Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

שאלה על מצערת לכל צילינדר או בקיצור ריבוי מצערות


BMW_525_89
שימו לב! השרשור הזה בן 7059 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

יש לי שאלה ראיתי כמה תמונות שהם במקום לשים סעפת יניקה יש מצערת עם קרבורטור לכל

צילינדר בנפרד.

 

מה זה נותן ששמים 4 מצערות במקום לשים מצערת אחת עם סעפת?

ראיתי שזה קיים רק עם קרבורטור האם יש את זה גם בהזרקה?

כשיש לך דאבל וופר 8 אינצ' בכל דלת אתה מתחיל לחשוב פעמיים,

אם בכלל אתה צריך לשים סאב.

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=455879

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אצטרף ואשאל:

 

מה הגורם לריבוי המשמעותי בכוח?

אני יכול להבין שיפור מזערי עקב זרימת אויר קלה ומדויקת יותר לכל צילינדר, אך מה הגורם ל'הרבה יותר כוח'..?

 

בתודה,

שחף בן צבי.

בברכה,

שחף בן צבי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אצטרף ואשאל:

 

מה הגורם לריבוי המשמעותי בכוח?

אני יכול להבין שיפור מזערי עקב זרימת אויר קלה ומדויקת יותר לכל צילינדר, אך מה הגורם ל'הרבה יותר כוח'..?

 

בתודה,

שחף בן צבי.

אם כמו שהבנתי נכון אז לכל צלינדר יש קרבורטור משלו

אז יש יחס של אויר דלק של 1:1 אזי שכל קרב' עובד רק עבור צלינדר אחד ולא עבור 4

וכמובן שזה מחייב מצרעת לכל צלינ', תחשוב על זה איך זה אפשרי שיהיו 4 קרב' ומצרעת אחת עם סעפת יניקה

 

הגורם המשמעותי לכח הוא לא זרימת אויר יותר חופשי לכל צלינ' אלא זרימת תערובת של דלק-אויר אישית לכל צלינ'

משמע כל הצלינ' עובדים בלי הפרשי זמן ואפילו לא הקטנים ביותר

וכמובן אתה מגיע לסל''ד יותר גבוה יותר מהר וזה הגורם המשמעותי לכח

רנה דקארט אמר:אני חושב משמע אני קיים

גארי קספרוב אמר:אני טוב כי אני חושב 5 מהלכים קדימה

זיגמונד פרויד אמר:כשאתה חושב על משהו תחשוב עליו דרך כל 4 הכיונים ולא דרך כיון אחד הכיון הישיר

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם כמו שהבנתי נכון אז לכל צלינדר יש קרבורטור משלו

אז יש יחס של אויר דלק של 1:1 אזי שכל קרב' עובד רק עבור צלינדר אחד ולא עבור 4

וכמובן שזה מחייב מצרעת לכל צלינ', תחשוב על זה איך זה אפשרי שיהיו 4 קרב' ומצרעת אחת עם סעפת יניקה

הגורם המשמעותי לכח הוא לא זרימת אויר יותר חופשי לכל צלינ' אלא זרימת תערובת של דלק-אויר אישית לכל צלינ'

משמע כל הצלינ' עובדים בלי הפרשי זמן ואפילו לא הקטנים ביותר

וכמובן אתה מגיע לסל''ד יותר גבוה יותר מהר וזה הגורם המשמעותי לכח

איזו הודעה לא ברורה! יחס אויר דלק של 1:1???? הציל' עובדים בלי הפרשי זמן????

אז קודם כל כמה תיקונים. יחס אויר דלק תקין הוא 1:14.5 בערך. ציל' תמיד יעבדו בהפרשי זמן (למעט במנועים נדירים ומוזרים). זרימת אויר לצילינדר קיימת רק במנועי הזרקה ישירה ולא קשורה לנושא, ובכלל כל ההודעה מריחה מחוסר הבנה בסיסי של דרך העבודה של מנוע בעירה פנימית.

 

ולעניינינו - רוב השיפורים לרכב מתמקדים בשיפור נשימת המנוע. אם בצד היניקה באמצעות פורטינג, תזמון שסתומים שונה, פילטרים פתוחים ועד לגדישה, ואם בצד הפליטה באמצעות מערכות זרימה חופשית.

