Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

האם קניית רכב ללא ABS באמת כ"כ משמעותית?


ITSMYFATE
שימו לב! השרשור הזה בן 3557 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

עזבו, הסרטון הזה לא רלוונטי עוד מהשניה שהלאדה הזאת יצאה בפירפור לכיוון הקונוסים.

מה פירפור, BURN OUT מטורף!

(ולא לפספס את ה"חארקה" לקראת סוף הסירטון).

 

באותה מידה הם יכלו להוציא סירטונים שידגימו למה חלונות עם מנואלה עדיפים על חשמליים, למה עדיף רדיוטייפ ולא רדיודיסק ולמה עדיף לתת קונטרה עם הידיים במקום כריות אויר.

 

השורה התחתונה היא שמה שהיה "נכון" לפני 30 שנה לא בהכרח נכון כיום, אולי פעם היה נכון להדריך אנשים לפמפם בבלימת חירום (בספק ענק), היום כשהצמיגים אוחזים הרבה יותר מפעם והטכנולוגיות שונות לחלוטין- פשוט להדביק את הדוושת בלמים לרצפה ואם הרכב לא מצוייד ב-ABS להרפות מהבלמים לפני המכשול כדי לבצע תימרון התחמקות ואז לחזור לבלמים.

 

אבל לא לטעות- זה רק נשמע קל לביצוע, במציאות מגלים שזה מאוד לא פשוט ודורש תרגול.

ניתן לפנות אלי בה"פ לייעוץ בענייני יהלומים ותכשיטים

 

http://www.sheynjewellery.com.hk

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 135
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

אתה חושב שהנהג הממוצע (ולמען האמת גם הנהג ה"מתקדם") יכול לפמפם את דוושת הבלמים באותו קצב של מערכת ה-ABS?

אתה חושב שיש לנהג יכולת לנתר את מצב האחיזה של כל אחד מ-4 הגלגלים באותה מהירות ויעילות כמו מערכת ה-ABS?

 

לך כנהג יש דוושת בלימה אחת שבולמת בעוצמה שווה את הגלגלים הקדמיים ובעוצמה שווה את הגלגלים האחוריים.

למערכת ה-ABS יש "4 דוושות"- היא יכולה (בסיוע בקרת אחיזה) לקבוע איזה גלגל לבלום יותר מאחר, איזה גלגל לשחרר כדי להחזיר אחיזה ואת כל זה היא עושה ה-ר-ב-ה יותר מהר ממה שאתה כנהג סופר-דופר-מדופלם תעשה.

 

יותר מזה, לאף יצור חי אין סיכוי לעמוד בקצב של ה-ABS.

 

למה עדיף לתת קונטרה עם הידיים במקום כריות אויר.

 

האמת שזה היה במקום חגורה אבל זה לא משנה את משמעות המשפט שלך :)

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

בתאריך 12.5.2021 בשעה 13:54, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

יבגני כבר לא אוהב אותי 😭

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתה צודק לגבי זה שכבישים משובשים גורמים ל-ABS להשתגע אבל מצד שני צריך לזכור שגם ללא מערכת ה-ABS בלימה על כביש משובש היא בעייתית כיוון שיוצרת איבודי אחיזה (מה שמפעיל את ה-ABS).

 

היה צודק.

לפני 15 שנה.

 

היום זו כבר לא בעיה.

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מסכים איתך, במערכות ABS מתקדמות יש פחות התערבות של המערכת בבלימה על כבישים משוובשים אבל זה לא נעלם לחלוטין.

 

יחד עם זאת, חלק חשוב בנהיגה נכונה זה להכיר את המערכות השונות ומה התנאים בהם הן מופעלות כך שבגדול מי שמכיר את רכבו ידע שעדיף להאט את הרכב בטרם מגיעים לקטע הכביש המשובש.

