדם דסלקט ולכן יופיעו שגיאות כתיב וחסר סימני פיסוק    נקודות  מקווה שתקבלו זאת 

תודה🙂

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גם במיצובישי היה בזמנו מחשב גיר 'לומד'. לא יודע עד כמה זה נכון אבל כן הוא היה חצי(או שליש) דרך ל-AL4 בהתנהגות.

לגבי ה-AL4--התיבה הזו נועדה לנהיגה ספורטיבית. במסלול התיבה עובדת נהדר. גם בנסיעה בין עירונית אגרסיבית.

נסיעה יותר סטנדרטית, רגועה, פרברית וכו'--זוועה. לא נעים בכלל.

אם היה עוד כפתור--j, למצב נהיגה יפני, זו הייתה אחלה תיבה.

עריכה אחרונה על ידי אליה

'אבל אותי לא מעניין מה שיכנס. אותי מעניין מה שיצא..'

אלטמן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 6.12.2021 בשעה 23:38, Ooga כתב:

שמע, 3 שנים עם גיר AL4 ולא נתקלתי אף פעם בהורדת הילוכים בהאטה, לפחות לא במישור. אבל מדובר ברכב משנת 2008 שזה מהגרסאות התכנה המאוחרות.

 

ברשותי 2 רכבי פיג'ו 206 1.4 שנתון 2006 / פיג'ו 207 1.6 שנתון 2012.
בשני הרכבים הגיר הוא  AL4 שמבצע הורדת הילוכים במצב האטה גם במישור וגם בהאטה בירידה.

באם לא נתקלת בתופעה של הורדה הילוכים (ראה בשעון סל"ד) במהלך האטה של הרכב
כנראה שהגיר אצלך לא תקין.
 

עריכה אחרונה על ידי eyalkar
  • רעיון טוב! 2
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הגיר הזה מרגיז לא בהאטה אלא בהאצה מראשון לשני בעיקר - שם אם לא נותנים מספיק גז או אם לא עוזבים את הרגל בזמן זה קצת לא נעים. 

 

אבל ברגע שלומדים איך לתפקד עם הגיר הזה תכלס מרוויחים בד"כ רכב טוב במחירון מצחיק. 

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לאנוס - אני מסכים רק לחלק הראשון בדבריך.

לגבי חלק ב' - לדעתי מקבלים רכב מצחיק עם גיר  שעולה לתקן אותו (במידה ו...) כמו המחירון של הרכב 😀

(סיוט ברחוב אלם הגיר הזה, וגם הרוב אינם יודעים לתקן או לאבחן אותו, לפחות בעבר כשהיה נפוץ יותר).

  • לא הבנתי... 1

alfa 156 2.5.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

במהלך כעשור עברתי אישית בעלות על  מבחר דגמי רנו מגאן שצוידו בגיר אוטומטי כזה (ברנו קוראים לזה - DPO).

כמה תובנות על אופי הגיר ואמינותו מהניסיון האישי אצלי. 

 

אכן אופי הגיר שונה מגיר פלנטרי רגיל. למרבה הפלא מספר נהגות וגם נהגים  במשפחה (נהגים ממוצעים די חסרי הבנה מוטורית) שהשתמשו בחלק מהדגמים שאפרט בכלל לא הרגישו שום שוני מאוטומטי רגיל שמוכר היה להם ממכוניות אחרות. 

 

לי אישית כמובן הורגש שוני, ולאו דווקא לרעה. די אהבתי את התכונות ה"מיוחדות" שלו. כשמתרגלים אפילו מחבבים את תכונותיו. 

אכן שמתי לב שבמהלך השנים היה הבדל בכיול ותוכנת הגיר. בדגמים המוקדמים למשל יותר מורגשת הורדת הילוכים בבלימה ובמודרניים יותר זה מורגש רק בבלימה חזקה או בירידה משמעותית עם בלימה. 
 

1. רנו מגאן דור 1 מודל 2001 מנוע טורבו דיזל 1.9 ליטר  100 כ"ס . קניתי בק"מ 190,000 ולדברי המוכר גיר מקורי שלא נגעו בו. בק"מ 270,000 הגיר החל לזייף ושבק בהדרגה. 

ביצעתי אצל ספי ויניב בפ"ת שיפוץ כללי. עלה כ-5,000 ש"ח. ספי ויניב הסבירו שאם היו מחליפים את שמן הגיר פעם בכמה עשרות אלפי ק"מ הגיר היה לא מתקלקל. הרכב נסע עוד 30,000 ק"מ ללא בעיה עד שעזב אותי. 

 

IMG_20150113_100124.thumb.jpg.73d05087deb75089150a8ec57313b384.jpgIMG_20150114_173554.thumb.jpg.7147e8891f816c8cdbaa6077b46a2c98.jpgIMG_20150116_134440.thumb.jpg.a4d1f7089e135f56db7c2e10cf542547.jpg

 

2. רנו מגאן דור 1 מודל 2003 מנוע בנזין 1.6 ליטר . קניתי אותו בן 10 בק"מ 71,000 מיד ראשונה.  גיר מקורי שלא נגעו בו.

 לאחר שנתיים ב-ק"מ 92,100  החלה הבעייה הידועה של של מכה וקפיצה למוד חירום הילוך 3. בוצע שיפוץ בלוק שסתומים + החלפת שמן גיר אצל  ספי ויניב מכון גירים סגולה בעלות של כאלפיים ש"ח.

