Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

סיכום שנה עם יאריס TS( ולא מחמיא כ"כ לצערי)


davemustaine87
dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 3848 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

בואו נגיד ככה, שבאופן אישי בלבד, היו מעט פעמים שמאוד נהנתי מהרכב, ורוב הפעמים פחות נהניתי מהרכב.

 

אני אתחיל עם היתרונות, אבל לא אתמקד יותר מדי, כי הם די חוזרים על עצמם בכול סיכום עם הרכב הנ"ל:

 

אמינות- מוחלטת. למרות שאני לא נוסע הרבה(7 אלף בשנה)

צריכת דלק- סבירה. משולב של 1 ל-13.( באותם תנאים הלנסר שהייתה לפני הייתה עושה 1 ל-11.5)

הגה מעולה

שלדה טובה

רכב מאוד מהנה בנסיעה נמרצת בכבישים עם הרבה עיקולים

 

חסרונות:

תיבת הילוכים פשוט מחורבנת- הכניסה מהגיר ה-1 ל-2 מאוד קשה,גם הכניסה ל-1 כשהרכב קר , וכך גם כניסה ברוורס. בארץ לא שומעים על זה, כי הרכב הזה הוא בערך בדרגת אלוהים. אבל בפורומים בחו"ל, רואים עוד הרבה אנשים שנתקלו בלא מעט תופעות כאלה, ככה שזה לא משהו שהוא רק פרטי אצלי.

זה הרכב הראשון שלי מזה הרבה זמן שהוא ידני, ככה שכבר לא זכרתי איך זה ברכבים אחרים, אבל הפסיקו לי יומיים עם פיאט פנדה ידנית בהשכרה, בשביל להבין עד כמה התיבה של היאריס גרועה.

 

איבוד כוח משמעותי כשהמזגן עובד- הרכב ממש מאבד מהכוח שלו כשהמזגן עובד. ומילא אם המזגן היה טוב, אבל הוא ממש בינוני. לא ברור למה זה, אבל במדינה כמו ישראל, כשהמזגן עובד בערך 70 אחוז מהזמן, זה משהו שצריך לקחת בחשבון.

 

מנוע אנמי לחלוטין בטורים נמוכים- רוצה לצאת מרמזור במהירות סבירה מבלי לסחוט כול פעם את הדוושה? שכח מזה. עד 3.5 אלף טורים אין עם מי לדבר, וכשהמזגן עובד זה אפילו עד 4.5

 

בעקבות 3 החסרונות הנ"ל, נתוני היצרן ל- 0-100 ב-9 שניות הם פשוט פיקציה. הם אולי יהיו נכונים לרכב חדש יחסית, ללא מזגן, ועם דוושה סחוטה עד הרצפה. אבל במציאות, אני לא חושב שהרכב מהיר יותר ממאזדה 3 1.6 ממוצעת. לא יודע אם זה משמעותי לחלק מהאנשים, אבל קחו את זה בחשבון.

 

דרך אגב, הרכב שלי הוא עם 120 אלף קילומטר, מטופל תמיד במוסך מורשה ובבדיקה כשקניתי אותו הראה אחלה נתונים בביצועי מנוע, ככה שלא מדובר על נבלה שחוטה.

 

ימכר בקרוב מאוד לחבר שאוהב לקחת את הרכב כול סופ"ש לכבישים מפותלים. ובשבילו זה יהיה אחלה. בשבילי ,שהייתי עושה זאת לעיתים נדירות, הרכב לא היה לטעמי. נפרד ממנו בלי צער.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 37
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

אהלן, זה קצת שונה מהדעות של הבעלים האחרים של הדגם הזה בפורום.

אבל לא פוסל כלל את מה שרשמת היות שאין לי ניסיון עם הרכב הזה.

 

סתם שאלה - מה אתה מתכוון לרכוש במקום?

בעבר: Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7 | Toyota Corolla Hybrid Limited Mitsubishi Space Star Supreme

בהווה:  Tesla Model 3 Highland SR | Hyundai Kona EV LR

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה על חוות הדעת הכנה.

