Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

האם אי פעם נזכה לראות מיסוי על הדלק שיורד?


kobi_g
שימו לב! השרשור הזה בן 1428 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

כי אתה לא קורא את הספרות שעוסקת בכך. נתקלתימבמחקרים שהראו ששימוש בקנביס מעלה התפרצות מחלות נפש אם כימלא התעמקתי בהם יותר מדי.

 

יש בלגליזציה מרכיב משמעותי של פופוליזם, אבל הקנביס מחמיר מחלות נפש, העשן מזיק כעשן הטבק (ושיהיה ברור, אני תומך באיסור טבק או הטלת מיסוי כבד שימנע מאנשים לעשן - ואני מתפרנס, בין השאר, מנזקי עישון). 

 

דרך אגב, גם הסיגריה האלקטרונית מתגלה כאסון בריאותי.

עריכה אחרונה על ידי sperial
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

 לדעתי המיסוי יישאר בשנים הקרובות. אליו יצורף מס נסועה, ומשער שתהיה אגרת גודש בערים הגדולות (תל-אביב, ירושלים, חיפה).

החל מה-1 במאי, מחיר ליטר בנזין 95 בשירות עצמי יהיה 4.79 ש"ח. הכי זול בעשור האחרון?

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

למה הכל חייבים לסחוט מציבור הנהגים? כמה עוד מיסים נמציא, גם אגרת גודש גם מס נסועה בנוסף על כל שאר המיסים שלוקחים על הזכות להחזיק רכב.

 

רוצים להגביל רכבים על הכביש אז שיקחו מס על רכב שני ומעלה למשק בית, יכולים לקשר לפי כתובת, זה גם יהיה פרקטי בלהפחית ישירות את מספר הרכבים כי אז אנשים באמת יחשבו פעמיים אם זה הכרחי אם הם יקבלו מכה כואבת על עוד רכב, זה בטח יחסל כמעט לגמרי תופעות של 3 רכבים למשפחה.

 

אבל אל תוציאו כל מיץ אפשרי ממי שמחזיק רכב מבחינת ההוצאות השוטפות שלו, בטח אם זה הרכב היחיד שלו כי עם כל המיסים האלה להחזיק רכב בודד יעלה כמו השכר דירה בקצב הזה.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא רוצים להגביל מס' רכבים על הכביש, רוצים לגבות מס שלא תוכל להתחמק ממנו. אם יטילו מס על רכב שני אנשים ירשמו רכבים ע"ש הסבתא, הדודה ואולי גם רוח הקודש.

 

ואגב - למרות עליית המיסוי על הדלק העלות הכוללת של אחזקת רכב ממשיכה לרדת כל הזמן.

 

 

 

סקודה יטי 2.0 TDI 4x4 (נמכרה)

וולוו XC40 T3 Momentum

טויוטה יאריס קרוס הברידית

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 27.4.2020 בשעה 17:20, sperial כתב:

נתקלתימבמחקרים שהראו ששימוש בקנביס מעלה התפרצות מחלות נפש אם כימלא התעמקתי בהם יותר מדי.

קודם כל, אין מחקר שבודק סיבתיות של שימוש בקנאביס לגבי מחלות נפש, כי זה פשוט לא אתי.

כנראה התכוונת שיש קשר בין שימוש בקנאביס לשכיחות של פסיכופתולוגיות מסויימות.

אז כן, זה נכון, יש קשר בין עישון קנאביס בעיקר עבור מי שיש לו גרסה מסויימת של הגן COMT ובין סכיזופרניה והפרעות אחרות שקשורות במנגנוני הדופמין.

ובכל זאת - יש כל כך הרבה דברים שקשורים למחלות נפשיות שאתה לא יכול לשלוט עליהם.

לקנאביס יש גם יתרונות רבים, זה סם שעוזר ללא מעט חולים לחיות ללא כאב או ללא סימפטומים מסויימים.

אני אישית לא מעשן, אבל הדוגמא על סיגריות מצויינת, זה רע וחוקי.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 24.4.2020 בשעה 13:04, sperial כתב:

לגליזציה? כולל פתיחת ואחזקת מחלקות פסיכיאטריות לאשפוז ניזוקי הקנביס  ומחלקות לטיפול בעוד קצת חולים המחלת ריאות בגלל העישון, ומללקות כירורגיות לטיפול בנפגעי התאונות שייגרמו מהשימוש בו.

