Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

סיפור עצוב על רכב חשמלי, יבואן רכב ושירות


צח
שימו לב! השרשור הזה בן 2038 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

אני אשמח לענות כשלא תתחמק מלענות על זה.

 

אתה לא מצליח לענות:)

לי בעיה לענות על מה שבא לך, בגדול אתה צודק בגלל זה אני לא אקבל סוללה עם קיבולת שלא תחזיק תקופת זמן סבירה. במידה ולא תהיה לי ברירה אני אחזיר להם את הרכב.

אבל זאת לא השאלה ולא העניין

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 254
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

האם קלאץ' שחוק הוא תקין? לא, האם הוא מכוסה באחריות? אותה תשובה.

תצטרך להוכיח שחוסר התקינות הוא לא תוצאה של בלאי טבעי, בהצלחה עם זה.

 

צודק, זה בדיוק העניין.

זה כמו שיגידו לך שהקלאץ׳ החליק בבדיקה אבל נמצא תקין.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אז לשאלתך, בקונטקסט הפרטי האישי שלך, ברור (לי לפחות) שהיבואן צריך לטפל בבעיה. גם בלי הגדרה מדויקת של "דעיכה טבעית", או כל תירוץ אחר.

 

אבל, ואתה מצליח לפספס את זה לגמרי, יש עולם גדול בחוץ. ובקונטקסט של העולם הזה, שמבין שמדובר ברכב ניסיוני, שלא הצליח, שערך השוק שלו הוא אפס (בטח בלי סוללה עובדת), ושמדובר על תקופה של חודשיים מתוך 4 שנים (קצת יותר מ-4% מהזמן), סביר לגמרי שהיבואן יציע פיתרון אלטרנטיבי, בטח כשמדובר ב-35,000₪ מעל האפס שהרכב שווה כרגע.

 

היכולת שלך להתעלם מהמציאות שבחוץ, ולהתעקש על משהו שהוא לא רק לא סביר טכנית אלא בסבירות גבוהה הפיתרון היקר יותר (משמעותית) עבורך הופכת את כל הדיון הזה לטרחנות אינסופית, ולדקדוק על קוצו של יוד.

 

חוזים מופרים כל הזמן, כי אנחנו לא יכולים לחזות את העתיד במדויק. החוק מטפל בנושאים של הפרת חוזה באופן מפורש, ואני מניח שגם מה שחסר בחוק מכוסה בפסיקה. פיצוי כספי ראוי (להבנתי המשפטית הצנועה) הוא סביר לגמרי כפיצוי על הפרת חוזה, בטח כשהפיצוי גבוה והזמן עד סוף האחריות קצר מאוד.

For I am a bear of very little brain, and long words bother me

 

לפני 25 דקות, m3x7r3m3 כתב:

אני מסכים איתך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני זוכר שבאיזור 2016 כל בעלי רנו פלואנס חשמלית קיבלו מקרסו הצעה - מחיר מחירון או טרייד אין בתמורה לגריטת הרכב. היו לא מעט בעלי מכוניות שנענו להצעה.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אז לשאלתך, בקונטקסט הפרטי האישי שלך, ברור (לי לפחות) שהיבואן צריך לטפל בבעיה. גם בלי הגדרה מדויקת של "דעיכה טבעית", או כל תירוץ אחר.

 

אבל, ואתה מצליח לפספס את זה לגמרי, יש עולם גדול בחוץ. ובקונטקסט של העולם הזה, שמבין שמדובר ברכב ניסיוני, שלא הצליח, שערך השוק שלו הוא אפס (בטח בלי סוללה עובדת), ושמדובר על תקופה של חודשיים מתוך 4 שנים (קצת יותר מ-4% מהזמן), סביר לגמרי שהיבואן יציע פיתרון אלטרנטיבי, בטח כשמדובר ב-35,000₪ מעל האפס שהרכב שווה כרגע.

