Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

רכב היברידי - האם באמת חסכוני ?


ronen7
שימו לב! השרשור הזה בן 2075 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

רק מערכת פלאג-אין יכולה בשימוש מוגבל (בעיקר טווח בין טעינות ועד מהירות מסוימת) להגיע ל100% שימוש בחשמל, וזה נתון תאורטי ולא מעשי.

 

השברולט וולט יכולה להגיע בקלות ל-100% נסיעה על חשמל כיוון שהטווח בה יחסית גדול (85 ק״מ) ומנוע הבנזין לא מופעל כל עוד הסוללה לא התרוקנה, גם תחת האצה כבדה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 94
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

לא.

 

הסוללה בלקסוס שלי נטענת (ומניעה כתוצאה מכך את הרכב) מסיבוב הגלגלים האחוריים ,

 

להלם ציטוט מספר הרכב הרשמי.

 

During deceleration, such as when braking, the vehicle regenerates kinetic energy from the rear wheels to produce electricity that recharges the battery pack.

 

תקרא את מה שאתה מצטט. ניתן לטעון את הסוללה מסיבוב הגלגלים רק בזמן האטה. אתה לא יכול לסבוע במהירות קבועה ולטעון את הסוללה אלא אם כן אתה נוסע בירידה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

השברולט וולט יכולה להגיע בקלות ל-100% נסיעה על חשמל כיוון שהטווח בה יחסית גדול (85 ק״מ) ומנוע הבנזין לא מופעל כל עוד הסוללה לא התרוקנה, גם תחת האצה כבדה.

גם 85 ק"מ (מוצהרים) זה שימוש מוגבל. מתאים אולי להרבה משקי בית לשימוש יומיומי, וטווח מוגדל בעזרת מנוע הבנזין, אבל עדיין הטווח מוגבל ביחס לשימוש ברכב כיום.

אולי אין הגבלה על המנוע החשמלי אבל כנראה התאוצה כן פחותה מאשר התאוצה המקסימלית בשימוש היברידי-משולב. אולי גם אין הגבלה אלקטרונית על המהירות הסופית בנסיעה במצב חשמל, אבל מהירות גבוהה אם אפשרית, תקטין מאוד את הטווח החשמלי בפועל.

 

בכל אופן, הכוונה שלי היא שמכונית שהיא פלאג-אין הייבריד אכן יכולה להגיע ל100% שימוש בחשמל (כמעט ללא בנזין) אבל עם הגבלות מסויימות (לא כביקורת על הרכב, ולא כמילת גנאי, אלא לציין עובדה).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גם 85 ק"מ (מוצהרים) זה שימוש מוגבל. מתאים אולי להרבה משקי בית לשימוש יומיומי, וטווח מוגדל בעזרת מנוע הבנזין, אבל עדיין הטווח מוגבל ביחס לשימוש ברכב כיום.

אולי אין הגבלה על המנוע החשמלי אבל כנראה התאוצה כן פחותה מאשר התאוצה המקסימלית בשימוש היברידי-משולב. אולי גם אין הגבלה אלקטרונית על המהירות הסופית בנסיעה במצב חשמל, אבל מהירות גבוהה אם אפשרית, תקטין מאוד את הטווח החשמלי בפועל.

 

בכל אופן, הכוונה שלי היא שמכונית שהיא פלאג-אין הייבריד אכן יכולה להגיע ל100% שימוש בחשמל (כמעט ללא בנזין) אבל עם הגבלות מסויימות (לא כביקורת על הרכב, ולא כמילת גנאי, אלא לציין עובדה).

 

אין בעיה בשימוש אמיתי להגיע ל-85 ק״מ המוצהרים (ואפילו לעבור אותם). הוולו היא אכן יוצאת דופן, למיטב ידעתי זו ההיברדית הנטענת היחידה שיכולה להגיע למלוא התאוצה ולמהירות המרבית על חשמל בלבד. מה שנכון, לסוע מתל-אביב לאילת על חשמל בלבד זה בלתי אפשרי בוולט, אלא אם כן יש לך המון סבלנות לטעון אותה כל 85 ק״מ.

