Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

חיבור טוויטרים לקומפוננט שלא דרך הקרוסאובר


Ooga
שימו לב! השרשור הזה בן 1464 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

אהלן,

יש לי טוויטרים שמגיעים עם קרוס (או פילטר) נפרד, ואני מעוניין לחבר אותם במקום הטוויטרים המקוריים של הקומפוננט.

האם אני יכול לחבר את הוופרים לקרוס ואת הטוויטרים במקביל לקרוס?

או שעדיף לחבר את הטוויטרים לקרוס המקורי כדי שהחיתוך יהיה זהה לחיתוך של הוופר?

 

אציין שהקרוס של הטוויטרים נותן שליטה גדולה יותר עליהם (ולכן מעדיף אותו) וגם חותך נמוך יותר מהקרוס של הקומפוננט.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עדיף לחבר לקרוס המקורי של הטויטרים.

 

 

אם תחבר לקרוס של הרמקולים אז יש סיכוי שהם יעבדו בטווח תדרים לא נכון מבחינתם,

מכיוון שנקודת החיתוך תלויה בהתנגדות (עכבה) של הטויטרים, ואם יש שוני, אז גם נקודת החיתוך תשתנה (זה לא קורה בקרוס אקטיבי).

-

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גם הטוויטר המקורי וגם החדש שניהם 4 אוהם לפי הגדרת היצרן.

האם עדיין יכול להיות שוני בנקודת החיתוך?

 

דרך אגב, השאיפה היא אכן לחבר עם קרוס אקטיבי (של יחידת הראש) אבל כרגע יש לי רק מגבר שני ערוצים לקומפוננט קדמי, אז זה לא אפשרי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ההתנגדות היא מדד שקובע את נקודת החיתוך זה נכון אבל סוג הרכיבים שאליהם הטוויטר שלך יתחבר בקרוס קובעים את סוג החיתוך. 

 

הצד של הקרוס שחותך את הוופרים חותך LPF בעוד הצד שאליו מתחבר הטוויטר לקרוס חותך HPF - אתה רוצה שהטוויטר ינגן מנקודת החיתוך ומעלה - לא ההפך שכן תשרוף אותו. 

 

 

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ברור.

אולי לא הייתי מובן -

יש לי קומפוננט עם קרוס שחותך hpf ו lpf

ויש לי טוויטרים חדשים עם קרוס שחותך hpf בלבד.

מה יותר נכון - לחבר את הוופר לקרוס ב lpf ואת הטוויטרים לפני הקרוס (במקביל) עם הקרוס שלהם.

או לחבר את הטוויטרים לקרוס של הקומפוננט ב hpf בלי להשתמש בקרוס שמגיע איתם.

מבחינת התנגדות - 4 אוהם.

מבחינת תדרים - הטוויטרים החדשים יורדים נמוך יותר מהטווטרים המקוריים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

איזה טוויטרים, איזה קרוס של איזה סט. 

 

אם הקרוס של הסט חותך את הטוויטרים החדשים בנקודה שהם נשמעים בה היטב אז אולי זו אופציה עדיפה כי נקודת החיתוך מותאמת גם לוופרים. 

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מתחום התדר שאלפיין מצהירים לגבי הטוויטר הזה אני חושב שהוא יהיה בטוח לשימוש גם עם הקרוס של מוראל, שנוטים לחתוך את הטוויטרים שלהם איפשהו בין 3200 הרץ ל3800 הרץ 

 

 

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אכן, בדף של המקסימו ששלחתי רשום שהקרוס חותך אותם ב 3500Hz ב -12db.

טוב, אתחיל מלחבר אותם לקרוס של מורל.

נראה אם יהיה צורך לעבור לקרוס של אלפיין שמאפשר לשלוט בהנחתה.

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 14.3.2020 בשעה 23:44, Ooga כתב:

גם הטוויטר המקורי וגם החדש שניהם 4 אוהם לפי הגדרת היצרן.

האם עדיין יכול להיות שוני בנקודת החיתוך?

 

 

כן. יכול להיות שוני בנקודות החיתוך.

הגדרת היצרן היא 4 אום, אך ההתנגדות בפועל יכולה להיות שונה מ-4 אום.

גם דרייברים של 3.8 אום או 4.3 אום,

נכנסים בלתוך הקטגוריה של "4אום".

 

לדעתי עדיף להישאר עם הקרוס המקורי של האלפיין ולקרוס השני לחבר רק את הוופר.

אם אתה מתעקש לנסות לחבר את הטויטרים של האלפיין לקרוס של המורל,

זו טעות,

ואם אתה ממשיך לחשוב שזה בסדר, אז בתור התחלה כדאי לשתבדוק את ההתנגדות של הטויטרים של אלפיין מול המורל,

ואת הערכים של הקבלים בתוך הקרוסים.