ניתן לפנות אלי בה"פ לייעוץ בענייני יהלומים ותכשיטים

 

http://www.sheynjewellery.com.hk

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

MIKYL - מיליון קילומטר ניסיון ואפס תביעות ביטוח אומרים שאתה נהג זהיר ששומר מרחק ויודע לחפות על טעויות של נהגים אחרים בכביש. זה לא אומר כלום על יכולת התפקוד שלך במצבי לחץ ובלימת חירום כי כנראה אף פעם לא הגעת לזה.

גם אם כל אלף קילומטר מתוך המיליון הללו נתקלת במצב שבו נדרשת לבלימת חירום ויצאת מזה בשלום ההמלצה לנהג הסטנדרטי היא לקנות רכב עם כמה שיותר מערכות בטיחות שיכולות להציל את חייו ברגע שיצטרך אותן.

אם עוקפים אותך מימין את/ה כנראה בנתיב הלא נכון.

(lancia delta turbo mk3 (844

 

HU: ECLIPSE CD5000   AMP: NAKAMICHI PA1004   SUB: ROCKFORD FOSGATE rfz3412    FRONT: RAINBOW CS 3/160

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מלא מעט קורסי נהיגה אני יכול לציין ששני הקישורים הנ"ל פשוט לא עומדים במבחני המציאות.

דרך אגב, המאמר הנ"ל משנת 2003,והסרטון נראה אפילו יותר ישן, מאז זרמו הרבה מים בנהר.

 

אהבתי שהחלטת להדגים נהיגה נכונה מה היא ע"י סרטון מרוסיה, שידוע שהיא האורים והתומים של תרבות הנהיגה ונהיגה נכונה בעולם כולו!

הייתה לי פעם אלמרה בלי ABS, ניסיתי לפמפם, זה לא היה קרוב אפילו למרחק בנעילה מלאה ובטח ובטח שלא לבלימה דגרסיבית, יש כמובן סייג, ולסייג הזה קוראים גשם, לנעול גלגלים, גם לרגע (כלומר גם ל'פמפום') בכביש רטוב, זה חד משמעית לאבד אחיזה, אין תחליף ל ABS כאשר האחיזה נמוכה, וזה שאתה נהגת מליון ק"מ בלי לתבוע את הביטוח אומר עלייך בערך כלום, אה בעצם הביטוח שלך בטח ממש זול.

יש להם בעיה בהבנת הנקרא? או שאתם קוראים משפט כן, משפט לא? אני לא מורה נהיגה ולא מדריך בשום קורס, לכן להבדיל מגורו לא מתכוון ללמד אף אחד איך לבלום נכון בלי ABS. זאת הייתה תגובה להאשמות של אחראי ראשי, שאני שקרן והמצאתי את הכל. שלא היתה שיטה כזאת ושאף אחד לא היה מלמד אותה. אם תעשו חיפוש Cadence Braking, תקבלו יותר מ-160000 תוצאות. תודה גם ל-speedsecret שהזכיר את הסרטונים ממשרד התחבורה (אני לא ראיתי אותם).

 

אתה יודע מה הבעיה עם בורים, הם לא לא למדו בחיים, אז הם חושבים שאפשר ללמוד מהאינטרנט.

לא, אני לא יודע. כי ב-78 לא היה לי אינטרנט והייתי חייב ללמוד ממורה נהיגה. אבל אתה כנראה כן.

 

מעבר לזה, בלוג מאנגליה (לא, זה לא אתר רשמי של כלום) וסרטון הדרכה עתיק מרוסיה, זו לא אסמכתא. מאז שנות ה-80', לפחות, לא מלמדים Cadence Braking בשום בית ספר לנהיגה מתקדמת.

 

שים לב למשפט הזה:

Cadence braking is taught on skid pan courses

 

זו שטות מוחלטת. במגרשי החלקה (skid pan) לומדים טכניקה אחרת, שנועדה להתמודד עם קרח.

