Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פנצ,ר באוטובוס


פני עוז
 שיתוף
עוקבים 2

פוסטים מומלצים

אהלן,
 ידוע שלאוטובוסים יש 4 גלגלים מאחורה - 2 צמודים בכל צד,
אז למה כשיש לאוטובוס פנצ'ר בצמיג 1 הוא לא יכול להמשיך לנסוע על 3 צמיגים?

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

כי אין לו יציבות, הגלגלים באים לייצב אותו שלא יקרוס מהמשקל, ואם חסר גלגל- יתעקם ועלול לאבד שיווי משקל.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

כמות הגלגלים בסרן מסויים מיועדת להתמודד עם המשקל על אותו סרן -> אם יש יותר משקל, אז יש יותר גלגלים על הסרן.

כאשר יש גלגל אחד פחות, אז המשקל מתחלק בין שאר הגלגלים -> כלומר, כל גלגל נושא בעומס יותר גדול ממה שתוכנן (גורם לפגיעה בביצועי בלימה, בצריכת דלק).

זה נכון לגבי כל רכב, לא רק אוטובוס.

 

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

לא יודע לענות לגבי אוטובוס ובמקרה הזה גם לא ברמה החוקית (מניח שאם הסרן תוכנן לשני גלגלים בכל צד,

אם אחד התפנצ'ר, יש להחליפו בטרם המשך הנסיעה), אך אני יודע לומר שבמקרה של רכבים מסחריים - נהגים רבים

במקרה כזה ממשיכים את יום העבודה וניגשים לתיקון\החלפה רק בסיומו ואף מאוחר מכך (כלומר ממשיכים לנסוע,

זמנית, עם 3 גלגלים תקינים מתוך 4 על הסרן).

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 שיתוף
×
×
  • Create New...