Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

סוג של נסיעת מבחן על פורד פוקוס ומאזדה 3


nonagon
dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 3751 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

נתחיל בכך שלא יצא לי לנהוג במגוון גדול של רכבים. אני מחזיק ברשיון מאז 1994 והיו בבעלותי 5 מכוניות עד היום, כולן "פאר" התעשייה האירופאית.

בשנים האחרונות נוהג כ 25-30K ק"מ בשנה שזה כנראה לא מעט.

אולם, במהלך כל השנים והק"מים האלו בכבישי הארץ, לא יצא לי לנהוג ולו קמצוץ על רכבי הדגל הפושים בכבישינו כיבלית וחלבלוב בשדות כותנה - מאזדה 3 ופורד פוקוס.

ואז הגיע צה"ל - תרגיל מילואים שגרתי בגזרת המגננה והפעם עם טוויסט: תרגיל לא מתודי, זזים בשטח.

לשם כך התכבד משרד הבטחון ושכר עבורי רכב משלמה סיקסט, פורד פוקוס סטיישן וגם מאזדה 3 למקבילי בתפקיד כשמדי פעם אנו מתחלפים בשביל החוויה (עאלק).

כך יצא שבמשך שלושה ימים ולילות נהגתי וננהגתי ברכבים אלו בכבישי עמק החולה, הרי נפתלי ורמת הגולן (הא לכם! סוקרי רכב עירוניים).

פרנקופיל מוטורי שכמוני, ניגשתי בחשש למשימה של ניהוג במכונות היפאנוגרמאניות (ציר הרשע, כן?).

הערה: לא להתייחס ברצינות מדי לסקירה הבאה, היא תכלול כמעט אך רק חוויות ומעט טכני.

הפוקוס, 1.6L סטיישן - כבדה... זה טוב... מהדק את גומיית האיטום חזרה לדלת האחורית כי פאדיחה לנסוע ככה, סוגר ומניע. הנסיעה חלקה ויחסית חזקה עד שצריך להעביר הילוך בתאוצה בין רמזורים. בשלב זה אול הל ברייקס לוס והתיבה משתגעת ונותנת הרגשה שההילוכים נדחפים בתור והולכים מכות מי ישתלב עכשיו.

אההה... הבנתי, באזרחות אני נוהג בפיקאסו רובוטית חד מצמדית מכאן שיש מעט מאוד תיבות הילוכים שמסוגלות להוציא אותי משלוותי. הצלחתי ללמוד את רזי התיבה הכיאוטית של הפוקוס בסופו של דבר ולרסן אותה במידה סבירה. קצת התעצבנה בעלייה מצומת כח למלכיה אבל מי לא מתלונן שם?

הכסאות קשים וההגה רופס; כמה קשים? מילואימניק מתקשה לתפוס תנומה, כמה רופס? כמו בפיקאסו.

תאורת לוח המחוונים נעימה המקום ידידותי יותר בלילה ללא ספק.

המאזדה 3, 1.6L תצורה קודמת (2013) - נכנס, סוגר הדלת ו... כמעט מעיף אותה מהצד השני, מה זה הפחון הזה? אישטנם! לא נורא אף אחד לא ראה, בפעמים הבאות אהיה יותר זהיר.

תיבת ההילוכים עצלה אך ממושמעת יש תגובתיות בלחיצה על המצערת שנלחצת היטב בעליות לרמה"ג.

המושבים נוחים בהרבה, ההגה גוויה ואוי כמה שמשעמם שם. לא יודע להסביר למה התגעגעתי (הגזמה פראית) לפוקוס אחרי זמן קצר, שכן הכל במאזדה מרגיש איכותי יותר ומוקפד יותר, אך הפוקוס מרגישה יותר אוטו.

סה"כ ביליתי בפוקוס יותר מאשר במאזדה ורוב הזמן מבחירה.

קצת נתונים

צריכת דלק: 1.2 כרטיסי תדלוק צה"ליים ל 3 ימים לכל רכב (לא יודע כמה זה בק"מ לליטר)

בגאז' ומרווח פנים: שתי תכולות קיטבג חורף וארגז עזרים נכנסים אבל אז במאזדה אין מקום (לא פייר הפוקוס סטיישן), מ.ק. 77 מתחת למושב קדמי עם אנטנת לונג דרך חלון אחורי אפשרי בשתיהן.