אם עוקפים אותך מימין את/ה כנראה בנתיב הלא נכון.

(lancia delta turbo mk3 (844

fiat x1/9

HU: ECLIPSE CD5000   AMP: NAKAMICHI PA1004   SUB: ROCKFORD FOSGATE rfz3412    FRONT: RAINBOW CS 3/160

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קורה לא פעם שלוקחים איזה מוצר ועושים לו האדרה ובמציאות הוא מאכזב.

 

חלק גדול מהרוכשים גם מתבאסים להודות על האכזבה מהפאדיחה וממשיכים להאדיר

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אוקי.. בהחלט נוגד את השאר הביקורות,אבל זאת ההרגשה שלך וטוב שאתה לא מטאטא את החיסרונות.

ניסית לגשת למוסך לראות מה הבעיה עם השילוב הקשה?

היום: סיטרואן קקטוס 2016./מיצובישי ספייס סטאר 2014

פעם: פיאט דובלו 2002, רנו קליאו 2012.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כנראה שהערך המוסף שאחד מוצא בה ומאפיל על החסרונות אינו מספיק גדול אצל האחר.

אגב יש לה גם 3 דלתות, שזה חסרון לעומת המאזדה.

עריכה אחרונה על ידי shayy

וְאָהַבְתָּ לְרֵעֲךָ כָּמוֹךָ

מָה שֶׁשָּׂנוּא עָלֶיךָ אַל תַּעֲשֶׂה לַחֲבֵרְךָ

Don't know what I want ; But I know how to get it

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני רוצה לציין דבר לא פחות חשוב: בסקירות של רכבים משומשים בני כמה שנים, לאורך השנים קיימת שחיקה שונה שנובעת *גם* מאופי שימוש שונה. כאשר משווים אותו לרכב לרכב אחר זהה, לפעמים ניתן להבחין בהבדלים מאוד משמעותיים בכח המנוע למשל.

לכן, בהחלט ייתכן והרכב הנ"ל מרגיש חלש יותר ביחס לרכב אחר (זהה) של חבר פורום למשל.

 

איציק

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אבל הוא רשם שעל פי כל הנתונים היבשים, ועל סמך הבדיקה לפני קניה, לא מדובר ברכב שאמור להיות חלש יותר(ושחוט יותר), אלא אמור להוות את הממוצע לכל הפחות...

Boris.K

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מכיר על בשרי את חולשת התיבה הזו בדיוק כפי שתיארת. כשדיברתי בזמנו עם מוסכים מורשים של טויוטה נאמר לי שהכל תקין. התיבה הייתה עקב האכילס של הרכב וממש קילקלה את חווית הבעלות. מסכים לגבי השפעת המזגן המוגזמת על המנוע.

 

אגב, מדובר היה ביאריס רגילה, אבל נראה שה-TS לא יוצאת דופן בכך.

:idea:
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מעניין אם גם היאריס החדשה סובלת מאותה תופעה. יש לה גיר ידני 6 הילוכים, להבדיל מזה שיש בדגם הישן עם 5 הילוכים.

בעבר: Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7 | Toyota Corolla Hybrid Limited Mitsubishi Space Star Supreme

בהווה:  Tesla Model 3 Highland SR | Hyundai Kona EV LR

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

סתם שאלה - מה אתה מתכוון לרכוש במקום?

 

לבנתיים זה הולך להיות רכב מ-א ל-ב' בלי יותר מדי יומרות, עד שהתקציב שלי יגדל משמעותית, וגם עד שאני אסגר על עצמי מה אני באמת רוצה מהרכב.

 

ניסית לגשת למוסך לראות מה הבעיה עם השילוב הקשה?

כמובן. הם אמרו לי שהעברות ההילוכים תקינות, והציעו במקסימום להחליף שמן גיר.(מביקורות בחו"ל זה טיפה עוזר). החלטתי לא להוציא כסף על שיפור מינורי יחסית.

