Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 3696 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
גם איתות צורך דלק, הדלקת רדיו או מערכת שמע צורכת דלק כל פעולה שתעשה בעזרת האנרגיה שהמנוע מייצר צורכת דלק.

 

הנקודה היא שזה כל כך זניח ובלתי מדיד בתנאים שאינם תנאי מעבדה - שהתשובה היא שלכל צורך מעשי הפעולות האלה אינן צורכות דלק.

 

אגב, אם רכשת רכב שהוא חדש על הכביש - צריכת הדלק תשתפר פלאים בעוד כמה אלפי ק"מ, כך שהבדיקה שאתה עושה היא מיותרת.

 

משפט מעניין, האם הנ"ל מנסיון/יש סימוכין לטענה הזו?

 

כמה אלפי ק"מ - שזה אומר כמה בערך? ומה השיפור באחוזים? יש בדיקוות רציניות או רק מנסיון אישי?

 

תודה

  • תגובות 36
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

בתור אחד עם רכב קטן ומנוע חלש, (גטס 1.35) אני יכול להעיד שהמזגן לא משפיע יותר מדי על צריכת הדלק, הבדל של אולי 1:14-1:13.5 בעיר ו1:16 לעומת 1:17 בבינעירוני.

סתם חבל לסבול בשביל עוד 20 שקל בתדלוק הבא :)

פורסם
זה בערך כמו לברר כמה ליצנים נכנסים במונדיאו כי אם ביום מן הימים תרצה לפתוח קירקס, תוכל לחסוך על הסעות לעובדים. כנראה שלעולם לא תפתח קירקס, אבל בכל זאת אתה מעוניין לשמור על האופציה הזאת פתוחה.

 

דבר בשם עצמך [emoji2]

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

פורסם

חיסכון הוא מקל עם שני קצוות. בצד אחד יש את החיסכון ובצד השני יש את מחיר הרכב.

 

אפשרות אחת היא להסתגר בתוך קופסת פח קטנה ולקבל חיסכון, אולי אפילו בשילוב גיר ידני ובקיץ עם מזגן אפילו תוך הקרבה מסויימת על ביצועים (במיוחד בעליות) או על תנאים (לכבות מזגן בעליות, האצות וכד' - יש כאלה שעושים את זה).

 

בצד השני יש את רכבי הדיזל וההיברידיות. עד לא מזמן המשמעות הייתה לקנות רכב יקר. אבל הופיעו כבר דיזלים יחסית במחיר סביר כמו רכבי דצ'יה ופיג'ו 208 (שלדעתי זה רכב מעולה), וגם יש דגמים פחות יקרים לרכבים היברידיים, יש פלואנס/מגאן. עם רכבים האלה אפשר לקבל צריכה של 1/20 ומעלה תלוי מהתנאים. בסופו של דבר שיקול לקנות רכב יקר אך חסכוני תלוי מנסועה, בתנאים מסויימים זה כדאי.

 

עם כל רכב שהוא, החיסכון תלוי מנהג. כלומר זה לא שרכב 2.3 אמוספרי יהפוך לחסכוני פתאום, אבל תלוי מאופי הנהיגה אפשר מעט לחסוך בהאצות, בקריאה נכונה של תוואי הכביש ועוד. ההבדל בין נהיגה חסכונית לבין נהיגה לא חסכונית יכול להגיע ל50% ואף לעבור.

 

ברור שבכל רכב מנועי שאת האנרגייה מפיק משריפת דלק, כל דבר שלוקח אנרגייה בסופו של דבר יעלה בצריכת דלק. כמה? תלוי מה מפעילים ובאילו תנאים.

כיצד לחסוך דלק? להאיץ לאט, לצבור תנופה לקראת עליות, לחזות מהלכים של נהגים אחרים בכביש, לא לעבור על המהירות המותרת, להמנע מגז-ברקס אלא לגלוש כמה שיותר ולהתאים נסיעה לתנאים

פורסם

אני פנאט של המדידות בעיקר של צריכת הדלק ועושה את זה בשביל הכיף בכל מצב ולאורך זמן.

 

באחריות המאוורר לא משפיע על צריכת הדלק לפחות במדידות שהן לא בתנאי המעבדה.

לעומת זאת המזגן כן משפיע, כנ"ל גם חלון פתוח. במהירויות גבוהות (100+) החלון אפילו משפיע יותר.

פורסם

בכל אופן, צריך להבדיל בין חסכנות לבן קמצנות.

 

כשאתה חסכן בהגזמה (למשל מכבה מזגן בקיץ) אתה מתקמצן וסופך שאתה משלם בריבית דריבית במקום אחר.

הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]


×
×
  • תוכן חדש...