Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

עצרנו את העושק


Menashe123
שימו לב! השרשור הזה בן 2286 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

בהמשך

לשרשור
שפורסם כאן לפני חודשיים בדיוק ועורר הדים בפורום, החלטתי להרים את הכפפה ולפעול לשינוי המציאות בשוק החלפים בישראל. נכון, אני לא רגולטור, אין באפשרותי להוריד מהמיסוי הדרקוני או להפחית בירוקרטיה שתפתח את השוק לתחרות אבל כשהתחלתי לחקור את הנושא גיליתי למרבה הפלא שלא שם קבור הכלב. מאז אותו שרשור התחלתי בעבודת שטח, חקרתי את הנושא, דיברתי עם גורמים בתעשייה והגעתי עד ליבואני החלפים (להבדיל מיבואני הרכבים עצמם).


 


כשהבנתי את סדרי הגודל של המחירים שאפשר לקבל מהם נפל לי האסימון שהעושק האמיתי קורה בתחנות המעבר, איפשהו בדרך מהיבואן לצרכן, ברוב המוחלט של הפעמים אצל המוסכים (ובראשם המוסכים מורשי היבואן) וחנויות החלפים מתנפחים מחירי החלפים למחירים גרנדיוזיים. עליה של עשרות אחוזים, וזה במקרה הטוב.


 


מצאתי את הפתרון בהתאגדות שלנו הצרכנים, כצרכנים חכמים, ובקנייה ישירות מהיבואן. את הקונספט הזה התחלתי להריץ בקבוצות הספורטיביות שאני חבר בהן והתוצאות מדהימות.


 


ראינו שבחלק מהמקרים הצלחנו להוזיל את העלויות בכ75 אחוזים כשהשווינו את המחירים שקיבלנו במוסך מורשה יבואן לבין המחירים שהשגנו דרך קבוצות הרכישה. אותם חלפים, אותו יבואן, והמחיר? מתנפח בדרך פי 4.


 


עד עכשיו התמקדתי בשוק הספורטיביות על ענפיו, זה התחום שממנו אני מגיע ושם אני גם מוצא את העוול הגדול ביותר, אבל כמובן שאין מניעה שגם קבוצות של בעלי רכבים שאינם ספורטיביים יתאגדו איתנו.


 


כמובן שככל שמחירי החלפים גבוהים יותר, כך גדלה ההנחה, אבל כל קבוצה שתתארגן תזכה ליחס אינדיבידואלי ממני ואעשה כל שביכולתי כדי לקבל בשבילכם את המחירים הטובים ביותר שניתן ובכך נוזיל בעשרות אחוזים את אחזקת הרכב השנתית!


 


 


איך זה יעבוד?


כל קבוצת אנשים שמחפשת מוצר זהה תתקבץ, ויחד עם נציג של הקבוצה נבדוק מול היבואן ונראה איזו הצעת מחיר ניתן לקבל. שימו לב, זה
לא חייב להיות אותו רכב.
S3 וגולף R משתמשות באותן צלחות, ופיג'ו 208GTI ו-סיטרואן C3 סטנדרטית משתמשות באותו שמן.


 


הכוח שלנו טמון ביכולת שלנו ליצור כוח קניה משמעותי יותר משל בן אדם בודד. עד היום יבואני החלפים לא מכרו ללקוחות פרטיים כיוון שאין לו טעם להתעסק בסט רפידות בודד, כשהוא סוגר עסקאות של אלפי חלפים בחתימה אחת. אבל כשאנחנו מגיעים כקבוצה אנחנו מקבלים הנחות משמעותיות מאוד.


 


אני לא מדבר באוויר, כמה קניות קבוצתיות כאלה כבר מאחוריי והמספרים מדהימים. היכולת לעצור את העושק נמצאת בידיים שלנו. אז יש לנו שתי אופציות: לשבת על התחת ולהתבכיין בלי לעשות שום דבר, או להתאגד ולהוזיל לעצמנו את מחירים החלפים בעשרות אחוזים.


 


בואו נצא לדרך יחד, שיהיה לנו בהצלחה
;)



 






 

208GTi, 206XS, BRZ- SOLD

Mx5 Nc Prht- SOLD

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כל הכבוד על היוזמה.. אבל.. איך - מה הפלטפורמה.

צריך דף / אתר מסוים, אשר בו נרשום את החלקים הדרושים..

ואיך תפעל מערכת התארגנות ההזמנה התשלום והאספקה.

כאשר אנו צריכים חלפים - יש זמן נתון אשר נהיה יכולים להמתין.

ולפעמים אם ההתארגנות וההספקה יקחו זמן.. יש אשר יוותרו ויקנו במחיר גבוה.. כי צריך עכשיו.

 

לכן לדעתי כדאי בהתחלה לארגן חלפים לטיפולים עתידיים.. אשר בהם אין לחץ של הספקה.

ובהמשך כאשר הקבוצה תהיה גדולה - לנסות לעבוד מול 1-2 ספקי חלפים.

אשר עקב גודל הקבוצה, ירצו לעבוד ויהיו יכולים לתת תשובות מהר גם לחלפים בכמות קטנה.

