Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

תקנת רעש - מערכת פליטה


amir74
שימו לב! השרשור הזה בן 3346 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

מישהו מכיר את התקנה ויכול לצרף קישור ?

איך מודדים רעש של מערכת הפליטה ?

האם בוחן יכול להחליט על פי האוזן שמערכת הפליטה רועשת ?

 

תודה

אם עוקפים אותך מימין את/ה כנראה בנתיב הלא נכון.

(lancia delta turbo mk3 (844

 

HU: ECLIPSE CD5000   AMP: NAKAMICHI PA1004   SUB: ROCKFORD FOSGATE rfz3412    FRONT: RAINBOW CS 3/160

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

במקרהשל ליקויים במערכת הפליטה של רכב, אין צורך במדידת רעש אלא הערכה כי יש חריגה ברמתהרעש.



שוטריםנותנים דוח בגין כך בהתבסס על תקנה 157(א) :





רעש לא רגיל

157. (א) לא ינהג אדם רכב המשמיע רעש לא רגיל שמקורובליקוי שברכב או בהזנחת הטיפול בו או בכל חלק ממנו או בסידורו הפגום של מטעןשעליו.

(ב) לא יגרום אדם על ידי רכב לרעש בדרך עירוניתאלא במידה הדרושה להפעלתו התקינה.

כמו כן, יש את תקנה 282א המדברת על מניעת רעש (לא מוגדר מה זה רעש...)– זה סובייקטיבי.



 

282א.(א) לא יירשם רכב מנועי אלא אם כן עמד,לענין מניעת זיהום אויר, תצרוכת והתאמת דלק ומניעת רעש, בתנאים האמוריםבחלק ג' שבתוספת השניה; לענין זה, "רכב מנועי" - רכב מנועי המופעל במנועבנזין, ושהמהירות המתוכננת על ידי יצרנו עולה על 50 קמ"ש ורכב מנועי המופעלבמנוע דיזל שהמהירות המתוכננת על ידי יצרנו עולה על 25 קמ"ש, למעט טרקטורומכונה ניידת.

 



ולסיום, תקנה 306 המאפשרת לבוחן מוסמך להוריד רכב מהכביש בגין ליקויים כלשהם (כולל רעש...)

 

306. רכב וכל החלקים, האביזרים והציודהמורכבים עליו או המותקנים בו יהיו בכל עת במצב תקין ובמצב שאין בו כדי לגרום רעש,הפרעה, נזק או סכנה לנמצאים עליו, בתוכו או על ידו, לעוברי דרך או לרכוש.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ע"פ האוגדן לבחינת רכב(ספר הבוחן), סיבות לפסילה:

 

1. הרכב משמיע רעש מן המפלט העולה בעוצמתו על הרעש מרכב תקין אחר מאותו התוצר והדגם.



2. ברכב מותקן מכשיר שמפסיק את פעולת משתיק-הקול וגורם רעש.



לא בודקים רמת db, הכל נתון לשיקול דעתו של הבוחן.

קהילת אוהדי ווסטהאם יונייטד בישראל - https://www.facebook.com/groups/whuil/

'פטישי ישראל' - https://www.facebook.com/WHUIL/

טוויטר - https://twitter.com/AmitDim

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אין שום משמעות לטופס אישור הייבוא ? האישור הוא לייבא ולא להשתמש ?

למי שקורא אני ממליץ שלא להיכנס למבחן השנתי במכון מ.מ.מ בבני ברק כי מסתבר שלבוחן המקצועי שם יש אמות מידה שונות מאשר כל הבוחנים שבחנו את דוד הפליטה ב-11 השנים שהוא מורכב על הרכב. אותי כלקוח הם הפסידו.

אם עוקפים אותך מימין את/ה כנראה בנתיב הלא נכון.

(lancia delta turbo mk3 (844

 

HU: ECLIPSE CD5000   AMP: NAKAMICHI PA1004   SUB: ROCKFORD FOSGATE rfz3412    FRONT: RAINBOW CS 3/160

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נתנאל לדעתי לא מדובר פה בעניין של תקן בלבד, יש מערכות פליטה אפטרמרקט שעומדות בתקנים מקובלים ומיוצרות לרכבים ספציפיים ועדיין עשויות לגרום לפסילה כיוון שהן רועשות יותר מאלה המקוריות.

