Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

שמירת הרכב כשהוא לא בשימוש


shachar187
שימו לב! השרשור הזה בן 1493 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

לאור המצב הנוכחי, הרכב שלי נשאר כבר כמה ימים בחנייה ולולא תזוזה. בהנחה והמצב הזה הולך להימשך עוד לא מעט זמן, איך שומרים עליו כדי שדברי גומי לא יתייבשו וכדומה.

כל כמה זמן להניע אותו וכמה לנסוע?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם יש אפשרות, תניע אחת לשבוע וצא לנסיעה בינעירונית של חצי שעה לפחות.

אם אין אפשרות, מלא מיכל דלק, נפח צמיגים 2 psi מעל הלחץ המירבי המומלץ, צא לנסיעה בינעירונית של חצי שעה כדי לטעון את המצבר, שים את הרכב בחניה, נתק מינוס של המצבר וכסה את הרכב בכיסוי מלא (מומלץ לשטוף לפני כיסוי). אין שום בעיה שהרכב יעמוד ככה כמה חודשים.

אין טעם להניע פעם בכמה ימים ולעמוד בסרק, או לצאת לנסיעה קצרה שלא מספיקה לחימום המנוע ולטעינת מצבר. אלה דברים שייגרמו יותר נזק מתועלת.

  • מעניין 1
  • רעיון טוב! 2

חזיר דיזל

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עם ההגבלת תנועה ל100 מטר, נראה שנצטרך ללכת על האופציה השניה.

יש סיבה לכיסוי הרכב פרט לשמירה עליו חיצונית? כי אין כיסוי ואני מחנה אותו ברחוב.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 24.3.2020 בשעה 20:51, shachar187 כתב:

עם ההגבלת תנועה ל100 מטר, נראה שנצטרך ללכת על האופציה השניה.

יש סיבה לכיסוי הרכב פרט לשמירה עליו חיצונית? כי אין כיסוי ואני מחנה אותו ברחוב.


אין סיבה פרט לשמירה חיצונית (ופנימית) מהשמש הארצישראלית. הרי שאלת על שמירה, לא? 😉

 

לפני 11 שעות, pasat04 כתב:

אשמח לשמוע למה מומלץ לצאת לנסיעה, ולא מספיק להשאיר את הרכב מונע ל-x זמן בחניה.


1. רוב הבלאי במנוע נגרם בדקות הראשונות לאחר התנעה קרה. למנוע בסרק לוקח הרבה יותר זמן להתחמם מאשר בנסיעה. אז מנוע שעומד בסרק ומתחמם לאיטו צובר הרבה בלאי. בדיוק מהסיבה הזו מומלץ להתחיל בנסיעה מתונה מייד לאחר התנעה ולא לחכות "שהמנוע ייתחמם" כמנהג אנשים שתקועים בשנות השבעים.

2. בחלל המנוע מצטברת מעט לחות באופן טבעי. מנוע שלא מגיע לטמפרטורת עבודה לא מצליח לסלק את הלחות מתוכו. לאורך זמן זה לא טוב לרכב.

3. בסרק זרם הטעינה נמוך בהרבה מאשר בזמן נסיעה בסביבות 2000 סל"ד נניח, ולכן במצב זה המצבר ייטען לאט ובאופן חלקי בלבד. מצבר שעומד זמן ממושך ברמת טעינה נמוכה - חייו מתקצרים משמעותית. כדי להאריך את חיי המצבר צריך לשאוף שיהיה ברמת טעינה מקסימלית כל הזמן, ככל שניתן.

 

 

 

אני מבין שהשרשור הזה עומד להיות רלוונטי להרבה אנשים בתקופה הקרובה, לכן הערה בנושא ניתוק מצבר למי שלא ביצע זאת קודם: יש להפעיל נוהל RTFM, כלומר, לקרוא בספר רכב, או ספרות טכנית, או לשאול איש מקצוע (אפילו להתקשר למוסך) ולוודא את סדר הפעולות הנכון ואם יש השלכות כלשהן. בהתאם לדגם הרכב, ההשלכות נמצאות על הספקטרום שבין -שום כלום- לבין נעילה של מחשב הרכב ואי אפשרות הנעה שלו אלא במוסך מורשה יבואן, במקרה קיצוני. המקרה הנפוץ הוא שמתאפסים כמה דברים, כמו שעון ואולי תחנות ברדיו, והרדיו ננעל. כמו כן התקני מיגון שונים עלולים להשתגע ולמות (קרה לי). כדאי לברר כל זאת מראש ולעשות "תרגיל רטוב", כדי להמנע מהפתעות.