 

היכולת שלך להתעלם מהמציאות שבחוץ, ולהתעקש על משהו שהוא לא רק לא סביר טכנית אלא בסבירות גבוהה הפיתרון היקר יותר (משמעותית) עבורך הופכת את כל הדיון הזה לטרחנות אינסופית, ולדקדוק על קוצו של יוד.

 

חוזים מופרים כל הזמן, כי אנחנו לא יכולים לחזות את העתיד במדויק. החוק מטפל בנושאים של הפרת חוזה באופן מפורש, ואני מניח שגם מה שחסר בחוק מכוסה בפסיקה. פיצוי כספי ראוי (להבנתי המשפטית הצנועה) הוא סביר לגמרי כפיצוי על הפרת חוזה, בטח כשהפיצוי גבוה והזמן עד סוף האחריות קצר מאוד.

 

אני מבין שכשמסתכלים על התמונה המלאה אולי כדאי למסור את הרכב ולסגור את הסיפור, אבל לא על זה מדובר. נניח שהאוטו מתאים לצרכים שלי ומבחינתי אם הוא יהיה שווה אפס בעוד כמה שנים פחות חשוב כל עוד הוא משרת אותי. זה לא האוטו הראשון שלי ואני יודע מה משתלם, בדקתי (ועדיין בודק) את הנושא מכמה זוויות.

הנקודה המרכזית של הסיפור היא ההתנערות של היבואן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אבל האחריות שאתה כל כך מתעקש עליה טובה רק לחודשיים הבאים. אח"כ, מבחינת היבואן, הוא יכול לתקוע לך איזה מחיר שירצה.

 

היבואן לא התחייב מעולם שהרכב יהיה תקין לעוד שלוש שנים קדימה. אתה נתלה בחודשיים האלו כדי לקבל סוללה חדשה במקום פיצוי כספי, כדי להרוויח עוד כמה שנים. אם היה מדובר ברכב מצליח שיש עבורו מלאי חלקים, זה עוד היה סביר. כשמדובר במצב הנוכחי, זה נשמע לי כמו תירוץ.

For I am a bear of very little brain, and long words bother me

 

לפני 25 דקות, m3x7r3m3 כתב:

אני מסכים איתך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אבל האחריות שאתה כל כך מתעקש עליה טובה רק לחודשיים הבאים. אח"כ, מבחינת היבואן, הוא יכול לתקוע לך איזה מחיר שירצה.

 

היבואן לא התחייב מעולם שהרכב יהיה תקין לעוד שלוש שנים קדימה. אתה נתלה בחודשיים האלו כדי לקבל סוללה חדשה במקום פיצוי כספי, כדי להרוויח עוד כמה שנים. אם היה מדובר ברכב מצליח שיש עבורו מלאי חלקים, זה עוד היה סביר. כשמדובר במצב הנוכחי, זה נשמע לי כמו תירוץ.

נכון, אם תהיה לי סוללה חדשה או משופצת והאוטו יוכל לשרת אותנו עוד שלוש או ארבע שנים אז מבחינתי זה אחלה. אבל דבר אחד אני לא מצליח להבין, למה אתה כלכך מצדיק את היבואן למרות שככל הנראה הכל נגדו במיוחד שהוא הפסיד לפני שנה באותו העניין.

עומד פה מישהו שמוכן ״להפסיד״ :) ולהשאר עם הרכב הלא מוצלח לדבריך, למה זה אמור להפריע?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הוא לא מצדיק את היבואן, הוא מנסה למנוע ממך לבצע החלטה רגשית שקרוב לוודאי תשרוף לך זמן וכסף. יש לו איזושהי אמונה ביכולת האנושית להתעלות מעל האגו ולקבל החלטה מושכלת על בסיס הנתונים שהוא מבין (יחד עם עוד כמה שפוטים אחרים).

קיצר, הוא חדש פה...

