Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 2763 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

כמה מכוניות דיזל פרטיות מתחת לשנת 2006 נוסעות בארץ? בקושי יש.

 

 

בגלל זה התקנה לא כוללת אותן. אם כי באמת זה לא מפורסם בגלוי בשום מקום, אני גם חשבתי שזה כולל פרטיות.

 

 

בשביל הקטע, איך היה נראה דיזל "קל" לפני 20-25 שנה. ליתר דיוק משנת 1995 (אז הותר שימוש בדיזל פרטי בישראל, לפני כן היה אסור) ועד תחילת שנות ה 2000.

 

מנוע שלא כבה, לא משנה איך זורקים קלאץ'.

 

לדוושת גז שני מצבים, פול גז או משוחררת.

 

לא איכפת לך איזה שמן ממלאים, 20-50 מינראלי - בכייף. 15-40 גם. הכל הולך.

 

לא איכפת לך נסיעות קצרות או ארוכות, בעיר או מחוץ לעיר, הדברים האלו לא מטרידים אותך. אתה לא יודע מה זה רגנרציה.

 

לא איכפת לך לא לכבות את המנוע כל היום ואין לזה השפעה כלשהי.

 

מנוע שמחזיק 600-700 אלף ק"מ בכייף.

 

 

קצת עשן שחור במאמץ זה בריא.

 

 

יש פלומבה על משאבת ההזרקה שבודקים בטסט, לוודא שלא שיחקת בבורג כיוון כמות הסולר.

 

בטסט שנתי עולה על דיינו, הילוך רביעי ופול גז, ואז בודקים את העשן.

 

בכל תחנת דלק יש רק עמדה אחת לתדלק סולר, איפה שכל המשאיות והמוניות.

 

האוטו שלך צורך סולר בכמויות, 1 ל 12, אבל ליטר סולר עולה רק שקל אחד, שליש מליטר בנזין אז למי איכפת...

 

אה, למי איכפת? מתחיל להיות איכפת לך כשאתה משלם 4500 ש"ח אגרת טסט, כשחבר שלך עם אוטו זהה בנזין משלם 900.

 

 

טיפול שמנים במוסך כל 7500 או כל 10.000 ק"מ זה נורמאלי כי "זה דיזל".

 

הילוך חמישי על 100 זה 3000 סל"ד. וזה כבר קרוב ל"קצה הסקאלה".

 

 

 

איך הכל השתנה...

 

 

פורסם

אני חושב שהשורדים העיקריים הם בעיקר רכבי שטח מסוף שנות התשעים ותחילת שנות האלפיים.

 

התיאור כמובן מדויק, אוסיף שדלק מהול יחד עם תחזוקת שבר ואי החלפת מסנני סולר הביאו לפריחת מכוני הזרקה שהתמחו ברכבי הטורבודיזל מאותה תקופה.

 

בפאג'רו 2800 טורבו אינטרקולר הדוושה התנהגה יותר טוב מהרבה רכבים מודרניים, השהיית טורבו מינורית כי טונות של מומנט היו זמינים מסל"ד אפס.

פורסם
אתה טועה.

לגבי חיפה:

 

גם לגבי ירושלים מדובר ברכבים מעל 3.5 טון.

 

אז פאג'רו 2002, שהוא רכב פרטי היום, אבל היחס אליו כמסחרי כי כך הוגדר כשעלה על הכביש. אותו דבר פורד קונקט ישן או ברלינגו.

 

ביררתי, ובאמת האוקטביה 2006 של קרובי משפחה שלי לא כלולה.

פורסם

כל הטנדרונים הקטנים הישנים חייבים כנראה במסנן.

 

לא מזמן הרצתי באתר של משרד התחבורה את מספר הרישוי של רנו קנגו שנת 2000 שהייתה לי, קיבלתי הודעה "רכב זה מוגדר כרכב מזהם".

 

 

פורסם

יש איזה דף שאלות ותשובות של המשרד להגנת הסביבה שמבהיר את הניואנסים האלה:

http://www.sviva.gov.il/subjectsEnv/SvivaAir/CarPollution/program-heavy-diesel-engines-2018/Pages/FAQ-diesel-engines-2018-program.aspx

 

לפי הדף הזה,

רכב פרטי M1 עד 3.5 טון לא חייב במסנן חלקיקים, אבל סיווג המשנה קובע אם יוגדר כרכב מזהם.

"M1 פרטי" לא מוגדר כרכב מזהם ולא יושפע מהתקנות, אז ניראה שפולו SDI 2000 יוצאת נקיה.

"M1 מרכב אחוד" מוגדר כרכב מזהם, בטסט הבא יקבל מדבקת "רכב מזהם" על השימשה, ויחולו עליו מגבלות תנועה בערים עם אוויר נקי (חיפה לדוגמה).

- אפשר להתקין מסנן כדי לבטל את הגדרת הרכב המזהם. אין סיבסוד מסנן לסוג הרכב הזה.

 

האתר של משרד התחבורה מגדיר גם את הקנגו 2001 שלי (M1 מרכב אחוד) כרכב מזהם.

לכו קיבינימאט כולכם.

גם מסלפים מה שאמרתי, גם מוציאים דברים מהקשרם, גם משמיצים, גם חוסמים, גם לא נותנים הזדמנות להגיב ולהסביר, וכולכם פותחים עלי ג'ורה מאחורי הגב כשאני לא יכול לענות. "גברים"

פורסם

הנקודה היא שיש עוד די הרבה קנגו וברלינגו כאלה נוסעות, הן היו מכוניות נפוצות מאוד וכולן דיזל.

 

בגלל זה הן כלולות בתקנה.

 

 

מכוניות דיזל פרטיות עד 2006 יש מעט מאוד.

 

 

×
×
  • תוכן חדש...