Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4125 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

שלום לכולם,

 

הרכב המדובר הוא קיה סיד סטיישן, שנת 2010 (עליה על הכביש בנובמבר) עם ק"מ נמוך ומיד ראשונה פרטית. המוכר בסה"כ נראה לי אמין (לפחות לפני הבדיקה) ודורש מחיר מחירון משוקלל בלי יותר מדי גמישות. הוא אמר לי מראש שהרכב היה מעורב בתאונה קלה בה נכנסו בו מאחור שכתוצאה ממנה הוחלפה הדלת האחורית.

תוצאות הבדיקה מצורפות והבודק הקיף בעיגול את הדברים שאמורים להטריד אותי. הייתי שמח לשמוע את דעתכם על התוצאות בכלל ובפרט בעניין הבא:

הבודק קרא לי לראות את התיקון כתוצאה מהתאונה מאחור. הוא אמר שאין פגיעה במוטות השילדה, אבל כן יש הלחמות לקורות השילדה של הפח מאחור ודי הרבה חומר מילוי שהכניסו כחלק מהתיקון. הוא אמר שבצורה חד משמעית ישנה ירידת ערך. רק לאחר שזה נאמר המוכר אמר לי שבאמת הייתה ירידת ערך ושהוא לא זוכר של כמה בדיוק (אבל שזה היה אחוזים בודדים). מעבר לזה שזה ערער לי את אמינותו, רציתי לדעת אם יש לכם הערכה מה יכולה להיות ירידת הערך על דבר כזה? כמובן שהבהרתי שני רוצה לראות את דו"ח השמאי שהעריך את הנזק לאחר התאונה. אם הוא לא ימצא את זה, איך אפשר להשיג את זה? אולי מחברת הביטוח? צריך ללכת לשמאי שוב? אם כן, כמה עולה בערך שמאות כזו?

 

לגבי הבלמים, הלכנו למוסך המרכזי בו הוא מטפל ברכב ושם הם אמרו שהרפידות האחוריות הוחלפו בטיפול האחרון ושהקדמיות היו בסדר.

לגבי המצבר והגומיה הם נתנו הצעת מחיר של 900 ש"ח למצבר (אני מניח שאפשר למצוא זול יותר במקום אחר) ו-300 ש"ח להחלפת גומיה בהנחה שצריך להחליף ואי אפשר פשוט לחזק.

 

אשמח לשמוע את דעתכם וכמה הליקויים הנ"ל אמורים להוריד ממחיר המחירון.

 

בדיקה קיה.pdf

 

תודה מראש,

צבי

פורסם

כמה המוכר מבקש על הרכב? מה המחירון?

כדי להיות זקן וחכם צריך קודם להיות צעיר וטיפש (א.ב לא זוכר מי אמר את המשפט הזה)

פורסם

לאחר השיקלול של הנתונים (לא כולל ירידת הערך) המחירון הוא כ-67K ש"ח. הוא ממש לא היה מוכן לרדת לפני הבדיקה וכרגע המצב לא ברור כי אני לא יודע מה ירידת הערך...

פורסם

דפדף הלאה. יש מספיק סיד סטיישן או I30SW (שהיא התאומה של הסיד).

מחירון? - אני אענה בעברית מדוברת "פחחחחחחח...."

אבל באמת שחרר אותו לעולם שכולו טוב וסוחרים בשנקל, ומצא רכב אחר.

www.car-pad.co.il - טיפים, חדשות, השקות, מבחנים, ועוד. על מכוניות. רק על מכוניות. 

כתב רכב וצרכנות רכב - אתר ומגזין 'אוטו'

 

לשעבר:

עורך פודקאסט הרכב 'דרייב' . מגיש יחד עם בועז קורפל וקינן כהן.

כתב הרכב של ביזפורטל, אתר הפיננסים. 

פורסם

מזכיר לי שהלכתי עם חבר לעזור לו בקנייה של סיריון, המוכר לא היה מוכן לרדת שקל.

לאחר הבדיקה נתגלו 2 תאונות, מקדימה ומאחורה, הבוחן אמר שמדובר על ירידת ערך כי יש ריתוכים ומתיחות, ולמרות זאת המוכר לא רצה לרדת שקל כי "אישתו לא הרשתה לו" והוא היה צריך את הכסף לבית שהם קנו.

