Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 3389 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

  • חברי המעגל הראשון
פורסם

תמשיך למדוד צריכת שמן.

אם אין טיפות מתחת לאוטו לא הגיוני שכמות כזו גדולה נעלמת בהזעה. זה חייב להיות נזילה או שריפת שמן.

תשתמש באוטו עד שימות ותזרוק לברזל.

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

פורסם

אכילת שמן יחסית גבוהה ברכבים האלו זה תקין, אין עשן, השמן נקי וטהור והרכבים האלו תמיד אוכלים שמן.

 

פשוט בתקופה האחרונה השמן יורד על פי המדיד הרבה יותר מהר מ2000-3000 ק"מ וזה לא נראה לי תקין...

מצד שני, אני נוסע הרבה מאוד בעיר, אולי רוב הנסיעות שלי בעיר לעבודה וחזרה אבל לא רואה כ"כ קשר.

 

כדאי לבדוק את האטם מכסה שסתומים ?

פורסם

נו, מה הבעיה אז?

תבדוק לעצמך האם יש נזילות שמן, אני עוקב פעם ב...תראה בשרשור החלפת שמן גיר .

לא רציתי ללכלך את הבגדים, אז צילמתי עם הפלאפון וקיבלתי אינדיקציה פחות או יותר .

  • 6 חודשים מאוחר יותר...
פורסם

לא רציתי לפתוח שרשור חדש אז אני אמשיך פה ואקפיץ.

 

אז ככה, האכילה ממשיכה, ושמתי לב שככל שאני מאיץ עם הרכב יותר חזק כך האכילה מהירה יותר.

 

נניח, אתמול או שלשום קצת התפרעתי עם הרכב והיום אחרי סוף העבודה בדקתי וירד עוד טיפה ממה שהיה אתמול.

 

בהתייעצויות משהו עם כאלו שמבינים עניין, החשד הוא שהמנוע אוכל אותו ואין מה לעשות עם זה...

 

הבעיה שאכן המנועים האלו אוכלים שמן (יש כאן גם מבחני סיכום של קורולה דומה עם צריכת שמן יחסית מהירה) אבל אצלי זה כבר מוגזם, אין מצב לעבור 1000 ק"מ מבלי שצריך להוסיף שמן וכשמתחיל לרדת יורד מהר.

 

אין נזילות, מנוע לא מרעיש (חוץ מהדברים האחרים הזבל שיש ברכב, אבל המנוע עצמו בסדר), לא מעשן למיטב ידיעתי, לא מזהם או עושה בעיות בטסט (לפחות גם לא בטסט האחרון מלפני חצי שנה ).

 

האם אני צריך לחשוש לצערי?

פורסם

תעבור לשמן צמיגי יותר במידה ומדובר באכילה של המנוע אז תראה שיפור במידה ומדובר באטמים שכבר הלך זמנם אז האכילה תשאר באותו הקצב.

אם בא לך קצת להתלכלך תזמין אטם מכסה שסתומים ואטם קרטר ותחליף בטיפול הבא שלך עם אסף על הדרך אל תשכח להחליף אטמים לפלגים אם אתה כבר מחליף אטם מכסה שסתומים וגם תנקה את האגן מלטה.

בעדיפות לחלקים מקוריים.

פורסם

איזה אטמים?

 

האטם מכסה שסתומים אמנם לא מקורי אבל הוחלף ממזמן ואין שום רטיבות מסביב.

 

מה שכן, כבר יצא לי לראות פעמיים את הפלאגים רטובים בטיפה בשמן, אבל לא בחלק התחתון.

 

ולגבי אסף, הוא ירד למחתרת אם הנוזל בלם שלי בבית התחמצן...:-)

פורסם

תעבור בטיפול הבאה ל20/50 זה הדרך היחדיה לגלות את מקור הבעיה.

הרי את המנוע אתה לא הולך לשפץ אפילו עם תגלה שזה הבוכנות אבל לפחות תחסוך כסף כי תעבור לשמן יותר זול.

20/50 של EUROL לא עובר את ה80 ש"ח.

פורסם

טוב, המכונאים שלי טוענים שמחזיר שמן\אטם כלשהו לא יגרמו לאכילה כזאת...

 

הבעיה יותר מורכבת שכן המנועים האלו ת-מ-י-ד אוכלים שמן בק"מ גבוה מסויים, העניין הוא כמה.

 

 

בכל מקרה, נמצא זמן ונזרוק אותה במוסך לבדיקה טובה אבל לפי איך שזה נשמע, אף אחד לא רוצה לבדוק את זה לעומק אולי לטובתי.

פורסם

לדעתי האישית זה תירוץ של מכונאי שלא מוכן להודות שאינו יודע מאיפה נשרף השמן.

לא מדובר במנוע עם טורבו או מנוע של רכב ספורט.

אין שום סיבה שיצורך שמן כשהוא על 10/40 פעם כשהמוסך המורשה היה שם 10/30 הצריכה הייתה מובנת וגם לא.

יש פה חברי פורום עם רכבים שעברו חצי מיליון(M.MAX) ושמו שמנים בצמיגיות יותר נמוכות ממה יש לך כרגע במנוע בלי צריכת שמן.

בוקי פרסם בסיכום שלו שהוא שם בסיטרואן ברלינגו ולא היה לא צריכה שמן.

אני בסוזקי בלנו שנקרע הטימינג באמצע נסיעה במזל לא היה צריך שיפוץ הייתה לי צריכה של ליטר כל 3000 ק"מ.

פורסם

מכר טוב שלי מחזיק בקורולה ישנה, שנת 95 אבל אותם חלקים מכאניים ואם אני לא טועה המנוע הוא עם 250 אלף ק"מ והוא ממש לא סובל מצריכה מוגזמת... מוזר.

 

כבר שמעתי שמנועים יכולים לאכול שמן בסל"ד גבוה, אבל עם כל הכבוד כשאני מאיץ לסל"ד "גבוה" זה מקסימום 3.5 טורים.

×
×
  • תוכן חדש...