Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

צריכת דלק עלתה בצורה דרסטית אחרי טיפול (אני חושד בשמן מנוע) - סיוויק 2013


aviel-bs
שימו לב! השרשור הזה בן 1146 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

לפני כמעט 3 שבועות ביצעתי טיפול לרכב, הונדה סיוויק 2130 במוסך.

עד כה הרכב היה מטופל במורשי יבואן, הפעם זה הטיפול הראשון שבוצע מחוץ למוסך. הטיפול כלל (כל החלפים נקנו על ידי והעבודה בוצעה במוסך):

 

החלפת שמן מנוע- SHELL HELIX ULTRA 5W-40

מסנן שמן-מקורי. נרכש מחנות חלפים

נוזל בלמים- BREMBO DOT 4

 

מאז הטיפול, אני חווה עליה רצינית של קרוב ל-20% בצריכת הדלק (אני בודק לא רק עם מחשב הדרך אלא באמצעות תדלוק של מיכל מלא, נסיעה, מדידה של מס' הק"מ שנסעתי ולאחר מכן חישוב מול מילוי המיכל מחדש). למען האמת-מהרגע שיצאתי מהמוסך המחשב דרך כבר התחיל להראות עליה בצריכת דלק.

 

אני חושד שאולי השמן לא טוב?

כפי שציינתי עד כה הרכב היה מטופל במוסך מורשה משמע שמנים של הונדה. מצד שני, השתמשתי בדיוק באותה צמיגות שנאמר לי שמשתמשים בה במוסך היבואן+וידאתי את הצמיגות גם מול היבואן (מאיר) בטלפון.

 

מה יכול לגרום לזה? 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 52
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

לשמן מנוע יש השפעה על צריכת הדלק. אבל 20% זה משהו מעל ומעבר.

 

תבדוק האם שינית משהו בתוואי הנסיעה.

פילטר אוויר החלפת בטיפול?

היית מתחיל מלפתוח ולראות אותו, פילטר סתום גורם לעליה בצריכת הדלק. (אני אישית מחליף אותו כל טיפול)

 

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 10 שעות, aviel-bs כתב:

כפי שציינתי עד כה הרכב היה מטופל במוסך מורשה משמע שמנים של הונדה

אין דבר כזה שמנים של הונדה. מוסכי מאיר משתמשים בכלל בשמנים של פז שעומדים בתקן שהיצרן קבע. נדמה לי גם שהשמנים של "מאיר" הם מינרליים ולא סינטטיים.

כפי שציין הבחור לפני, שווה להתחיל מבדיקת פילטר אויר, מתי הוחלף בפעם האחרונה.

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם החליפו לך את הנוזל בלם תבדוק את המפלס.

אם זה מעל המקסימום זה יכול לגרום לקאליפר ללחוץ מעט על הדיסקים, במיוחד אלרי שהנוזל מתחמם.

ואם זה המצב זה בהחלט יכול להסביר את התופעה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 39 דקות, אורח לרגע כתב:

אם זה מעל המקסימום זה יכול לגרום לקאליפר ללחוץ מעט על הדיסקים, במיוחד אלרי שהנוזל מתחמם.

אני חייב שתסביר לי איך מפלס נוזל בלם במיכל העודפים שלו משפיע על הלחץ המופעל על הקאליפר.

אני הייתי מתחיל מבדיקה של מערכת היניקה, יתכן והמכונאי לא סגר משהו עד הסוף ויש דליפת אוויר.

  • אהבתי 2
  • רעיון טוב! 1

 

בתאריך 13.7.2020 בשעה 17:22, pl7410 כתב:

זו בכל זאת מדינה שמסתמכת על טמטום כמשאב לאומי

 

לפני 5 שעות, HybridBoy כתב:

תיבה טובה סטייל DSG

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם המפלס מלא עד למעלה, אז כשהברקסים יתחממו (ובתורו גם הנוזל יתחמם), הנוזל יתפשט, ואם אין לו לאן זה עלול ליצור מעט לחץ על הבוכנות.

לא מספיק לחץ כדי שכל אחד ירגיש בהבדל אבל מספיק לחץ כדי ליצור מעט התנגדות, דבר שמוביל בין היתר לצריכת דלק גבוהה יותר.

@shellcase

 

עריכה אחרונה על ידי אורח לרגע
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

(אני לא זה שכתבתי את זה)

נוזל מתחמם עם הנסיעה ומנסה להתפשט, אם אין לו מקום להתפשט אליו אז הוא יהיה בלחץ והוא ילחץ על הקאליפר.

