Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

התלבטות על התנהלות מול מוכר בחו'ל


EliC25
 שיתוף

פוסטים מומלצים

שלום לכולם,

לפני כ5 חודשים הזמנתי פריטים לרכב בעלות של 100 יורו עם משלוח בערך.

לפני כחודש, אחרי שסטטוס החבילה לא התעדכן מאמצע אוגוסט, ואחרי 3 פניות במייל ובאתר של המוכר לגבי החבילה שנשארו ללא מענה, פניתי לחברת האשראי.

תוך מספר ימים קיבלתי חזרה את הכסף, וביצעתי הזמנה חדשה מהאתר שכוללת חלק מהפריטים שהיו בהזמנה המקורית.

כעת, 2 החבילות נמצאות במכס, ועתידות להגיע אליי בימים הקרובים.

זאת אומרת כעת יש מספר עובדות ודברים שצריך לקחת בחשבון:

1. ברמת ה "דווקא" ההתנהלות של המוכר הייתה לא בסדר, הוא לא ענה למיילים, והייתי צריך לפתוח בהליך מול חברת האשראי. אני חושב שלא מגיע לו "פרס" שאעדכן אותו בנוגע לחבילה שכן הגיעה בסוף.

2. מבחינת המוסר האישי שלי אני לא אוהב להרגיש ש"דפקתי" מישהו או קיבלתי משהו בסוף שלא שילמתי עליו.

3. בפועל - חצי מהפריטים בהזמנה החדשה, יהיו אצלי בכמות כפולה כעת.

4. יש מצב שהשולח הזדכה על מחיר החבילה או לפחות המשלוח מול חברת הדואר המקומית שלו, אך פרטים אלו לא ידועים לי.

5. מדובר במוכר אחד מתוך 3 חנויות אינטרנטיות שיש לרכבי אספנות צרפתיים, וכל מקרה כזה יכול להוביל אותו עוד צעד לעבר סגירת המשלוח לישראל כמו לא מעט ספקים.

 

 

כיצד הייתם נוהגים במצב שלי? מדובר בסוף על איזור ה350 שקל, לא מעט כסף אך גם לא הרבה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

במידה והמשלוח בדואר ישראל, אתה צריך להכיר שכל מה ששולחים לארץ (להוציא אמאזון שמקבלים טיפול VIP) נעלם בשלב מסויים לאחר ההגעה לארץ ב"חור שחור", אין קול ואין עונה, וה"פינג" הבא עם החבילה יהיה כשהיא תיסרק בדרך לחלוקה. זה יכול לקחת שבועיים ויכול לקחת גם שבעה חודשים ואין לך שום דרך לדעת. אז בקטע הזה של הדרך למוכר אין מה לעשות בעניין.

מעבר לכך, מהכרותי האינטרנטית איתך אתה מצטייר כאדם ישר כמו סרגל; אני במקומך, ברגע שמגיעות שתי החבילות, מודיע למוכר ומבקש לחייב אותי בעלות החבילה הנוספת. אם יחליט לחייב או לא - זו החלטה שלו. אם הוא הזדכה על החבילה או קיבל את תמורתה חזרה בדרך כלשהי (ביטוח) - שוב, זה עניין שלו ולא קשור אלייך. (קרה לי דבר דומה בעבר הרחוק וזה בדיוק מה שעשיתי. המוכר אמר שאין בעיה, הוא לא יחייב אותי ושיהיה לי לבריאות.)

חזיר דיזל

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כמו שאמרו - אל תאסוף את החבילה (במידה והיא אכן תגיע) והיא תוחזר למוכר. 

חשוב שתשלח מייל למוכר אם החבילה תגיע ותעדכן אותו בכך. בנתיים אל תעשה כלום.

במידה והחבילה באמת במכס תשאל אותם לגבי ההחזרה של החבילה שזוכת עליה.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

החבילה נשלחה בEMS. בעיקרון הדואר הצרפתי גרוע מהדואר שלנו (חיפוש קצר בגוגל על LA POSTE יוביל לתוצאות מזעזעות) כי יש להם עומס מטורף והם לא עומדים ביעדים.

שילמתי עכשיו את העמילות מכס (35 שקל) על החבילה המקורית, כי בכל זאת יש שם חלקים שהזמנתי והיו האחרונים במלאי, אז לא יכולתי להזמין אותם בשנית.

