Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

האם רכבים חשמליים יובילו להוזלת רכבי בנזין /דיזל?


Halalit300
שימו לב! השרשור הזה בן 1218 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

עכשיו כשהרכבים החשמליים קצת יותר נגישים 

לא רואה הרבה סיבות לקנות רכב לא חשמלי 

השאלה אם זה יגרום להוזלת כל הרכבים הלא חשמליים? (חדשים/ משומשים) 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לדעתי לא.

הרכבים החשמליים עדיין לא כל כך זולים.

הטווח הנסיעה שלהם קטן. ואלה שהטווח הנסיעה שלהם גדול, מאוד יקרות. לפי חשבון פשוט, שם, זה לא יתקזז עם מחיר הדלק, גם בעוד כמה שנים טובות.

תוסיף לזה חוסר בתחנות טעינה מהירות בדרכים, וגם מחסור בעמדות טעינה בבינינים משותפים, וקבלת חוסר כדאיות.

ואם הממשלה תמשיך "לתרום" את חלקה במיסים אליהם, זה יהיה בכלל... כל מילה מיותרת.

 

כל זה נכון לכרגע.

מה יהיה בעתיד? זה רק ניחושים.

  • אהבתי 3
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בוודאי שתהיה ירידה במחיר מכוניות הבנזין אבל זה יקח עוד כמה שנים ואז המחיר שלהם יצנח לרצפה.

אף בן אדם נורמלי לא ירצה לקנות רכב עם טכנולוכיה מיושנת כאשר ידוע שעד 2030 רוב יצרניות הרכב יפסיקו לפתח וליצר מכוניות בנזין.

  • אהבתי 2
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

היה שירשור דומה לפני כחודש שהתנפח למימדים ענקיים.

בכל אופן שמח לשמוע שאני לא נורמלי, מקווה שב2040 עדיין ירשו לי לנהוג בכוחות עצמי ברכב בנזין מיושן עם הרבה צילינדרים.

 

  • אהבתי 3

עמוס

וַיִּשְׁמַע אַבְרָם, כִּי נִשְׁבָּה אָחִיו; וַיָּרֶק אֶת-חֲנִיכָיו יְלִידֵי בֵיתוֹ, שְׁמֹנָה עָשָׂר וּשְׁלֹשׁ מֵאוֹת, וַיִּרְדֹּף, עַד-דָּן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, amosbmw כתב:

היה שירשור דומה לפני כחודש שהתנפח למימדים ענקיים.

בכל אופן שמח לשמוע שאני לא נורמלי, מקווה שב2040 עדיין ירשו לי לנהוג בכוחות עצמי ברכב בנזין מיושן עם הרבה צילינדרים.

 

 

למה? כדי שתוכל להמשיך לזהם את האוויר שכולנו נושמים באדי דלק רעילים בשביל ההנאה שלך?

מידי שנה יש בארץ אלפי חולים קשים ומתים ממחלות ריאה וסרטן כתוצאה מזיהום אוויר שנגרם בחלקו הגדול מכלי רכב המונעים ע"י בנזין ודיזל.

הגיע הזמן שנוכל לנשום אוויר נקי!

 

עריכה אחרונה על ידי Gopher
  • אהבתי 1
  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מה אכפת לך, כולם בכל מקרה ישתמשו בחשמלי , המעטים שישתמשו בבנזין יהיו בעל השפעה שולית עד אפסית על האוויר שלך שמזוהם על ידי מיליון גורמים שונים פי כמה. 

  • אהבתי 1
  • רעיון גרוע 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 28 דקות, Gopher כתב:

 

למה? כדי שתוכל להמשיך לזהם את האוויר שכולנו נושמים באדי דלק רעילים בשביל ההנאה שלך?

מידי שנה יש בארץ אלפי חולים קשים ומתים ממחלות ריאה וסרטן כתוצאה מזיהום אוויר שנגרם בחלקו הגדול מכלי רכב המונעים ע"י בנזין ודיזל.

הגיע הזמן שנוכל לנשום אוויר נקי!

 

ברור, אין ספק שייצור חשמל וסוללות ממש משבח את איכות האוויר.

אני תורם את שלי בנסיעה רבה ככל האפשר באופניים, זה לא אומר שאסור להיהנות מרכב בנזין.