מאז הרכב נסע בלי בעיות גיר עוד 6 שנים ועוד כמה עשרות אלפי ק"מ. 

IMG_20140508_105021.thumb.jpg.c38f1206122935a32bbfde0fa547b773.jpgIMG_20140508_105046.thumb.jpg.b28e69129473f463bfe6170b87bc3df5.jpg

 

 

3. רנו מגאן דור 2 מודל 2004 מנוע בנזין 1.6 ליטר 115 כ"ס דינאמיק  2 דלתות.  . קניתי אותו בן 6 בק"מ 80,000 מיד ראשונה.  

 לפי הסטוריית הטיפולים בקראסו הגיר עבר טיפול באחריות לאחר שנה בק"מ 15,000 - לא ברור טיב התקלה והתיקון.  

מאז שהרכב היה אצלי  נסע  8 שנים ו-70 אלף  ק"מ בלי כל בעייה בגיר. (בעיות אחרות דווקא היו...) . אם זה מעניין  לא הוחלף שמן גיר

כנראה אף פעם.

DSC01893x.thumb.jpg.63f28edc69921b5041a5761cb3ea25ca.jpgDSC01894x.thumb.jpg.5592bf8db4ea5c92e1c0c9e1c2db5394.jpg

 

4. רנו מגאן דור 2  1.6 ביזנס מודל 2008 . 

נקנה מקרסו טרייד עם 80,000 ק"מ בשנת 2011. היסטוריית טיפולים בקרסו ללא עבר תקלות בגיר. היה במשפחה עד 2016 עת הגיע ל160,000 ק"מ. 

לא היו שום בעיות בגיר עד שנמכר. לא נגעו בגיר או בשמן גיר אף פעם. 

 

IMG_20160130_125141.thumb.jpg.5a7f9eccf310da6581cb70f1bbea8a1e.jpgIMG_20160130_132823.thumb.jpg.285ef56fb13364844664f0194faabb7a.jpgIMG_20160130_132833.thumb.jpg.9d93af42b155a0cb9b54c00feaee0ec9.jpg

 

עריכה אחרונה על ידי orankohn
  • אהבתי 2
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אצלי 307 בת 15 עם 250א' ק''מ וc4 בת 9 עם 155א' ק''מ ותכל'ס זה שב307 מתנהג הרבה יותר חלק. (מקורי, החלפת שסתומים בבעלות הראשונה ועוד אחת אצלי. החלפת שמן יזומה ב220)

תכל'ס ברורה השנאה לגיר. מהניסיון שלי (היו אצלי גם שתי מגאן 2), גם גיר שנחשב תקין גורם לתלתלות, לא רק במעבר בין הילוכים אלא גם בלחיצה ועזיבה של הגז. זחילה בפקקים - חוויה מפוקפקת.

לא מזמן נהגתי ברכב של אבא שלי - מזדה 3 מודל 2009 עם קרוב ל200א' ק''מ - הגיר עובד חלק לחלוטין. חסר אופי אבל יעיל. 

עריכה אחרונה על ידי elihershko
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לחמי גם כן היתה מגאן 2 שנת 2004 אם אני זוכר נכון - עשו לו את השיפוץ בלוק שסתומים במוסך מורשה - 2.5 אלף שקלים 

 

הרכב לפני שהיה אצלו היה בתוך המשפחה - הבן אדם חרש את הרכב ובשביל המחיר שהרכב נקנה בו - והשיפוץ של הגיר ב2500 שקלים - הוא לא היה מוצא עסקה דומה ומשתלמת בשום צורה לתמורה שהוא קיבל מהרכב. וזה היה הדגם המאובזר של המגאן ולא גרסאת הליסינג. 

 

באמת שאם יודעים לעכל את העובדה שעלולים להתקל במספר תקלות שוליות (קורא כרטיסים, קונקטורים של צמות חשמל למשל) שגם בהן נתקלים מעט מאוד - הכל מסתכם בתחזוקה שהיא קצת יותר יקרה לעומת הפרש מחירים ברכישה שהוא הרבה יותר גדול מהתחזוקה עצמה - זו תמורה נהדרת למחיר בקיצור. 

 

באמת תודה רבה לרב סרן שמועתי ולעדר של מאמינים שעוקבים אחריו וגורמים לירידת ערך לא לינארית - שמאפשרת לחובבי צפרדעים לעשות רכישות נהדרות! 

  • מעניין 1

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ברור - זה גיר פאסה כבר. 

 

היום יש לי צפרדע אבל עם גיר AISIN6 

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

פיז'ו 308 11' 199k. חוץ מבעיטה בין הילוכים 1-2, הוא די בסדר. מסרס אומנם את המנוע אבל, מצד שני בנהיגה אגרסיבית הוא מתנהג בסדר גמור.

הייתי בטוח שהגיר או המנוע יתפגרו הרבה לפני הק" מ הנוכחי.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

307 לפני עשור או יותר, גיר הזוי, אכן מסרס את המנוע, כשמגיעים לי-ם או חיפה הרכב מתחיל להשתגע בעליות ובירידות ולא מוצא את ההילוך הנכון לסל"ד, עם הזמן לומדים לחיות איתו ומבינים שזה מה יש.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 שיתוף

×
×
  • תוכן חדש...