Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 3554 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

וואלה, camerasize - שכחתי את קיומו של האתר, תודה.

ב-dpreview אני חופר מאז ומעולם, ועוד עם רטינה 15, אני מחפש זוויות נוספות כפי שקארספורום מיטיב לספק.

אוכל את הכובע שהגיש לי avergel ומודה קבל עם ועדה שלפעמים מחשבים של אסוס מחזיקים מעמד אפילו מעל לשנה שלמה - אם נזכרים לעדכן את ה-bios.

  • תגובות 73
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם

ב-Dpreview התכוונתי לא שתתייחס לקשקשת בביקורות, אלא להשוואות האובייקטיביות של איכות התמונה.

הפער שם ב-ISO הגבוה בין הפוג'י ל-RX מאוד מוחשי.

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

פורסם

אכן.

 

מה עם ה lx100 של פנסוניק? שכחתי לצרף אותה להתלבטות.

לכאורה, מרפרוף זריז יש שם חיישן טיפ-טיפה יותר גדול (עם הקטע המוזר הזה של שימוש חלקי בחיישן גדול)

ומבחינה ארגונומית היא נראית ״נכון״.

אוכל את הכובע שהגיש לי avergel ומודה קבל עם ועדה שלפעמים מחשבים של אסוס מחזיקים מעמד אפילו מעל לשנה שלמה - אם נזכרים לעדכן את ה-bios.

פורסם

ארגונומית... האמת היא שעד לא מנסים לא יודעים.

אחרי זה מתרגלים לכל דבר...

 

מבחינת חיישן, זה כמו כל פאנסוניק/אולימפוס, מבוסס חיישן M43, יותר קטן מהפוג'י, יותר גדול מה-RX.

אתה מוגבל מבחינת המגה פיקסלים וביצועי ה-ISO הגבוה פחות טובים, אבל אתה מרוויח גודל יותר קומפקטי (כי החיישן יותר קטן ויותר ריבועי. שים לב, ה-Aspect Ratio של חיישנים אלו הוא 4:3 ולא 2:3. לטעמי, גם לזה מתרגלים...).

 

בגלל שאתה ציינת עדשות פריים, שזו בחירה טבעית לצילום בחלל קטן באור נמוך (בגלל הצמצם), כוונתי אותך לפוג'י.

גם לאולימפוס ופאנסוניק יש גופים מצויינים, ועדשות פריים מצויינות (חלקן במחיר טוב מאוד), ממבחר הכי עשיר.

 

אני עם אולימפוס, כי בזמנו הפוג'י המתחרה סבלה מפוקוס איטי, ואין לי סבלנות לזה. גם הקומפקטיות של אולימפוס קרצה, והאיכות מספיקה לי לחלוטין, כמו מס' הפיקסלים (16MP. אין יותר).

היום... יכול להיות שהייתי הולך על הפוג'י, אבל העובדה שאני לא מחליף מצביעה על כך שלא ממש חסר לי כלום (אני מצלם עם פריים בלבד).

 

בין ה-LX ל-RX... וואלה, לא יודע. צריך לחפור בפרטים.

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

פורסם

צילום בתנאי תאורה קשים ללא פלאש זו משימה לא סימפטית למצלמות עם חיישן קטן.

אז אני שניה זורק משהו לאוויר - Sony alpha 7.

יש לה חיישן גדול מכל השאר וכנראה מספקת איכות תמונה וביצועי ISO עדיפים בהרבה.

היא נכנסת בתקציב המוגדר, אבל אני לא מכיר את העדשות שלה. יכול להיות שהן כבר לא יכנסו.

שווה לבדוק.

מה חתימה? תתפשטי!

פורסם
אז אני שניה זורק משהו לאוויר - Sony alpha 7.

 

לא בתקציב.

והעדשות יקרות.

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

פורסם
חבל על הכסף קנה P&S עד 1200 שח גם ככה לא תרגיש בהבדל.

Canon PowerShot SX400

Nikon COOLPIX L840 עם WIFI מובנה. ב 880 שח דרך אמזון.

Sony DSC-RX100/B

Canon PowerShot G7 X

Samsung NX3000 עם WIFI במבצע של 300$ דרך אמזון ללא דמי משלוח בארץ 1800.

 

אני הייתי הולך על NX 3000 חסרת המראה.

בטח שיש הבדל.

תסתכל על תמונות שצולמו עם RX100 של סוני ותבין לבד, המצלמה הזאת לא רחוקה באיכויות שלה מחסרות מראה או מרפלקס זולות.

בעיקר בדורות האחרונים של הRX100 התוצאות מצוינות ויש הצדקה למחיר.