 

בקיצור, תמשיך הלאה, מחירון הוא לא הולך לקבל אלא אם יפול על פראייר.

פורסם

תודה על התגובה, אבל מאחר וכבר שמתי 500 ש"ח על הבדיקה והרכב באמת נראה במצב טוב פרט לעניין התיקון מאחור, הייתי שמח לשמוע את דעתכם בקשר לעניין הזה- כמה התיקון שנעשה אמור להשפיע על מחיר הרכב והאם יש עוד דברים מטרידים בתוצאות הבדיקה לדעתכם. אני מניח שהוא מבין שאין לו ברירה אלא להוריד במחיר בשלב הזה, השאלה כמה...

 

תודה,

צבי

פורסם

בגלל 500 שקלים (שלדעתי נתנו לך את התמורה הכי טובה שיכולת לצפות מהם - הזהירו אותך מתאונה לא קלה שהאוטו עבר לרבות ירידת ערך משמעותית, ושקרים של בעלי הרכב) אתה תקנה את האוטו הזה?

מכאן - תעשה מה שאתה רוצה. בשוק של היום או שהוא יימכר לפראייר כלשהו במחיר שהבעלים רוצה או שהוא יימכר באיזור 40.0 - 45.0 אלף ש"ח.

www.car-pad.co.il - טיפים, חדשות, השקות, מבחנים, ועוד. על מכוניות. רק על מכוניות. 

כתב רכב וצרכנות רכב - אתר ומגזין 'אוטו'

 

לשעבר:

עורך פודקאסט הרכב 'דרייב' . מגיש יחד עם בועז קורפל וקינן כהן.

כתב הרכב של ביזפורטל, אתר הפיננסים. 

פורסם

תיקח בחשבון שה500 ש"ח האלה יכולים להציל אותך מרכב זוועה.

בוא נגיד שקנית רכב רק בבדיקה השלישית או הרביעית (אתה כבר תלמד לסנן רכבים מבלי לקחת לבדיקה), אז ה1500-2000 ש"ח מנעו ממך אולי הוצאה על גיר/ מנוע גמורים או רכב עם תאונה, שהבנאדם שאתה תמכור לו את הרכב, לא יהיה כזה נחמד ויסכים לקנות במחירון.

 

קשה להחליט בלי לדעת מה גובה הנזק, ראיתי כמה כאלה שנמכרות ביד 2 ב 50 אלף ש"ח מיד פרטית וק"מ סביר(יש גם יותר יקרות), אני אישית לא הייתי מסכים לשלם יותר מ 47-48 אלף.

פורסם

אני מסכים לחלוטין שזו בדיוק מטרת הבדיקה ושזה כסף קטן ביחס למה שהיא יכולה לחסוך לי, אבל הרושם שלי היה שהתאונה לא הייתה נוראית וירידת הערך לא בהכרח מאוד גדולה (אבל כמובן שלפחות כרגע ממש אין לי על מה להסתמך...). מנסיונך זה באמת הערך של רכב שכזה? זה משהו כמו 30% מתחת למחריון...

רק להבהיר- אני מאוד מעריך את התגובה ולא מפקפק במה שנאמר- אני שואל רק מחוסר ידע וכי זה מפתיע אותי.

פורסם

ידידי,

ברגע שאני רואה "משמעות גבוהה" בסעיף שלדה ומרכב, אני הולך הלאה.

גם "משמעות נמוכה" לפעמים מספיקה לגרום לי לעבור הלאה.

בנוסף, אתה אומר שהבוחן הסביר לעומק שיש הרבה מילוי + מוכר שמשקר, ורק כשהשקר שלו מתגלה הוא פתאום נזכר - רק על הסעיף האחרון אני מפיל עסקה. לא קונה משקרנים ונוכלים. נסיון הסתרה מבחינתי זה נוכלות.

ב 67.0 אלף שקל אתה קונה אחלה מכוניות מחברות ליסינג בלי פיצוץ שכזה, או פרטיות ללא שום תאונה, בטח לא כזו במשמעות גבוהה.

כנס לאתר שנקרא סוויץ', https://switch.co.il/ הוא של כלמוביל, ומתווך בין קונים פרטיים למוכרים פרטיים. תחפש גם שם. יש להם מכוניות טובות. את המכוניות השבורות הם פשוט לא מכניסים לאתר.

www.car-pad.co.il - טיפים, חדשות, השקות, מבחנים, ועוד. על מכוניות. רק על מכוניות. 