 

יש בזה הגיון.

ניתן לפנות אלי בה"פ לייעוץ בענייני יהלומים ותכשיטים

 

http://www.sheynjewellery.com.hk

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כן, אבל כשמדובר ברעש אל מול תקן, במידה והתקן תקף בישראל, התקן גובר.

גם מכיוון שהתקן התקבל כתוצאה בעמידה במספר מבחנים שאחד מהם הינו מבחן הרעש (עם מד דציבלים שמונח בזווית שהתקן מחייב) וגם מכיוון שאין במכון את המד דציבלים הנחוץ על מנת לקבל את ההחלטה האם הוא עומד בתקנות הרעש או לא.

 

כמובן שעל בעל הרכב להוכיח שמותקן ממיר קטליטי, רזונייטור (משתיק קול) ודוד עמם.

עריכה אחרונה על ידי נתנאל
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

במקרהשל ליקויים במערכת הפליטה של רכב, אין צורך במדידת רעש אלא הערכה כי יש חריגה ברמתהרעש.



שוטריםנותנים דוח בגין כך בהתבסס על תקנה 157(א) :





רעש לא רגיל

157. (א) לא ינהג אדם רכב המשמיע רעש לא רגיל שמקורובליקוי שברכב או בהזנחת הטיפול בו או בכל חלק ממנו או בסידורו הפגום של מטעןשעליו.

(ב) לא יגרום אדם על ידי רכב לרעש בדרך עירוניתאלא במידה הדרושה להפעלתו התקינה.

כמו כן, יש את תקנה 282א המדברת על מניעת רעש (לא מוגדר מה זה רעש...)– זה סובייקטיבי.



 

282א.(א) לא יירשם רכב מנועי אלא אם כן עמד,לענין מניעת זיהום אויר, תצרוכת והתאמת דלק ומניעת רעש, בתנאים האמוריםבחלק ג' שבתוספת השניה; לענין זה, "רכב מנועי" - רכב מנועי המופעל במנועבנזין, ושהמהירות המתוכננת על ידי יצרנו עולה על 50 קמ"ש ורכב מנועי המופעלבמנוע דיזל שהמהירות המתוכננת על ידי יצרנו עולה על 25 קמ"ש, למעט טרקטורומכונה ניידת.

 



ולסיום, תקנה 306 המאפשרת לבוחן מוסמך להוריד רכב מהכביש בגין ליקויים כלשהם (כולל רעש...)

 

306. רכב וכל החלקים, האביזרים והציודהמורכבים עליו או המותקנים בו יהיו בכל עת במצב תקין ובמצב שאין בו כדי לגרום רעש,הפרעה, נזק או סכנה לנמצאים עליו, בתוכו או על ידו, לעוברי דרך או לרכוש.

 

 

157, לא רלוונטי כי הרעש לא נובע כתוצאה מ"בליקוי שברכב או בהזנחת הטיפול בו או בכל חלק ממנו או בסידורו הפגום של מטען שעליו."

306 מתייחסת לזיהוי רעש חריג, עם זאת - היא לא מגדירה מהו רעש חריג.

 

התקנה המעניינת היא דווקא 282א', ששולחת אותנו לקרוא את התוספת השנייה לתקנות התעבורה.

בתוספת השנייה ישנו חלק המתייחס לכלי רכב "בעל 4 גלגלים או יותר משנת ייצור 1987 ולאחריה", באותו חלק מצוין שהתקנה הרלוונטית היא בעצם (77/212/EEC), שזה תיקון לתקנה אירופאית שמגדירה באופן חד וחלק שרכב שייעודו הוא הסעת נוסעים ובו עד 9 מקומות ישיבה - הרעש המרבי המותר מהרכב הוא 80 דציבל.

 

 

 

בהתייחס לזה:

"1. הרכב משמיע רעש מן המפלט העולה בעוצמתו על הרעש מרכב תקין אחר מאותו התוצר והדגם."