 

ואם לענות ברצינות -

 

מה שאתה מנסה לעשות זה לקבל סוללה חדשה לגמרי, כי לפי החישובים שלך זה עדיף על הפיצוי. אם ״צדק״ היתה הדרישה האמיתית שלך, היית מסתפק בסוללה משומשת עם אחוז גבוה במקצת ממה שיש לך כעת, ואם זה אשכרה מה שהיית מעדיף על פני 35 אש״ח אז זו לא בדיוק החלטה רציונלית (תחת ההנחה שאין לך איזה קשר נפשי חזק לרנו המדוברת) - וזה ככה בעדינות.

 

אבל גם אם נניח, לשם הדיון, שהיית מקבל סוללה חדשה - צריך לזכור שהיא לא באמת חדשה אלא פשוט אחת שישבה הרבה זמן על המדף ולא נעשה בה שימוש. וזה בהנחה שיש כאלו בכלל (אין לי מושג), וזה גם בהנחה שהסוללות האלו שהמתינו עד כה עדיין מחזיקות ב100% פרפורמנס כמו ביום הייצור שלהן - שזה סד״ג של 3-4 שנים על הכביש.

 

זה מה שנקרא best case scenario

 

אמור להיות ברור לחלוטין שאם משהו קורה לרכב במהלך התקופה (תקלה? תאונה? גניבה? סוללה תקולה?) נדפקת, בגדול.

אבל גם אם אנחנו ממשיכים לזרום על הbest case, אז בעצם צריך להשוות את הסיטואציה שלך לרכישת רכב דומה מקביל, נניח משומשת בת 4, ושקלול כל הוצאות התחזוקה שלה - כנגד 35 אש״ח. אני לא כזה טוב בחשבון אבל אני נוטה להאמין שההפרש בין ההוצאה הזו, לבין אותם 35 אש״ח, הוא הפרש דל (אם בכלל).

 

וזה, שוב, בהינתן המקרה הטוב ביותר. מקרה מאוד לא סביר, לדעתי, אבל ניחא.

 

אז לסיכום - בא שרף מהשמיים וזרק לך גלגל הצלה, במקום לקחת אותו אתה פותח שרשור עצבים בפורום, וכל אחד שמעיז לנסות להפנות את תשומת ליבך לכך מתויג כחובב קרסו או איזו שטות אחרת. חבל, אבל אתה ילד גדול וזכותך המלאה לכך. אני מאחל לך בהצלחה ומקווה שתמצא את מה שאתה מחפש, בלי ציניות.

“Never wrestle with a pig - you'll both get dirty, but the pig likes it"

Model 3 P | Atom 3 | Palisade Calligraphy | Sportster Iron 883 | Monster 1200

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שכחתי שקרסו שייכים לל״ו צדיקים...

הבנאדם מבקש לממש אחריות. נקודה.

וכל ההשערות של להרכחב סוללה משומשת לא עומדות במבחן החוק, כי הוא מחייב להחליף את החלק הפגום באחד ח-ד-ש!

כל התשובות החכמות בנוסח ״אל תחפש צדק״ מתאימות למדינות אחרות, לא למדינה עם בית משפט נורמלי (מאוד ייתכן וזה לא שווה מבחינת זמן והשקעה).

אם בכתב האחריות לא מצוין מפורשות שבלאי טבעי יכול לכבות את הרכב בנסיעה, אז הסוללה הזו פגומה וצריך להחליף אותה.

שווי הרכב, מצבו בשוק וכו׳ ממש לא רלוונטיים אם פותח השרשור מעדיף להישאר איתו.

במקום לגרוט את הרכב ב-2014 קרסו מכרו אותו לצרכנים, שיעניקו לו שירות ראוי.