 

זה שהטויטר ינגן זה בטוח, השאלה היא אם הוא יישמע טוב בטווח תדרים שלא מיועד לו,

ואם הוא יקבל הספק גבוה מדי (דבר שיוביל לנזק).

 

-

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בכיף - אשמח לחוות הדעת לאחר מעשה

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 5 שבועות מאוחר יותר ...

עדכון באיחור קל.

הקבל הראשי (נדמה לי) זהה בשני הקרוסים (3.3ufk) אז התחלתי מלחבר לקרוס של המקסימו.

הטוויטר ניגן ללא בעיות את כל הטווח אך משהו בצליל לא ממש אהבתי. החלטתי לנסות את הקרוס שלו ונראה שאיכות הצליל נעשתה קצת טובה יותר ופחות צורמת (אולי בגלל הרכיבים עצמם? אולי פסיכולוגי? לא יודע) אז החלטתי להשאיר את זה כך.

 

כרגע הבעיה היא איטום הדלת.

הדלת ב 206 נוראית וחלקה הפנימי פתוח כמעט לגמרי למעט תושבת פלסטיק שעליה יושב הרמקול, וגם לגביה אני לא בטוח.

אז קודם כל הרמקול יושב עליה בלי הגבהה (צריכה להיות מקסימום 2 סמ כדי שלא תיגע בדיפון, צריך למצוא כזו)

ואת רוב החור סגרתי עם חומר עטיפה מזדמן ודי דק. הייתי חייב לסגור ולא רציתי להשתמש בהמון בוטיל כדי לאטום את הכל ולגלות אחכ שיש דרך טובה יותר.

הוופר כרגע נשמע די רע, במיוחד ביחס לרכב הקודם שבו הוא ישב (אצרף תמונה).

מנסה לחשוב על פתרון שישפר את המצב ובו זמנית לא יוסיף 10 קילו לדלת. 

הרכב גם ככה יותר מדי כבד מקדימה ולא רוצה להפר את האיזון עוד יותר.

20200325_103940.jpg

20200327_183019.jpg

20200327_183024.jpg

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תיקח חתיכת קרטון ותחתוך אותה לפי החור שאתה רוצה לסגור,

תעביר את הסימון ללוח MDF או HDF או טרספה,

הלוח לא צריך להיות עבה, חבל על המשקל הנוסף,

עובי 10 מ"מ מספיק (גם ככה יש עליו עוד כמה מ"מ של  דיינמאט אקסטרים)

ותחתוך לפי הסימון,

תחבר את הלוח שחתכת לדלת עם ברגים ותיישם עליו שכבת אקסטרים.

 

 

תראה את הסרטוןבערך מדקה 2:00

 

 

 

לגבי הטויטרים,

אני חושב שיש הבדל בשמיעה ולא מדובר במשהו פסיכולוגי,

גם שני בלים שרשומים בערך של 3.3 מיקרופאראד, יכולים לתת תוצאה אחרת.

ובטח אם יש הבדל בהשראות של הסליל שמעביר LPF (הופך חיתוך ל12DB)

לכן המלצתי לך לא להחליף ללא בדיקה מקיפה

זו הסיבה שהמלצתי לך לא להחליף.

עריכה אחרונה על ידי BEEKER
  • רעיון טוב! 1

-

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קרטון ירטב בגשמים הבאים - רכבים צרפתיים ותכנון דלתות זה לא בדיוק מתכון טוב לאודיו. 

 

אתה יכול לקחת פוליגל או לקנות חמגשיות בסופר למשל - לגזור למידה של החורים ואז לשים על זה יריעת בוטיל או אם תצליח להשיג לוחית פלסטיק עמיד לחום ולא פולט רעלים - כמו HDPE או ABS שמיועד לשימוש ברכב או אולי קלף אלומיניום ותוכל גם להבריג את החומר לדלת וליצור סגירה הרמטית. 

 

ממליץ גם לחפש טבעות CCF לרמקול 6.5 אינטש - מה שגם נקרא בשם הפטנט המקורי f.a.s.t rings - יש כאלו גם בייצור של ניפון - זול מאוד ויעיל מאוד - גם סוגר בלחץ את הרווח בין הרמקול לדיפון הדלת וגם עוזר להנחות את גל הקול אל עבר הדיפון. 

 

  • רעיון טוב! 1

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אדי,

תקרא שוב את ההודעה שכתבתי,

הקרטון מיועד רק לשרטוט של הסקיצה.

 

מסמנים עם קרטון את הסקיצה על פלטת mdf או hdf ואותה מחברים לרכב.

 

תיכנס לדקה 2:00 בסרטון ותראה שהוא משתמש בשקפים (כמו מטול שקפים מהמאה הקודמת).

שקף מאוד נוח אבל קרטון  יותר נגיש

 

  • אהבתי 1

-

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1464 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...