 

דרך אגב, יש רכב שמצליח לסוע רק על חשמל ללא טעינה.

 

http://www.thedrive.com/sheetmetal/15003/the-e-dumper-is-the-worlds-largest-and-most-efficient-electric-truck

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש גם רנו פלואנס ZE. לא זה נושא השרשור. בסופו של דבר גם רכב חשמלי "טהור" מקבל את האנרגיה שלו ממקור חיצוני - תהיה זו שריפת דלקים מאובנים, אנרגית רוח, אנרגיית שמש, אנרגיה הידרו-אלקטרית או כל מקור אחר.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נכון - ומאיין הגיעה האנרגיה המסובבת את הגלגלים?

 

נחסוך לך את החיפוש: ממנוע הבנזין. או המנוע החשמלי - אשר ניזון מהסוללה שניזונה ממנוע הבנזין.

כן, אבל בזמן שברכב בנזין רגיל, המנוע כל הזמן פועל, בין אם בשביל להזיז את האוטו לבין אם על סרק, מערכת היברידית מאפשרת לאגור אנרגיה, ולכבות את המנוע בנזין כשהוא לא נחוץ - למשל בהאטה, נסיעה בירידה, עמידה עם או בלי מזגן דלוק (המזגן גם חשמלי בהיברידיות).

 

חוץ מזה בירידה תלולה הבלימה לבד יכולה להטעין את הסוללה במלואה (ירידה מחיפה בכיוון נשר/צ.יגור הטעינה לי את הסוללה באיוניק לגמרי בלי שמנוע בנזין פעל).

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הדבר המעצבן הוא התמחור. המס על רכבים חשמליים (ואולי גם פלאג-אין) הוא 10% בלבד, אבל תראו כמה עולה למשל זואי.

בויינט העריכו שנירו חשמלית תעלה כ175-180 אלף ש"ח.

 

יש למי לפנות בנושא? זה משהו שקרוב לליבי, אני מוכן להילחם בביורוקטיה בעניין הזה בזמני החופשי. מעוניין במחירים הגיוניים לרכבים חשמליים. אם מישהו יכול לעזור, יהיה מצוין. :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אין בעיה בשימוש אמיתי להגיע ל-85 ק״מ המוצהרים (ואפילו לעבור אותם). הוולו היא אכן יוצאת דופן, למיטב ידעתי זו ההיברדית הנטענת היחידה שיכולה להגיע למלוא התאוצה ולמהירות המרבית על חשמל בלבד. מה שנכון, לסוע מתל-אביב לאילת על חשמל בלבד זה בלתי אפשרי בוולט, אלא אם כן יש לך המון סבלנות לטעון אותה כל 85 ק״מ.

 

דרך אגב, יש רכב שמצליח לסוע רק על חשמל ללא טעינה.

 

http://www.thedrive.com/sheetmetal/15003/the-e-dumper-is-the-worlds-largest-and-most-efficient-electric-truck

 

לא מצאתי סקירות יותר מדי מקיפות על הגבלות (או אי הגבלות) במצב החשמלי של הוולט, הטווח באמת מרשים.

אני סבור שנסיעה מעל 120 קמ"ש תקצר משמעותית את הטווח. זה נכון גם לרכב מונע בדלק (מאובנים) אבל שם אין הגבלת טווח אלא טווח למכל בלבד.

 

אני חושב שבאופן תאורטי אם הרכב הוא היברידי הוא לא יכול להגיע לשיא המומנט עם מנוע חשמלי בלבד (אלא אם יש הגבלה על המנוע החשמלי במצב היברידי). למנוע חשמלי יש מומנט מסויים שהוא מסוגל לספק, והמומנט המשולב של מנוע חשמלי ומנוע הבעירה גבוה יותר (אך נמוך מסכום המומנטים). כך שממש קשה לי להאמין שהרכב מגיע למהירות המרבית במצב חשמל. לא מצאתי סקירות שמרחיבות בנושא הזה כאמור. כמובן שיש מכוניות פלאג-אין חשמל נטו, שהן כמובן נוסעות 100% על חשמל בין טעינות (או מודל ההחלפה ז"ל) אני דיברתי על היברידי בלבד.

