Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

אזהרת מסע C4 פיקאסו/קקטוס דיזל: משאבת אוריאה


save

פוסטים מומלצים

רק הבהרה טכנית קלה : בסיטרואן פיקאסו BlueHdi 2.0 (וגם בדגמים דיזל אחרים :קקטוס וכו׳) יש שני מיכלים לטיפול בגזי הפליטה.

הם פועלים יחדיו ולכן אנשים לפעמים מבלבלים בינהם.

1. המיכל הגדול של האוריאה מכיל 17 ליטר. הנוזל שקוף כמו מים. המיכל נמצא היכן שהיה גלגל רזרבי מאחור. מילוי בערך כל 25000 ק״מ. זה המיכל המדובר בשרשור.

2. מיכל קטן של נוזל DPF שנמצא יותר קדימה. כמדומני 2 ליטר. זה נוזל חום ומגעיל ומספיק לכ 100000

עריכה אחרונה על ידי save
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 660
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

נוזל DPF לא משתתף בפירוק גזי פליטה אלא בתהלך רגנרציה (ניקוי) של מסנן חלקיקים DPF שמתבצע כל 1000 ק"מ בערך.

 

 

המערכת הזו קיימת גם ברכבי יורו 5 של היצרן, החל ממודל 2010-2011.

 

ביורו 6 (2015 מולעה) נוספה מערכת SCR עם מיכל אוריאה.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תפנית בעלילה:

משתמש TDi כאמור מצא לי מישהו עם פיקאסו דיזל. נקרא לו י. ממודיעין . הוא מקרה מאד מעניין. הוא קנה את דגם הדיזל ב 65K ש״ח . קרוב לסוף האחריות 02/2018 הכניס לטיפול גדול בעיר מגוריו למוסך היבואן, שילם כמה אלפי שקלים והכל היה טוב. חודש או חודשיים אח״כ נדלקו לו הנוריות ואז כבר הק״מ היה בין 115K-120K (הוא אחד שלא זוכר טוב תאריכים).

אבל הוא כן זוכר שהוא חזר למוסך מחוץ לאחריות , הם פנו ליבואן שפנה ליצרן ולקח כמה ימים ... ואישרו החלפה.

אז זה מקרה ראשון שאני מוצא שגם עבר את מועד האחריות וגם קיבל החלפה בחינם.

 

מקרה שני של משתמש פה בפורום (נקרא לו א). א. נכנס לטיפול 90000 בינואר השנה במוסך היבואן ,חודשיים לפני תום האחריות. אין לו בעייה במיכל אוריאה. אבל פה הנתון המעניין: בטופס הטיפול מופיע שורת מיכל אוריאה ( 5300 ש״ח לפני מע״מ -כלומר גם קיבל הנחת VIP ) . כששאל אותם מה פשר השורה אמרו שנבדק המיכל אבל בסוף החליטו להחליף רק פקק ולכן בסיכום הכללי אין חיוב ב 5300.

אז פה יש שתי אפשרויות:

א. המיכל הוחלף ללא ידעתו בצורה שקטה (לא סביר)

ב. הם ממתינים לכשל ובנתיים נתנו לו מעין ״אזהרה בטאבו״ . אחריות למקרה שתדלק נורית אוריאה (יותר סביר)

 

שני מקרים שמעלים אצלי את החשש שבחודשים האחרונים היבואן (והיצרן) מודעים לסוג של בעייה.

 

לא מצאתי עוד בעלי פיקאסו חדשים אבל אתם מוזמנים להפנות כאלו.

עריכה אחרונה על ידי save
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לגבי אחריות רצון טוב: אני מודע למה שאני עושה ואין לי בעייה אם היו אומרים בעיה במשאבה אבל אתה מחוץ לאחריות, צר לנו. הייתי מבין .

אבל לטעון שהמיכל נהרס בגלל תאונה ,

לטעון שאין שום בעיה סדרתית במיכל הנ"ל,

לא לבצע בדיקת מיכל כמו שצריך

ואז להשחיל חלפים שבכלל לא צריך לתיקון

זה כבר לא יפה....

עריכה אחרונה על ידי save
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מזכיר לי שנכנסתי למוסך היבואן עם שרשרת תזמון מקרקשת ב 2014 . מנוע 1.6 THP. מוסך הדקל.

לא בדקו כמו שצריך, טענו שאין לי בעיה, טענו שאין בעיה סדרתית בשרשרת (למרות שכבר אז היו דיווחים בפורומים זרים).

כבר אז היה מק"ט חדש למותחן.

לקחתי למוסך פרטי ושמתי ₪4000 להחליף את מנגנון התזמון. במקרה זה היה עוד בתקופת האחריות.

עריכה אחרונה על ידי save
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתה יודע מה עלה לי לראש כשהתחלתי לקרוא?

 

שאולי במוסך ההוא שתיקנת אז בשרשור " למה לא מוסך הסדר" - הרימו את הרכב עם ג'ק / בצורה לא "יפה" עם ליפט וגרמו לנזק.

 

אגב, מדוע לא פונה ישירות ליבואן?

 

למחלקת השירות?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה יכול להיות אבל לא סביר.

זה היה לפני שנתיים. דווקא עלתה אפשרות כזו עם שמאי הביטוח . האם סביר שנסעתי שנתיים עם מיכל פגום ?

אז זה נבדק יחד עם שמאי ואיש מקצועי ונשלל. המיכל שומר לחץ .גם לא היה לי איבוד אוריאה כל השנים.