אני חושב שאפנה למוכר בנוגע לזה, ומעניין לראות אם הפעם הוא ישיב למיילים ;)

אגב, פניתי לדואר ישראל במטרה לחפש את החבילה, בדרך כלל עוזרים ויודעים לבדוק במקומות הנכונים... אבל הפעם אמרו שלפי הסטטוס זה אפילו לא הגיע לארץ, כך שאני לא אתפלא אם הבעיה היא בצרפת ולא בארץ.

עריכה אחרונה על ידי EliC25
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

דואר ישראל מכחיש שהחבילה בארץ בלי לבדוק. לא הייתי מסיק כלום ממה שאמרו לך. גם כשידעתי מה מספר הטיסה שבה הגיעה החבילה, הכחישו.

עריכה אחרונה על ידי yuvk
:turn-l:
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מעבר לכך, עד שהחבילה "מחתימה דרכון" היא יכולה לשכב בארץ חודשים והסטטוס יהיה לכאורה "אפילו לא הגיעה לארץ".

אבל כל זה בדואר רגיל. ב-EMS זה אמור לעבוד מהר וחלק. זה אמור להיות שירות בלדרות מקביל ל-UPS/Fedex/DHL ושות'.

חזיר דיזל

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בגלל זה אני לא חושב שהבעיה בארץ... למרות שלפי ההיגיון יש מצב גם כן, כי זה היה בסמוך לחגים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעה, קורן בן אשר כתב:

אני במקומך, ברגע שמגיעות שתי החבילות, מודיע למוכר ומבקש לחייב אותי בעלות החבילה הנוספת. אם יחליט לחייב או לא - זו החלטה שלו. אם הוא הזדכה על החבילה או קיבל את תמורתה חזרה בדרך כלשהי (ביטוח) - שוב, זה עניין שלו ולא קשור אלייך. (קרה לי דבר דומה בעבר הרחוק וזה בדיוק מה שעשיתי. המוכר אמר שאין בעיה, הוא לא יחייב אותי ושיהיה לי לבריאות.)

+1

לא הייתי מודיע כל עוד זה לא בידיים שלי. 

בעבר היה לי קטע אבל עם סיניים שפשוט היו טיפשים ושלחו לי כמה פעמים את אותה חבילה למרות שכתבתי להם שקיבלתי פעמיים את אותה חבילה למרות ששילמתי פעם אחת. 

כשקיבלתי את החבילה השלישית וויתרתי. פה לדעתי צריך הגינות מסוימת. 

 

ready to rock
ready to rumble
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

החבילה הראשונה הגיעה, השנייה תגיע מחר בבוקר.

הבעיה אכן בדואר ישראל, יש מסמך שמאשר יציאה מצרפת ב27.8

20211130_105822.jpg

  • מבאס 1
  • מעניין 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 4 שעות, EliC25 כתב:

החבילה הראשונה הגיעה, השנייה תגיע מחר בבוקר.

הבעיה אכן בדואר ישראל, יש מסמך שמאשר יציאה מצרפת ב27.8

עדיין מחכה לכל החבילות ואז מיידע את המוכר. 

ready to rock
ready to rumble
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

השנקל שלי, אל תתן למצפון שלך לצייץ יותר מדיי. זה סתם מרגיז למשוך התלבטות שהיא לא באמת קיימת, ואני מנחש שאתה כבר יודע לבד מה תעשה.

הוא מצייץ? דבר עם המוכר.

אם הוא לא היה מצייץ, לא היית שואל את השאלה הזו פה 😉

"אם יש ספק אז אין ספק".

 

1 כח סוס = 131.2 כח ברווז!

ערוץ היוטיוב שלי: BuildiT - DIY Israel.

"An empty vessel makes the most noise".

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הייתי שולח שוב את אותו המייל שהוא לא ענה לו,

ומוסיף הערה קצרה באותיות קטנות למטה בסוף המייל - שהגיעה החבילה.

 

כל עוד הוא לא עונה, לא הייתי עושה שום פעולה.

  • אהבתי 1

ליעד

2007 TOYOTA Corolla 1.6L Runx  🎌

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הגיע.

שלחתי מייל בנוגע לזה ושאלתי אותו אם הוא רוצה לעשות משהו בנדון.

20211201_080945.jpg

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

 שיתוף

×
×
  • תוכן חדש...