עריכה אחרונה על ידי asafasraf
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הוא לא מצדיק את היבואן, הוא מנסה למנוע ממך לבצע החלטה רגשית שקרוב לוודאי תשרוף לך זמן וכסף. יש לו איזושהי אמונה ביכולת האנושית להתעלות מעל האגו ולקבל החלטה מושכלת על בסיס הנתונים שהוא מבין (יחד עם עוד כמה שפוטים אחרים).

קיצר, הוא חדש פה...

 

ואם לענות ברצינות -

 

מה שאתה מנסה לעשות זה לקבל סוללה חדשה לגמרי, כי לפי החישובים שלך זה עדיף על הפיצוי. אם ״צדק״ היתה הדרישה האמיתית שלך, היית מסתפק בסוללה משומשת עם אחוז גבוה במקצת ממה שיש לך כעת, ואם זה אשכרה מה שהיית מעדיף על פני 35 אש״ח אז זו לא בדיוק החלטה רציונלית (תחת ההנחה שאין לך איזה קשר נפשי חזק לרנו המדוברת) - וזה ככה בעדינות.

 

אבל גם אם נניח, לשם הדיון, שהיית מקבל סוללה חדשה - צריך לזכור שהיא לא באמת חדשה אלא פשוט אחת שישבה הרבה זמן על המדף ולא נעשה בה שימוש. וזה בהנחה שיש כאלו בכלל (אין לי מושג), וזה גם בהנחה שהסוללות האלו שהמתינו עד כה עדיין מחזיקות ב100% פרפורמנס כמו ביום הייצור שלהן - שזה סד״ג של 3-4 שנים על הכביש.

 

זה מה שנקרא best case scenario

 

אמור להיות ברור לחלוטין שאם משהו קורה לרכב במהלך התקופה (תקלה? תאונה? גניבה? סוללה תקולה?) נדפקת, בגדול.

אבל גם אם אנחנו ממשיכים לזרום על הbest case, אז בעצם צריך להשוות את הסיטואציה שלך לרכישת רכב דומה מקביל, נניח משומשת בת 4, ושקלול כל הוצאות התחזוקה שלה - כנגד 35 אש״ח. אני לא כזה טוב בחשבון אבל אני נוטה להאמין שההפרש בין ההוצאה הזו, לבין אותם 35 אש״ח, הוא הפרש דל (אם בכלל).

 

וזה, שוב, בהינתן המקרה הטוב ביותר. מקרה מאוד לא סביר, לדעתי, אבל ניחא.

 

אז לסיכום - בא שרף מהשמיים וזרק לך גלגל הצלה, במקום לקחת אותו אתה פותח שרשור עצבים בפורום, וכל אחד שמעיז לנסות להפנות את תשומת ליבך לכך מתויג כחובב קרסו או איזו שטות אחרת. חבל, אבל אתה ילד גדול וזכותך המלאה לכך. אני מאחל לך בהצלחה ומקווה שתמצא את מה שאתה מחפש, בלי ציניות.

 

בוא נניח שאת החישוב הכלכלי אני יודע לעשות לבד והחלטתי שזה מתאים לי.

מה הבעיה להסכים שהיבואן פועל פה בכוחניות, גם אם ביום ראשון אני אחזיר להם את הרכב זה עדיין לא משנה את ההתנהלות הכושלת.

אין טעם לחזור שוב על הכדאיות, נניח את זה בצד בשביל ללמוד מי זה היבואן ואיך הוא מתנהל במצב שהכוח קצת בידיים שלו.

אין טעם להתנגח, היום אני בבעיה ומחר זה יכול להיות מישהו אחר..

אני מבין גם שיש סיכוי גדול שאפרד מהרכב בקרוב ואת זה אני מנסה למנוע גם אם זה יעלה לי קצת יותר בתחשיב הכללי לחמש שנים הבאות.

תודה רבה על העזרה אנשים, גם אם לא הגבתי לכולם נתתם לי הרבה חומר למחשבה

עריכה אחרונה על ידי צח
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מחילה שלא קראתי את כל השרשור.

