Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

האם קניית רכב ללא ABS באמת כ"כ משמעותית?


ITSMYFATE
שימו לב! השרשור הזה בן 3557 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

הם קנו אותו כמו שאת היית קונה אותו אם לא היית מתייעצת.

בכל אופן עזבי רכב זבל או לא, תקראי מה שהמלצתי קודם ואם את תתייחסי לזה ברצינות את תוכלי לעשות החלטה בלב שלם.

מילים בפורום זה כלום בשביל לעומת להבין מה זה ABS בנסיון כשאת נוהגת.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 135
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

רכבים אירופאיים בעייתיים וחלקי חילוף וטיפולים מאוד יקרים

שיהיה לך כל טוב ובהצלחה עם מיטב התוצרת האסייתית המחורבנת שנמכרת כאן במחיר מופקע ועם אבזור בטיחות מחפיר רק כי מישהו בטוח שכל השאר זה זבל.

בהן צדק שאינני מבין מה מטרת הדיון הזה. נראה שבאת להתייעץ כשלמעשה את ממילא כבר יודעת מה תעשי בסוף, ללא קשר למה שייכתב כאן.

AUTOBIANCHI A112 JUNIOR '84 | FIAT BRAVO SENSATION '11 | RENAULT CLIO ESTATE '14

 

לא תמצא רוטס HR במחיר זול יותר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הגטס כחדש נמכר ברובו לחברות הליסינג שאותם לא מעניינת הבטיחות של הרכב, לאחר מס' שנים כשסיים את שירותיו בחברות הליסינג וההשכרה הוא נמכר במחירים די מגוחכים לציבור הרחב ולכן את רואה אותו כלכך הרבה על הכביש, לראיה , נסי למצוא דגם היוקרתי שלא נקנה ע"י חברות הליסינג/השכרה בזמנו ולא תמצאי.

אני לא חושב שהגטס הוא רכב לא טוב אני חושב שהוא אפילו תפור עלייך, הוא יחסית זול לאחקה מלבד תצרוכת דלק לא טובה, אמין יחסית, ודי עמיד בתלאות הכבישים הישראליים.

העניין שמנסים להסביר לך שתמורת הכסף או אולי עוד ממש קצת תקבלי רכבים עדיפים עליו בהרבה, בטוחים יותר, נוחים יותר, ועוד.

ושלא תחשבי שהגטס לא רואה מוסך, כמו כל כל חלק מכני שעובד גם זמנו יגיע ויצטרך החלפה, יונדאי לא עושה משהו טוב יותר מפיגו', רנו או פיאט

סתם בשביל בידיעה חבר טוב מהעבודה אוכל הרבה ח*א מהגטס שלו כי היא לא תוחזקה נכון ע"י הבעלים הקודמים.

"הסטטיסטיקה הרשמית חושפת כי נהגי מכוניות ותנאי כביש בעייתיים, הם הגורמים לחלק משמעותי מתאונות הדרכים הקטלניות ב-2010 בהן היו מעורבים רוכבי דו-גלגלי". ynet

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם עניין הבטיחות לא ישכנע אותך - אז דעי לך שהגטס 1400 אוטומט היא שתיינית בטירוף, אני לא מבין מאיפה הגעת למסקנה שהיא חסכונית.

היא יותר חסכונית אולי מהאמר. ומגטס 1350. זהו.

 

תקציב נמוך, שנתון גבוה, רכב נורמלי. תבחרי שניים.

אילת-מצפה רמון: שעה ורבע. (דרך עובדה)

20 ליטר דלק הכי מהנים ששרפתי עד היום.

צריכה 1:8.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם הוא כזה זבל,למה יש אותו לכל כך הרבה אנשים?

 

כי הרכבים הנ"ל נרכשו על ידי חברות השכרה וליסינג במספרים גבוהים מאוד. כעבור מספר שנים הרכבים נפלטו לשוק המשומשות במחיר רצפה. בלי קשר ליונדאי או ABS אם התקציב שלך כל כך לחוץ תמשיכי לנסוע באוטובוסים. רכישת רכב זה רק השלב הראשון. רכב ישן יזדקק ליישור קו, טיפולים ותיקונים אגרת רישוי, ביטוח, דלק ועוד. אתה יכול לעמוד בהוצאות בתור סטודנטית תפרנית?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ידע זה כוח.

במקרה שלך, ידע יציל ממוות.

 

כמו שאמרו פה אחרים, חוסר ידע בתחום יכול להוביל לקבלת החלטות שגויה, לא נכונה, שמסתמכת על דעות קדומות ולא על עובדות, ובסוף לאכזבה (במקרה הטוב).

 

לא במקרה פנית לפורום. את הנחת (הנחה נכונה) שיש כאן לא מעט אנשים בעלי נסיון רב בתחום שיוכלו לייעץ לך. הבעיה שלהם, זה שהם לא אמרו את מה שאבא שלך אמר. ואת אבא אסור להרגיז. אפילו שהקשר בינו לבין מכוניות מבוסס על נסיון במקרה הטוב, ועל שמועות במקרה הסביר.