 

 

אייל.

עצמאי בשטח - 1 מטר מהצד.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יוזמה מצוינת ומבורכת. כיף לראות שאנשים מרימים את הכפפה ועוזרים לאנשים אחרים להלחם ביוקר המחיה שלנו. היוזמה הוקמה בשיתוף עם מערכת האתר, ואנחנו נירתם כדי לעזור למנשה בכל מה שנוכל.

 

 

אייל, ההערה על החלפים לטיפולים שגרתיים במקום מאוד, ואם יורשה לי לענות במקומו של מנשה, זה גם הכיוון כרגע. כמובן שאף אחד - למעט הורדת מחירים גורפת - לא יוכל לתת לך מענה זריז מספיק בדמות קבוצת רכישה לפגוש שחטף מכה, מדחס מזגן ששבק חיים או מנגנון נעילה שהחליט לצאת לפנסיה. במידה ויש רכבים עם תקלות מוכרות, אז ניתן יהיה ליצור קבוצת רכישה כדי "להקדים תרופה למכה" ולקנות את החלק על מנת להחזיקו בבית לכל מקרה, אבל זה (לדעתי לפחות) גבול היכולת של קבוצת רכישה.

 

לגבי ניהול הקבוצות - אנחנו, מה שנקרא, "על זה". אם המיזם הזה יתפוס תאוצה, אנחנו נפתח לו תת פורום שבו מי שרוצה ליצור קבוצת רכישה יוכל לפתוח שרשור בעניינה, כך יהיה פשוט וקל לנהל את הקבוצות.

הצטרפו לקהילת הרכב של ישראל בפייסבוק ובאינסטגרם

אוהבים את מה שאנחנו עושים? רוצים לתמוך בנו ולקבל הטבות בו זמנית? עשו מנוי לאתר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני בעד ותומך.

Suzuki Baleno 2002 1.6 - נמכרה | Mazda 6 Premium 2007 2.3 - נמכרה | VW Passat 2016 1.8T - נמכרה | VW Polo 1998 1.4 - נמכרה | Toyota Verso 2017 1.8 - לא נוהג | Mercedes C180 2019 - נוהג.. לאט ובפחד. | Lexus IS250 - נמכרה בכאב לב. | Hyundai Getz 2008 1.4 - דיילי לדיילי

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הכותרת קצת מטעה מכיוון שאף אחד עדיין לא עצר את העושק חוץ מקומץ אנשים שלמדו את רזי הרכישה באינטרנט או אצל ספקי OEM בארץ.

 

בקיצור כותרת מתאימה יותר יכולה להיות " בוא נעצור יחד את העושק".

 

בהצלחה לכולם.

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הגיע הזמן להתמודד מול הביזיון הזה, אשמח להצטרף ולצרך את חבריי לקבוצה.

Opel INSIGNIA 2013 2.0T Edition - For me

ReflashTeam IL stage 1 Remap.

Opel INSIGNIA 2015 2.0T Cosmo - For the wife ;)

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יוזמה מבורכת מאוד, ושאפו למי שהרים את הכפפה ופועל בנושא.

 

אם המיזם הזה יתפוס תאוצה, אנחנו נפתח לו תת פורום שבו מי שרוצה ליצור קבוצת רכישה יוכל לפתוח שרשור בעניינה

זה לא קצת ביצה ותרנגולת? למה לחכות עד שהנושא יצבור תאוצה ואז לעלות על הגל? תפתחו תת-פורום ותעזרו לו לצבור תאוצה. אני לא יודע כמה מורכב טכנית לפתוח תת-פורום חדש, אבל מעבר לקבוצת חברים כזו או אחרת, בלי פלטפורמה מסודרת שתאפשר להתארגן/לפרסם חלקים שנמצאים עכשיו "על הכוונת", סיכויי ההצלחה של המיזם הזה יורדים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חברי המעגל הראשון
הכותרת קצת מטעה מכיוון שאף אחד עדיין לא עצר את העושק חוץ מקומץ אנשים שלמדו את רזי הרכישה באינטרנט או אצל ספקי OEM בארץ.

 

מדובר כאן על רכישה קבוצתית מספק OEM בארץ, לא רוכש יחיד. הטענה היא שמזמינים כמות המחיר יורד משמעותית.

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מדובר כאן על רכישה קבוצתית מספק OEM בארץ, לא רוכש יחיד. הטענה היא שמזמינים כמות המחיר יורד משמעותית.

לדעתי המייזם לא יתפוס תאוצה מספקת בכדי לשרוד תקופה ארוכה בגלל הלוגיסטיקה הכרוכה בטיפול בהזמנות ובמיוחד במקרים של חזרות כתוצאה מחלקים לא מתאימים 'ולקוחות' בעייתים.

 

במייזמים מסוג זה צריך מישהו שתאכל'ס זו תהייה העבודה שלו גם אם מדובר בתשלום סמלי.

 

בכול מקרה אני תמיד אשמח לחברי הפורום למצוא מק"ט מתאים של חלקים לרכבי קונצרן VAG.

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חודשיים מאוחר יותר...
שימו לב! השרשור הזה בן 2286 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...