Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 3521 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

שלום.

 

מה בעצם עושים בשיפוץ צירייה?

והאם ניתן לסמוך על שיפוץ כזה?

 

ממה שהבנתי מאנשים שעברו שבר צירייה במהלך נסיעה - בשני המקרים זה נגמר בתאונה. מצד שני, יש כאלה שאומרים שצירייה שנשברת זה כלום. למי להאמין ?

פורסם

ציריה בנויה מ 3 חלקים.

1. החלק הפנימי נקרא קרדן.

2. החלק המרכזי שהוא בעצם מוט ברזל מסיבי.

3. החלק החיצוני שנקרא פעמון.

לרוב מה שמחליפים זה את חלקים 1 או 3.

מכונאי יודע לזהות חופשים בחלקים האלה ולהחליפם.

בברכה.

פורסם

באיזה רכב מדובר?

יש רכבים שכבר לא משפצים להם ציריות, פשוט לא מתכסקים עם זה יותר, יש או חדש במחיר אסטרונומי או סיני זול מאוד אבל חרא זבל.

כולם לומדים,יש כאלה בדרך הקשה ויש כאלה בדרך הקלה, בסוף כולם מגיעים לאותה המסקנה.

פורסם

תודה על המידע.

subaru_loyale, זה לא רכב ספציפי. אני מחפש רכב כרגע וראיתי כבר שניים עם בעיה בצירייה - שמתבטאת בזה שכשמסובבים את ההגה עד הסוף ומשחררים קלאץ' יש תקתוק. האחד היה קאווליר 98 השני היה לנטרה 99.

כרגע, אני מחפש בעיקר גטס ולא נתקלתי בבעיה כזאת. בכל מקרה רציתי לדעת מה הסיפור עם השיפוץ. עד כמה זה מסוכן להזניח והאם השיפוץ אמין ?

אני לא מבין הרבה במכונאות אבל אני יודע פיזיקה ותורת החומרים - משני אלה אני מסיק שכל תהליך של ריתוך לא יספיק לאיחוי קרע במוט פלדה/ מתכת. אני חושב שהדרך היחידה לשיפוץ כזה אמורה להיות כרוכה בחימום עד להמסה של הציר ואז איחוי מחדש ואז הרפייה תרמית- לא סביר שמישהו באמת עושה את זה :lol:

פורסם
תודה על המידע.

subaru_loyale, זה לא רכב ספציפי. אני מחפש רכב כרגע וראיתי כבר שניים עם בעיה בצירייה - שמתבטאת בזה שכשמסובבים את ההגה עד הסוף ומשחררים קלאץ' יש תקתוק. האחד היה קאווליר 98 השני היה לנטרה 99.

כרגע, אני מחפש בעיקר גטס ולא נתקלתי בבעיה כזאת. בכל מקרה רציתי לדעת מה הסיפור עם השיפוץ. עד כמה זה מסוכן להזניח והאם השיפוץ אמין ?

אני לא מבין הרבה במכונאות אבל אני יודע פיזיקה ותורת החומרים - משני אלה אני מסיק שכל תהליך של ריתוך לא יספיק לאיחוי קרע במוט פלדה/ מתכת. אני חושב שהדרך היחידה לשיפוץ כזה אמורה להיות כרוכה בחימום עד להמסה של הציר ואז איחוי מחדש ואז הרפייה תרמית- לא סביר שמישהו באמת עושה את זה [emoji38]

השאלה היא מה הבעיה בציריה?

כמו שכבר רשמו לך, לרוב הבעיות הן או בקרדן (צד מנוע/גיר), או בפעמון (צד גלגל) לרוב, אין בעיות במוט עצמו כי אין ממש סיבה שהוא יהרס או יישחק. רק אחרי תאונות באם הוא נפגע אז מה שעושים זה, מחליפים אותו למקורי, או תחליפי.

פורסם

אני לא מבין על מה ההתעסקות עם הצירייה הזאת. מוסך 400 שקל צירייה אני הייתי מחליף שניים ימין שמאל נניח 1000 שקל כולל הכל שם וי ועובר הלאה.