תציץ בתמונות בהתחלה תראה שיש נזק מינורי . אולי אעשה סרטון וידאו שימחיש את "הנזק".

 

גם אחרי מוסך ההסדר, הרכב נשלח מיד למוסך היבואן לטיפול ובדיקה ונמצא תקין (מוסך ההסדר איבד לי מפתח גולם , אז ממילא היה צריך להביא את הרכב)

 

בהחלט פניתי ליבואן . אף הצעתי לו לקחת את המיכל לבדיקה נוספת. כרגע הם ממלאים פיהם מים .

עריכה אחרונה על ידי save
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מזכיר לי שנכנסתי למוסך היבואן עם שרשרת תזמון מקרקשת ב 2014 . מנוע 1.6 THP. מוסך הדקל.

לא בדקו כמו שצריך, טענו שאין לי בעיה, טענו שאין בעיה סדרתית בשרשרת (למרות שכבר אז היו דיווחים בפורומים זרים).

כבר אז היה מק"ט חדש למותחן.

לקחתי למוסך פרטי ושמתי ₪4000 להחליף את מנגנון התזמון. במקרה זה היה עוד בתקופת האחריות.

 

לא מפתיעים אותי כל הסיפורים האלה,ללובנסקי יש המון עבודה על שיפור השירות,אני מקוה רק שיש שם רצון לשפר בכלל.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש שם בהחלט רצון לשירות. יש שם גם כיוון חיובי באופן כללי ויוזמה בזמן האחרון.

מה שכן הם עשו במקרה הזה טעות. זה מכעיס מצד אחד מצד שני הם לא מיוחדים לרעה אם נסתכל על המקרה.

 

1. מחירי חלפים בלי פרופורציות - יש אצל כל יבואן.

2. חוסר מוטיבציה מוחלט בעזרה ללקוח מחוץ לתחום האחריות שלא מטפל במוסכי הרשת - קורה אצל כל יבואן.

 

עכשיו השאלה ממה הם מרוויחים יותר. כל מי שמחזיק רכב של PSA עם מיכל אוריאה ונחשף לשרשור הזה יחשוב פעמיים אם לעזוב את מוסכי הרשת מהחשש שהמיכל הזה התפגר לאחר תום האחריות, כי לפי מה שאנחנו רואים מי שהמשיך לטפל קיבל החלפה בחינם או הערת אזהרה לתיק בשביל החלפה עתידית בחינם.

 

מצד שני אותם לקוחות חיים עם עננה מעל ראשם שאולי גם הם הצטרכו לקחת טיסה לפולין כדי להביא מיכל פלסטיק כי אין הנחיה חד משמעית מהיצרן. בנוסף לא מעט "לקוחות עד לא מזמן" של היבואן שטיפלו במוסכי הרשת עד לתום האחריות מוצאים את עצמם במצב לא נעים בכלל של אפשרות לכשל באשמת תכנון לקוי כנראה שהם לא מקבלים עליו מענה. הם לקוחות אולי קצת פחות טובים אבל עדיין לקוחות. אלו לקוחות שקונים רכבים צרפתיים. אלו לקוחות שעדיין רוכשים חלפים לרכבים שלהם שמקורם כנראה ביבואן. אלו לקוחות שיש יותר סיכוי שיקנו מהיבואן הזה רכב בעתיד מאשר לקוח שמתנייד ביפאנית.

 

מכאן אני חושב שהיבואן הפסיד יותר ממה שהרוויח בטיפול במקרה הזה.

HU-Panasonic CQC5401W, Comp- Hertz enenrgy, Sub- IDQ, AMP- Kicker ZX700.5

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

והכי מצחיק?

שאני קורא תגובות ושרשורים של save , מצטייר כבן אדם מאוד חביב ולא פרובוקטור.

כאחד ששווה ללכת לקראתו .

 

אגב,

save .

 

מיהו השמאי שטיפל בך באותו מקרה?

ניסית ליצור קשר ולהתייעץ מולו - יכול להיות וניתן להוסיף את זה לשמאות .

מדובר בתאונה עצמית, ולא בתאונת שיבוב .

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

השמאי: ערן וינטר . הוא גם ניסה למצוא האם יש פה סיכוי להכריז תאונה עצמית . הנזק פשוט קטן מדי מכדי שחברת הביטוח תאשר.

כדי שהביטוח יחליט ככה ,הייתי צריך לקחת פטיש/אבן ולשבור את המיכל אבל אני נגד הונאות ביטוח.

עריכה אחרונה על ידי save
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מה קטן מדי?

אז משלבים גם פגוש אחורי וסף אחורי ימין , וסוגרים פינה!

 

הונאת ביטוח?

 

בחייך.

 

אחרי מה שעשו לך עם התאונה בפעם הקודמת הם עוד חייבים לך...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מקס ,לא חתרתי לכיוון הזה. אבל נניח: הכלל שקבעתי אז בשרשור : מתחת ל ₪10000 אין לי טעם להפעיל ביטוח . פשוט מסוכן להכניס רכב למוסך הסדר .

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מה לגבי ביטול תוכנתי של מיכל האוריאה?

כמו שעושים בטנדרים אמריקאים.

לא מתככנים להשתמש כחנוכיה - תמיד זה יכול לגמור על הראש של מישהו... :wink:

 

אין ספק. היופי חולף, אבל הרפס הוא נצחי.

 

בסוף יבוא אחמד וירסס איך שיצא לו.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...