דעתי: קרסו הציעו הצעה יותר מהוגנת. הייתי הולך עם הרציונל ולא עם האגו ולוקח את הכסף.

פותח השרשור כתב בהתחלה "

בכתב אחריות ציינו משהו על דעיכה טבעית שלא במסגרת האחריות".אם הבעיה כתוצאה מדעיכה טבעית, אין על מה להלין.



אם פותח השרשור סבור כי הבעיה היא אחרת, לדעתי זה לא יהיה קל להוכיח ובטח שלא יהיה מהיר או כיף.

הייתי נותן לשיקולים הללו להנחות אותי.

 

רוצה לציין שאם מתוך 9 עמודים, 8.5 מלאים באנשים שאומרים לי משהו זהה, אני לכל הפחות עוצר כדי לחשוב ברוגע; גם אם לדעתי אותם עשרות אנשים טועים ואני צודק.

"you know how they are, they are babies, their mind is made up before anyone says anything."

South park, S23E07 PC babies.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שכחתי שקרסו שייכים לל״ו צדיקים...

הבנאדם מבקש לממש אחריות. נקודה.

וכל ההשערות של להרכחב סוללה משומשת לא עומדות במבחן החוק, כי הוא מחייב להחליף את החלק הפגום באחד ח-ד-ש!

כל התשובות החכמות בנוסח ״אל תחפש צדק״ מתאימות למדינות אחרות, לא למדינה עם בית משפט נורמלי (מאוד ייתכן וזה לא שווה מבחינת זמן והשקעה).

אם בכתב האחריות לא מצוין מפורשות שבלאי טבעי יכול לכבות את הרכב בנסיעה, אז הסוללה הזו פגומה וצריך להחליף אותה.

שווי הרכב, מצבו בשוק וכו׳ ממש לא רלוונטיים אם פותח השרשור מעדיף להישאר איתו.

במקום לגרוט את הרכב ב-2014 קרסו מכרו אותו לצרכנים, שיעניקו לו שירות ראוי.

 

גם "בבית משפט נורמלי" יש הליך, ועורכי דין, וזמן מבוזבז ובנתיים מה יהיה עם האוטו?

ובסופו של דבר, קרסו לא התנערו מאחריות אלא הציעו חלופה מאוד סבירה. מבחינת הצד שלהם, הם מתים להפטר מהפלואנסים האלו שהם צריכים כמו עגבת - בגלל זה ההצעה של "תן 35 אלף שקל וקח סוללה או ניתן לך 35 אלף שקל, רק להפטר מהאוטו". הם מתים להפטר מהן כי כנראה אין דרך הגיונית לתחזק אותן בראייה קדימה וזה כאב ראש לכל המעורבים.

 

אז אולי צח ידידינו צודק, אבל זה יגיע לבית המשפט וזה לא יהיה clear cut, וזה עוד מבלי לדקדק בתנאי האחריות (שאני בספק אם היא זהה לאחריות סטנדרטית של רנו בקניית רכב חדש). אם הוא ממש עצבני על קרסו, שינסה להוציא מהם עוד כמה גרושים במעמד המו"מ להחזרת הרכב + איזו הנחה על פלואנס דיזל מהטרייד אין אם הוא כלכך נקשר לז'אנר הזה.

למכירה פנסים קדמיים מקוריים חדשים לGTI MKV

 

My grandfather rode a camel, my father rode a camel, I drive a Mercedes, my son drives a Land Rover, his son will drive a Land Rover, but his son will ride a camel -

Rashid bin Saeed Al Maktoum

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נכון, אם תהיה לי סוללה חדשה או משופצת והאוטו יוכל לשרת אותנו עוד שלוש או ארבע שנים אז מבחינתי זה אחלה. אבל דבר אחד אני לא מצליח להבין, למה אתה כלכך מצדיק את היבואן למרות שככל הנראה הכל נגדו במיוחד שהוא הפסיד לפני שנה באותו העניין.

