Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

למה המכוניות של פעם היו יותר אמינות/טובות?


CHACHAM
שימו לב! השרשור הזה בן 1328 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שלום לכולכם.

שאלה מסקרנת. תקנו אותי אם אני טועה.

המכונאי אומר שמכוניות מלפני 18 שנה ויותר, היו בעלי מכניקה הרבה יותר טובה ואיכותית (מנסיון של 30 שנות מכונאות)

היום יש להם חסרון יחידי שהן ישנות ומחלידות.

למה היום יצרני מהמכוניות לא נותנים כזו איכות כמו פעם.

הכל כדי לחסוך?

לא פלא שרואים בפרוקיות, 323 שנת 95' שוכבת לצד C4 2007 שסיימה את תפקידה.

אשמח לתובנות. תודה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 32
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

ימים פופולרים

תרבות הצריכה.
אנשים לא רוצים מוצרים ל30 שנה.
רוצים להתחדש במיוחד כשהכסף מאוד זול.
נראה מה הקורונה תעשה.
לדעתי תהיה ירידה בקניית מוצרים בכסף לא שלך אבל עוד מוקדם לקבוע.

Sent from my LG-H815 using Tapatalk

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כשהיום יש התקדמות טכנולוגית כל כך מהירה בין שנת דגם אחת לבאה בתור, רכב בן 7 כבר נחשב מיושן, ולהחזיק רכב שהוא בן מעל ל10 מרגיש עבור 99 אחוז מהאנשים כהימור כלכלי, וכהתפשרות (הרי רכב לא באמת עולה הרבה היום, כשהשוק יורד כל כך מהר ויש לא מעט רכבי מיני וסופר מיני שנמכרים בזול כחדשים).

מעבר לכך, הרכבים היום עמוסים בחלקים מורכבים, אלקטרונים וחיישנים שגורמים להם להיות יקרים לתחזוקה כאשר אלו מתקלקלים. ברגע שרכב ששוה X כסף מתקלקל באופן כזה שמצריך ממנו תיקון ב20-30 אחוז משוויו,  הבעלים יעדיף להעיף אותו ולהתקדם הלאה (מחשבה רגשית כי רציונלית היא לא נכונה.)

סיבה נוספת היא תקני זיהום אוויר מחמירים יותר שגורמים לפיתוחים מסויימים במנועים (למשל רצועה טבולה בשמן, תזמון שסתומים משתנה) שדורשים תקנים מחמירים יותר לשמן ובכך הופכים את המנוע ל'רגיש' יותר בפני תחזוקת שבר - מה ששוב מוביל אותו למגרש הגרוטאות בגיל צעיר.

 

בעבר רכב היה מורכב מכמה מערכות בסיסיות שכללו חלקים בודדים:

המנוע והגיר  מערכת ההנעה

מערכת בלימה

היגוי ומתלים

הצירים והגלגלים

מערכת הקירור

מערכת הדלק

חלקי הפנים והחוץ.

 

לתוך כל אחת מהמערכות האלו עם השנים הצטרפו עוד ועוד רכיבים, חיישנים, שרק לשם המחשה - העלו (לא באופן בלעדי, אלא בנוסף ל...) את משקל הרכב המשפחתי (נניח סיוויק משנות ה80) מ750 ק"ג  ל1.25 טון היום. 

 

אגב נ.ב. חשבתי בהתחלה שכשכתבת 'מכוניות חזקות' התכוונת לדעה הרווחת והדבילית של אנשים מהדור הישן להגיד 'וואללקק פעםם רכבים בתאונה היו נשארים שלמיםםם הטומבון היה בקושי מתעקםם היום הרכב כולו מתכווצץ' כמו סנדויץ'!' בלי להבין שהרכב אמנם נשאר שלם, אבל הנוסעים מתו. והיום - ההפך.

עריכה אחרונה על ידי EliC25
  • אהבתי 3
  • רעיון טוב! 4
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני חושב שהכוונה יותר לרכבים של עד תחילת המילניום. לדעתי 'עידן הזהב' מבחינת מכונות אמינות היה שנות ה80 וה90, המשיך מעט לתוך האלפיים.

מלפני שני עשורים, רכבים נהיים פחות ופחות אמינים וברי השרדות לטווח רחוק. היה לנו פה על זה דיון בחודש הקודם לגבי רכבי אספנות 'בעתיד'.

ברור שלא מדובר על רכבי שנות ה60-70-80 שהיו בקושי מגיעים ל100 קמ"ש, מתחממים, נרקבת הצנרת, היה צריך להניע עם ספריי קרבורטור ולהזריק גריז דרך הניפלים של התפוחים.

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה די דומה למקררים, טלויזיות ואף רהיטים.

תרבות הצריכה.

בנוסף, האפקט שאתה מדבר עליו מתעצם בזכות הנוסטלגיה.
גם בעבר היו בעיות ברכבים.

Sent from my Mi 9T using Tapatalk

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מדובר בנוסטלגיה בלבד. רכבים ישנים היו פחות אמינים, פחות בטיחותיים וזיהמו הרבה יותר.

היום ליצרנים הרבה יותר קשה לחסוך כי הרגולציה מחייבת המון דברים שבעבר היצרן לא היה חייב להתקין ברכב כמו מערכות בטיחות.