מערכת שמע: Bose בפוקוס B&O במאזדה, זה אין. במקום יש משהו יותר מנצנץ בפוקוס ויותר איכותי במאזדה (לילה של אלבומים התנגן בשתיהן במקביל בחניית שטח - אחלה הזדמנות למבחן).

אבזור: אין (השכרה)

בסך הכל אני מבין את הפופולריות של שתי המכונית הן עונות לכל קריטריון של א' ל ב' אבל לא נראה לי שאמצא את עצמי באחת מהן מבחירה.

וזהו. מזדכים, משתחררים, אין תובנות, לא לגבי רכבים ולא לגבי הצבא. רק סימון וי על נהיגה בשתי המכוניות היחידות על כבישי ישראל.

אני שונא כשהקולות בראש שלי משתתקים... אני אף פעם לא יודע מה הבני ז@נ$ת האלה מתכננים

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אפשר להרשם ליחידת המילואים שלך? אני תמיד חוטף סוזוקי ספלאש, יונדאי I20 ודומיהם וגומר את הגב בכל תרגיל. אח אח איפה הימים שהיינו מקבלים דימאקס. תנסה לעשות ביום אחד ניוד מבאר-שבע, לקלע, חזרה דרך יד מרדכי אל צוקי עובדה וסיום בבאר שבע. כל זה בספלאש.

יש רק דרך אחת לשחות 100 מטר בשביל להביא מדליה;

אתה מתחיל הכי מהר שלך, ואז לאט לאט אתה מגביר

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

וואללה, מה לומר, אולי בכל זאת תפנק בתובנה אחת לגבי הרכבים, או הצבא ?

 

"צריכת דלק: 1.2 כרטיסי תדלוק צה"ליים ל 3 ימים לכל רכב (לא יודע כמה זה בק"מ לליטר)"



:)

בחישוב כזה טרם נתקלתי

["כמה אוכלך ?

- 1.2 לשלוש, לשניים !

סחטיין ! "]

 

The first one to get angry loses

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

למה לא חיברת את המ.ק. 77 ב BT למערכת של הרכב?

www.car-pad.co.il - טיפים, חדשות, השקות, מבחנים, ועוד. על מכוניות. רק על מכוניות. 

עורך פודקאסט הרכב 'דרייב' . מגיש יחד עם בועז קורפל וקינן כהן.

כתב הרכב של ביזפורטל, אתר הפיננסים. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה על התגובות (שלי בכחול)

אפשר להרשם ליחידת המילואים שלך? תאמין לי שאתה לא רוצה אני תמיד חוטף סוזוקי ספלאש, יונדאי I20 ודומיהם וגומר את הגב בכל תרגיל. אח אח איפה הימים שהיינו מקבלים דימאקס. תנסה לעשות ביום אחד ניוד מבאר-שבע, לקלע, חזרה דרך יד מרדכי אל צוקי עובדה וסיום בבאר שבע. כל זה בספלאש. אוווץ' יש לך סף כאב גבוה במיוחד

 

וואללה, מה לומר, אולי בכל זאת תפנק בתובנה אחת לגבי הרכבים, או הצבא?...

אני נמנע מתובנות בנושא הצבא באופן כללי ודווקא לגבי רכבים אלו ישנם מספיק נתונים. בסך הכל נפלה בידי לעשות משהו שמעולם לא עשיתי אבל כל השאר כן.

למה לא חיברת את המ.ק. 77 ב BT למערכת של הרכב? חשבתי על זה, אבל רכב השכרה-עשו דיסאייבלינג לבלוטות', אם היה בכלל

אכתוב למשרד הבטחון שבפעם הבאה יביאו יונדאי i30

עריכה אחרונה על ידי nonagon

אני שונא כשהקולות בראש שלי משתתקים... אני אף פעם לא יודע מה הבני ז@נ$ת האלה מתכננים

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

×
×
  • תוכן חדש...