עומד פה מישהו שמוכן ״להפסיד״ :) ולהשאר עם הרכב הלא מוצלח לדבריך, למה זה אמור להפריע?

כי אתה (כן, אתה, לא היבואן) מתנהג בכוחניות, קטנוניות, ותוך התעלמות מוחלטת מהאינטרס הכללי, בראיה הצרה של האינטרס האישי שלך בלבד, וחושב שתקבל פה מקהלת מעודדות.

 

ואני אסביר: האחריות היא לארבע שנים בלבד, ואתה מנסה לקבל חלק חדש מהשקית, ואחד וואחד יקר (שידוע שדועך עם הזמן) חודשיים לפני סוף האחריות. אם היה מדובר ברכב נפוץ, שאין בעיה להמשיך ולהחזיק לכמה שנים קדימה, זה היה סביר ובבחינת "מזל נאחס" ליבואן. במקרה הזה, ברור שאחזקת הרכב הזו כמעט בלתי אפשרית, ולכן מציעים לך פיצוי יותר מהולם. אבל אתה מקיים וויכוח דווקני על קוצו של יוד, שבסופו של דבר כנראה שכלכלית לא משתלם לך, ותוך התעלמות מוחלטת מהאינטרס הכללי.

 

אז אני לא חושב שהעולם צריך להתנהל (רק) לפי הצרכים של צח, ולא חושב שכל ארגון צריך להפוך את העולם רק כי צח רוצה להמשיך לנסוע בפלואנס החשמלית שלו. יכול להיות שלפי החוק אתה "צודק", אני לא רואה פה איזה עוול חמור שנגרם לך. מה שאני כן רואה זה ניסיון להפעיל לחץ על היבואן כדי שהוא יכפיף את עצמו לרצון (הלא לגמרי סביר) שלך, תוך התעלמות מוחלטת מהשאר. במילים אחרות, סוציומאטיות מוחלטת.

For I am a bear of very little brain, and long words bother me

 

לפני 25 דקות, m3x7r3m3 כתב:

אני מסכים איתך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גם לפי החוק הוא לא צודק, הוא בטוח שהוא צודק אפילו שכולם אומרים לו בעדינות שהוא טועה, פעם חשבתי שהלקוח תמיד צודק, היום מספיק להכנס לפייסבוק לקבוצה של בעלי עסקים באמאזון ולראות איזה דרישות הזויות יש לקונים כדי להבין שלקוחות היום יותר בעייתיים מבעלי העסקים, טוב עשו קרסו שהעלו את ה פלואנס על גרר והחזירו אותה לצח. ובנימה אישית, אני מקווה שתקבל שכל ותמכור להם את הפלואנס אחרת עוד 3 חודשים תקבל לגינה פסל פלואנס עם ערך גרט 0.לא משנה איזה סוללה יש לדבר המצחיק הזה. אם זה היה עסק שלי, לא היית מקבל כלום. אם הוחלט שסוללה עם 58 אחוז תקינה לרכב בן 4,אז זה בעיה שלך שהרכב נכבה באמצע הדרך. ככה הוא צריך להתנהג.

 

Sent from my Mi Note 3 using Tapatalk

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קח 35K ש"ח ותמשיך בחיים שלך, תשקיע את המאמצים בעסקה משתלמת נוספת.

מה שכן, אני לא בטוח ש-35K ש"ח שהם מציעים זה מה שתקבל בפועל - מוזמן לעדכן.

Just daily

07' Škoda Octavia 1.9 TDI DSG6 09' Toyota Avensis

HU: Alpine CDE-126BT AMP: Mac Audio ZX 4000 SUB: Hifonics HFI12D4

מצלמות תיעוד לרכב - המון מידע והמלצות מחברי הפורום

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 2038 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

Guest
הנושא הזה נעול לתגובות.

×
×
  • תוכן חדש...