זה נחמד והכל, אבל לא פרקטי (בדרך כלל) עבור בוחן להעמיד רכב מאותו יצרן ודגם בלייב מולך כדי להוכיח שאתה מרעיש יותר. הוא גם לא יכול לפסול אותך על סמך הזיכרון שלו, כי מה לעשות - הוא לא מד דציבלים. כל תחושה שלו שהרכב "מרעיש" תלויה במיליון גורמים נוספים (רעש בסביבה לצורך העניין - מכון ריק לעומת מכון מפוצץ מכוניות ואנשים) היוצרים מצב שזה הכרחי שההשוואה תתבצע במקביל.

 

 

זה בסדר, יש גם כאלו שמסורים לקורולות שלהם כאילו היו בנות משפחה ולא חתיכות מתכת ופלסטיק כמו מיקסר למשל. הענין הוא שבאלפא משום מה זה גם נראה הגיוני.
:wink:
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הכל טוב ויפה ואפשר לפסול כל סעיף בתקנון על בסיס "אין לבוחן מד דציבלים" אבל בפועל אף אחד כנראה לא יודע להגיד כמה רכבים נפסלו על רעש חריג וחזרו לכביש ללא כל תיקון\שינוי על בסיס אותו טיעון של העדר מד מדידת דציבלים.

 

ישראל גם לא כל כך חריגה בעניין הזה, אני יכול להעיד שגם בהונג קונג הדברים עובדים בצורה די דומה, יש תקנות מסודרות לעניין רעש ממערכת הפליטה, התשובה לשאלה "האם הרכב יעבור את הבדיקה בהצלחה" תלויה בעיקר בכמה מזל יש לך.

לי יש דודים אחוריים מאוד רועשים וכבר שנתיים שאני מאוד חושש שהרכב ייפסל בגללם בטסט והרכב עובר ללא בעיה אבל באותה מידה יכלו לפסול את הרכב על הרעש החריג וממש לא היה לי על מה לבוא בתלונות (והדודים שלי עומדים בתקנים ומיוצרים על ידיד החברה שיצרה את הדודים המקוריים של הרכב).

ניתן לפנות אלי בה"פ לייעוץ בענייני יהלומים ותכשיטים

 

http://www.sheynjewellery.com.hk

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

א. לפי מה שאתה טוען, רב רכבי היוקרה לא אמורים לעבור טסט מכיוון שהם בהחלט עוברים את ה80 דציבלים..

ב. ברכבי מותקנת מערכת פליטה יעודית למודל ולדגם שיש לי, היא מיוצרת ביפן תחת התנאים המחמירים ביותר הקיימים (ביפן יש דרישה שכל מערכת פליטה מקורית או לא, לא תעבור 90 וקצת דציבלים, אינני זוכר בדיוק כמה) והיא אכן עומדת בתקן, מאושרת על ידי היצרן והכל טוב ויפה. אתה טוען שהיא לא חוקית בארץ? אם כך אוסיף ואומר שהרכב שלי במקור הגיע לארץ כשהוא עובר את ה80 דציבלים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני לא מיתמם, ברור שמערכת הפליטה הנוכחית רועשת יותר מהמקורית.

אני שואל שוב, האם רישיון יבוא אינו אומר שהמוצר עבר את מכון התקנים ונמצא תקין לשימוש בישראל ?

 

אם נמצא תקין מה הבעיה ? אם לא נמצא תקין למה לאשר יבוא ?

לסמוך על המזל שלא תיפול על בוחן שבשנה שעברה אישר והשנה לא בא לו ? איזו מן שיטה עקומה זו ?

אם עוקפים אותך מימין את/ה כנראה בנתיב הלא נכון.

(lancia delta turbo mk3 (844

 

HU: ECLIPSE CD5000   AMP: NAKAMICHI PA1004   SUB: ROCKFORD FOSGATE rfz3412    FRONT: RAINBOW CS 3/160

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

א. לפי מה שאתה טוען, רב רכבי היוקרה לא אמורים לעבור טסט מכיוון שהם בהחלט עוברים את ה80 דציבלים..

