Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 3377 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

ארטיום, השאלה מאוד כללית ולמה? למעשה כדאי ומומלץ להחליף את כל מה שאפשר ברכב, אבל אז אתה תצטרך לקחת הלוואות ולשעבד את הרכב לטובת זה :oops:

 

מה הכוונה? יצרן הרכב הגדיר בספר הרכב טיפולים, עלייך לעקוב אחריהם ולמעשה, כאן נגמרת הבעיה.

כאשר תהיה בעיה או חלק כלשהו כושל, המוסך או אתה תבין מה החלק ותחליף אותו בהתאם, כל עוד הוא לא גרם לנזק נגרר כמובן.

 

יש המון דברים שאפשר להחליף בנוסף והם "שקופים" או לא נראים.

 

לדוגמא:

 

לפרק את המנוע ולהחליף רכיבים פנימיים, משאבות, רדיאטורים.

 

להחליף מכלולי דלתות, מנגנונים ולמעשה כל דבר שרק תחשוב עליו, ניתן להחליף כמובן.

 

ישנם אנשים שמעדיפים לקחת מקדם ביטחון ולהחליף רכיבים שלא מופיעים בספר הרכבים, כמו משאבות מים וכו' על מנת למנוע בעיות ברגעים לא צפויים וגם, למנוע נזק לשאר המכלולים כתוצאה מכך ובכך, למנוע עלויות גבוהות מלכתחילה.

אבל זה משהו שאי אפשר לנבא אותו ולמעשה, ייתכן ואותו רכיב שתחליף ב 170,000 ק"מ יכול להחזיק עוד 170,000.

במדינות רבות אחרות רכבים נוסעים פי 2-3-4 מאיתנו עם אותם המכלולים כך שהק"מ הזה, לא באמת חריג.

 

השאלה הסופית האמיתית תהיה כזו: כמה שנים אתה מתכוון עוד להחזיק את הרכב? האם תחזיק אותו עוד 5 שנים? אם כך, יש מה להחליף כטיפול מונע. אם לא, מה הטעם? הבנת את הרעיון.

בעוד 5 שנים הרכב יהיה כבר בן 18 שנים לדוגמא.

פורסם

לעבור על כל מערכת המים, להחליף צינורות אשר מנופחים בקצוות, להחליף לנוזל קירור מקורי חדש.

חוטים חשופים עקב בלאי של הפלסטיק שעוטף אותם, לעטוף מחדש עם מבודד חום, לראות שכל הקונקטורים בתא מנוע מחוברים כמו שצריך.

לנקוף סעפת יניקה ולעשות אינפוזיה, זה בדיוק הזמן הנכון לעשות את זה.

להוריד מרווח טיפולים של החלפת שמן ל10K מקסימום, אם לא פחות, אצלי אני מחליף כל 5K והרכב שלי עם 175K.

  • ספונסר פורום
פורסם

עוד טיפ:

במאזדה 3 מהדגם שלך גם מיכל העיבוי קצת רגיש, שווה לבדוק היטב שלא נוזל ממנו נוזל הקירור או מתחיל סדק בחלק העליון או בהיקף שלו.

מדובר בטיפול מונע קטן וזול שיכול לחסוך הרבה כסף בעתיד (זאת בנוסף לטיפים שקיבלת מהמגיבים מעליי).

 

עדי

מרכז שירות שי לי - מורשה יבואן לרכבי פורד ומאזדה. רחוב היוזמים 12 אור יהודה, טלפון: 03-5333082
מוסך הסדר לחברות הביטוח מגדל, מנורה, ביטוח ישיר, 9 מליון, איילון, שירביט וליברה.
לחנות האונליין של שי לי עם הנחות ומבצעים לחצו כאן

  • שבועיים מאוחר יותר ...
פורסם

מלבד הפן המכני שהוא דיי מובן מאליו, תדאג גם לכל החלק של מתלים \ בולמים שנוטים להזניח בארץ, רכב בגיל כזה ובק"מ כבר לא ירגיש הדוק ומחובר לכביש כבהתחלה לכן הייתי ממליץ על רענון לבולמים ולבדוק חופשים במשולשים (רגישים במאזדה 3), מוטות מייצבים, וכל הגומיות שעלולות להתייבש במהלך פרק הזמן הזה. בדוק גם את מצב הצמיגים, החלף בהתאם לצורך ברבעיית צמיגים דביקה ואוחזת ממותג מוכר. הדברים הללו ללא ספק ישפרו את תחושת הנהיגה ברכב (סך הכל יש למאזדה 3 התנהגות כביש טובה למדי).