גם לך יש בעיות בהבנת הנקרא? או שזאת דרך להתחמק מלהודות, שכתבת שטות?

 

יש לי שאלה אלייך:

אתה חושב שהנהג הממוצע (ולמען האמת גם הנהג ה"מתקדם") יכול לפמפם את דוושת הבלמים באותו קצב של מערכת ה-ABS?

אתה חושב שיש לנהג יכולת לנתר את מצב האחיזה של כל אחד מ-4 הגלגלים באותה מהירות ויעילות כמו מערכת ה-ABS?

ברור שלא. Cadence braking זה סוג של ABS פרימיטיבי. באותה תקופה לא הייה לנו משהו אחר ובשיעורי נהיגה נתנו לך לנסות איזה פעמיים/שלוש (מניח תלוי במורה). אחר כך כבר תלוי בך, אין שום בעיה לתרגל את זה בכל מגרש חניה ריק מספיק גדול (זאת לא המלצה :lol: ) .

כאשר בפעם הראשונה שמעתי על ABS חשבתי שזה בדיוק משאנחנו עושים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

סתם רגע של עברית:

אומנם Cadence braking נשמע מושג מפוצץ מעולם הקוסמולוגיה, אבל אפשר להסתפק במילה "פמפום", שהיא גם בעברית וגם גורמת בלאי נמוך יותר למקלדת בשל מיעוט האותיות.

 

mikyl, אני מבין ששום דבר לא יוריד אותך מהדקל וושינגטוניה שעליו טיפסת, אבל תבין שוב:



לא משנה כמה קורסי נהיגה לקחת או הדרכת, לא משנה כמה נסיון יש באמתחתך, לא משנה באיזה שנה נולדת - אתה פשוט לא יכול לגרד את הקצב שבו ABS מפמפם. גם אני לא יכול. פשוט כי אנחנו בני אדם.

וכל זה עוד לפני שהתחלנו לדבר על EBD, או בקרת אחיזה, שאינם אפשריים לביצוע בתפעול הנהג.

 

אז אומנם ב1978 לימדו לפמפם, אבל ביננו ב1978 גם השתמשו בדואר ישראל.

זה לא סיבה לא לפתוח תיבת דוא"ל בשנת 2014 בואכה 2015.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רק לחדד את הדברים הנכונים של הבחור מעלי- כמו שנהג לא יכול לבצע את הפעולה של מערכת בקרת האחיזה בעצמו מהבחינה של שליטה ישירה בכל גלגל כך גם לגבי ABS.

 

היתרון של ה-ABS זה לא רק מהירות "פמפום" הדוושה, זו היכולת של המערכת לשמר עוצמת בלימה מקסימלית תו"כ שמירת יכולת ההיגוי.

 

במצב בו רכב ללא ABS יזדקק לבלימת חירום הנהג יבלום וכאשר אחד הגלגלים או כמה מהם ינעלו הוא יתחיל לפמפם ובעצם ייווצר מצב שלפרקים אין בלימה כלל .

 

מערכת ה-ABS לעומת זאת יודעת לטפל בכל גלגל נקודתית כלומר היא תשמר בלימה מקסימלית בגלגלים האוחזים תו"כ שהיא משחררת את הנעילה רק בגלגלים שאיבדו אחיזה.

ניתן לפנות אלי בה"פ לייעוץ בענייני יהלומים ותכשיטים

 

http://www.sheynjewellery.com.hk

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש להם בעיה בהבנת הנקרא? או שאתם קוראים משפט כן, משפט לא? אני לא מורה נהיגה ולא מדריך בשום קורס, לכן להבדיל מגורו לא מתכוון ללמד אף אחד איך לבלום נכון בלי ABS. זאת הייתה תגובה להאשמות של אחראי ראשי, שאני שקרן והמצאתי את הכל. שלא היתה שיטה כזאת ושאף אחד לא היה מלמד אותה. אם תעשו חיפוש Cadence Braking, תקבלו יותר מ-160000 תוצאות. תודה גם ל-speedsecret שהזכיר את הסרטונים ממשרד התחבורה (אני לא ראיתי אותם).