 

 

  • אהבתי 2
  • רעיון טוב! 1

חזיר דיזל

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, קורן בן אשר כתב:

אני מבין שהשרשור הזה עומד להיות רלוונטי להרבה אנשים בתקופה הקרובה, לכן הערה בנושא ניתוק מצבר למי שלא ביצע זאת קודם: יש להפעיל נוהל RTFM, כלומר, לקרוא בספר רכב, או ספרות טכנית, או לשאול איש מקצוע (אפילו להתקשר למוסך) ולוודא את סדר הפעולות הנכון ואם יש השלכות כלשהן. בהתאם לדגם הרכב, ההשלכות נמצאות על הספקטרום שבין -שום כלום- לבין נעילה של מחשב הרכב ואי אפשרות הנעה שלו אלא במוסך מורשה יבואן, במקרה קיצוני. המקרה הנפוץ הוא שמתאפסים כמה דברים, כמו שעון ואולי תחנות ברדיו, והרדיו ננעל. כמו כן התקני מיגון שונים עלולים להשתגע ולמות (קרה לי). כדאי לברר כל זאת מראש ולעשות "תרגיל רטוב", כדי להמנע מהפתעות.

מישהו יודע לגביי קיה פיקנטו 2015 ו2018? אלו דגמים מאוד נפוצים, אשמח אם מישהו יודע. ומה לגביי מובילאיי, יש מצב לצורך בכיול מחדש עקב ניתוק מצבר?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא ברור לי למה אתם אומרים שאי אפשר לעמוד עם הרכב בחנייה מונע במקום לצאת לנסיעה, אפשר פשוט להרים קצת את הסל"ד לאיזור ה2000, לא חייב סרק אם האוטו עומד ואז זה בעצם אותו דבר כמו לנסוע לא?

עריכה אחרונה על ידי non22

Renault fluence 2.0L 10

01 FIAT Punto HGT

01 FIAT Punto ELX

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא כתבתי שאי אפשר, כתבתי שלא מומלץ. לא זה לא אותו דבר, כשאתה נותן גז בסרק אין עומס על המנוע, והמשמעות ממש לא אותו דבר כמו לנסוע.
לא יקרה אסון אם תעשה את זה פעם או פעמיים, מבחינתי זה לא מומלץ. מותר לצאת כדי לקנות מזון - תזמנו את הנסיעה שלכם לקניות כך שתוציאו את הרכב אחת לשבוע להתאוורר קצת.
 

חזיר דיזל

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 45 דקות, קורן בן אשר כתב:

לא כתבתי שאי אפשר, כתבתי שלא מומלץ. לא זה לא אותו דבר, כשאתה נותן גז בסרק אין עומס על המנוע, והמשמעות ממש לא אותו דבר כמו לנסוע.
לא יקרה אסון אם תעשה את זה פעם או פעמיים, מבחינתי זה לא מומלץ. מותר לצאת כדי לקנות מזון - תזמנו את הנסיעה שלכם לקניות כך שתוציאו את הרכב אחת לשבוע להתאוורר קצת.
 

לא יודע אולי אני באמת טועה אבל מסכים שאין שום עומס על הגיר אבל מבחינת מנוע הוא פשוט עובד בסל"ד מסויים, לא ברור לי איך זה קשור לאם הגלגלים באמת מסתובבים או לא. לא נשמע לי הגיוני

Renault fluence 2.0L 10

01 FIAT Punto HGT

01 FIAT Punto ELX

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא. מחשב ניהול מנוע מזריק בדיוק את כמות הדלק שצריך כדי להחזיק סל"ד מסויים, וזה תלוי בעומס על המנוע. אם מה שאתה כותב היה נכון, אז ב-2000 סל"ד (נניח) צריכת הדלק הייתה זהה בין אם היית נוסע במישור, בירידה או בעליה.


 

חזיר דיזל

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 2 שעות, non22 כתב:

לא ברור לי למה אתם אומרים שאי אפשר לעמוד עם הרכב בחנייה מונע במקום לצאת לנסיעה, אפשר פשוט להרים קצת את הסל"ד לאיזור ה2000, לא חייב סרק אם האוטו עומד ואז זה בעצם אותו דבר כמו לנסוע לא?

לא, יש דבר כזה שנקרא עומס והוא תלוי בהתנגדות. ברגע שהגיר משודך למנוע בהילוך, אז יש עומס על המנוע והוא מתאמץ יותר.

זה כמו שאני אגיד לך להזיז את היד למעלה ולמטה שווה ערך לכך שתבצע את התרגיל הזה עם משקולת של 10 ק"ג.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רק לקצת פרופורציה - לא ייקרה שום דבר לרכב אם לא ייסעו בו חודש. גם אם לא ייסעו בו חודשיים.

חלקי הגומי לא יתייבשו. הצמיג לא יקבל בטן וייהרס (בהנחה שלחץ האוויר תקין). הדלק במיכל לא יתקלקל.

למעשה הסכנה העיקרית היא למצבר. אז אם תנתקו את המינוס ולא תסעו באוטו חודש. באמת שהכל יהיה בסדר.

זה דברים שצריכים יותר זמן מזה.

 

ולמי שזה מזיז לו - גם לשבת בחנייה וללחוץ על גז זה לא הדבר הכי אקולוגי שאתם יכולים לעשות.

 

 

  • רעיון טוב! 3
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1493 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...