איך אתה יכול להשוות בכלל צעצועים כמו SX400 או L840 לRX100? זה כמו להשוות בין סוזוקי אלטו לBMW סדרה 3.

 

ואם כבר מירורלס - למה סמסונג? המירורלס שלהם הכי פחות מצליחה והיצע העדשות מוגבל. אם כבר אז אולימפוס או סוני. את הE-PL5 של אולימפוס ניתן להשיג במחירים טובים (1300₪ עם עדשת קיט)

בעבר: Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7 | Toyota Corolla Hybrid Limited Mitsubishi Space Star Supreme

בהווה:  Tesla Model 3 Highland SR | Hyundai Kona EV LR

פורסם (נערך)

עדכון:α6000 עם עדשת הקיט ועדשת 35 מ״מ קבועה (52 מ״מ של פעם)

בסופו של דבר הפחד מהגודל לא היה מבוסס, היא לא כבדה בכלל ויושבת יפה ביד.

 

עדשת הקיט בסדר גמור, יותר טובה מעדשת הקיט שהייתה לי בזמנו עם ה-slr של קאנון.

מדי פעם אני אמצא שימוש לקצה השימושי שלה (24 מ״מ) אבל עומק השדה הזה לא מתאים לסגנון הצילום שלי.

 

אני לא מעלה פה צילומים של הילדים, אבל אלה דווקא יצאו הכי טוב, בלי לכוון כלום,

auto הישר מהמצלמה. אין כמו עדשות פריים (וזאת יקרה להחריד, יחסית).

 

ה-iso של הצילומים העלובים האלה נע בין 800 ל-3200. הביצועים ב-1600-3200 מופרעים, לא פחות.

התמונות המצורפות הוקטנו באדיבות פליקר, המקור הוא 6000 על 4000.

 

תודה למגיבים ולממליצים!

 

24157298181_53bf25dc90_k.jpg23611088454_176c6d4f02_k.jpg23610553843_1b550abbab_k.jpg23613363053_8406633be1_k.jpg

עריכה אחרונה על ידי hans

אוכל את הכובע שהגיש לי avergel ומודה קבל עם ועדה שלפעמים מחשבים של אסוס מחזיקים מעמד אפילו מעל לשנה שלמה - אם נזכרים לעדכן את ה-bios.

פורסם

בסוף זנחת את התקציב הבלתי מוגבל והלכת על תמורה לכסף.

חכם.

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

פורסם (נערך)

שכחתי לציין שהמדגמים האלה הם רק עם הפריים-35 מ״מ. היא כנראה תישאר תקועה במצלמה לנצח.

מלא צילומים מהסוג ש-falou שונא, עם dof אפסי והמון bokeh רך וענוג... :lol:

 

יאללה, תן לו ב-4000 על 6000 עם עיבוד מקושקש מתוך המצלמה, עדיין עם iso 1600/3200 אבל לפחות עם תאורת חלון, בניגוד לתאורת הנאון המזעזעת בתגובה הקודמת:

24222711696_05f9cddae0_o.jpg23880989349_c1ea679222_o.jpg

עריכה אחרונה על ידי hans

אוכל את הכובע שהגיש לי avergel ומודה קבל עם ועדה שלפעמים מחשבים של אסוס מחזיקים מעמד אפילו מעל לשנה שלמה - אם נזכרים לעדכן את ה-bios.

פורסם
שכחתי לציין שהמדגמים האלה הם רק עם הפריים-35 מ״מ. היא כנראה תישאר תקועה במצלמה לנצח.

מלא צילומים מהסוג ש-falou שונא, עם dof אפסי והמון bokeh רך וענוג... :lol:

 

 

לא מספיק רך וענוג לטשטש רקע מכוער בראשון וסתם מקלקל בשני.

לך לצלם את הילד, מגיע לו יותר טוב.

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

פורסם

הכלל הראשון - תאורה תאורה תאורה - לא השתנה ב-200+ שנות צילום.

אולי כדאי שאתחיל בלא לצלם עד שהתאורה טובה. אח״כ נסדר את הרקע, זה כבר תלוי בקפריזות של הדוגמן...

יאללה לאימונים.

אוכל את הכובע שהגיש לי avergel ומודה קבל עם ועדה שלפעמים מחשבים של אסוס מחזיקים מעמד אפילו מעל לשנה שלמה - אם נזכרים לעדכן את ה-bios.

פורסם

אחלה מצלמה. לדעתי כשארכוש מירורלס זה גם יהיה משהו בסגנון של האלפא 6000.

בעבר: Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7 | Toyota Corolla Hybrid Limited Mitsubishi Space Star Supreme

בהווה:  Tesla Model 3 Highland SR | Hyundai Kona EV LR


×
×
  • תוכן חדש...