כתב רכב וצרכנות רכב - אתר ומגזין 'אוטו'

 

לשעבר:

עורך פודקאסט הרכב 'דרייב' . מגיש יחד עם בועז קורפל וקינן כהן.

כתב הרכב של ביזפורטל, אתר הפיננסים. 

פורסם

רק עכשיו שמתי לב שהמחירון הוא 67K:shock2:, הייתי שולח אותו לחפש.

כנס ליד 2 ותראה כמה אקזמפלרים כאלה אתה מוצא מידיים פרטיות וק"מ נמוך בפחות מ 60K.

 

אני במקומך לא הייתי ממשיך בכלל לנהל שום מו"מ.

פורסם

תודה על התגובות. במחשבה לאחור אני מאוכזב מעצמי על הפזיזות בהעלאה של הרכב הזה לבדיקה- היו פה הרבה שאלות שהיו צריכות להישאל לפני כן. אתנחם בזה ש-500 שקל זה שכר לימוד גבוהה אך סביר...

פורסם
ידידי,

ברגע שאני רואה "משמעות גבוהה" בסעיף שלדה ומרכב, אני הולך הלאה.

גם "משמעות נמוכה" לפעמים מספיקה לגרום לי לעבור הלאה.

בנוסף, אתה אומר שהבוחן הסביר לעומק שיש הרבה מילוי + מוכר שמשקר, ורק כשהשקר שלו מתגלה הוא פתאום נזכר - רק על הסעיף האחרון אני מפיל עסקה. לא קונה משקרנים ונוכלים. נסיון הסתרה מבחינתי זה נוכלות.

 

נכון מאוד !

 

כלל אצבע מבחינתי, בכל עסקת יד2 המערבת כסף רב: אתה לא קונה רק מוצר, אתה קונה גם היסטוריה: קרי אתה קונה 'מוכר'.

הכוונה היא שאם המוכר לא נראה לך, או אם המוכר התגלה במערומיו (מה שקרה לך זה לגמרי 'התגלה במערומיו') - NEXT. כשתמצא את האקזמפלר הטוב (ועם התקציב שלך, אתה תמצא אחד הרבה יותר טוב) אתה לא תזכור בכלל את האקזמפלר הזה. לעומת זאת אם תרכוש אקזמפלר מאדם מפוקפק אחרי הנורות האדומות האלו, ומשהו יתפוצץ - אתה תאכל את עצמך הרבה יותר מרק עלות התיקון....

 

אני אגב, הייתי פוסל על הרבה פחות מזה. מספיק לי מוכר שנשמע לי ערס בטלפון בשביל לוותר על רכב. יש מספיק דגים בים, אין שום סיבה שתקנה אחד מבית מפוקפק.

“Never wrestle with a pig - you'll both get dirty, but the pig likes it"

Model 3 P | Atom 3 | Palisade Calligraphy | Sportster Iron 883 | Scout Bobber 1100 | Monster 1200

פורסם

לשם השוואה, חבר מכר ניסן קשקאי עם תאונה דומה מאחור.

המחירון היה 88 הוא קיבל 63.

30% זו ההפחתה הלגיטימית.

אם אתה שואל אותי, זה לא ממש משתלם כי הבטיחות של רכב כזה בזמן תאונה חוזרת היא נמוכה משמעותית מרכב זהה ללא עבר שכזה.

זה עלול להיות מסוכן.

בעבר:205 1400 95׳, אקסנט 00׳,לאנסר 04׳,סוזוקי קרוסאובר 14'

kia sportage 2000 top '17

היום corolla cross 2022

פורסם

תודה רבה- עזרתם לי מאוד להשלים עם ההחלטה פה.

זה לא רלוונטי לרכב הזה, אבל רק מתוך סקרנות- נניח שהוא מסוגל להוכיח שההערכת שמאי לירידת ערך בעקבות התאונה באמת הייתה אחוזים בודדים. האם זה היה מחזיר את הרכב את הרכב להיות שווה משהו שקרוב למחירון או שתאונה שכזו מפחיתה משמעותית מערך הרכב במכירה מעבר למה שהשמאי פוסק? (למשל כי הבטיחות נפגמת כפי שצויין)

×
×
  • תוכן חדש...