Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פקקים, פקקים בכל מקום


חולה רכב#1
 שיתוף

פוסטים מומלצים

ל "כאן חדשות" יש הצעה להפחתת הפקקים, קישור לכתבה פה

-----------------------------------------------------------------------------------------------

דעתי האישית: 

מצד אחד, הפחתת הפקקים יתרום רבות למשק בזכות יכולת שינוע מהירה יותר, אנשים מגיעים מהר יותר לעבודה ויכולים גם לעבוד יותר זמן. 

משמע יש חיזוק לכלכלה. 

 

מצד שני, פחות מכוניות אומר פחות רווח למדינה. 

-----------------------------------------------------------------------------------------------

האם המדינה תיישם את הפתרון הזה, או ש-הרווח ממיסים עולה על טובת איכות החיים, מה דעתכם ?

 

עריכה אחרונה על ידי חולה רכב#1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

פחות מכוניות = (מבחינה כלכלית) קודם כל פחות השקעה בתשתיות כבישים יקרות, שלעולם לא יפתרו את בעיית הפקקים. בניגוד להשקעה בתחבורה ציבורית, שכשהעומס גדל מגדילים את התדירות, והיא רק משתפרת.

יש אינסוף יתרונות ליותר תחבורה ציבורית ופחות מכוניות.

אז משרד התחבורה יצטרך לעשות חישוב מחדש, אז מה? על זה נשלם בבריאות, העצבים והזמן שלנו?

עריכה אחרונה על ידי DubelBoom
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הטענה שלך לגבי תחבורה ציבורית ש'כשהעומס גדל' פשוט מגדילים את התדירות, היא פשוט לא נכונה.
לקו אוטובוס יש רוויה, ויש סף רוויה מסויים שמעליו זה לא רק שלא משתלם (קו אוטובוס לא צריך ולא חייב להיות משתלם), זה כבר לא הגיוני להוסיף עוד אוטובוסים.
אם נמחק את רכבת ישראל מהמפה, לא נוכל להתגבר על הפער באוטובוסים.
זו הסיבה שבכל מטרופולין (ו60-70% ממדינת ישראל גרים במטרופולין אחד) יש כמה וכמה רבדים של תחבורה אלטרנטיבית.
עניין אחר לחלוטין שצריך לתת עליו את הדעת הוא היעדר טוטאלי של עירוב שימושים, שכונות נבנות כקומפלקסים שלא מסוגלים להתקיים עצמאית (מודיעין היא דוגמא נהדרת לעיר שהמון אנשים גרים בה, אבל מתוכם אחוז האנשים שעובדים בה הוא מינורי לחלוטין), ועסקים מתרכזים בנק' מרוחקות ממגורים (פארק המדע ברחובות, רמת החייל, הרצליה פיתוח וכו'), מה שמייצר נסיעות בהכרח.

הפתרון הוא עירוב שימושים ככל הניתן בעיקר במרכזי ערים (ת"א עושה את זה סביר, לדעתי היא היחידה), ותחבורה ציבורית בכמה שיותר רבדים (רכבות תחתיות, עיליות, אוטובוסים, מוניות, וכו').
 

  • אהבתי 4

 

בתאריך 13.7.2020 בשעה 17:22, pl7410 כתב:

זו בכל זאת מדינה שמסתמכת על טמטום כמשאב לאומי

 

לפני 5 שעות, HybridBoy כתב:

תיבה טובה סטייל DSG

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חברי המעגל הראשון
לפני 3 שעות, חולה רכב#1 כתב:

מצד שני, פחות מכוניות אומר פחות רווח למדינה

אל תשכח שפחות מכוניות זה פחות זיהום, כלומר פחות מחלות, כלומר חיסכון בהוצאות רפואיות. 

בגלל שאנחנו מדינה מיוחדת, גם אם תפעל תחבורה ציבורית שתצליח להוריד את הגודש מהכבישים, אנשים יצטרכו מכונית כדי להגיע ממקום למקום בשבתות וחגים. אז עדיין ימשיכו לקנות רכבים, רק ישתמשו בהם פחות.

וגם אם לא, ימצאו מאיפה לקחת את הכסף הזה.

  • אהבתי 1

.Volvo 740. It's hip to be square

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הפתרון להפחתת העומסים, הוא עידוד עבודה מהבית באופן חלקי (היברידי).

אם המגזר הציבורי, המעסיק הגדול במדינה ייאשר למאות אלפי עובדים שתפקידם מאפשר עבודה מרחוק - העומס על תשתיות התחבורה ייפחת באופן משמעותי!