"Weyland Yutani Corp - "Building Better Worlds

Porsche GT4, Audi A3

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הרגולציה ( גם לגבי תקני פליטות של רכב בודד וגם מדידה של זיהום ברמת כל המכירות של היצרן ) 

והאחזות בקרנות המזבח של מנוע בעירה פנימית דוחף את היצרנים לפתרונות על חשבון אמינות .

- הזרקה ישירה -> בעית הצטברות פיח בשסתומים 

- החזרת אדי שמן ודלק למנוע -> בעיות עם נשמים , הצברויות שמן וסתימות ודליפות ואקום

- טורבו - LSPI (שבירה של הבוכנות ) , צורך לקרר את מסב הטורבו  ולסחרר את השמן עם משאבה חשמלית 

- כיבוי מנוע בעצירה - סיחרור שמן חשמלי , מצבר ואלטרנטור יקרים 

- מעבר למנועים עם 3 בוכנות - רעידות , תושבות 

- מעבר לתיבות הילוכים רובוטיות ומונעי רצועה 

 

אני לא בטוח שהאלקטרוניקה בעיתית , עובדה שהמנועים ותיבות ההילוכים ממוחשבים מתחילת שנות ה 90 ולא שומעים הרבה מקרים על מחשבים שהולכים . 

 

 

  • מעניין 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 2 שעות, shugiflex כתב:

מדובר בנוסטלגיה בלבד. רכבים ישנים היו פחות אמינים, פחות בטיחותיים וזיהמו הרבה יותר.

בדיוק. אחד ההבדלים שקשה להסביר הוא עד כמה היה קל לתקן אז בהשוואה להיום, הודות למיעוט החלקים.

רכבים התקלקלו על ימין ועל שמאל, אבל זה בד״כ נגמר בקפיצה קלה למוסך או תיקון עצמי -

מאוד קשה לתקן באופן עצמאי היום, המכוניות התסבכו ותא המנוע צפוף להחריד.

 

אבל אם חוזרים למקור של ההתבטאות - מה שמכונאי ותיק רואה הוא שפעם הוא היה יכול לפתור כל תקלה,

ואילו היום התקלה היא לרוב איזו קופסה סגורה שהוא לא יכול (או לא שווה לו) לפתוח ולהתעסק איתה -

רק להחליף בעלות המלאה של החלף.

עריכה אחרונה על ידי hans
  • אהבתי 2

אוכל את הכובע שהגיש לי avergel ומודה קבל עם ועדה שלפעמים מחשבים של אסוס מחזיקים מעמד אפילו מעל לשנה שלמה - אם נזכרים לעדכן את ה-bios.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

דווקא לא הייתי רוצה לחזור לרכבים של שנות ה -80. סובארו ליאונה, פורד אריקה, לנציה פריזמה. (רק חלק שהיה לי)

רכבים אמינים בהחלט,  מלבד לנציה שהייתה מלאה בבעיות,  אך יחד עם זה היא הסבה לי הכי הרבה הנאה.

שנות ה -90 לא היו שונים במיוחד, אולי ההרגשה בטויוטה הייתה עדיפה מבחינת אמינות, סיטרואן ZX שהייתה ממש מהנה לנהיגה

אך טוב שביטלתי את הרכישה של הרכב החדש. 

 

לא יכול להשוואת את הרגשת הבטיחות שיש לי היום לעומת שנות ה - 90/80.  (עקיפה פחדתי לעשות ברכבים של אז)

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 2 שעות, hans כתב:

אבל אם חוזרים למקור של ההתבטאות - מה שמכונאי ותיק רואה הוא שפעם הוא היה יכול לפתור כל תקלה,

ואילו היום התקלה היא לרוב איזו קופסה סגורה שהוא לא יכול (או לא שווה לו) לפתוח ולהתעסק איתה -

רק להחליף בעלות המלאה של החלף.

 

כנראה שזה קורה גם למכונאים הצעירים, או לפחות רק בארץ. 
אם לשפוט לפי wheelr dealers, איך זה שבאנגליה יש בתי מלאכה שמתקנים סולונואיד של ABS, מצערת אלקטרונית ולוח שעונים דיגיטלי?
וכשאני כותב בתי מלאכה- בפועל זו חברת הייטק לכל דבר, עם פקידת קבלה, עמדות עבודה נקיות ומסודרות ועובדים בחלוקים אנטי סטטיים לבנים.

 

והמחיר שהם לוקחים על עבודה כזאת הוא עשירית מעלות החלפה בחדש. 🙄
 

עריכה אחרונה על ידי שביט

סוזוקי ג'ימני His side- JLX-L 2006 [   ] [][][][][] [   ]

טויוטה קורולה Her side- GLI 2013

שימרו על מרחק בכביש ועל קירבה בלב

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 2 שעות, shellcase כתב:

הבעיה הכי גדולה כאן בישראל היא המכונאי שלך והחברים שלו שלא עומדים בקצב עם תעשיית הרכב, לא טורחים ללמוד ולא יודעים לפתור תקלות שהם לא מכירים מרכבי שנות ה90.

 

זה.

 

זה ורק זה.

  • אהבתי 3
  • רעיון טוב! 3
הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שומע את התזה. מעניין.

אבל מעניין למה לאימפרזה 2010 יש צורך בהחלפת מנוע לפעמים כבר ב 250K

ואילו לגרנד לאונה 2000 עם מנוע מקורי הגיעה ל 450? בהרבה מקרים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1328 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...