עמוס

וַיִּשְׁמַע אַבְרָם, כִּי נִשְׁבָּה אָחִיו; וַיָּרֶק אֶת-חֲנִיכָיו יְלִידֵי בֵיתוֹ, שְׁמֹנָה עָשָׂר וּשְׁלֹשׁ מֵאוֹת, וַיִּרְדֹּף, עַד-דָּן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 2 דקות, Doron_Z כתב:

מה אכפת לך, כולם בכל מקרה ישתמשו בחשמלי , המעטים שישתמשו בבנזין יהיו בעל השפעה שולית עד אפסית על האוויר שלך שמזוהם על ידי מיליון גורמים שונים פי כמה. 

 

פה אתה טועה בגדול.

מתוך פרסום רשמי של המשרד להגנת הסביבה: 

לפי הערכות ה- OECD, זיהום האוויר גורם לתמותה של כ-3.5 מיליון איש ברחבי העולם בשנה וכן למספר עצום של מקרי תחלואה במחלות לב וריאה, סרטן, מקרי שבץ ועוד. על פי הערכה זאת, בישראל זיהום האוויר גורם לתמותה של כ-2,500 מקרי מוות מוקדם בשנה, כמחציתם מזיהום אוויר שמקורו בתחבורה. שיעור מקרי המוות ברוב מדינות ה- OECD כתוצאה ממחלות לב וריאה שמקורן בזיהום אוויר, גבוה בהרבה משיעור מקרי המוות שנגרמו כתוצאה מתאונות דרכים.

 

הנה המקור: https://www.gov.il/he/departments/policies/heavy_price_air_pollution_from_transportation

 

 

לפני 2 דקות, amosbmw כתב:

ברור, אין ספק שייצור חשמל וסוללות ממש משבח את איכות האוויר.

אני תורם את שלי בנסיעה רבה ככל האפשר באופניים, זה לא אומר שאסור להיהנות מרכב בנזין.

 

אפשר להפיק חשמל מאנרגיה סולארית שהיא ירוקה ואינה מזהמת את הסביבה. יש החלטת ממשלה שעד 2030 30% מיצור החשמל יופק מאנרגיה ירוקה.

לגבי הסוללות יש כבר מגוון של פתרונות ירוקים כמו מחזור סוללות ושימוש בסוללות משומשות לאגירת חשמל.

הגישה שלך שאתה תפלוט בנזין מסרטן לאוויר כי אתה נהנה מזה ו-2,500 אנשים בארץ ימותו ממוות מוקדם אחרי מחלה קשה (לא מאחל לך שתתקל במקרים נוראים כאלה), היא פשוט מקוממת.

הדבר היחיד שאני מסכים בדברים שלך זה הנסיעה באופניים.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, amosbmw כתב:

היה שירשור דומה לפני כחודש שהתנפח למימדים ענקיים.

בכל אופן שמח לשמוע שאני לא נורמלי, מקווה שב2040 עדיין ירשו לי לנהוג בכוחות עצמי ברכב בנזין מיושן עם הרבה צילינדרים.

 

אני אמנם לא מאוד רוצה את זה, אבל לדעתי בעוד 20-30 שנה אחד המדדים למדינה מפותחת יהיה הנהיגה בכבישים ציבוריים(או יותר נכון היעדר שלה)

לדעתי הסטנדרט יהפוך לרכבים אוטונומיים ויהיה אסור לאנשים לנהוג בכבישים ציבוריים- וכל העניין יהפוך לספורט לחובבי הגה(קצת כמו שהיום אתה לא נוסע בכביש ציבורי בקראטינג)

that said אני לא חושב שהמנועי בערה יעלמו לגמרי אלא פשוט ישתנו- ידוע לי שכבר כיום חברות כמו פורשה משקיעות לא מעט בנושא של מחקר ופיתוח של דלקים סינטטים ששימוש בהם לא מוסיף פחמן לאויר.

כן אני חושב שהדלקים האלו יהיו יקרים אולי אפילו מאוד, וכל השימוש במנועי בערה פנימית יהיה נישתי ומותאם בעיקר לרכבי ספורט, ובכבישים יעודיים לכך.