 

ושוב: לא הבאתי את המילה "מוגבל" כעלבון, אלא כציון מגבלה תאורטית. אם לא הייתה שום הגבלה, לא היה צורך במנוע הבעירה והרכב היה 100% חשמלי. ההיברידיות באה לפצות על הטווח המוגבל (במקרה של פלאג-אין) אבל למבנה הזה יש מאפיינים (שהם מגבלות מסויימות במצב החשמלי).

 

המשאית שהבאת - דוגמה נחמדה, אבל זה קוריוז שנופל תחת הקטגוריה של "יוצא באלה" שציינתי. דומה לרכב פלאג-אין שנמסר במקום גבוה ונטען בירידה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

המשאית בירידה אינה דוגמא לשום דבר - כדי להגיע לראש ההר היא נזקקה לדלק - אם לצורך הפעלת מנוע הבנזין (או הדיזל) ואם לצורך הטענת הסוללות למנוע החשמלי.

 

חוק שימור האנרגיה חזק מכל התאוריות והמצבים המתוארים כאן.

 

היתרון הגדול של ההיברידי - בדומה לקטר דיזל-חשמל - הוא היכולת לנצל את המנועים בצורה אופטימלית, כך שאחוז יותר גבוה מהאנרגיה הכימית האצורה בדלק יגיע בסופו של דבר לגלגלים.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא מצאתי סקירות יותר מדי מקיפות על הגבלות (או אי הגבלות) במצב החשמלי של הוולט, הטווח באמת מרשים.

אני סבור שנסיעה מעל 120 קמ"ש תקצר משמעותית את הטווח. זה נכון גם לרכב מונע בדלק (מאובנים) אבל שם אין הגבלת טווח אלא טווח למכל בלבד.

 

אני חושב שבאופן תאורטי אם הרכב הוא היברידי הוא לא יכול להגיע לשיא המומנט עם מנוע חשמלי בלבד (אלא אם יש הגבלה על המנוע החשמלי במצב היברידי). למנוע חשמלי יש מומנט מסויים שהוא מסוגל לספק, והמומנט המשולב של מנוע חשמלי ומנוע הבעירה גבוה יותר (אך נמוך מסכום המומנטים). כך שממש קשה לי להאמין שהרכב מגיע למהירות המרבית במצב חשמל. לא מצאתי סקירות שמרחיבות בנושא הזה כאמור. כמובן שיש מכוניות פלאג-אין חשמל נטו, שהן כמובן נוסעות 100% על חשמל בין טעינות (או מודל ההחלפה ז"ל) אני דיברתי על היברידי בלבד.

 

ושוב: לא הבאתי את המילה "מוגבל" כעלבון, אלא כציון מגבלה תאורטית. אם לא הייתה שום הגבלה, לא היה צורך במנוע הבעירה והרכב היה 100% חשמלי. ההיברידיות באה לפצות על הטווח המוגבל (במקרה של פלאג-אין) אבל למבנה הזה יש מאפיינים (שהם מגבלות מסויימות במצב החשמלי).

 

המשאית שהבאת - דוגמה נחמדה, אבל זה קוריוז שנופל תחת הקטגוריה של "יוצא באלה" שציינתי. דומה לרכב פלאג-אין שנמסר במקום גבוה ונטען בירידה.

 

אני לא נעלב, כבר מכרתי את הוולט :-) אבל אחרי 3 שנים של בעלות, אני יכול להעיד ממקור ראשון שאין הבדל בביצועים בין מצב חשמלי (שהוא ברירת המחדל כל עוד הסוללה טעונה) והיברידי. זה גם די ברור ששברולט הגבילו את המצב ההיברידי בכוונה כדי שזה יהיה כך, מהשיקולים שציינת. המהירות המרבית היא 160 קמ״ש בלבד, די ברור שאם הם לא היו מגבילים את המצב ההיברידי ניתן היה להגיע ליותר. הוולט היא אכן יוצאת דופן בין ההיברדיות הנטענות, בשאר יש יתרון ביצועים למצב ההיברידי.