פורסם
אוהב להתעסק עם רכבים , ובנתיים אני מאוד רוצה להשאיר תרכב וגם מטפל בו לבד , יש מדריך איך לנקות סעפת יניקיה ?

חפש בפורום "אינפוזיה"

לא בטוח שתוכל לבצע זאת לבד.. אלא אם יש לך ידיים טובות

פורסם
מלבד הפן המכני שהוא דיי מובן מאליו, תדאג גם לכל החלק של מתלים \ בולמים שנוטים להזניח בארץ, רכב בגיל כזה ובק"מ כבר לא ירגיש הדוק ומחובר לכביש כבהתחלה לכן הייתי ממליץ על רענון לבולמים ולבדוק חופשים במשולשים (רגישים במאזדה 3), מוטות מייצבים, וכל הגומיות שעלולות להתייבש במהלך פרק הזמן הזה. בדוק גם את מצב הצמיגים, החלף בהתאם לצורך ברבעיית צמיגים דביקה ואוחזת ממותג מוכר. הדברים הללו ללא ספק ישפרו את תחושת הנהיגה ברכב (סך הכל יש למאזדה 3 התנהגות כביש טובה למדי).

 

כבעל מאזדה 3 2005 7 שנים שגמאה 172000 ק"מ באמת החלפתי את כל מה שנאמר לעיל : משולשים , בולמים , מוטות מייצבים , מיכל עיבוי ועוד . הייתי ממליץ לך בנוסף לבדוק / להחליף שמן גיר למרות הוראות היצרן לא לגעת .

אצלי זה שיפר מאוד את החלפת ההילוכים.

כדאי גם לעשות ניקוי מצערת אם לא בוצע מעולם . אצלי זה שיפר סחיבה ותצרוכת דלק.

 

וכמו שאמרו - קנה צמיגים טובים . במידה הנפוצה 195/65/15 יש מבחר רב ותחרות . נצל זאת לטובתך

  • ספונסר פורום
פורסם

אגב, הרכב השני אצלי בבית הוא מאזדה 3 שנת 2004 עם 290,000 ק"מ, מטופלת כמו שעון (כולל בולמים, משולשים, מוטות מייצבים וכו') ונוסעת כמו חדשה :)

 

עדי

מרכז שירות שי לי - מורשה יבואן לרכבי פורד ומאזדה. רחוב היוזמים 12 אור יהודה, טלפון: 03-5333082
מוסך הסדר לחברות הביטוח מגדל, מנורה, ביטוח ישיר, 9 מליון, איילון, שירביט וליברה.
לחנות האונליין של שי לי עם הנחות ומבצעים לחצו כאן

  • שבועיים מאוחר יותר ...
  • ספונסר פורום
פורסם

בוקר טוב,

מיכל עיבוי מקורי לרכב שלך עולה אצלנו 266 ש"ח.

 

עדי

מרכז שירות שי לי - מורשה יבואן לרכבי פורד ומאזדה. רחוב היוזמים 12 אור יהודה, טלפון: 03-5333082
מוסך הסדר לחברות הביטוח מגדל, מנורה, ביטוח ישיר, 9 מליון, איילון, שירביט וליברה.
לחנות האונליין של שי לי עם הנחות ומבצעים לחצו כאן

  • ספונסר פורום
פורסם

זו טעות, אבל הבחירה בידיך.

בהצלחה.

מרכז שירות שי לי - מורשה יבואן לרכבי פורד ומאזדה. רחוב היוזמים 12 אור יהודה, טלפון: 03-5333082
מוסך הסדר לחברות הביטוח מגדל, מנורה, ביטוח ישיר, 9 מליון, איילון, שירביט וליברה.
לחנות האונליין של שי לי עם הנחות ומבצעים לחצו כאן

×
×
  • תוכן חדש...