 

אתה לא רק הדיוט, אתה גם לוקה בהבנת הנקרא.

אני אמרתי שאתה לא ראית ספר אחד בנושא, וזה ברור.

אני גם טענתי ששום בית ספר לנהיגה במכונית מודרנית לא לימד מעולם את הטכניקה הזו.

 

היחיד שלימד אותה בשנות ה-80' היה משרד התחבורה, בסרטונים שהיו ללעג בכל קורס נהיגה שבוצע בארץ, כולל במשטח ההחלקה באשדוד (ז"ל) עם מדריכים של משרד התחבורה, כי כבר בשנות ה-80' היה מדובר בטכניקה שאבד עליה הכלח. מכל האיזכורים בגוגל, אין אתר אחד של בר סמכא, ולא בכדי. מדובר בטכניקה שעברה מעולם לפני יותר משלושה עשורים, בגלל העדר האפקטיביות שלה, עוד לפני ש-ABS הפכה למערכת נפוצה.

פעם גם לימדו לבלום עם ההילוכים, גם לזה יש עוד איזכורים באינטרנט וגם זה עבר מעולם עוד בשנות ה-80'.

 

ההמלצה החד משמעית לנהג ההדיוט (וכן, זה כולל את מי שמאמן את עצמו, שזה בערך כמו ללמד את עצמך לשחות) היא חד משמעית: במצב חירום של איבוד שליטה, בלום חזק ככל יכולתך. זהו. כל ניסיון לתפעל ו/או לתמרן את הרכב, רב הסיכויים שיוביל לתוצאה גרועה יותר.

 

ובל נשכח, אתה טענת שהטכניקה הזו היא תחליף למערכת ABS, שאתה, מי שלא יודע דבר על נהיגה מתקדמת, היית מוותר עליה, תמורת קבלת רכב זול יותר

...

 

זו אווילות שהסיבה היחידה שאני מתיר לך לחזור עליה בפורום היא שאין כמעט רכבים בלי ABS יותר, אז אין סיכוי שמישהו יישם את האידיוטיות הזו בקניית רכב...

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רק לחדד את הדברים הנכונים של הבחור מעלי- כמו שנהג לא יכול לבצע את הפעולה של מערכת בקרת האחיזה בעצמו מהבחינה של שליטה ישירה בכל גלגל כך גם לגבי ABS.

 

היתרון של ה-ABS זה לא רק מהירות "פמפום" הדוושה, זו היכולת של המערכת לשמר עוצמת בלימה מקסימלית תו"כ שמירת יכולת ההיגוי.

 

במצב בו רכב ללא ABS יזדקק לבלימת חירום הנהג יבלום וכאשר אחד הגלגלים או כמה מהם ינעלו הוא יתחיל לפמפם ובעצם ייווצר מצב שלפרקים אין בלימה כלל .

 

מערכת ה-ABS לעומת זאת יודעת לטפל בכל גלגל נקודתית כלומר היא תשמר בלימה מקסימלית בגלגלים האוחזים תו"כ שהיא משחררת את הנעילה רק בגלגלים שאיבדו אחיזה.

אני לא חושב ש mikyl הטיל בספק את העובדה שמערכת ה ABS המודרנית יודעת "לפמפם" בצורה

יעילה, טובה ונכונה יותר מאשר נהג.

הוויכוח פה בעצם על כך שהוא יודע ולמד כי בבלימת חירום ברכב ללא ABS עליו לפמפם, בעוד שהמגיבים טוענים

כי זאת שטות ולא לימדו דבר כזה מעולם.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני לא חושב ש mikyl הטיל בספק את העובדה שמערכת ה ABS המודרנית יודעת "לפמפם" בצורה

יעילה, טובה ונכונה יותר מאשר נהג.