 

לגבי האיסור על הכנסת אופניים לרכבת בשעות העומס - הדבר מאוד מובן והגיוני.

בשעות העומס, אנשים נדחקים ואדם עם אופניים יכול לפגוע באנשים ובמיוחד בילדים ומבוגרים.

תחנת נבון בירושלים ממוקמת 80 מטר מתחת לאדמה והעומס במעליות היא עצום ובעקבותיו, כמובן הדוחק במעלית ובדרך ממנה ואליה, אם נוסיף לזה גם אופניים - נוסעים אחרים עלולים להיפגע.

לעדיף לעודד שימוש באופניים חשמליים שיתופיים או בתחבורה ציבורית בתוך העיר.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעה, shellcase כתב:

הטענה שלך לגבי תחבורה ציבורית ש'כשהעומס גדל' פשוט מגדילים את התדירות, היא פשוט לא נכונה.
לקו אוטובוס יש רוויה, ויש סף רוויה מסויים שמעליו זה לא רק שלא משתלם (קו אוטובוס לא צריך ולא חייב להיות משתלם), זה כבר לא הגיוני להוסיף עוד אוטובוסים.
אם נמחק את רכבת ישראל מהמפה, לא נוכל להתגבר על הפער באוטובוסים.
זו הסיבה שבכל מטרופולין (ו60-70% ממדינת ישראל גרים במטרופולין אחד) יש כמה וכמה רבדים של תחבורה אלטרנטיבית.
עניין אחר לחלוטין שצריך לתת עליו את הדעת הוא היעדר טוטאלי של עירוב שימושים, שכונות נבנות כקומפלקסים שלא מסוגלים להתקיים עצמאית (מודיעין היא דוגמא נהדרת לעיר שהמון אנשים גרים בה, אבל מתוכם אחוז האנשים שעובדים בה הוא מינורי לחלוטין), ועסקים מתרכזים בנק' מרוחקות ממגורים (פארק המדע ברחובות, רמת החייל, הרצליה פיתוח וכו'), מה שמייצר נסיעות בהכרח.

הפתרון הוא עירוב שימושים ככל הניתן בעיקר במרכזי ערים (ת"א עושה את זה סביר, לדעתי היא היחידה), ותחבורה ציבורית בכמה שיותר רבדים (רכבות תחתיות, עיליות, אוטובוסים, מוניות, וכו').
 

 

אולי הבחירת מילים שלי טיפה לקויה, אבל בעקרון בתחבורה ציבורית הרבה משתמשים זה טוב. זה נותן סיבה לשפר אותה, בין אם זאת תדירות גבוה יותר, מעבר לאוטובוסים בסגנון המטרונית, סלילה של רק''ל או רכבת או אפילו מטרו. כל פעולה כזאת מגבירה את אמינות השירות ואת היכולת לסמוך עליו.

זה בניגוד לכבישים שסלילה של עוד נתיב או עוד מחלף תופסים המון מקום, וכמות האנשים שהם יכולים להעביר קטנה יותר משדרוג של מערכת תחב''צ באותו סדר גודל (שטח או כסף).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

פה אנחנו מסכימים לגמרי, בסוף - תחבורה, או נסועה מתנהגות כמו כל דבר בשוק, לפי כללי הכלכלה הבסיסיים: ביקוש והיצע.
תעלה את ההיצע, הביקוש יעלה. אם יהיה יותר היצע לתחבורה ציבורית יהיה יותר ביקוש לתחבורה ציבורית, בגלל זה נגיד אני לא מבין את הביקורת על הרכבל שעשו בחיפה, מה הנזק בעוד תשתית תח"צ שלא מפריעה לאף אחד? אם זה יוריד 200 רכבים וכמה אוטובוסים (שזה יחליף) מהכביש ויפנה אותו לקווים אחרים ולתנועה אחרת, מה רע?

  • אהבתי 1

 

בתאריך 13.7.2020 בשעה 17:22, pl7410 כתב:

זו בכל זאת מדינה שמסתמכת על טמטום כמשאב לאומי

 

לפני 5 שעות, HybridBoy כתב:

תיבה טובה סטייל DSG

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא כל דבר אומר מיד פחות רכישה של מכוניות והשאלה היא בכלל לא כמה מכוניות יש אלא כמה ומתי משתמשים בהן. אם תושב בת ים או חולון שצריך להגיע לעבודה בתל אביב או בראשון לציון מגלה שעם תחבורה ציבורית הוא צריך שעה לעומת חצי שעה ברכב האישי, הוא יבחר ברכב האישי. אם הוא יוכל להגיע בקלות ויעילות לעבודה עם תחבורה ציבורית, אז הרכב ישמש אותו לנסוע לטיול בסוף השבוע או לצאת למסעדה בערב. הוא לא וויתר על רכב, אבל עושה בו שימוש בשעות בהן פחות אנשים משתמשים ברכב. 

