Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

עזרה בניתוק קודנית מתקדמת 10 ספרות


יהונתן שלמה
שימו לב! השרשור הזה בן 1325 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

היי לכולם. הרכב אצלנו כבר בערך 8 שנים. פעם היה שווה משהו, היום כבר לא הרבה

מדובר במזדה 3 2007

הרכב היה של השכרה/ליסינג ומישם אצלנו,

בחודשים האחרונים (אם לא שנים) הקודן עושה בעיות, בעיקר בקור. לפעמים עושים את הקוד הנכון 2-10-20 פעמים והוא מצפצף כאילו שגית ורק בפעם המיליון מאשר. לפעמים מצפצף כאילו עשית את הקוד נכון , ועדיין לא מניע. זה קורה בעיקר בחורף שקר ואנחנו שוכחים מיזה בקיץ, היום הרכב גם לא הניע והגיע הזמן להפטר מהקודן הזה.

נראה שהוא ממש מסובך.

מישהו יודע מה בדיוק אני אמור לעשות?

 

 

 

סך הכל יש 5 כבלים מהקודן וחלק מהם עולים גם למעלה לסוויץ בחיווט נוסף, אחרי מקום החיתוך.

לא מצליח להבין איך זה עובד בדיוק...

הנה תמונות של כל החוטים במקום שהמתקין חתך:

ויש גם כבל אדום שפשוט יורד לכיוון למטה (אולי פלוס).

 

 

 

http://www.up2me.co.il/v.php?file=67907045.jpeg

 

 

 

 

 

http://www.up2me.co.il/v.php?file=71857465.jpeg

 

 

 

 

 

 

http://www.up2me.co.il/v.php?file=18339820.jpeg

 

 

 

 

 

 

http://www.up2me.co.il/v.php?file=58581182.jpeg

 

 

 

 

 

 

 

http://www.up2me.co.il/v.php?file=50996242.jpeg

 

 

טנקס

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תתקשר לחילוץ דרך הביטוח שלך, תגיד שאתה לא יכול להתניע את הרכב, שהקודנית לא מגיבה.

תוך 3 שעות יבוא בחור נחמד ויבטל לך את הקודנית.

עשיתי זאת ב 2 רכבים שהקודניות החליטו לא לעבוד.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

וואלה נהיתה לי סחרחורת מהגודל של התמונות :-)

אני רואה פה שני ניתוקים קויים (החוט הכתום והחוט הסגול שנחתכו ומחוברים אליהם חוטים שחורים) אתה צריך למצוא את המשך החוט, לבטל את החוט השחור וחבר חזרה - כתום לכתום, סגול לסגול.

אני רואה בתמונה את ההתעלקויות של חיבורי המתח של הקודנית (חוט צהוב חוט חום וחוט אדום-ירוק שלא נחתכו לגמרי אלא רק הוסר מהם הבידוד. זה נקרא התעלקות). אתה צריך לנתק את החוט של הקודנית שמתעלק עליהן ולבודד היטב את החוט של הרכב, בזהירות בלי שהוא יחתך או יפגע. שים לב שאחרי ביצוע השלב הזה לא תהיה לך יותר שום אפשרות להפעיל את הקודנית, גם לא ע"י הקשת קוד. אם הקודנית עדיין מנתקת מערכת כלשהיא, הרכב לא יניע ותוכל להחלץ רק בגרירה!!!

 

כמו שאני מכיר את המערכת הזו (ספטרוטק, טיפלתי בעשרות כאלה):

1. יש סיכוי ששלטי הנוחות שלך מחוברים למערכת הזו.

אם השלט נראה כך:

73882160_----.jpg.e5c45d8f933ddd444340ae945c91fdc3.jpg

או כך:

unnamed.jpg.bd3e0537e319b6e2365c25b1dc634cb5.jpg

לא תהיה לך יותר פתיחה בשלט אחרי שתנתק את המערכת.

 

2. המערכת הגיעה בדיפולט עם ניתוק אלחוטי אחד. היתה אפשרות להוסיף אחד נוסף. אתה תצטרך למצוא את העלוקה/ות (בשאיפה לפני שאתה מנתק מתח לקודנית) ולנתק אותן.

השיטה היא לגשר את הניתוקים החוטיים ולנסות להניע בלי קוד. מה שחסר לך להנעה - שם העלוקה.

 

1. MAZDA 3 ACTIVE 08 1.6

2.  MITSUBISHI  SPACE STAR 1.2 instyle 2018

נפרדנו בצער מהטריוס הקשישה...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

1.
אתה בטוח שהחוט הכתום והסגול קשורים בכלל? אני לא רואה אותם קשורים איכשהו לקודנית
(אתה מדבר על אלה שנראים ברקע כשנסיתי לצלם את הכבל הכתום)
2. אני אעשה סדר לפי התמונות של החוטים שיוצאים מהקודנית.

תמונה ראשונה

חוט צהוב מקורי של הרכב ועליו עלוקה מהקודנית חוט כחול (כניראה פלוס?)