הוויכוח פה בעצם על כך שהוא יודע ולמד כי בבלימת חירום ברכב ללא ABS עליו לפמפם, בעוד שהמגיבים טוענים

כי זאת שטות ולא לימדו דבר כזה מעולם.

 

 

הפחד הוא שמישהו עלול להבין שמא בתרגול עצמי, אפשר להגיע לרמה שבה לא יזדקק הנהג ל ABS, וזה כמובן לא נכון.

הדיון התחיל מהשאלה האם ניתן לוותר על ABS בקניית רכב.

עלול מישהו להבין מדבריו של

mikyl שהABS זה עוד פיצ'ר נחמד כמו תאורת מפות או פס ניקל במראה, שכדאי לוותר עליו ע"מ להוזיל את הקנייה.

עריכה אחרונה על ידי GoRide
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ובל נשכח, אתה טענת שהטכניקה הזו היא תחליף למערכת ABS, שאתה, מי שלא יודע דבר על נהיגה מתקדמת, היית מוותר עליה, תמורת קבלת רכב זול יותר

 

למען הסדר הטוב, תיקון קטן שאין לו השפעה על המשמעות של דבריך, הוא רצה לקנות את הרכב ללא ESP

 

צרכנות גרועה זה לשלם עבור משהו, שאתה לא צריך. לא הייתי קונה רכב בלי מזגן והגה כח. בלי רדיו? בשימחה! ברכב אחרון שלמתי קרוב ל-1000 ש"ח כדי להפטר מהתענוג. ברכבים לפני פשוט זרקתי לפך.

ESP? אם יהיה לי אפשרת לקנות אותו רכב בלי ESP בפחות, אז בהחלט כן. ואז להשקיע בדברים שחשובים לי, למשל צמיגים יותר טובים.

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

בתאריך 12.5.2021 בשעה 13:54, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

יבגני כבר לא אוהב אותי 😭

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מה הטעם בצמיגים טובים אם אין ESP שינהל את האחיזה שלהם?

 

mikyl אני לא מצליח להבין לפי איזה קריטריון אתה קובע מה חשוב ומה לא. מה גורם לESP להיזרק לפח, אבל לצמיגים לעבור לסדר עדיפות ראשון?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

היי,

 

אני רק רוצה לזרוק הערה קטנה, כאשר הצמיגים נעולים הם בולמים פחות טוב, חד וחלק. זה נובע מכך שמקדם החיכוך הסטטי הרבה יותר גבוה ממקדם החיכוך הקינטי*:

http://he.wikipedia.org/wiki/%D7%97%D7%99%D7%9B%D7%95%D7%9A

 

זה למה רכב עם ABS יבלום טוב יותר מרכב בלי ABS (בלי קשר לשליטה על הכיוון) - כי אף אדם לא יכול לפמפם במהירות של ה ABS. יחד עם זאת, נאמר פה שהשיטה המהירה ביותר לבלום ברכב ללא ABS היא לא לפמפם אלא ללחוץ בכל הכח - זה לא נכון. עזיבה רגעית של הבלמים כדי לשחרר את נעילת הגלגלים תגרום לעצירה מהירה יותר, כמו שהודגם בסרטון שהועלה פה. זה עניין פיזיקלי שלא קשור לכישורי הנהיגה של הנהג הממוצע, יכול מאוד להיות שעדיף ללמד לחיצה מלאה על הדוושה גם ברכב ללא ABS.

 

לגבי ענייני הABS ESP, אין שום סיכוי שארכוש רכב ללא המערכות האלה.

 

*למהדרין - נעילת גלגלים - חיכוך קינטי, בלימה ללא נעילה - חיכוך בגלגול ללא החלקה.

עריכה אחרונה על ידי yev
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 3557 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

Guest
הנושא הזה נעול לתגובות.

×
×
  • תוכן חדש...