כל המשמעות של ריבוי גופי מצערת (בקרב' או בהזרקה) הוא שיפור זרימת האויר.

 

אם תחשבו לרגע כמה מאמצים משקיעים בפורטינג, לדוגמא, ואת התוצאה המתקבלת ממנו - בדרך כלל שיפור די משמעותי רק בגלל הוספה זעומה של מילימטרים ספורים לקוטר המעברים - אז תבינו מה התוצאה שיכולה להתקבל מתוספת של סנטימטרים שלמים כשמכפילים את מספר גופי המצערת...

 

כמובן שכמו בכל תחום שמעורבת בו זרימה טורית, הזרימה מוגבלת בידי החלק המוגבל ביותר, עדיין יהיו חלקים מגבילים שניתן יהיה לשפרם עוד (פורטינג, פילטרים, גודל שסתומים וכו') אבל עדיין, הוספת מצערות היא תוספת משמעותית ביותר ליכולת הנשימה של המנוע - והשיפור בביצועים בהתאם.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מצטער אנשים ההודעה הקודמת באמת לא ברורה

זוהי תוצאה של שעה מוקדמת עם כמה מושגים שרק אני מבין. מיצטער לא יקרה שנית

 

1:1 הכוונה קרבורטור ישיר לכל צלינדר (שוב מיצטער על אי ההבנה)

נו באמת עכשיו פעגת בי ''חוסר הבנה בסיסית על עבודת מנוע בעירה פנימית''

א. עיקרון עבודה זה רשום בסיפרי התאוריה. אבל לא מישם אני יודע איך עובד מנוע רגיל

ב. אם לא הייתי יודע דברים בסיסיים כמו זה, אז הייתי עוד אחד מאותם מתלהבים מכל פורשה שנוסעת לה נסיעת דאויין ואפילו לא יודעים מה הולך לה בפנים או למה היא מסוגלת (משמע הייתי מתלהב רק מהשם שראיתי בכמה סרטים)

ג. כתוצאה מב' לא הייתי מוצא לנכון להירשם לפורום, תמונות של מכוניות אפשר להשיג בכל מקום במיוחד אם יש לך אינטרנט

ד. אישפוז אתה יכול ליבחון אותי מתי שתירצה

 

שוב אני מיצטער על הזי*&^י שכל שנתתי לכם (תודה אגב שתיקנת אותי)

לא יקרה שנית

רנה דקארט אמר:אני חושב משמע אני קיים

גארי קספרוב אמר:אני טוב כי אני חושב 5 מהלכים קדימה

זיגמונד פרויד אמר:כשאתה חושב על משהו תחשוב עליו דרך כל 4 הכיונים ולא דרך כיון אחד הכיון הישיר

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש לי שתי הארות/הדגשות לדבריו של אישפוז מנהל הפורום.

1- תוספת קוטר של מלימטרים ספורים מאד משמעותית בהקטנת מפלי הלחץ. יש להבין שעל ההקף הפנימי של הצנרת של הסעפת נוצרת שכבת גבול המאיטה את זרימת התערובת. מדובר הרי בצנרת קטנה יחסית. כל תוספת לקוטר מגדילה את החתך הזמין והרחוק מאזורי שכבת הגבול, ומשפרת את הזרימה.

2 - למעט במנועים בעלי טורבו, כל זרימת האויר בסעפת היניקה מתקיימת בגלל יניקת הבוכנות. מכאן נובע שהפרש הלחצים הזמין לדחיפת תערובת לצילינדרים מוגבל מאד (המכסימום התיאורטי יהיה 1 אטמוספרה, וגם זאת בגובה פני הים וכדומה). לכן כל הפחתה במפלי הלחץ בזרימה מאד משמעותית.

 

יוסי

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

במידה ומישהוא רוצה להתקין קיט כזה אצלו באוטו

למי פונים?

הרי בטוח שמוסכים רגילים לא מתעסקים עם דברים כאלה או שאני טועה...

כשיש לך דאבל וופר 8 אינצ' בכל דלת אתה מתחיל לחשוב פעמיים,

אם בכלל אתה צריך לשים סאב.

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=455879

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 7059 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...