Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

העברת הילוך בסל"ד נמוך בפונטו גרנדה


guys0611
שימו לב! השרשור הזה בן 2008 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

בס"ד

 

לאחר החלפת קלאצ' באוטו הגיר התחיל להעביר הילוכים (בעיקר בנסיעה עירונית איטית) בסל"ד נמוך מ2000, עד כדי כך שלעיתים כל 10 קמ"ש אני עולה הילוך וב60 קמ"ש אני כבר בהילוך חמישי! אמנם אין רעידות אך מורגש שהמנוע מתאמץ יותר. המוסכניק שלי (שהחליף לי את הקלאץ') טוען שזה בסדר גמור (לטענתו, זה מאפשר נסיעה עירונית חלקה) וכך גם חשמלאי הרכב שעשה לימוד לגיר...

 

האם מצב זה באמת נורמלי או שמא מנסים לסבן אותי? אשמח לדעת אם העונה עוסק בתחום או סתם משיב נחמד...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אמור להיות כפתור ECO כפי שמופיע בתמונה - אם הוא פעיל, אמור להיות חיווי בכפתור או בלוח המחוונים עצמו. לחיצה חוזרת מכבה את הפיצ'ר המיותר הזה (הרכב גם ככה עגלה, העברת הילוכים בפחות מ 3,000-3,500 סל"ד זו התעללות באוטובוס שמזנק אחריך ברמזור).

 

Fiat-Punto-Pop-2014-dashboard.jpeg

עריכה אחרונה על ידי ALÞћÃ
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

סליחה...חשבתי שמדובר ברגיל. עדיין נשמע שהגיר מעביר מוקדם מידי אך בכל זאת כדאי שתשווה עם רכב זהה אני מאמין שיש כמה בפורום שמחזיקים בכזה רכב.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גיר רגיל שמעביר הילוכים לבד אחרי לימוד, אפילו שזה בסל"ד לא נכון זה סטארט אפ ענקי. לא הייתי נוגע, הייתי מנסה לעשות אקזיט - למכור את הרכב כמו שהוא חזרה לפיאט.

 

 

 

לגופו של עניין, מי שמתזמן את החלפת ההילוכים זה מחשב גיר. לפי המפות שיש לו בתוכנה, תוך לקחית בחשבון נתונים כמו מהירות, סל"ד, מידת לחיצה על הגז ועוד.

 

 

זה לא אמור להיות שונה עם קלאץ' חדש וקלאץ' ישן, ההבדל בין קלאץ' חדש לקלאץ' ישן הוא רק במיקום נקודת ההפרדה ובשביל זה עושים לימוד לרובוט.

 

 

לא נראה לי הגיוני שזה שהשפיע על תזמון החלפת ההילוכים. גם אם החליפו גיר זה לא יכול להשפיע, הגיר לא קובע מתי מתחלפים ההילוכים.

 

 

 

יותר סביר שהגיר במצב ECO, כפי שנכתב כבר.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

האם זה באמת מזיק למנוע לנהוג במצב חסכוני שכזה ולהעביר הילוכים טיפה מוקדם?

 

גם קורה שהסל״ד יושב על מתחת ל 2000 ברכב שלי (קליאו 0.9) בגלל שאני קצת ממהר להעלות הילוך בשביל כמה שיותר חיסכון.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

האם זה באמת מזיק למנוע לנהוג במצב חסכוני שכזה ולהעביר הילוכים טיפה מוקדם?

 

גם קורה שהסל״ד יושב על מתחת ל 2000 ברכב שלי (קליאו 0.9) בגלל שאני קצת ממהר להעלות הילוך בשביל כמה שיותר חיסכון.

 

המנוע שלך מוגדש, ורצועת המומנט שלו שונה ממנוע אטמוספרי.

במנועים מוגדשים לרוב יש יותר מומנט בסל"ד נמוך ואין בעיה להעביר הילוכים מוקדם יותר. הכל בהתאם לקצב ההתקדמות שאתה רוצה לייצר. להעביר הילוך מוקדם בשביל להדביק דוושה זה טיפשי, וההפך.

יום טוב גם לך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני לא נותן פול גז, זה קצת יסתור את הרעיון של חסכון בדלק :)

 

מה שכן אני מרגיש קצת רעידות עדינות כשאני מנסה להאיץ (בעדינות, לא פול גז) שהמנוע נמצא במצב הזה של סל"ד קצת נמוך לכן נראה לי שעדיף שאמנע מזה ופשוט אעלה לסל"ד גבוה יותר לפני שאעלה הילוך, אולי זה בכל זאת מזיק לו.

עריכה אחרונה על ידי Doron_Z
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 2008 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...