ב. ברכבי מותקנת מערכת פליטה יעודית למודל ולדגם שיש לי, היא מיוצרת ביפן תחת התנאים המחמירים ביותר הקיימים (ביפן יש דרישה שכל מערכת פליטה מקורית או לא, לא תעבור 90 וקצת דציבלים, אינני זוכר בדיוק כמה) והיא אכן עומדת בתקן, מאושרת על ידי היצרן והכל טוב ויפה. אתה טוען שהיא לא חוקית בארץ? אם כך אוסיף ואומר שהרכב שלי במקור הגיע לארץ כשהוא עובר את ה80 דציבלים.

 

שמע, לצערי אני לא צריך לספר לך איך עובדים דברים בארץ - מי שיש לו כסף בדרך כלל צודק.

איך זה שמוכרים בסוכניות ג'יפים וטנדרים עם חלון אחורי מושחר - ואתה לא יכול לעשות את זה?

ולמה מייבאים רכבים אמריקאים עם איתות אדום - ואתה לא יכול לעשות את זה?

 

חוץ מזה, התקנות די מיושנות, הבדיקה לפי הנוהל שלה נעשית בצורה מאוד מסויימת בנסיעה של (אם אני זוכר נכון) 50 קמ"ש ובכמה הילוכים שונים (או לחלופין מהירויות שונות לרכב אוטומטי) ואני לא כל כך בטוח שהרכב שלך חורג.

 

 

אמיר,

השיטה בארץ באמת עקומה, הבעיה שגם אם אתה צודק והכל - אין עם מי לדבר.

הבוחנים כל כך אטומים שזה מפליא ומנהלי המכון כמעט תמיד יתמכו בהחלטה שלהם.

 

אני לא סגור מה המשמעות של רישיון יבוא, אבל כל מערכת פליטה בארץ צריכה לעמוד באחד מהתקנים הבאים ואז לא אמורה להיווצר שום בעיה (שוב, יש הבדל בין לא אמורה לבין המציאות).

 

2. מערכת הפליטה

)תקנה 318)ב((

מערכת הפליטה תתאים לאחד מאלה:

)1( מפמ"כ 144;

;EEC334/81/ 'מס EEC הנחיית )2(

;ABE תעודת )3(

.)1983( BS AU 193 BS תקן )4(

סימונים:

)1( תו תקן;

;EEC )2(

;KBA )3(

)4( סימן העפיפון.

זה בסדר, יש גם כאלו שמסורים לקורולות שלהם כאילו היו בנות משפחה ולא חתיכות מתכת ופלסטיק כמו מיקסר למשל. הענין הוא שבאלפא משום מה זה גם נראה הגיוני.
:wink:
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם לומר לך את האמת, תמיד כשדברים לא הלכו כמו שצריך, בין אם זה במכון הרישוי ובין אם זה בכביש, תמיד שמרתי על קר רוח, דיברתי בהגיון, לא התחצפתי ו/או הרמתי את קולי.

כשהצד השני התעקש על שלו, שאלתי תמיד אם מסמכים תומכים יעזרו, תמיד נעניתי בחיוב, אז במקרה שזה קורה במכון הרישוי, אתה מקבל שבוע לתקן את הליקויים או להציג את המסמכים.

תחפור באינטרנט, תמצא את המסמכים שקיבלת מהרשויות המתאימות בארץ וצא לדרך. במקרה הכי נורא, תחזור למה שהגיע עם הרכב.

 

מה גם שאם המערכת באמת רועשת (אתה אמור לדעת את זה מכיוון שהרכב אצלך 24/7) אולי כדאי שתפחית את הרעש? מכוניות רועשות זה מטרד לשכנים\סביבה (ואני באמת מבין אותם) והכי מציק שאתה לא יכול לקיים שיחה באוקטבות נורמטיביות במהלך נסיעה, זה חופר ועושה כאב ראש, אתה לא צריך רעש כדי לגרום לאנשים לשים לב אליך ;)

עריכה אחרונה על ידי נתנאל
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

א. לפי מה שאתה טוען, רב רכבי היוקרה לא אמורים לעבור טסט מכיוון שהם בהחלט עוברים את ה80 דציבלים..