 

תקני מה שאת רוצה. זה כסף שלך, ובסופו של דבר את תאלצי לנסוע בהחלטה שלך בוקר בוקר. את תאלצי לקנות דלק להחלטה שלך שבוע שבוע, ואת תאלצי להכניס את ההחלטה שלך למוסך מדי פעם. בתמורה, יש סיכוי טוב שיום אחד ההחלטה שלך תאלץ להחזיר לך טובה ולשמור עליך בתאונה.

יש מכוניות (עם ABS, עם כריות אויר) שיעשו את זה טוב יותר. יש מכוניות אחרות (עם המון אמינות ומעט מאוד ABS) שיעשו את זה הרבה פחות טוב. שוב, זה החלטה שלך.

 

לעניין הידע:

עולם הרכב, כמו כל עולם תוכן אחר, כבר חדל ממזמן להיות מחולק ל"יפנים" ול"אירופאים" ול"אמריקאים". היום כולם שייכים לכולם, מייצרים איפה שהכי זול, חולקים פלטפורמות וטכנולוגיות, ובסוף מדביקים על מוצרים זהים סמלים שונים כדי לדרוש מחיר אחר ולבדל תדמיתית.

 

כך קרה למשל, שאם רצית לנסוע בניסאן "יפנית, אמינה וסחירה" מצאת את עצמך נוסעת בעצם ברנו (שהיא כידוע "צרפתיה שעושה המון בעיות"). אם רצית לקנות לעצך קרייזלר ("אמריקאית שרירים חזקה כמו פעם") מצאת את עצמך נוהגת בפיאט ("פיקס איט אגיין טוני, בלי שום שריר), אם רצית לקנות טויוטה ("הכי אמינה, הכי סחירה, הכי יפנית") גילית לחרדתך שיש לך הסכם שיתוף מאוד עמוק עם פג'ו ("חרא של אוטו", כאמור) שמייצרת בין השאר את סיטרואן ("גם לאויבים שלי לא מאחל אוטו כזה. הבומבות תמיד נזלו") אבל יש לה הסכם שיתוף וותיק עם מיצובישי (שוב, "יפנית מבית טוב").

 

אז העולם מסובך מאוד. כדי להמחיש לך (ולאביך) עד כמה הוא מסובך, צרפתי את הלינק הבא:

http://www.toomanycars.info/CarRelationship/Car_Rel-Image2.html

 

תזכרי: ידע זה כוח!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני כותב (כי בפורום לא מדברים) מניסיון של קרוב לעשור בהדרכות של נהיגה מתקדמת שאני מעביר.

 

בפורום מדברים (דימוי\מטאפורה).

בכל מקרה אשמח להסבר מלא למה הבלימה הנכונה היא נעילה מלאה של הגלגלים

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הבלימה הנכונה היא בלימה חזקה על סף נעילה של הגלגלים כך שמצד אחד מקבלים עוצמת בלימה מירבית ומצד שני עדיין יש היגוי.

 

הבעיה היא שרוב הנהגים לא ידעו מהי נקודת סף הנעילה האמיתית של הרכב ולכן יבלמו חלש מדי, תוסיף לזה את הלחץ של בלימת חירום ותבין שאם הנהג הממוצע יחפש את נקודת סף הנעילה במצב חירום- זה הולך להסתיים ככל הנראה בתאונה.

 

מכאן ההנחייה הפשוטה- תדביק את הדוושה לרצפה, גם במחיר של צמיגים נעולים (גם צמיג נעול מספק חיכוך ובהתאם בלימה).

ניתן לפנות אלי בה"פ לייעוץ בענייני יהלומים ותכשיטים

 

http://www.sheynjewellery.com.hk

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מי דמו בראשו, או לפחות רוצה שדמו ישאר בראשו, צריך להקריב את מותג והתדמית על מזבח הבטיחות.

כלומר, עדיף לקנות רכב אירופאי משנתון גבוה יותר עם מערכות בטיחות מתקדמות יותר (ABS, אולי זוג כריות אויר), מאשר רכב יפני "אמין וסחיר" אבל מיושן וחסר אביזרי בטיחות בסיסיים*.

 

לא נכון לגמרי, המיושן לא בהכרח לא בטיחותי, מכרתי לפני כשבוע הונדה סיביק מודל 2000 אמינה ונהדרת, עם ABS ושתי כריות אויר ב 9000 ש"ח.

 

בסכום מינימלי הקונה קיבל שילוב של אמינות ובטיחות ברמה סבירה.

נוסע בפריוס 2008

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נכון שכל מקרה לגופו, וכך גם אמרתי, שים לב לכוכבית...

אך הדוגמא שלך היא מצוינת, כי בעלות של הסיוויק שלך, הוא היה יכול לקנות סיטרואן C5 שחדשה מההונדה שלך בחמש שנים.