תמונה שניה



חוט ירוק כהה מגיע מהקודנית ומתעלק על חוט ירוק אדום מקורי של הרכב + חוט ירוק בהיר יותר עלוקה שעולה לכיוון הסוויץ.



תמונה שלישית


חוט כתום שלא ברור מדוע חתוך, מגיע מהקודנית ועולה לסוויץ.

תמונה רביעית


חוט אדום מגיע מהקודנית ויורד לכיוון למטה (אולי מינוס?)


תמונה חמישית

חוט חום מקורי של הרכב ועליו חוט שחור עלוקה שמגיע מהקודנית ועוד שתי עלוקות שחורות שעולות לכיוון הסוויץ.

3. שלטי הרכב לא עובדים מזמן, וגם לא נראים כך

4.
מתקשה להבין איפה הניתוקים הקווים. ומתקשה להבין איך קודנית מבטלת הנעת הרכב בצורה אלחוטית


Sent from my iPhone using Tapatalk

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, יהונתן שלמה כתב:

1.
אתה בטוח שהחוט הכתום והסגול קשורים בכלל? אני לא רואה אותם קשורים איכשהו לקודנית
(אתה מדבר על אלה שנראים ברקע כשנסיתי לצלם את הכבל הכתום)
2. אני אעשה סדר לפי התמונות של החוטים שיוצאים מהקודנית.

תמונה ראשונה

חוט צהוב מקורי של הרכב ועליו עלוקה מהקודנית חוט כחול (כניראה פלוס?)

פלוס אחרי סוויץ' יראה 12V במצב מתח בפלוק כשסוויץ' פתווח, ו-0V כשסוויץ' סגור.

תמונה שניה



חוט ירוק כהה מגיע מהקודנית ומתעלק על חוט ירוק אדום מקורי של הרכב + חוט ירוק בהיר יותר עלוקה שעולה לכיוון הסוויץ.
מוזר מאד.
ניחוש? מאותתים. אבל אנחנו לא עובדים לפי ניחושים...  יתכן ויראה פאזות של 12V במצב מתח בפלוק+איתות חירום מופעל??



תמונה שלישית


חוט כתום שלא ברור מדוע חתוך, מגיע מהקודנית ועולה לסוויץ.

תעקוב אחריו. זה לא מספיק בשביל לדעת

תמונה רביעית


חוט אדום מגיע מהקודנית ויורד לכיוון למטה (אולי מינוס?)

חייב לגלות להיכן הוא מתחבר. אולי פלוס ישיר. יראה 12V במצב מתח בפלוק עם רגל שחורה על גוף הרכב, ללא תלות בסוויץ' פתוח או סגור.


תמונה חמישית

חוט חום מקורי של הרכב ועליו חוט שחור עלוקה שמגיע מהקודנית ועוד שתי עלוקות שחורות שעולות לכיוון הסוויץ.
ככל הנראה מינוס גוף. צפצף אותו על מצב רציפות בפלוק מול משהו בגוף הרכב.


3. שלטי הרכב לא עובדים מזמן, וגם לא נראים כך

4.
מתקשה להבין איפה הניתוקים הקווים. ומתקשה להבין איך קודנית מבטלת הנעת הרכב בצורה אלחוטית

חפש כאן בפורום או בגוגל את המושג "עלוקה אלחוטית" בעקרון, זהו רכיב שמתקשר עם הקודנית בתדר RF, ממוקם במקום "נסתר" ברכב וגוזל את המתח ממערכת חיונית (משאבת דלק, מודול הצתה, ממסר סטרטר וכו'), עד שהוא מקבל פקודת RF אחרת מהקודנית. בערך מסביבות 2008, אין רכב שלא הותקנה בו כזו. בהמשך, (כשהגנבים למדו את כל "מקומות המסתור" להתקנה, התחילו להתקין כספות (אלומיניום או פלדה) מעל העלוקה והמערכת שאותה היא מנתקת.
 

ניתוק קווי הוא חוט של הרכב שנחתך, ומחוברים אל שני קצותיו חוטים של הקודנית באותו הצבע (בד"כ שחור). יהיה אחד או שניים כאלו. חייב למצוא אותם.

Sent from my iPhone using Tapatalk

 

כמובן - לא בשביל דיסקליימר. תמיד חשוב - תוודא עם פלוק את כל ההשערות שלי....

 

  • מעניין 1

1. MAZDA 3 ACTIVE 08 1.6

2.  MITSUBISHI  SPACE STAR 1.2 instyle 2018

נפרדנו בצער מהטריוס הקשישה...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אז אני אבדוק עם פלוק מחר , וכמובן אני יודע מה זה ניתוק קווי השאלה היתה היכן הוא לדעתך ?

האם יכול להיות שזה אלו שאמרת (הכתום והסגול) למרות שאינם מחוברים לקודנית?

ולגבי הניתוק האלחוטי קצת מסובך לא הבנתי מאמין שגם אם אנתק את הקודנית מהחשמל לגמרי זה לא יפתור את זה ואצטרך לחפש את הרכיב שמפריע בעצמו...

