Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

האם למישהו פה, יש רכב חשמלי?.


ariel000
שימו לב! השרשור הזה בן 1632 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

אולי, אולי, אולי...(הלוואי שכן), אצטרך לקנות רכב ואני כנראה אעדיף לרכוש רכב חשמלי.

התבייטתי על ניסאן ליף, כי היא הכי חדשה ואם הבנתי נכון, יש לה טווח של 250-280 ק"מ שזה די הרבה.

יש לי כמה שאלות:

 

א. בחיבור של הלייף יש אפשרות לטעינה רגילה של 4-7 שעות וטעינה מהירה של 40 דק'.

מה בעצם ההבדל בין 2 הטעינות?.

אני מבין שטעינה מהירה מעלה את החום של הסוללות והמטען, זה לא מוריד מאורך החיים שלהן?.

 

ב. אני ניסיתי לקרוא על הטעינות וקצת הלכתי לאיבוד.

האם אני יכול לחבר טעינה, דרך השקע הרגיל בבית או שצריך עמדה מיוחדת לזה?.

 

ג. ידוע אילו תחנות דלק, יש עמדות טעינה, אם יש?.

פרנקופיל מושבע!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 49
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

אין לי רכב חשמלי אך מתעניין מעט בתחום...

יש 3 רמות למטענים לרכבים חשמליים-

lvl1 ו-lvl2, שני הסוגים האלה הם מטעני AC, זאת אומרת שהם מעבירים זרם AC מרשת החשמל הביתית לבקר הטעינה שבתוך הרכב שממיר את הזרם לDC ומשם מטעין את הסוללה במתח המתאים (כמו ספק כוח במחשב).

 

LVL1 זה מטען שמתחבר לשקע רגיל וזאת השיטה הכי איטית- דרושה כמעט יממה שלמה כדי להטעין את הרכב מ0 ל100. (אתר ניסן אנגליה מספק נתון של 21 שעות)

LVL2 זאת עמדת טעינה ביתית/ציבורית, לרוב העמדות הביתיות מספקות 32A מה שמביא להספק של כ7KW, עמדה כזאת תטעין את הרכב תוך כ7 שעות. מחייבת התקנה של חשמלאי. בארץ יש כמה חברות שמוכרות ומתקינות את העמדות האלה (gnrgy, afcon ועוד כמה...)

LVL3 זאת טעינה מהירה, אלה מטעני DC שעוקפים את ממיר הזרם שברכב ומספקים זרם DC ישירות לסוללה, הבקר יושב בעמדת הטעינה עצמה וההספקים יכולים להגיע גם ל400KWh, כמובן תלוי חיבור/רכב/עמדה... (חיבור CHAdeMO לדוגמא תומך בזרמים עד 400A על מתח של 1000V). בארץ בדיוק מתחילות לצוץ תחנות כאלה: https://www.calcalist.co.il/local/articles/0,7340,L-3769635,00.html

 

לגבי מפת תחנות טעינה: https://www.plugged-in.co.il/charging-point-map/

עריכה אחרונה על ידי Michaelr
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

היי.

לי יש רכב חשמלי.

 

תיקון קטן לפוסט לפני : LVL1 לא קיים בארץ. זה מושג אמריקאי שמדבר על טעינה במתח של 110 וולט, שזה איטי מאוד.

LVL2 זו טעינת AC מכל הסוגים. החל מ2 קילווט משקע ישראלי טיפוסי ועד 22 קילווט בעמדת טעינה AC.

הליף תומכת רק עד 7.4 KW AC, כך שבשביל טעינה מהירה תצטרך להסתמך על תחנות CHADEMO ציבוריות.

 

גילוי נאות - אני לאוניד, המפה הפרטית באתר שמקושר למעלה היא שלי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לי יש טסלה מודל 3, אבל אני גר בארה״ב, אז זו לא חוכמה. בקשר לליף ולזואי, יש בעיה עקרונית עם החשמליות מתוצרת רנו-ניסאן. בניגוד לשאר היצרנים, אין אצל רנו ניסאן מערכת קירור נוזלית לסוללה וכותצאה מכך אורך החיים שלה נפגע. זה כמובן גם פוגע במחירי המשומשות. באין טסלה בישראל ובהנחה שהאיטרון והאיפייס מחוץ לתקציב, שווה לבדוק את ההיצע של יונדאי/קיה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כתבתי פה תגובה שלמה והיא נמחקה. גאוני.

בקיצור, אל תשווה בכלל את הליף והזואי.

לליף אין כלל מערכת קירור, בעוד של זואי יש מערכת קירור מבוססת מזגן, מוצלחת מאוד.

ליונדאי ולקיה אין כרגע מה להציע בארץ חוץ מ איוניק, עם סוללה של 28 קוטש וקירור אוויר גם כן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מה זה הקירור שאתם מדברים עליו?.

 

קראתי שבניסאן ליף, בטעינה מהירה הסוללה מתחממת מן הסתם, ולכן המחשב מאפשר לבצע זאת רק פעם אחת ביום.

ביונאי איוניק, ניתן לבצע טעינה מהירה כמה פעמים.

פרנקופיל מושבע!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בליף אין מערכת קירור לסוללה אלא רק קירור פסיבי ע"י זרימת האוויר בזמן נהיגה. זאת אומרת שלסוללה אין איך להתקרר בזמן עמידה במקום וטעינה.

לזואי יש מערכת קירור אוויר (מאווררים) עם יציאה מהמדחס של המזגן לסוללה (אם לא לחלוטין נכון אשמח לחידוד, קראתי בקצרה ממש)- אם יש צורך אז הרכב יכול להזרים אוויר קר מהמזגן וביחד עם המאווררים לקרר את הסוללה.

לטסלה או לנירו חשמלית לדוגמה יש מערכת קירור נוזלית-נוזל מוזרם ע"י משאבה דרך צינורות העוברים בתוך הסוללה ולאחר מכן ממשיך ומוזרם דרך רדיאטור עם מאוורר שמקרר את הנוזל.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בקיצור, מנוע הבעירה הפנימית אולי יחלוף מן העולם, אבל מערכות הקירור יישארו פה איתנו לנצח...

אוכל את הכובע שהגיש לי avergel ומודה קבל עם ועדה שלפעמים מחשבים של אסוס מחזיקים מעמד אפילו מעל לשנה שלמה - אם נזכרים לעדכן את ה-bios.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בקיצור, מנוע הבעירה הפנימית אולי יחלוף מן העולם, אבל מערכות הקירור יישארו פה איתנו לנצח...

 

וגם התובנה שקרור בנוזל עדיף על קרור אוויר, תובנה שלקח לפורשה הרבה זמן להטמיע במנועי בעירה פנימית.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

האם ביונדאי איוניק יש מערכת קירור נוזלית?.

 

לפי מה שאני מבין, עדיף מערכת קירור נוזלית ע"פ אוויר.

מערכת הקירור, משפיעה מבחינה של טעינה?.

פרנקופיל מושבע!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1632 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...