יתכן גם ויהיה משהו היברידי בנושא האוטונומיה, כלומר בכל רכב יהיה מערכת לנסיעה אוטונומית, אבל במקטעים ספציפיים המחשב של הרכב יאפשר לנהג להתערב ולנהוג עצמאית(כלומר יהיו מקטעים שאפשר יהיה לבני אדם לנהוג בהם אך ההגעה עד אליהם תהיה אוטונומית, וזה בנוסף למסלולי נהיגה)

 

וכל זה לא רלוונטי לארהב או ישראל ב20-30 השנים הקרובות, אלא אולי נראה וריאציות ראשונות של המגמה הזאת במדינות אירופאיות מתקדמות כמו הולנד\נורבגיה.

זו לפחות הספקולציה שלי לגבי עתידו של עולם הרכב

 

  

לפני 23 דקות, Gopher כתב:

אפשר להפיק חשמל מאנרגיה סולארית שהיא ירוקה ואינה מזהמת את הסביבה. יש החלטת ממשלה שעד 2030 30% מיצור החשמל יופק מאנרגיה ירוקה.

לגבי הסוללות יש כבר מגוון של פתרונות ירוקים כמו מחזור סוללות ושימוש בסוללות משומשות לאגירת חשמל.

הגישה שלך שאתה תפלוט בנזין מסרטן לאוויר כי אתה נהנה מזה ו-2,500 אנשים בארץ ימותו ממוות מוקדם אחרי מחלה קשה (לא מאחל לך שתתקל במקרים נוראים כאלה), היא פשוט מקוממת.

הדבר היחיד שאני מסכים בדברים שלך זה הנסיעה באופניים.

 

לגבי אנרגיה סולארית, זה לא נכון להגיד שהיא לא מזהמת- היא בהחלט כן מזהמת, אבל בצורה שונה משריפת פחם.

נכון ליכולות הטכנולוגיות שיש לנו כיום יצור חשמל רק מאנרגיה סולארית לא אפשרי, אלא אם כן יתחילו להשמיד את הסביבה בשביל לייצר חוות סולאריות רחבות ידיים.

כנראה שצורה הנכונה להתייחס לאנרגיה סולארית היא כ"דרך משלימה" לייצור אנרגיה ולא כעיקרית.

לפחות עד שנגיע לפריצת דרך בתחום שתאפשר ניצול גבוהה משמעותית של אנרגית השמש.

וכל זה רגע בהתעלמות מוחלטת מנושא האחסון אנרגיה שגם זו בעיה בפני עצמה שגם כן מזהמת את הסביבה בטכנולוגיה הנוכחית שיש לנו-סוללות.

עריכה אחרונה על ידי ik3

2015-2018:  Mazda 3 1.6 auto 07', 2018-2021: Peugeot 208 1.2 manual 15' , 2021-2023: Volkswagen polo GTI 1.8 manual 16'

2023- today: Honda Civic TYPE R manual 17', 2024-today: Citroen C1 1.0 manual 16'

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 17 דקות, Gopher כתב:

פה אתה טועה בגדול.

מתוך פרסום רשמי של המשרד להגנת הסביבה: 

לפי הערכות ה- OECD, זיהום האוויר גורם לתמותה של כ-3.5 מיליון איש ברחבי העולם בשנה וכן למספר עצום של מקרי תחלואה במחלות לב וריאה, סרטן, מקרי שבץ ועוד. על פי הערכה זאת, בישראל זיהום האוויר גורם לתמותה של כ-2,500 מקרי מוות מוקדם בשנה, כמחציתם מזיהום אוויר שמקורו בתחבורה. שיעור מקרי המוות ברוב מדינות ה- OECD כתוצאה ממחלות לב וריאה שמקורן בזיהום אוויר, גבוה בהרבה משיעור מקרי המוות שנגרמו כתוצאה מתאונות דרכים.

 

הנה המקור: https://www.gov.il/he/departments/policies/heavy_price_air_pollution_from_transportation

 

 

תקרא שוב את התגובה שלי, אנחנו מדברים על העתיד החשמלי כביכול שלדבריכם רק מטומטם יקנה רכב בנזין לאור יתרונות החשמל, אז בתסריט כזה הכמה חולי נפש שרוצים לנהוג בבנזין ביחס ל 99.9% מרכבי החשמל הם אחוז שולי שלא משפיע בכלום. 