כולם לומדים,יש כאלה בדרך הקשה ויש כאלה בדרך הקלה, בסוף כולם מגיעים לאותה המסקנה.

פורסם
אני לא מבין על מה ההתעסקות עם הצירייה הזאת. מוסך 400 שקל צירייה אני הייתי מחליף שניים ימין שמאל נניח 1000 שקל כולל הכל שם וי ועובר הלאה.

 

גם אני חשבתי על להחליף שניים - למען הבטיחות.

עדיין , אין פה אופציה להחליף - לא בקאווליר ולא ביונדאי לנטרה. יש רק לשפץ - מה שמצחיק זה שלנטרה עולה יותר. הכי זול שמצאתי היה 800 לצירייה אחת! וזה מוסך חאפר. 1900 שקל במורשה (אחרי 12% הנחה :-D:lol:).

קאווליר עדיין אפשר למצוא ציריות מקוריות אבל עולות המון.

פורסם

חבל על הזמן שבשיפוץ.מורידים ציריה,מתקינים משופצת (אחת שירדה מרכב ועברה שיפוץ) במקומה.

יש מקומות ייעודיים,שמתעסקים עם ציריות משופצות (כאלו שעוסקים בבלמים והגאי כח בד"כ עובדים גם עם ציריות).

חוץ מזה,בעיה בציריה לא מצביעה על שום דבר ברכב-אולי על טיפה חוסר תשומת לב של הנהג- במספר מקרים ברכבים שונים שהחזקתי,הרגשתי טיפה רעש והחליפו לי גומיה לציריה,דבר שמנע בהמשך החלפת/שיפוץ ציריה קומפלט.

אין איש בעולם שיוכל אותי למחוק אצלך אני קיים.

פורסם

במהלך שהות הרכב אצלי (כחמש שש שנים)... יצא לי לשפץ 3 ציריות , 2 ימין 1 שמאל , כולן בוצעו במוסך מורשה יונדאי במחיר אסטרונומי, ועל בסיס מקורי בלבד

 

אמנם לא מדובר ברכיב שהולך כל כך הרבה בגטס, אך היות שאני מטייל עם הרכב לא מעט ולא בדרכים סלולות בלשון המעטה, הבלאי גבוה יותר עליהן.

 

לאחרונה חשתי ברעידות שוב במהירות של 100 קמ"ש, החלטתי לחפש חדש ולא לשפץ , מהסטטיסטיקה עולה כי שיפוץ עולה יקר מדי בייחוד לצרכים והתחלופת ציריות אצלי) ,

 

בדקתי וחפרתי ומצאתי את דיסקל בתל אביב, שם רכשתי ציריות חדשות לגמרי של GSP המיועדות לגטס , ימין ושמאל (היות שלא היה לי יותר מדי כוח ורצון לחפור ולראות מי מהן הבעייתית) המחיר סביב ה500 שח לשתיהן יחדיו! + כחצי שעה של הנאה בפירוק והרכבה בסיוע של אסף איש האשכולות שלנו.

 

אם זה רכב כמו גטס וכו', אפשר גם את החליפיות האלו , גם אם אחרי שנתיים שוב יהיו לי רעידות , עדיין שווה לי מאשר להוציא לפחות כאלפייה על שיפוץ קיימת.

כשאתם מחפשים את המקומות המעניינים באמת!

👈 היסטוריה על המפה | :wave: פרוייקט טיגארט

פורסם
ציריה בנויה מ 3 חלקים.

1. החלק הפנימי נקרא קרדן.

2. החלק המרכזי שהוא בעצם מוט ברזל מסיבי.

3. החלק החיצוני שנקרא פעמון.

לרוב מה שמחליפים זה את חלקים 1 או 3.

מכונאי יודע לזהות חופשים בחלקים האלה ולהחליפם.

בברכה.

 

מחליפים רק את הגולות לגדולות יותר וזה אחרי שמבצעים כרסום למובילים של הגולות בצד החיצוני והפנימי.

×
×
  • תוכן חדש...