Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 3705 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

  • תגובות 67
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם
איציק, שמעתי מכמה מכונאים ובכלל שכל עוד המזרקים מתפקדים היטב (על הנייר לפחות) עדיף לא לגעת בהם ולנקות אותם כי הנזק יכול להיות עצום. זה נכון?

בבנזין ? איזה נזק יגרם ?

לדעתי זה שטויות במיץ. רוב ה"מכונאים" לא ירצו לגעת במשהו שהם לא מבינים בו (הזרקת דלק).

בשורה התחתונה מזרקים מתיישנים ובבנזין קל להביא לתוצאות טובות (וגם מזרקים חדשים, אם צריך בכלל, לא יקרים) עם ניקוי בהזרקה ישירה של חומר לחליל מזרקים.

 

איציק

Deepal S05 MAX MY26 272Hp 
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic

פורסם
העלת מעלות לא משפיעה על עומס מהמנוע. אתה פשוט מכניס יותר אוויר חם ממערכת חימום. מדחס עובד אותו דבר.

 

 

למיטב ידיעתי בחלק מרכבי VAG יש מדחס ספיקה משתנה, האם גם שם הטמפ' לא משפיע על העומס על המנוע?

פורסם

בסובארו ז"ל החלפתי מדחס, לאחד מפירוק, והוא עבד כמו שד, הקפיא לי את האוטו, אבל היה לו חיסרון רציני, הוא היה רועש כמו טרקטור, והיה מכביד על המנוע ברמה כזו שהרכב בקושי היה זז,

המדחס פשוט היה בו משהו דפוק, כנראה מיסב, או משהו כזה שגרם לרעש והכביד מאוד,

אולי שווה לך לבדוק את הכיוון הזה,

ביצוע תיקוני שפכטל ועבודות צבע בבתים,

 

פרטים בה"פ .

פורסם

מדחסי ספיקה משתנה מכאניים קיימים להערכתי כבר קרוב ל-2 עשורים במכוניות משפחתיות כדוגמת משפחת VAG ו PSA.

האם יש הבדל בכוח המנוע של מדחס ספיקה משתנה מכאני ביחס לאלקטרוני - כאשר יש עליו עומס או אין עליו עומס ? זו שאלה טובה - שאין לי עליה תשובה - רק שבמקרה של מדחס עם פיקוד ספיקה אלקטרוני, אני מניח שהודות לשליטה הממוחשבת, יש כאן יותר גמישות בעומס שהוא יפעיל על המנוע בהתאם לכח שאנחנו נדרוש מהרכב (לחיצה על הגז = עומס).

 

ספיקה משתנה אלקטרונית נכנסה באיזור 2005-2006 ב PSA (דגמים כמו 407, C4 וכד'), לא יודע איפה בדיוק אצל יצרנים אחרים אבל אני משוכנע שיצרנים שמחזיקים בטכנולוגיה מתקדמת (VAG למשל) והם לעיתים גם חלוצים, משתמשים במערכות האלו כבר לפחות עשור (2006 -> ).

 

איציק

Deepal S05 MAX MY26 272Hp 
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic

פורסם
מדחסי ספיקה משתנה מכאניים קיימים להערכתי כבר קרוב ל-2 עשורים במכוניות משפחתיות כדוגמת משפחת VAG ו PSA.

האם יש הבדל בכוח המנוע של מדחס ספיקה משתנה מכאני ביחס לאלקטרוני - כאשר יש עליו עומס או אין עליו עומס ? זו שאלה טובה - שאין לי עליה תשובה - רק שבמקרה של מדחס עם פיקוד ספיקה אלקטרוני, אני מניח שהודות לשליטה הממוחשבת, יש כאן יותר גמישות בעומס שהוא יפעיל על המנוע בהתאם לכח שאנחנו נדרוש מהרכב (לחיצה על הגז = עומס).

 

ספיקה משתנה אלקטרונית נכנסה באיזור 2005-2006 ב PSA (דגמים כמו 407, C4 וכד'), לא יודע איפה בדיוק אצל יצרנים אחרים אבל אני משוכנע שיצרנים שמחזיקים בטכנולוגיה מתקדמת (VAG למשל) והם לעיתים גם חלוצים, משתמשים במערכות האלו כבר לפחות עשור (2006 -> ).

 

איציק

 

במידה ולא היה הבדל בעומס לא הייתה שום משמעות בהתקנת מדחס כזה, לא?

פורסם

הפרשנות שלנו ל"הבדל" היא שונה מאדם לאדם, ובימים שבהם יצרנים נלחמים על כל כוח סוס ועל כל גרם זה זיהום אויר, לעיתים צריך גם לגעת בנקודות כאלה.

לדעתי ההפרש הוא זניח ביום יום, לפחות במדינה חמה כמו שלנו שהמזגנים עובדים בה קשה והמערכות נהיות קטנות מפעם לפעם (ובחלק מהמקרים גם לא מספיקות).

מה שכן, במכוניות שבהם הורידו את הקלאץ' לחלוטין, מושג איזון יותר נוח ונעים בין הסלד ולהפעלת המדחס - והפעלה של המזגן כמעט ואינה מורגשת כלל ! בניגוד ל "טיק" החזק והירידה בסלד שכולנו מרגישים במכוניות ישנות (לא בכולן אגב, יש כאלה שהכניסה של הקלאץ' נשמעת אבל הסלד נשאר יציב - בעיקר במנועי 2 ליטר ומעלה או כאלה שמערכות ההזרקה שלהן יודעות להגיב ליפני או בזמן להפעלת המזגן).

 

אותו הדבר עשו באלטרנטורים: עברו לפיקוד ממוחשב של מחשב ההזרקה רק בשביל להרוויח עוד טיפה כוח ולהוריד זיהום אויר כשאתה בעקיפה על 6000 סלד :-P

 

איציק

Deepal S05 MAX MY26 272Hp 
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic

פורסם

כמה שהשירשור הזה ד*** אני חייב להגיב.

מנסיון, יש הבדלי כוח בין מדחס עם פיקוד חשמלי למכאני ואני אתן דוגמא: לשני חברים שלי היה אותו רכב, איביזה 1.4 100 כוח סוס, אחד עם בקרת אקלים והשני מכאני.

במכאני היה איבוד כוח בהאצות חזקות, עליות וכו, ובבקרת אקלים לא היה כל שינוי, חוץ ההבדל טמפרטורות מורגש(בקרת אקלים מפסיקה את פעולת המדחס או מגבילה אותו בהתאם לעומס).

 

איציק, אתה צודק לגבי המכוניות עם המנועים הגדולים, יותר קל להם להתמודד עם איבוד הכוח של מזגן מכאני, אבל במזגן של בקרת אקלים אין כל שינוי.

 

אושריקו בחיית.... מה לא עברה לך התקופה של העקיפות והסטייל ג'נין רמאללה וכ"ו? לך תקנה כבר איזה gti, fr, cupra או משהוא בסגנון ותרד לפורום הזה מהוריד... הבנו שיש לך קורולה 99 שהיו לה 100 כוח סוס ושהיא נותנת קיקים כמו לוחם תאילנדי... אם תרצה המלצה לרכב אמיתי אשמח לעזור(: סע ברכה והצלחה...

רון

 

החיסכון שלך - ההנאה שלנו ! איפה הקאץ' ?


×
×
  • תוכן חדש...