 

אני רוצה לציין דבר לא פחות חשוב: בסקירות של רכבים משומשים בני כמה שנים, לאורך השנים קיימת שחיקה שונה שנובעת *גם* מאופי שימוש שונה. כאשר משווים אותו לרכב לרכב אחר זהה, לפעמים ניתן להבחין בהבדלים מאוד משמעותיים בכח המנוע למשל.



לכן, בהחלט ייתכן והרכב הנ"ל מרגיש חלש יותר ביחס לרכב אחר (זהה) של חבר פורום למשל.

 

מסכים, ולכן היה חשוב לי לנסות עוד רכבים מאותו דגם על מנת לקבל אינדיקציה.

הוא היה אחד מהרכבים הטובים מבחינת מנוע, לעומת רכבים אחרים מאותו דגם(מבחינת גיר- אני לא יודע)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מלבד העניין של איבוד הכוח עם המזגן שאיתו אני מסכים (70% מהזמן? אני משתמש בו קבוע רק בחודשי הקיץ, מסתכם ב 4-5 חודשים), לכל השאר יש קשר ישיר למצב הספציפי של הרכב. אתה מוזמן לקבל סיבוב על הרכב שלי ולהרגיש את הגיר, הידית עוברת חלק, בלי חריקות וגניחות ובכוח הזרת (לא מטאפורי, באמת אפשר להעביר הילוכים עם הזרת). הידית גם נכנסת חלק לחלוטין להילוך ראשון (ולכל שאר ההילוכים) כשהרכב קר.

אני גם לא יודע על איזה חוסר בזמינות הכוח אתה מדבר. בנהיגה מנהלית אני מעביר הילוכים מוקדם, באיזור ה 2,000-2500 סל"ד בדרך כלל וזה לגמריי משתווה לקצב התנועה. אין לרכב שום בעייה לנסוע 60 קמ"ש בהילוך 5 ו 2,000 סל"ד ולהמשיך להאיץ משם.

 

אני חושב שאתה התאכזבת מביצועי הרכב. היאריס היא לא מכונה חורכת אספלט, היא רכב חמים שמתגמל בהתנהגות טובה, לא רכב ספורט הארדקור שמשאיר אבק בכל יציאה מרמזור.

 

תקרא את מה שאיציק כתב, אין לי מה להוסיף מעבר לזה.

 

איתמר

"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מהביקורת נשמע שיאריס TS זו יפנית טיפוסית: אין מנוע עד לטורים גבוהים. אם להחליף בביקורת את השם למזדה 2, אפשר להשאיר את מרבית הטקסט, רק שבמזדה 2 שמגיעה ארצה גיר אוטומטי מסרס וגלגלים של עגלה מהסופר על גירסת הליסינג שזה גורע מאחיזה בסיבובים.

 

מצד השני פותחהשרשור מדבר על פאן בסיבובים וזה למעשה יעוד הרכב, ובנסיעה כזאת מחזיקים את המנוע על טורים. ככה שחווית שימוש לדעתי תלויה מאופי שימוש. רכבים ספורטיביים לא תמיד נעימים להתנהלות יומיומית.

כיצד לחסוך דלק? להאיץ לאט, לצבור תנופה לקראת עליות, לחזות מהלכים של נהגים אחרים בכביש, לא לעבור על המהירות המותרת, להמנע מגז-ברקס אלא לגלוש כמה שיותר ולהתאים נסיעה לתנאים

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הייתי 5 שנים עם יאריס TS, (מהניילונים) ולא מכיר בכלל את הבעיה של הגיר.

אולי קצת בעל מהלך שילוב ארוכה מידי, אבל העברות חלקות לחלוטין.

הדבר היחיד שהפריע לי בגיר, זה העדר הילוך 6.

נראה לי כמו ציפיות גבוהות מידי בשילוב עם רכב עם מעט בעיות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים


×
×
  • תוכן חדש...