 

ודרך אגב אתה משתמש במושגים מעניינים

בחיים לא שמעתי את המילה פלוק, או רגל שחורה.. אבל הצלחתי להבין מההקשר

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

פלוק - זה שם גנרי למודדי מתח/זרם חשמלי (לרוב דיגיטליים).

(פלוק הינו יצרן ידוע שמייצר כאלה, כמו שארטיק היה מפעל לשלגונים וכל הנ"ל נקראים מאז ארטיקים)

עריכה אחרונה על ידי חולגי
  • מעניין 1
  • רעיון טוב! 1

alfa 156 2.5.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

או כמו פרג'ידרר, פלאפון...

שם עממי למולטיטסטר.

 

את הניתוק הקווי אתה תמצא. הוא מחובר לקודנית בחוטים שחורים.

 

הניתוק האלחוטי הוא אכן מסובך. בגללל זה חברות הביטוח חשבו פעם שהוא ירתיע גנבים...

אחרי שתמצא ותנטרל את הראשון שלך, תבין שזה לא ביג דיל...

 

אתה מנסה להניע. שומע את משאבת הדלק ואין סטרטר. =הניתוק על הסטסטר/ממסר הנעה.

אתה מנסה להניע. יש סטרטר אבל אתה לא שומע את הזמזום של משאבת הדלק. = הניתוק על המשאבה (פעם היה ממש "על"-מתחת לכיסא האחורי. היום "הולכים" על הממסר/נתיך שלה בתא המנוע)

אתה מנסה להניע. יש סטרטר חזק, יש זמזום של משאבת הדלק, אבל האוטו לא מניע. =הניתוק על ממסר ההצתה.

אתה מנסה להניע. אין כלום. שום צליל. אוטו מת. = הניתוק על מחשב/אנטנת אימובילייזר מקורי.

וכן הלאה...

 

 

1. MAZDA 3 ACTIVE 08 1.6

2.  MITSUBISHI  SPACE STAR 1.2 instyle 2018

נפרדנו בצער מהטריוס הקשישה...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

טוב בא היום בחור של החברת ביטוח, ואמר שהוא לא מנתק את הקודנית הזאת כי היא עם כספת על הסטרטר... וזה רק במוסך.
מה אני צריך לעשות בשביל לנתק את הכספת? והאם הכספת זה אלחוטי או קווי?


Sent from my iPhone using Tapatalk

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כמו שרשמתי לך בהודעה מס' 5, בשלב כלשהו, מעל עלוקה אלחוטית היה נהוג להתקין כספת. 

אם היא באמת מעל הסטרטר, אתה תראה מעין מעטה אלומיניום בצורת גליל שמכסה את החלק האחורי בסטרטר ואת הבנדיקס. יעני, אתה לא תראה את החוטים של הבנדיקס והחוט שבא ממנו לסטרטר.

איך פורצים? בכוח... קודחים את הברגים הנגזרים, מנסרים עם דרמל (או ממש בזהירות עם דיסק, אם יש לך גישה טובה). זה נועד לעכב גנבים. אם זה הורכב טוב, יש לך לפחות שעה של כיף, בחום של אוגוסט לפרק את ה ח** הזה.

 

כשתסיים, תראה שמתחבר לבנדיקס כמו מן ממסר שחור קטן עם שני חוטים. זו העלוקה. תסיר אותה ותבודד היטב את חוטי הבנדיקס.

 

כל זה בתנאי שהכספת באמת על הסטרטר. לפחות עשור כבר לא ראיתי כאלה שעשו כך.

 

 

1. MAZDA 3 ACTIVE 08 1.6

2.  MITSUBISHI  SPACE STAR 1.2 instyle 2018

נפרדנו בצער מהטריוס הקשישה...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

http://www.up2me.co.il/v.php?file=16455338.jpeg
זה תמונה של איזור הסטרטר,
אז אם זה באמת כספת על הסטרטר,
אני פותח אותה,
אני מנתק את העלוקה,
ואת שני החוטים הקווים (מן הסתם אלה שאמרת ? הסגול והכתום)
וכעיקרון סיימתי?

דרך אגב לא שכחתי ועכשיו אני מוודא עם הפלוק


Sent from my iPhone using Tapatalk

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בחיי שאני לא רואה שום סטרטר בתמונה.

קצת אוזן של מצערת, קצת מכסה של הטיימינג...

 

ממליץ לך להעזר במישהו שיעמוד לידך פיזית.

נסה את קבוצת "תשאלו כנופצון" בפייסבוק.

 

1. MAZDA 3 ACTIVE 08 1.6

2.  MITSUBISHI  SPACE STAR 1.2 instyle 2018

נפרדנו בצער מהטריוס הקשישה...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לרוב במזדה 3 מהשנים הללו את הכספת היו מתקינים על המחשב ניהול מנוע שנמצא ליד הפילטר אויר, כניראה כי זה נגיש מאוד.

קל לזהות את הכספת, זו קופסת ברזל ליד הפילטר אויר (מעל המנוע) ורואים את הצמות של המחשב נכנסות לתוכה, אבל לא רואים את המחברים של המחשב עצמו כי היא מכסה אותם.

יום טוב גם לך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1325 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...