Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4052 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

אני בעיקר מתקשה בקידוח בפלדה.

 

בבטון ובבלוקים אני קודח עם פטישון - לא בעיה.

בעץ - בדרך כלל עץ אורן או עץ לבן - לא בעיה לקדוח עם מקדחה ולפעמים אפילו עם מברגה כשמתעצלים להביא כבל מאריך לחשמל.

 

אבל כצריך לקדוח בפלדה אפילו דקה בעובי של 2.5 מ"מ אני תמיד מתקשה.

לא יודע מה אני עושה לא טוב, אם זה המקדחה או המקדחים או הטכניקה שלי.

ניסיתי את כל הדברים כולל לקדוח לאט, לקרר עם שמן, תמיד לוקח לי המון זמן לקדוח חור מסכן.

(אחרי שכבר עשיתי חור עם מקדח קטן להרחיב אותו עם מקדח גדול יותר זה כבר הרבה יותר קל).

 

בקיצור.

אני צריך המלצה למקדח טוב לפלדה.

אם יש קישור לאיביי או לאתר אחר זה יהיה טוב.

  • תגובות 62
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם

בוא נשים את זה על השולחן- סט מקדחים איכותי 1-12mm בקפיצות של 0.5mm עולה מעל 1000 שקל. אתה מוכן לשלם מחיר כזה? אם לא חבל לדבר על מקדחים איכותיים.

 

קידוח במקדחה ידנית הוא לא יציב והורס את המקדחים נקודה. במצב כזה המקדחים צריכים השחזה לעיתים קרובות. בקידוח על מכונה יציבה כמו מחרטה, כרסומת או מקדחת עמוד רצינית המקדחים מחזיקים המון זמן גם שהם עובדים בעומסים גבוהים בהרבה.

 

כמעט כל קידוח במתכת, בעיקר בפלדות דורש קירור. באופן חובבני אתה יכול להשפריץ תוך כדי מים בעזרת מרסס. אם אתה רוצה להגדיל אתה יכול לקנות נוזל קירור ייעודי כדוגמת Tapmatic #1 GoldCutting

פורסם
תקרר אפילו עם שמן בישול.

 

מקדחים איכותיים גם עולים הרבה. אתה יכול להסתפק ב etm הלבנים. הם נותנים יחס עלות ביצוע טוב.

כבר 10 פעמים כתבתי לך שכבר אין מקדחי ETM מקורים אלא מקדחים סינים באריזה של ETM והמחיר לא זול בהרבה ממקדחים תוצרת החברות שציינתי קודם לכן.

איזה כייף לי :)

פורסם

זה ש ETM לא מייצרים בארץ לא אומר שאין מקדחים שלהם. לפי מה שאתה אומר כמעט ואין מוצר מקורי בעולם כי כמעט כולם לא מייצרים בארץ המקור.

 

עם כל הכבוד לחברות שציינת קודם, ETM עולים עליהם באורך החיים כמקדח לשימושים כלליים. אני לא מדבר על הסדרות של דורמק לנירוסטה שעולים הרבה אבל חיים מצויין בקידוחים עמוקים בנירוסטה אלא על המקדחים לשימושים כלליים.

 

אם עם מקדח ETM בקוטר 8.2 אני קודח כ 4000 חורים בעומק 30 מילימטר ביציקה אפורה עם GURING לא הגעתי לחצי מזה ועם דורמר הגעתי לסביבות ה 3000.

 

בפלדות רכות ה ETM נותן אורך חיים עוד יותר טוב.

תודה לשרת התחבורה מירי רגב על קירוב הפריפריה למרכז.

פורסם (נערך)

אתה מזכיר לי את אלה שקונים טלוויזיות תוצרת ITT או פיילוט או מכונת כביסה תוצרת קריסטל וחושבים עדיין שאלה אותם מוצרים שיוצרו על-ידי חברות שהיו שם דבר בעבר.

 

ETM לא קיימת אלא אטמוס בלבד. אטמוס היא חברת שיווק שמייבאת מוצרים לעיבוד שבבי מכול העולם ומוכרת חלק מהמוצרים תחת השם ETM שעדיין נחשב שם עם מוניטין טוב ואין סיבה שלא מכיוון שאני הייתי אחד המתכננים המכניים לפני שהחברה נסגרה ומכרה את רוב פעילותה לישקר.

 

גם אתה יכול לייבוא מסין מקדחים ולהכניס אותם לאריזה עם לוגו של חברת

Dormer ולמכור את המקדחים בעלות מופרכת.

טיפ קטן

:-D. במקום DROMER תכתוב על האריזה DROMERR וכנראה אף אחד לא ישים לב.

עריכה אחרונה על ידי מרק10

איזה כייף לי :)

פורסם

מרק ידידי, בסין יש כל מיני איכויות ורק לידע כללי, השם etmשייך לישקר ולא לאטמוס. ישקר מייצרת תחת השם הזה תפסניות btו iso וגם את המקדחים במפעל שלהם בסין.

 

תחת השם יש כמה רמות איכות ומחיר.

 

אני יודע שהיית מתכנן מכני שם אבל מאז עברו הרבה שנים ודברים השתנו.

תודה לשרת התחבורה מירי רגב על קירוב הפריפריה למרכז.

פורסם

ידידי, לא מדוייק.

 

כאשר החברה נמכרה כול ייצור מחזיקי הכלים והתפסניות נרכש על-ידי ישקר וכמובן הם שווקו תחת השם ETM. ייצור המקדחים נמשך עוד שנה בערך לאחר מכירת פס הייצור של מחזיקי הכלים והתפסניות בגלל חוזים יישנים והשם ETM בהקשר של מכירת מקדחים וכלים שונים נשאר בידי מוטי רונן שהיה הבעלים גם של ETM וגם של אטמוס וכנראה נשארו בידיו זכויות בשימוש בשם ETM בעניין מקדחים בלבד (לא ראיתי את החוזה).