 

הטענה שקנביס בטוח משוללת יסוד.

 

אז למה אלכוהול עדיין חוקי וזמין לכל מי שרוצה? למה את זה לא מוציאים מהחוק, וזה פי כמה יותר גרוע מקנאביס, וכבר יש מחלקות פסיכיאטריות לאישפוז ניזוקי האלכוהול.

 

אני אגיד בדיוק למה - כי המקרה הזה מתפתח שוק אלכוהול שחור, שנשלט על ידי משפחות פשע, כאשר אין שום פיקוח על רעילות הסחורה, ובנוסף זה גורם לחלק מהרוכשים לחפש אלטרנטיבות הרבה פחות סימפטיות. בנוסף, במקום לגבות מיסים על מכירת אלכוהול, המדינה צריכה להוציא הרבה יותר כסף על מלחמה בפשיעה שקשורה לייצור/ייבוא/מכירה של אלכוהול לא חוקי, ועל הדרך גם לטפל באנשים שגרמו לעצמם נזקים כשניסו לשתות נוזל בלמים/להסניף דבק מגע, או זבל אחר בסגנון.

 

זה בדיוק המצב היום עם הקנאביס - מי שרוצה לקנות - קונה כמה שבא לו, גורמי פשע גורפים את כל הרווחים, והמדינה במקוום לאפשר שוק מסודר עם רגולציה ומיסוי, עסוקה בלרדוף אחר יצרנים וסוחרים, שבמצב אחר יכולים לקבל רישיון עסק ולשלם מס כחוק. ובגלל שזה לא חוקי, הצרכנים מחפשים סמי פיצוציות שנמצאים בתחום האפור (כל פעם ממציאים משהו שאין עדיין סעיף בחוק בשבילו), שבפועל פי כמה יותר מזיקים מהקנאביס האיום והנורא.

 

אנשים כל הזמן יחפשו איך להתמסטל. אני לא אומר שקנאביס זה 100 אחוז בטוח (גם קפה לא 100 אחוז בטוח, סם ממריץ בכ"ז, אבל אתה לא רוצה להוציא את זה מחוץ לחוק גם, לא?), אבל זה עדיין בטוח לרוב האוכלוסיה.

 

אני לא שותה קפה, כי פעם קיבלתי הרעלת קפאין, אז מבחינתי בוא נוציא את זה מחוץ לחוק גם. וגם את השירים של שלמה ארצי, סתם כי אני לא סובל אותם.

עריכה אחרונה על ידי vadim6385
  • אהבתי 2

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

המס על הדלק בישראל הוא שערורייה ענקית, אבל אין לו שום תחליף תקציבי.
האבסורד הגדול הוא שיש מע״מ על אותו מס בלו, כלומר מס על מס.
אין לי ספק שברגע שיהיה כאן תקציב מס הבלו יעלה כדי לממן את הבור התקציבי (בד״כ הציבור אדיש להעאלה כשהמחיר נמוך).
כל העניין על מס גודש ומס נסועה זו בדיחה מבחינתי כי:
א. התחבורה הציבורית בישראל היא בושה וחרפה.
ב. אלה שיפגעו מהעלאת המס הם בד״כ אנשים מהעשירונים התחתונים שמחזיקים רכב יחסית ישן (לא מעט מהתושבים נוסעים ב״רכב חברה״ וממש לא מעניין אותם העלויות הנלוות).
נמשיך לאכול את הלקרדה ונשכנע את עצמנו שזה טעים.

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

המס על הדלק מכניס רק 20 מילארד ש"ח בשנה.

המע"מ מכניס מעל 140 מילארד.

האם נראה לך נכון לבטל את המס על הדלק לחלוטין ולהעלות את המע"מ ב 2%? 

לחלק מהאוכלוסייה זה לא ישנה כלום בסך המיסים שהם משלמים, כל עובדי ההייטק  שלא משלמים על הדלק כלל,

ישלמו את ה 2% מע"מ בכל מוצר שהם קונים

כל האוכלוסייה החלשה שאין להם רכב, ישלמו את 2% מע"מ על כל המוצרים שהם קונים.

קופת האוצר תהיה מאוזנת, אבל.