 

בקשר למשאית, ברור שהבאתי אותה כקוריוז ואין בכך שום המלצה לבעלי היברידות למלא את האוטו בסלעים ולסוע בירידה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

המשאית בירידה אינה דוגמא לשום דבר - כדי להגיע לראש ההר היא נזקקה לדלק - אם לצורך הפעלת מנוע הבנזין (או הדיזל) ואם לצורך הטענת הסוללות למנוע החשמלי. .

 

תקרא שוב את הכתבה. המשאית מפיקה יותר אנרגיה בירידה מאשר היא צורכת בעליה. אין בכך הפרה של חוק שימור האנרגיה כי ברגע שמטעינים על המשאית את הסלעים בראש הגבעה מתווספת לה האנרגיה הפוטנציאלית שלהם. ברור שזה לא היה עובד אם היה צריך להעלות את הסלעים במקום להוריד אותם.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כלומר מקור האנרגיה הוא הדלק ששרף הדחפור שהטעין את הסלעים.

 

חד גדיא חד גדיא

 

ובפורום שלנו צריך להזכיר חברים נשכחים:

 

https://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?459627-%D7%90%D7%99%D7%9A-%D7%9E%D7%95%D7%A6%D7%99%D7%90%D7%99%D7%9D-%D7%9E%D7%94%D7%A8%D7%90%D7%A9-%D7%A9%D7%99%D7%A8-%D7%A9%D7%A0%D7%93%D7%91%D7%A7

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כלומר מקור האנרגיה הוא הדלק ששרף הדחפור שהטעין את הסלעים.

 

חד גדיא חד גדיא

 

ובפורום שלנו צריך להזכיר חברים נשכחים:

 

https://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?459627-%D7%90%D7%99%D7%9A-%D7%9E%D7%95%D7%A6%D7%99%D7%90%D7%99%D7%9D-%D7%9E%D7%94%D7%A8%D7%90%D7%A9-%D7%A9%D7%99%D7%A8-%D7%A9%D7%A0%D7%93%D7%91%D7%A7

 

לא בדיוק. בסלעים היו למעלה, חצבו אותם והעמיסו אותם על המשאית. אם אתה רוצה ללכת אחורה אתה צריך לחשוב מה יצר את הסלעים בראש הגבעה. זה קרה הרבה לפני שהיו דחפורים או בני אדם.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני לא נעלב, כבר מכרתי את הוולט :-) אבל אחרי 3 שנים של בעלות, אני יכול להעיד ממקור ראשון שאין הבדל בביצועים בין מצב חשמלי (שהוא ברירת המחדל כל עוד הסוללה טעונה) והיברידי. זה גם די ברור ששברולט הגבילו את המצב ההיברידי בכוונה כדי שזה יהיה כך, מהשיקולים שציינת. המהירות המרבית היא 160 קמ״ש בלבד, די ברור שאם הם לא היו מגבילים את המצב ההיברידי ניתן היה להגיע ליותר. הוולט היא אכן יוצאת דופן בין ההיברדיות הנטענות, בשאר יש יתרון ביצועים למצב ההיברידי.

 

בקשר למשאית, ברור שהבאתי אותה כקוריוז ואין בכך שום המלצה לבעלי היברידות למלא את האוטו בסלעים ולסוע בירידה.

 

אתה צודק כמובן לגבי הוולט, לא כל כך הכרתי את הדגם. מסתבר שהתצורה היא לא בדיוק היברידית-מקבילה (Parallel hybrid) אלא מנוע שהוא מגדיל טווח. ההנעה במצב רגיל נעשית חשמלית מהסוללה, והמנוע עובד בסל"ד נמוך וקבוע כדי לטעון את הסוללה בנסיעה, מה שנקרא מנוע מגדיל-טווח, כך שמדובר ברכב היברידי-טורי. עוד כותבים שם בויקיפדיה שהמנוע מניע ישירות את הגלגלים רק במצב של התרוקנות הסוללה, לכן אין ברכב הזה שילוב של מומנטים.

 

אתה בטוח יכול לספר יותר על איך זה בפועל, לאחר שלוש שנים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 2075 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...