 

חוץ מזה אני לא קונה אוטומטית כל מחקר שמתפרסם, לא ברור לי איך הם מנתחים את זה ואיך קובעים מה משקלם של הרכבים הפרטיים מונעי בנזין (ומודרנים יחסית לאור כל תקנות הזיהום שרצות כבר שנים) מתוך זה, וזה למרות שהתגובה שלי במקור יצאה מנקודת הנחה שאני מקבל את המחקר הזה כביכול כאמת אז התגובה שלך לא רלוונטית לדברים שלי. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני רואה שני כיוונים אפשריים
שימשיכו לתת לנו לשרוף דלק עד שלא יהיה אופציה
ושאני אומר לנו אני אומר לכל מי שישאר עם רכב בנזין ונמשיך להנות מהחוסר טכנולוגיה

או שיאלצו אותנו להפרד מהמנוע הבנזין ויאפשרו השתלה של מנוע חשמלי

אני רואה את שתי האופציות כ win-win...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 28 דקות, Gopher כתב:

 

פה אתה טועה בגדול.

מתוך פרסום רשמי של המשרד להגנת הסביבה: 

לפי הערכות ה- OECD, זיהום האוויר גורם לתמותה של כ-3.5 מיליון איש ברחבי העולם בשנה וכן למספר עצום של מקרי תחלואה במחלות לב וריאה, סרטן, מקרי שבץ ועוד. על פי הערכה זאת, בישראל זיהום האוויר גורם לתמותה של כ-2,500 מקרי מוות מוקדם בשנה, כמחציתם מזיהום אוויר שמקורו בתחבורה. שיעור מקרי המוות ברוב מדינות ה- OECD כתוצאה ממחלות לב וריאה שמקורן בזיהום אוויר, גבוה בהרבה משיעור מקרי המוות שנגרמו כתוצאה מתאונות דרכים.

 

הנה המקור: https://www.gov.il/he/departments/policies/heavy_price_air_pollution_from_transportation

 

 

 

אפשר להפיק חשמל מאנרגיה סולארית שהיא ירוקה ואינה מזהמת את הסביבה. יש החלטת ממשלה שעד 2030 30% מיצור החשמל יופק מאנרגיה ירוקה.

לגבי הסוללות יש כבר מגוון של פתרונות ירוקים כמו מחזור סוללות ושימוש בסוללות משומשות לאגירת חשמל.

הגישה שלך שאתה תפלוט בנזין מסרטן לאוויר כי אתה נהנה מזה ו-2,500 אנשים בארץ ימותו ממוות מוקדם אחרי מחלה קשה (לא מאחל לך שתתקל במקרים נוראים כאלה), היא פשוט מקוממת.

הדבר היחיד שאני מסכים בדברים שלך זה הנסיעה באופניים.

 

הפוך, גוטה.

הגישה של המאמינים בדת הירוקה היא המקוממת. אסור להגיד שום דבר נגד ה"תורה" כי אז אתה "כופר". גם אם יש לך טיעונים מדעיים.

לא כל דבר חדש הוא יותר טוב.

יש חסרונות לשימוש בבנזין ויש חסרונות לשימוש בחשמל.

הפקת אנרגיה חשמלית מהשמש בקנה מידה גדול היא השחתת שטחים עצומים ללא צורך. ויש גם קושי רב בשמירת האנרגיה לשעות שאין שמש. לא צפוייה פריצת דרך נוספת ביעילות התאים הפוטווולטאיים.

אם כבר הדרך הנכונה להפיק חשמל עם מעט נזק ככל האפשר היא בביקוע גרעיני, אבל זה לא יקרה כי זה מנוגד לדת הירוקה.

מה לגבי הזיהום שנוצר על ידי גריטת מיליוני כלי רכב בנזין תקינים, שלשיטתך לא רצוי עוד להשתמש בהם, וייצור מיליוני כלי רכב חשמליים במקומם? ידוע לך כמה משאבים זה גוזל מכדור הארץ שלנו?

 

 

 

  • אהבתי 1

עמוס

וַיִּשְׁמַע אַבְרָם, כִּי נִשְׁבָּה אָחִיו; וַיָּרֶק אֶת-חֲנִיכָיו יְלִידֵי בֵיתוֹ, שְׁמֹנָה עָשָׂר וּשְׁלֹשׁ מֵאוֹת, וַיִּרְדֹּף, עַד-דָּן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 6 דקות, אביתר א. כתב:

אני רואה שני כיוונים אפשריים
שימשיכו לתת לנו לשרוף דלק עד שלא יהיה אופציה
ושאני אומר לנו אני אומר לכל מי שישאר עם רכב בנזין ונמשיך להנות מהחוסר טכנולוגיה

או שיאלצו אותנו להפרד מהמנוע הבנזין ויאפשרו השתלה של מנוע חשמלי

אני רואה את שתי האופציות כ win-win...