אם הדלק זול , אז כמות הנסועה תעלה , יהיה עומס יותר על הכבישים, יצטרכו להשקיע עוד יותר תקציבים בכבישים חדשים. 

המערכת תצא מאיזון.

אולי דווקא ההיפך הוא הנכון?

להוריד את המע"מ ב 2% , להכפיל את המס על הדלק? 

פתאום נסיעות משותפות יהיו יותר כדאיות, אנשים יעדיפו יותר תחבורה ציבורית לנסיעות לבד.

הפקקים ירדו, תאונות הדרכים ירדו. הביטוחים יהיו זולים יותר. 

הצורך בהשקעה בכבישים ירד, פחות עומס על תקציב המדינה.

אה, אבל גם זה יוציא את המערכת מאיזון. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מס גודש הוא המס הנכון ביותר בכל הקשור למיסוי רכב. זאת משום שהוא ממסה את הבעיה בפועל שהיא גודש בכבישים, אבל הכי חשוב משום שהוא עובד.

במקומות בהם הוא יושם הוא אכן הוריד גודש בכבישים.
לעומת זאת היום ממסים רכישת רכבים שלא מבחינה בין מי שנוסע הרבה למי שנוסע מעט, ולמי שנוסע באיזורים גדושים למי שנוסע בכבישים עמוסים פחות בפריפריה

מיסוי דלק הוא גרוע פחות ממס רכב אבל גרוע יותר ממס גודש משום שהוא ממסה זיהום אבל אינו מבחין בין זיהום שנפלט בכבישים פתוחים מחוץ לערים לזיהום שנפלט באיזורים צפופים. 
 

ואין קשר בין יעילות מס הגודש לבין איכות התחבורה הציבורית, בישראל לא הולכים לבנות מטרו והמיסוי יעיל בכל מקרה.
מה גם שמס גודש מפנה את הדרך לאוטובוסים ובכך מגדיל את התמריץ להשתמש בהם.
בשורה התחתונה, כדאי להטיל מס גודש על חשבון מיסי קניה של רכבים ואולי גם מס בלו על דלק, ניתן לעשות זאת ללא שינוי בהכנסות המדינה ממיסוי והתוצאות הן מיידיות.
מה שכן זה קשה פוליטית להעביר את זה כי התקשורת תתאר את זה כ"גזירות על הציבור".

עריכה אחרונה על ידי mcshmupi

גם אני גר במדינה עם 100% מס על מכוניות, איזה כיף לי :mm_sad:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לגליזציה? כולל פתיחת ואחזקת מחלקות פסיכיאטריות לאשפוז ניזוקי הקנביס  ומחלקות לטיפול בעוד קצת חולים המחלת ריאות בגלל העישון, ומללקות כירורגיות לטיפול בנפגעי התאונות שייגרמו מהשימוש בו.  

הטענה שקנביס בטוח משוללת יסוד.

 

ה"חולים" האלה מסתובבים היום ומממנים עבריינים. אם אתה חושב שיש אנשים שרוצים לעשן ולא עושים את זה בגלל החוק אתה קצת חי בנדמה לי

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

  • אהבתי 1
  • רעיון טוב! 1

  

לפני 16 שעות, HybridBoy כתב:

1. לא אישרתי לך לצטט אותי לחתימה.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 1 שעה, mcshmupi כתב:

מס גודש הוא המס הנכון ביותר בכל הקשור למיסוי רכב. זאת משום שהוא ממסה את הבעיה בפועל שהיא גודש בכבישים, אבל הכי חשוב משום שהוא עובד.

במקומות בהם הוא יושם הוא אכן הוריד גודש בכבישים.
לעומת זאת היום ממסים רכישת רכבים שלא מבחינה בין מי שנוסע הרבה למי שנוסע מעט, ולמי שנוסע באיזורים גדושים למי שנוסע בכבישים עמוסים פחות בפריפריה

מיסוי דלק הוא גרוע פחות ממס רכב אבל גרוע יותר ממס גודש משום שהוא ממסה זיהום אבל אינו מבחין בין זיהום שנפלט בכבישים פתוחים מחוץ לערים לזיהום שנפלט באיזורים צפופים. 
 