 

 

 

 

 

 

  • רעיון טוב! 3
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ואני אומר,

מבצע אכיפה במימדים היסטוריים לעברות אי שמירה על הימין בנוסף למסע חינוך בהתאם מהגיל הרך, והורדת לפחות, ואני עדין, 10% מהלחץ, שלא נדבר על שאר עבירות העצבים על הכביש שאתה חוסך על הדרך, עלול להוריד גם את כמות התאונות

כבר חתמתי...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

@ch2856 מסכים וככה בדיוק העסק עובד באירופה, אח שלי גר באוסלו בנורבגיה ויש לו ולבת זוג שלו רכב (החליפו את הרכב בנזין שלהם עכשיו בטסלה חדשה בעקבות כל הרגולציות שם שחנקו אותם), לאמא של הבת זוג יש רכב וגם לאח שלה יש רכב אבל ביום יום הוא הסביר לי אנשים לא משתמשים ברכב כדי להגיע לעבודה, רכב זה בשביל שעות הפנאי, סידורים וה weekends.

 

כתוצאה מזה הוא והבת זוג שלו עושים איזה 6000 ק״מ בשנה בסכ״ה.

 

אז כן, אנשים מחזיקים ברכב מן הסתם אבל אופי השימוש שלו שונה לגמרי אצל רובם מאשר מה שהולך בארץ.

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לגבי העניין של לא להעלות אופניים לרכבת, הוא יכול להשתמש באופניים או קורקינט שיתופיים. הוא לא חייב לקחת את שלו.

נכון שזה תלוי יעד כי לא בכל הערים יש מודלים שיתופיים, אבל זאת כן אופציה שקיימת.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ומה עם אנשים שלא יכולים/יודעים/רוצים לרכב על אופניים או קורקינט?

לפני 10 שעות, FoxLight כתב:

שיעבור לקורקינט חשמלי או אופניים מתקפלות, אני דיי בטוח שאפשר להכניס לרכבת קורקינט מתקפל בכל שעה בקרון היעודי.

יצא לך פעם לעמוד באוטובוס עמוס ליד חייל עם תיק ענק וM16 ארוך? או להיות חייל כזה? אז אופניים/קורקינט מתקפל זה אותו דבר רק עוד יותר גרוע.

 

הפתרון של "הכנסת אופניים לרכבת" זה פתרון פלסטר מטומטם, שיעזור אולי לבודדים, כאשר אלה יצרו עוד מטרד עבור שאר הנוסעים.

 

לפתור את בעיית הפקקים - טוב, זה אומר לרשת את המדינה בשלל קווי תחבורה ציבורית בשילוב תחבורה שיתופית. בנוסף - לעודד עבודה מהבית וקניות אונליין. וגם לצמצם את בניית "קני נמלים אנושיים" באמצע שום מקום יהיה נחמד.

בתאריך 27.9.2021 בשעה 00:08, SlowRide כתב:

בגלל שאנחנו מדינה מיוחדת, גם אם תפעל תחבורה ציבורית שתצליח להוריד את הגודש מהכבישים, אנשים יצטרכו מכונית כדי להגיע ממקום למקום בשבתות וחגים. אז עדיין ימשיכו לקנות רכבים, רק ישתמשו בהם פחות.

וגם אם לא, ימצאו מאיפה לקחת את הכסף הזה.

יש לזה פתרון - רכב שיתופי או שכור לסופ"ש.

רק שצריך לעשות אותו יותר נגיש לציבור.

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002

 

I'd rather have a bottle in front of me, than a frontal lobotomy - Tom Waits

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 26.9.2021 בשעה 20:57, חולה רכב#1 כתב:

האם המדינה תיישם את הפתרון הזה, או ש-הרווח ממיסים עולה על טובת איכות החיים, מה דעתכם ?

 

אם למדינה חסרים מסים מרכב היא תמיד יכולה להעלות מסים על דברים אחרים - מע"מ או מס הכנסה, לדוגמה, או מסים על מוצרי "מותרות" אחרים.

מסי רכב זה פשוט ונוח, הכסף זורם ואין התנגדות רצינית (פוליטית) מאף גורם בעל השפעה אמתית.

טויוטה פריוס, לקסוס IS300h

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 שיתוף

×
×
  • תוכן חדש...