 

מנהל חברת אטמוס לשעבר צביקה דולברג שהחה מנהל המפעל בתקופה ש-ETM נסגרה הינו חבר שלי ואני יודע קצת יותר ממה שמספרים לך אנשי מכירות וכול מיני לוחשים. המנהל הנוכחי של אטמוס היה מחסנאי פשוט באטמוס והתקדם לאחר 10 שנים להיות המנהל של החברה.

איזה כייף לי :)

פורסם

מכיר טוב את הסיפור של חיסול etm כיצרן אבל מנהל אחד המפעלים של ישקר בסין הוא חבר טוב שלי והמידע שלי ממנו.

 

אטמוס היא חברת שיווק ולא יצרן. אני לא יודע מי מחזיק במותג בנושא המקדחים אבל אטמוס יקרים יחסית לספקים אחרים במקדחי etm.

 

אורך חיים של מקדח תלוי בהרבה גורמים ויכול מאוד להיות שמקדח שאצל אחד עובד יפה לא יחזיק אצל אחר בגלל סיבות כגון יציבות מכונה, טיב השטח שקודחים עליו, סוג האמולסיה ועוד.

תודה לשרת התחבורה מירי רגב על קירוב הפריפריה למרכז.

פורסם

יש לי סט שהרכבתי לפני כעשר שנים. המידות השלמות הם מקדחים של guhring והחצאים של etm מדגם שאז קראו לו etm gold.

רוב השנים הסט שימש אותי לקידוח ידני. מהשוואה התרשמותית המקדחים של etm קודחים טוב יותר והחזיקו בצורה טובה יותר. לעיתים קרובות הייתי קודח חור מוביל עם מקדח של etm ומשלים אותו עם מקדח של ghuring. כיום לקידוח במכונות אני קונה מקדחי קובלט או וידה מלא של wtp (titex) והם מעולים.

פורסם

וידיה מלא טוב רק אם המכונה יציבה ואתה קודח אחרי מקדח נקודה או על שטח חלק וישר. הם לא סובלים כוחות צידיים.

 

ביציקות הגעתי למסקנה שהפיתרון הטוב ביותר הוא מקדח וידיה מולחם (לוחית וידיה מולחמת בקצה מקדח HSS). מקדח כזה בקוטר 19.5 מ"מ עולה כ 230 שקל וחי כ 10,000 חורים במהירות חיתוך של 100 מטר לדקה.

תודה לשרת התחבורה מירי רגב על קירוב הפריפריה למרכז.

פורסם

מחיפושים התקשיתי למצוא מקדחים כמו שאתה מתאר במידות של עד 10 מ"מ. יש לי מקדח אחד כזה של חברה צרפתית לא ידועה. מאיזו חברה אתה קונה מקדחים כאלו?

 

אגב במידות שאתה מתאר נראה לי שאפשר למצוא מקדח עם שימות מתחלפות. אני מניח שאתה ממילא קודח על מכונת יציבה אז אני מתקשה להבין מדוע אתה לא משתמש במקדחי מתק"ש מלא, עם חורי מעבר לנוזל קירור וציפוי TiN. אם כבר מתדיינים בנושא מקדחים, מה דעתך על מקדחים בעלי יותר משתי שפות חיתוך?

פורסם

אני קודח בעיקר על מרכז עיבוד הוריזונטלי שהוא מאוד יציב אבל אין לו קירור דרך הכלי.

 

מקדח ודיה מלא עולה בערך פי 7 ממקדח מולחם (יש אצל קופיטו. פעם היו גם לטיטקס אבל הפסיקו לייצר. יש גם של חברה עלומה בשם STAR והם לא רעים בכלל). לגבי שימות מתחלפות ניסיתי את ה CAMDRILL של ישקר שקודח יופי אבל בגלל שאין קירור דרך הכלי והשימה תפוסה על הקפיציות של הקנה אחרי 2 החלפות לוחית הכלי הולך.

 

לגבי יותר משתי שפות חיתוך זה כבר תלוי בחומר. ביציקות הוא עובד יופי כי אין בעייה של פינוי שבבים. בפלדות כבר אין לו יתרון.

תודה לשרת התחבורה מירי רגב על קירוב הפריפריה למרכז.

פורסם (נערך)

אני לא רואה סיבה מוצדקת להשתמש במתכות יחסית רכות במקדחי מתק"ש מלא בייצור המוני מהסיבה של עלות/תועלת במיוחד כאשר מדובר על קטרים גדולים.

 

*עריכה* רק עכשיו ראיתי שנהג לילה ענה לך.

עריכה אחרונה על ידי מרק10

איזה כייף לי :)

פורסם
יש לי סט שהרכבתי לפני כעשר שנים. המידות השלמות הם מקדחים של guhring והחצאים של etm מדגם שאז קראו לו etm gold.

רוב השנים הסט שימש אותי לקידוח ידני. מהשוואה התרשמותית המקדחים של etm קודחים טוב יותר והחזיקו בצורה טובה יותר. לעיתים קרובות הייתי קודח חור מוביל עם מקדח של etm ומשלים אותו עם מקדח של ghuring. כיום לקידוח במכונות אני קונה מקדחי קובלט או וידה מלא של wtp (titex) והם מעולים.

אכן מקדחים מקוריים תוצרת ETM היו שם דבר בתעשיה. מתי רכשת לאחרונה מקדחי ETM ? האם על המקדחים במידות מעל 3.5 מילימטר יש הטבעה עם לוגו או השם ETM ?

איזה כייף לי :)


×
×
  • תוכן חדש...