ואין קשר בין יעילות מס הגודש לבין איכות התחבורה הציבורית, בישראל לא הולכים לבנות מטרו והמיסוי יעיל בכל מקרה.
מה גם שמס גודש מפנה את הדרך לאוטובוסים ובכך מגדיל את התמריץ להשתמש בהם.
בשורה התחתונה, כדאי להטיל מס גודש על חשבון מיסי קניה של רכבים ואולי גם מס בלו על דלק, ניתן לעשות זאת ללא שינוי בהכנסות המדינה ממיסוי והתוצאות הן מיידיות.
מה שכן זה קשה פוליטית להעביר את זה כי התקשורת תתאר את זה כ"גזירות על הציבור".

 

מסכים לחלוטין , צריך בוודאות להוסיף מס גודש. מי שר האוצר/תחבורה  הבא?

המימוש יכול להיות מהיר וזול יחסית, רישות איזורים  מועדים במצלמות , איסוף מספרי הרכב וגבייה מרוכזת דרך אחד המנויים הקיימים. 

ועל מנת שזה לא יראה כגזירה, ניתן להגדיר שהגבייה ממס הגודש + מס הבלו נשאר קבוע.

נניח היום ההכנסה היא 20 מילארד ש"ח שנתי, אז כל חודש קובעים את הבלו לחודש הבא בהתאם למסי הגודש שנגבו בחודש הקודם. 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נחמד שאתם בעד מס גודש, אבל ברור לכם שזה יהיה בסוף עוד מס על מס ולא תהיה שום הקלה במס על רכישת רכב או על הדלק. פשוט עוד גזירה לרשימה כדי להוציא כסף מהנהגים לא יותר.

עריכה אחרונה על ידי Doron_Z
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

 
מסכים לחלוטין , צריך בוודאות להוסיף מס גודש. מי שר האוצר/תחבורה  הבא?
המימוש יכול להיות מהיר וזול יחסית, רישות איזורים  מועדים במצלמות , איסוף מספרי הרכב וגבייה מרוכזת דרך אחד המנויים הקיימים. 
ועל מנת שזה לא יראה כגזירה, ניתן להגדיר שהגבייה ממס הגודש + מס הבלו נשאר קבוע.
נניח היום ההכנסה היא 20 מילארד ש"ח שנתי, אז כל חודש קובעים את הבלו לחודש הבא בהתאם למסי הגודש שנגבו בחודש הקודם. 
 
 

יש לך מושג כמה עובדים מהפריפריה צריכים לעבוד במטרופולין של ת״א?
חלקם הלא קטן מגיע מישובים קטנים שבהם התחבורה הציבורית כמעט ולא קיימת, אז איך יגיעו לעבודה.
מי שיהנה ממס גודש אלה אותם עובדים שמקבלים רכב צמוד מהעבודה ומי שיפגע יותר אלה בעלי הרכבים הפרטיים ובעיקר העשירונים הנמוכים יותר.
מס גודש חייב ללכת יד ביד עם תחבורה ציבורית מפותחת שיודעת לתת פתרון. במידה ולא, לדעתי, זה עושק.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

 

"טענה זו מתעלמת מהעובדה שגם למצב הקיים, קרי הגודש, יש עלויות לציבור הרחב, כולל החלשים
כלכלית, עלויות שניתן לצמצם על ידי הטלת אגרות גודש. כך למשל, ללא הזמן המבוזבז בגודש, טכנאי או
אינסטלטור יכולים להספיק לבצע עבודה נוספת של מאות שקלים מדי יום, והורה יכול לחזור מהעבודה
לילדיו מוקדם יותר ובכך לחסוך תשלום שעות נוספות למעון, שלא לציין את תוספת זמן האיכות עם ילדיו.
כמו כן, הגודש יוצר מצב שבו עובדים מתפשרים על מקומות עבודה שלעיתים פחות רצויים להם אך נגישים
יותר, ומעסיקים יכולים למצוא עובדים ברדיוס גאוגרפי מצומצם יותר. צמצום אפשרויות הבחירה
המתואר אינו מיטיב עם החברה.
דוגמה זו, ויתר הנתונים שהוצגו בנייר זה, תומכים בכך שאגרות גודש הן יותר חברתיות מהמצב הקיים."
 

עמוד 34, 

http://omermoav.com/אגרות-גודש/

גם אני גר במדינה עם 100% מס על מכוניות, איזה כיף לי :mm_sad:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1428 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...