 

אין לי מושג לגבי זה, מעולם לא בדקתי מערכות פליטה עם מכשיר למדידת דציבלים אבל בלי קשר, למה אתה חושב שמערכות הפליטה של רכבי היוקרה רועשות במיוחד?

רוב רכבי היוקרה שקטים מאוד ומערכות הפליטה שלהן שקטות במיוחד.

 

ב. ברכבי מותקנת מערכת פליטה יעודית למודל ולדגם שיש לי, היא מיוצרת ביפן תחת התנאים המחמירים ביותר הקיימים (ביפן יש דרישה שכל מערכת פליטה מקורית או לא, לא תעבור 90 וקצת דציבלים, אינני זוכר בדיוק כמה) והיא אכן עומדת בתקן, מאושרת על ידי היצרן והכל טוב ויפה. אתה טוען שהיא לא חוקית בארץ? אם כך אוסיף ואומר שהרכב שלי במקור הגיע לארץ כשהוא עובר את ה80 דציבלים.

 

אני לא טוען דבר נתנאל, אני אומר דבר פשוט- החוק מגדיר מה מותר ומה אסור ועל פי התקנות שלו מערכת פליטה שרעשה חריג ביחס למקובל באותו דגם מוגדרת כלא תקינה.

אני נוטה לשער שהבוחנים לא נתפסים לקטנות ולא יורידו מאזדה 3 מקורית שמערכת הפליטה שלה מעט יותר רועשת מזו של מאזדה 3 מקורית אחרת אבל זה כן יהיה לגיטימי אם יורידו מאזדה 3 שהתקינו בה דוד זרימה חופשית רועש במיוחד.

 

אני כן מסכים שיש בעייתיות בכך שהתקנה נותנת יותר מדי מרחב פעולה לבוחן במקום שישתמש בכלי שמודד בצורה מדוייקת.

ניתן לפנות אלי בה"פ לייעוץ בענייני יהלומים ותכשיטים

 

http://www.sheynjewellery.com.hk

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם לומר לך את האמת, תמיד כשדברים לא הלכו כמו שצריך, בין אם זה במכון הרישוי ובין אם זה בכביש, תמיד שמרתי על קר רוח, דיברתי בהגיון, לא התחצפתי ו/או הרמתי את קולי.

כשהצד השני התעקש על שלו, שאלתי תמיד אם מסמכים תומכים יעזרו, תמיד נעניתי בחיוב, אז במקרה שזה קורה במכון הרישוי, אתה מקבל שבוע לתקן את הליקויים או להציג את המסמכים.

תחפור באינטרנט, תמצא את המסמכים שקיבלת מהרשויות המתאימות בארץ וצא לדרך. במקרה הכי נורא, תחזור למה שהגיע עם הרכב.

 

מה גם שאם המערכת באמת רועשת (אתה אמור לדעת את זה מכיוון שהרכב אצלך 24/7) אולי כדאי שתפחית את הרעש? מכוניות רועשות זה מטרד לשכנים\סביבה (ואני באמת מבין אותם) והכי מציק שאתה לא יכול לקיים שיחה באוקטבות נורמטיביות במהלך נסיעה, זה חופר ועושה כאב ראש, אתה לא צריך רעש כדי לגרום לאנשים לשים לב אליך ;)

יש מסמכים, דיברתי בצורה הכי רגועה שיש, נאדה.

המערכת (הדוד האחורי, כל השאר מקורי) מרעישה יותר מהמקורי אבל היא ממש לא רועשת, בטח יחסית לדודי פליטה אחרים. הרכב עבר אצלי שני טסטים ולא דיברו איתי עליו.

 

בקיצור, אין עם מי לדבר, הבנתי. תודה לכולם, את הלקח הפקתי ואני מקווה שגם אתם.

אם עוקפים אותך מימין את/ה כנראה בנתיב הלא נכון.

(lancia delta turbo mk3 (844

 

HU: ECLIPSE CD5000   AMP: NAKAMICHI PA1004   SUB: ROCKFORD FOSGATE rfz3412    FRONT: RAINBOW CS 3/160

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 3346 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...