מעבר ליתרונות הגודל והנוחות, יש לה 6 כריות אויר (לא 2) ואולי גם בקרת יציבות (ולא רק ABS), והיא בטוחה יותר מהסיוויק בכל קנה מידה.

עריכה אחרונה על ידי GoRide
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מה שנאמר למעלה לגבי בחירת רכב הוא נכון, עדיף רכב עם יותר מערכות בטיחות מרכב ללא מערכות בטיחות. ברור שרכב עם יותר מערכות דורש יותר תחזוקה אולם הוא גם נותן יותר תמורה בהתאם.

 

נקודה נוספת שחשוב להבין לגבי ABS: התפקיד של המערכת הוא לא לקצר את מרחק העצירה (היא לא עושה את זה) אלא לשמר את יכולת ההיגוי במהלך הבלימה. מאחר ובמצבי חירום בדרך כלל נדרשת התחמקות ממכשול, עדיף לוותר על מעט מרחק עצירה לטובת שימור יכולת תימרון. בהחלט רצוי להשתדל לקנות מכונית עם מערכת ABS.

 

בכל מכונית שתבחרי, רצוי להשתתף בקורס נהיגה מתקדמת עם הרכב שרכשת, על מנת לתרגל מצבי חירום. התירגול של הנהג הרבה יותר חשוב מהימצאות מערכת כזו או אחרת.

 

אגב, באופן אישי הרכב העיקרי שלי הוא בן 27 וכמובן ללא ABS. הבחירה ברכב נעשתה משיקולים אישיים ולא משיקולי תקציב. יחד עם זאת, הרכב מצויד בבלמים משופרים, צמיגים ובולמי זעזועים מהשורה הראשונה. רכיבים אלה חשובים לא פחות לבלימה יעילה מאשר מערכת ABS.

רכב עם מערכת ABS, צמיגים צרים ושחוקים ובולמי זעזעועים גמורים יעצור הרבה פחות טוב מהרכב שלי, אפילו אם הוא הרבה יותר צעיר.

עמוס

וַיִּשְׁמַע אַבְרָם, כִּי נִשְׁבָּה אָחִיו; וַיָּרֶק אֶת-חֲנִיכָיו יְלִידֵי בֵיתוֹ, שְׁמֹנָה עָשָׂר וּשְׁלֹשׁ מֵאוֹת, וַיִּרְדֹּף, עַד-דָּן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נכון שכל מקרה לגופו, וכך גם אמרתי.

אך הדוגמא שלך היא מצוינת, כי בעלות של הסיוויק שלך, הוא היה יכול לקנות סיטרואן C5 שחדשה מההונדה שלך בחמש שנים.

מעבר ליתרונות הגודל והנוחות, יש לה 6 כריות אויר (לא 2) ואולי גם בקרת יציבות (ולא רק ABS), והיא בטוחה יותר מהסיוויק בכל קנה מידה.

 

אכן הדוגמא שהבאת מצויינת, מסכים איתך, אני חוזר בי.

עריכה אחרונה על ידי spring

נוסע בפריוס 2008

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כל מה שאתם אומרים נכון. לא הייתי קונה רכב בלי ABS, בטח היום כשיש המון אלטרנטיבות זולות עם ABS.

יחד עם זה, לאקסית שלי היתה 206 משנת 2003, נקנתה בשנת 2010 עם 60KKM מאדם פדנט בן 70+ שטיפל ותיקן אותה רק במוסך מורשה.

בנבלה כזאת לא נתקלתי מעולם, במהלך שנתיים:

גיר, אלטרנטור, משאבת הגה, מספר צינורות, חיווט חשמל, שני מותחנים, ציריה ונראה לי שהיה עוד משהו שאני לא מצליח להזכר בו.

 

אז אולי זה היה לימון, אולי מזל רע, אבל לא יודע אם אי פעם אוכל להתקרב לפיז'ו.

 

עריכה: נזכרתי בדבר הנוסף, בקצה מדיד השמן יש מין פיסת פלסטיק שנשברה ונשארה באגן שמן. המדיד הוחלף, הפיסה הוצאה מהאגן. לאחר שנה+ גם המדיד החדש נשבר, בדיוק באותו מקום. אז זה כבר לא מזל או לימון - זאת הנדסה דפוקה - חומר שלא מתאים לתנאים, ובכלל למה צריך פיסת פלסטיק בסוף מדיד המתכת?!

עריכה אחרונה על ידי yev
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בין 2000 - 2010 צרפתים ואיטלקים היו בתחתית טבלת אמינות ושביעות רצון לקוחות באירופה. מים רבים זרמו מאז, אבל אי אפשר להגיד שאין ביסוס למוניטין הגרוע שיש לחברות הנ"ל.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 3557 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

Guest
הנושא הזה נעול לתגובות.

×
×
  • תוכן חדש...