 

לא יהיה לא זה ולא זה.

 

לשרוף דלק יהיה לא כלכלי בגלל מיסוי דרקוני עד שזה ייאסר לגמרי.

 

הסבה של בנזין לחשמל (אם זה בכלל אפשרי טכנית ברכב ספציפי) או שלא יתנו לך לעשות כלל, או שזה ידרוש אישור של טריליון מהנדסים ופקידים עד רמת שר התחבורה.

 

בדיוק כמו שהיום אתה לא יכול להתקין ברכב מנוע שלא מיועד לרכב הזה.

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 3 דקות, amosbmw כתב:

הפוך, גוטה.

הגישה של המאמינים בדת הירוקה היא המקוממת. אסור להגיד שום דבר נגד ה"תורה" כי אז אתה "כופר". גם אם יש לך טיעונים מדעיים.

לא כל דבר חדש הוא יותר טוב.

יש חסרונות לשימוש בבנזין ויש חסרונות לשימוש בחשמל.

הפקת אנרגיה חשמלית מהשמש בקנה מידה גדול היא השחתת שטחים עצומים ללא צורך. ויש גם קושי רב בשמירת האנרגיה לשעות שאין שמש. לא צפוייה פריצת דרך נוספת ביעילות התאים הפוטווולטאיים.

אם כבר הדרך הנכונה להפיק חשמל עם מעט נזק ככל האפשר היא בביקוע גרעיני, אבל זה לא יקרה כי זה מנוגד לדת הירוקה.

מה לגבי הזיהום שנוצר על ידי גריטת מיליוני כלי רכב בנזין תקינים, שלשיטתך לא רצוי עוד להשתמש בהם, וייצור מיליוני כלי רכב חשמליים במקומם? ידוע לך כמה משאבים זה גוזל מכדור הארץ שלנו?

 

 

 

 

הבאתי לך ציטוט מפרסום רישמי של המשרד להגנת הסביבה שמראה את הנזק העצום בזיהום האוויר מתחבורה שאתה מתעלם ממנו.

אנרגיה סולארית אפשר להתקין על שטחים "מבוזבזים": גגות, חניונים, מאגרי מים, מחלפים ועוד ככה שאפשר להפיק אנרגיה רבה גם בלי בזבוז של שטח.

יש כיום אפשרות לאגירה של אנרגיה סולארית בסוללות ואפילו מוקמת בארץ חווה ראשונה כזאת.

לגבי "לא צפוייה פריצת דרך נוספת ביעילות התאים הפוטווולטאיים" תרשה לי רק לגחך ולכתוב שאין לך מושג בנושא.

לגבי אנרגיה גרעינית אתה יודע טוב מאוד שאף אחד לא יאשר פה תחנה כזאת.

גריטה היא לא השמדה של הרכב אלא ניצול כל מה שאפשר ברכב למחזור.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אין ויכוח על כך שזיהום אויר מזיק. 

העניין הוא שאין פתרון קסם.

תתפלא אבל אני קורא המון חומר מדעי, ולכן אני יודע לא מעט על האנרגיה הסולארית. יש איזשהו מחסום שלא מצליחים לעבור אותו, ובניצול של גגות וכדומה אתה תגיע לאחוז קטן מהצריכה הנדרשת.

אני לעולם לא חושב במושגים של הארץ הקטנה שלנו אלא במושגים עולמיים. הפחד מאנרגיה גרעינית הוא בעיקר במדינות בהן הפוליטיקה הירוקה שולטת.

כריית המתכות לצורך ייצור הסוללות היא לא בארצינו.

כבר הבנתי שלא אצליח לגרום לך לחשוב מחוץ לקופסה שאתה מכיר.

  • אהבתי 1

עמוס

וַיִּשְׁמַע אַבְרָם, כִּי נִשְׁבָּה אָחִיו; וַיָּרֶק אֶת-חֲנִיכָיו יְלִידֵי בֵיתוֹ, שְׁמֹנָה עָשָׂר וּשְׁלֹשׁ מֵאוֹת, וַיִּרְדֹּף, עַד-דָּן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1218 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...