זה ההסבר שנשמע לי הגיוני ואני חושב שגם דניאל טען דבר דומה בדיון איתי בעבר. 

לפני 1 דקה, אורח לרגע כתב:

אם המפלס מלא עד למעלה, אז כשהברקסים יתחממו (ובתורו גם הנוזל יתחמם), הנוזל יתפשט מה שעלול ליצור מעט לחץ על הבוכנות.

לא מספיק לחץ כדי שכל אחד ירגיש בהבדל אבל מספיק לחץ כדי ליצור מעט התנגדות, דבר שמוביל בין היתר לצריכת דלק גבוהה יותר.

 

הקדמת אותי בטיפה :(

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חברים, מה שנכתב פה בכמה תגובות לגבי מפלס גבוה בכוסית נוזל בלמים, לא נכון. 

 

הכוסית לא אטומה לגמרי. בפקק יש נשם שמאפשר כניסת אוויר, כאשר הרפידות נשחקות וגם יציאת אוויר בדיוק כדי שיהיה מקום לנוזל להתפשט. 

 

אם הנוזל מגיע עד גובה הפקק, הוא ישפך החוצה דרך הנשם. לא יהיה לחץ במיכל. 

  • אהבתי 3

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם צריכת הדלק עלתה האופן פתאומי: באוטו קר, עשה נסיעה רגועה של 10 דקות, עם כמה שפחות בלימות. עצור וחנה בצד במקום בטוח, וגע בזהירות בדיסקים - בדוק אם מישהו מהם חם במיוחד.

:turn-l:
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 3 שעות, אורח לרגע כתב:

אם החליפו לך את הנוזל בלם תבדוק את המפלס.

אם זה מעל המקסימום זה יכול לגרום לקאליפר ללחוץ מעט על הדיסקים, במיוחד אלרי שהנוזל מתחמם.

ואם זה המצב זה בהחלט יכול להסביר את התופעה.

 

אני שמתי לב שאצלי ברכב לאחר ליטוש פנסים הקידמיים צריכת הדלק ירדה בלפחות 10 אחוז.

  • אהבתי 2
  • מצחיק 5

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חברים, מה שנכתב פה בכמה תגובות לגבי מפלס גבוה בכוסית נוזל בלמים, לא נכון. 
 
הכוסית לא אטומה לגמרי. בפקק יש נשם שמאפשר כניסת אוויר, כאשר הרפידות נשחקות וגם יציאת אוויר בדיוק כדי שיהיה מקום לנוזל להתפשט. 
 
אם הנוזל מגיע עד גובה הפקק, הוא ישפך החוצה דרך הנשם. לא יהיה לחץ במיכל. 
איפה הנשם ממוקם? לא יצא לי לראות באיזור הצילינדר הראשי או המיכל
לא שמעתי על זה אבל טוב לדעת

Sent from my SM-G970F using Tapatalk

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 2 דקות, Shab00 כתב:

איפה הנשם ממוקם?

אם אין משהו שראוים את ההברגה של הפקק היא הנשם, יש מרווח בין הכריכות של המיכל לבין הכריכות של הפקק וזה מאפשר מעבר אוויר. 

 

חייב להיות משהו כזה בכל אוטו. 

 

אחרת עם ירידת מפלס הנוזל (שיורד באופן טבעי עם שחיקת הרפידות) ייווצר וואקום במיכל וימנע מהמיכל לבצע את מה שהוא אמור לבצע. 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, Buki כתב:

חברים, מה שנכתב פה בכמה תגובות לגבי מפלס גבוה בכוסית נוזל בלמים, לא נכון. 

 

הכוסית לא אטומה לגמרי. בפקק יש נשם שמאפשר כניסת אוויר, כאשר הרפידות נשחקות וגם יציאת אוויר בדיוק כדי שיהיה מקום לנוזל להתפשט. 

 

אם הנוזל מגיע עד גובה הפקק, הוא ישפך החוצה דרך הנשם. לא יהיה לחץ במיכל. 

מדוייק - לא מבין מאיפה הגעתם למסקנה שהמערכת הזאת אטומה, זה לא יתכן פיסיקאלית.
 

עריכה אחרונה על ידי shellcase
  • אהבתי 1

 

בתאריך 13.7.2020 בשעה 17:22, pl7410 כתב:

זו בכל זאת מדינה שמסתמכת על טמטום כמשאב לאומי

 

לפני 5 שעות, HybridBoy כתב:

תיבה טובה סטייל DSG

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1146 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...